Recenze
Škoda Favorit 136L
Technické info
Přezdívka auta Fanouš Rok výroby 1990 Koupeno nové najeto [km]:180000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 8 objem [cm3]: 1300 výkon [kW]: 46 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Zdravím
ŠKODA FAVORIT 136L
Výkřik moderní technologie a designu z roku 1990. Nejspolehlivější a nejoblíbenější auto které kdy Škodovka splodila.
Fanouš patří ještě k čistě českým autům, byl vyroben před příchodem Škodovky do Volkswagenu.
Rodiče ho zakoupili jako nový automobil v mototechně, tuším za nákých 85 tis. korun československých a do této doby nezměnil majitele.
VÝBAVA
Klasická chudá verze L=LUX
Automobil byl zřejmě vyvíjen jako DODO = dodělej doma!
A proto se náš Fanouš časem obohatil o luxusní prvky o kterých se vývojářím nikdy nezdálo.
Patří k nim - kapsy ve dveřích!
- polstrované hlavové opěrky
- čiré boční blinkry
- spojlery všeho typu
- chromová koncovka výfuku
- vyhřívané hadičky ostřikovačů
- palubní počítač Apri
A co bylo dodáváno na luxusnější verze Favoritů a mému nebylo z výroby dopřáno- dopřál jsem mu já!
- kouřovo-červená zadní světla
- hagusy
- šíbr
- Autorádio Blaupunkt Essen spolu se 4 reproduktory věhlasné značky Prosonic
- Otáčkoměr v přístrojích + led diodový otáčkoměr místo popelníku
- stropní digitální hodiny
- spojlery - lízátko a stříška a křídlo
- osvětlení kufru - světýlko TOUCH made in china
- středový tunel + sportovní řadička
Pokud se ptáte co je to za zajímavý lak? Odpovím to není lak ale plech se základní bílou barvou. Kdysi Fanouš zářil jako sníh. Ovšem lak těch náročných 18 let nevydržel :)
To je zatím vše co sem napíši. časem se to rozroste :)
Podrobnější info zde - www.petr-favorit136l.7x.cz -
Silné stránky
SPOLEHLIVOST
Možná si řeknete sotva! Ale je to tak, Favorit je velice spolehlivé auto.
Známá hláška- furt se na něm něco s*re ale nikdy se nepos*re úplně- vždy nás dovezl tam kam jsme chtěli.
Třikrát dojel do Itálie-což o něčem svědčí :D
Fanouš zažil velice těžké chvíle při stavbě našeho domku - odtahat všechen materiál na stavbu to není sranda a tak je jasné že se odporoučelo více věcí
- spojka už vyměněna :)
- tlumiče - furt originální a furt pohodlné :D
- vozík :D opraven - Byl plně naloženej cementem, a při naštěstí pomalé jízdě se utrhlo uchycení oje vepředu na vozíku- ten se zhoupnul dozadu a zvednul zadek Favorita - v tu ráno bylo v tátovi adrenalinu na rozdávání :D naštěstí to zvládnul a po přeložení cementu do kufru se pokračovalo na stavbu.
Každý rok navozí dřevo na zátop a to jednou i se skoro uvařeným altíkem. Dali by se na něm smažit vajíčka.
Favorit ovšem potřebuje trvalou údržbu, takže nestačí jednou zarok zajet do servisu a oni už si poradí. Furt je co vylešovat a opravovat. Hlavní problém jsou lukasy :D celkem nepotřebná věc ale zlepšuje pohodlnost ovládání, ovšem dokážou vydržet tak půl roku a pak se zas musí vyměnit.
Rozepisovat se o korozi nemá cenu že?!
CENA
Pořizovací cena - roku 1990 - 85 ticís korun československých.
Díly - naprosto levné i ty nové :D
DESIGN
Nadčasový a líbivý i dnes. Velice,převelice děkuji panu Bertonemu který se ujal designu Favorita a do výroby se tak nedostaly prototypy hrozných tvarů- navíc velice podobné Golfu I. a II. generace
KOMFORT
Pohodlné sedačky a komfortní podvozek. :D
Favorit velice prospívá zdraví řidiče! Je jako jedna velká posilovna, při parkování posilujete svaly rukou z důvodu absence posilovače řízení, při přeřazování skoro to samé
Tak jelikož už sem něco najezdil s Fáčkem za tu dobu co mám papíry tak můžu říci že sedačky jsou doopravdy pohodlné- luxusní křesílka. A jízdní vlastnosti stylu plavba po moři sou taky fajné :D .
VÝKON
Řeknete si že tato položka k Favoritu ani snad nepatří ale naopak, na semaforech sem vždy ten nejrychlejší- zrychlení na jedničku a dvojku je úžasné, trojka taky jde a na čtyrku už nezávodím.
Slabé stránky
Bezpečnost
Co k tomu říci - tento automobil byl zkontruován k ježdění a ne k bourání!!
Jediný bezpečnostní prvek - pásy.
Po delší době za volantem jsem zjistil a moho potvrdit že volant má deb*lní polohu a chytnout volant pohodlně a bezpečně snad ani nejde. Hold řídíte jak v autobusu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Těžší opravy dělá strýc ve svém autoservisu - zatím jen kompletní Go karoserie.
Jinak si vše dělám sám.
Každoroční odrezivění je jedna věc, tou druhou jsou výměny dílů které už prostě mají svojí životnost za sebou
Můj příběh
Tak zde Vám povím něco o mě, skoro majiteli Fanouše.
O auta jsem se začal zajímat tak ve čtrnácti- to jsem koupil první tuningovej časák a chytlo mě to takže sem začal žít tuningem. Njedřív jsem se o Fanouše vůbec nezjímal spíš sem hledal jaký auto si pořídím a jak ho votuním.
Tohle mě přestalo bavit tak o necelé 2 roky později když sem zjistil jak to vlastně je s tunigem jak začalo být vše o penězích, a tak z Fanouše letěli pryč ty tuzerské koberečky a nastěhovali se tam klasické koberce z bůhví jakého auta- dostal jsem je od kámoše.
Uvědomil jsem si že Favorit je ta nejnádhernější sériovka a tak jsem akorát začal shánět dobové díly z lepších verzí favoritů- a tak Fanouš dostal novou masku, lampy, otáčkoměr, digitálky, stříšku, rádio, papírový repráky do zadu - hrajou dobře a sou tak 15 let starý :D .
Už mi chybí jenom přední origo zástěrky ( kdyby někdo měl tak ať se ozve )
Teď už jsou na řadě jenom náký malý opravy.
Novinky v recenzi
Favorit stále žije a doufejme že to tak ještě pár let zůstane.
Další vozy Škoda Favorit
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.8.2009 23429 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.6.2014 13810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.12.2009 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1988) Majitel: Popeye the Marine
Přidáno: 5.7.2009 598 Majitel 9.85 Uživatelé