Recenze

Peca P (muž 38 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Superb Elegance 3,6 V6 FSI 4x4

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Bělásek Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:47500 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3597 výkon [kW]: 191 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 595 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12.6

Popis vozu

Tak co napsat... Člověk si jednou řekne, že už bylo dost těch starých, ojetých a malých aut. Musím si sakra koupit něco většího, silnějšího a pohodlného... A právě jsem čech, takže proč bych měl podporovat japonce, nebo němce... vím, že plno z Vás si teď řekne, stejně tam skoro nic není českého, jen to logo.. a to je ze 100% v rukou VW Group.. ale...

Proč Superba a právě s motorem 3,6 FSI? No právě proto, že jsem si chtěl konečně užít. Ne, proto ani tak moc ne. Bylo to dlouhé rozhodování, porovnávání, testů, ale... je doma.

Auto je v současné době v druhé nejvyšší výbavě, Elegance, má všechno, od A po Z. Takže pokud chcete vědět zda to má parkovací asistent, tak odpověď je, že ano. Pokud chcete vědět zda to žere, tak odpověď je, ano. :-) Asi by bylo zbytečné psát co je ve výbavě, a jak to jede. Výbavu necháme stranou a popíšu Vám proč se auto právě jemenuje Superb (to nej).

Asi začneme zevnějškem.

Co tady říct. Přední část vozu je dynamická, dravá, nádherná a přitom mohutná a luxusní. Ten kdo tvrdí, že Superb je dlouhej z boku, dodám. Koukněte se na něj z prvního patra, teprve poté uvidíte co to je za limuzínu. Ale jdeme dál. Co se týká barvy. Černou má každý. Červená barva je sice hezká, ale tak pro ženskou a nebo jako druhý auto pro milenku, pokud bude chtít aby se Vaše žena nedozvěděla, že máte milenku. (tam bych, ale doporučoval zvolit motor 1,4 TSI). Takže jakou vlastně barvu zvolit? Jediná volba je pro mě bílá. Teprve, až auto vidíte, si řeknete, že to auto je hezčí, větší, ale to je věc názoru.
Co každý ocení, myslím tím opravdu všichni, jsou velké dveře jak pro řidiče, tak i pro cestující na zadních sedadlech a navíc.. konečně máme těsnění ve dveřích, aby práh vozu nebyl zašpiněn jak jetel. Systém zadních dveří twindoor nemusím řešit, jen podotknu.
Super nápad a není den, kdy bych nekombinoval otvírání dveří. Zadní část vozu je tak trochu korejská, ale jde o zvyk a názor, už jsem si zvyknul. :-)

A jedeme dál, interiér:

Nevím co dodat, luxusní zpracování, kombinace Onyx Ivory, ideální varianta, Polokožené sedačky skvěle drží tělo člověka a snad každý si najde tu svoji polohu a pohodlí pro cestování a navíc Vám nikdo nikdy neřekne, že na zadních sedadlech nemá dost místa.

Jak jsem psal výše auto je vybaveno snad vším. Takže navigace Columbus s TV tunerem nechybí, parkovací asistent se systémem OPS (optický parkovací systém) je taktéž k dispozici (musím Vám ale říct, že i když bude umět parkovat do podélně stojící kolony vozidel, vždy si systém zapnete, protože to nemá chybu), Prostorné, variabilní, komfortní, suprové dílenské zpracování, tak co dodat.

Na interiéru mne fascinuje jednoduchost a krása, která Vás nikdy asi neomrzí a neunaví, vždy je se na co dívat. Samozřejmě že nemohl chybět tříramenný volant s „pádlama“ pro řazení na převodovce.

A co ta hejbátka pod kapotou, jo motor.:

No tak to je perla, mezi motory. (Podle názorů v recenzích jen dodám, v rámci koncernu VW, mimo Audi, páč by se mohlo stát, že mě někteří ukamenují za první větu) Ten kdo si teď řekne, že mě dá naprdel 2,0 TDI CR, tak jen řeknu, že nedá, pravda, ze začátku ujíždí, ale pak to přijde. Navíc nedávno proběhnul testík s motorem ve vozidle A8 3,0 TDI a hle.. na rozjezd byl o celý čumák v předu, ale pak jsem ztrátu rozjezdu dotáhnul a předjel jej... Jaké, ale bylo udivení, když jsme zjistili, že já měl na převodce "D" a kolega "závodník" měl "S"...a hle teď jste jako bludné ovce... ironie?!
Ale zpět k motoru. 3,6 FSI V6 191 kW / 260 PS je varianta, která Vás nikdy, ale nikdy nezklame. Jelikož se jedná o jedinečný motor typu V6, který má uložení pístů cca pod 15°, zvukový projev je velmi tichý, ale ve své podstatě hlasitý.
Každý pozná, že pod kapotou nemáte tintítko. Zvuk, který motor vydává je úplně luxusní. Kromě nádherného zvukové projevu jsou tu excelentní vlastnosti převodovky DSG, která ve Vás nabutí závodníka. Myslet si, že tenhle motor nesešlápnete je úplná utopie. Zrychlení netřeba popisovat, jen doporučuji dodržujte ty rychlosti, nepodporujme Pomáhat a Chránit.
Pokud jedete s autem tak nějak předpisově, okrsky do 120, město 60 a sem tam (skoro pokaždé) dravé a rychlé předjíždění počítejte se spotřebou kolem 9,5l/100 km, pokud jej posadíte na dálnici, trochu to klesne asi tak na těch 9 litrů. O moc to není, ale aspoň něco.
Nicméně pokud pojedete po dálnici 240 počítejte sice s rychlým přesunem z bodu A do bodu B, ale spotřeba se vyhoupne na nádherný 16,5 l. Ale třeba dálnici z HK do Prahy zvládnete za 23 minut. (Pro některé jedince z diskuze, bych chtěl jen podotknout, že se jednalo o jízdu v noci. Kdy byl minimální provoz. A měřený úsek byl značka - značka, myslím, začátek a konec dálnice.)

Jinak auto je nádherně tichý, při volnoběhu, vlastně ani nevíte, že je nastartované. Jediné co mě vadí jsou zvuky které převodovka DSG dokáže ze sebe vydat. Asi jde o zvyk, ale nevím, nevím.
Bohužel co jsem zatím vyzkoušel, jen zřídka je pohon 4x4.

Po letošní zimě jsem rád, že jsem zvolil čtyčkolku. Oprvdu mnoha situacích jsem jel tam, kde se ostatní zastavili. Bohužel jsem nenašěel ve svém pracovní diáři dostatek času abych vzal auto na nějaký plácek kde bych si pohrál s touto technikou, ale auto se dá velice dobře ohládat a pokud to člověk nepřežene je 100% vyloučena chyba vozidla... Myslím tím rychlou jízdu v zatáčkách, sjíždění z kopce a dynamická jízda do kopce. (čtyřkolka první tlačí zadek auta, takže se občas stane, že zadek vás chce předjet, ale to je do doby než sepne ESP (pak je po zábavě).

Podvozek.

No co tady, asi jen to, že na auto si musíte hodně zvyknout, hlavně v zatáčkách. Díky těžkému motoru je velice nedotáčivé, zezačátku Vám přijde, že se autem v zatáčkách perete, ale po čase si tento fakt ani neuvědomíte, jinak polem nepolem, díra nedíra. ne opravdu vozidlo je poslušné, kam jej pošlete tam jede. Příčné a podélné nerovnosti zvládá bravurně, jízda po dálnici je slast. Jedním slovem. Dokonalost a k tomu pohon 4x4, dodám za rozumnou cenu 1 128 900 Kč.

Tak a co dál, dál asi nic. Frázi"Protože, ten kdo se v Superbu nesveze, asi nepochopí. Ten kdo se sveze, už nebude chtít nikdy nic jiného." Asi takto bych popsal vše co s k tomuhle auto váže a co mě s ním spojuje. Mořná tuhle frázi bysch zase kvůli některým jedincům chtěl dát lepší a jiné světlov rámci koncernu VW...Akorát, mě nic nenapadá. No a prostě a jednoduše si myslím, že Superb je výbavou a kvalitou na úrovni vozů Audi za cenu Škody. Mluvit tady o srvonání s Passatem nechci. Jediné co je bolest každé škodovky jsou zvuky, které po čase začnou vydávat plasty. Uvidíme kolik kilometrů vydrží.

Silné stránky

+ motor
+ převodovka DSG
+ brzdy
+ prostor
+ dílenské zpracování
+ twindoor
+ sedadla
+ podvozek
+ sound systém
+ řazení pod volantem

Slabé stránky

- nedotáčivost v zatáčkách
- vysoká spotřeba (kdo se diví)
- hlučnost při malých rychlostech kolem 20 km/k z převodovky
- vrnění karoserie při volnoběhu (někdy)
- anténa na střeše
- chybějící el. zklápění zrcátek
- absence čipu v jednotce

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tak, jelikož jsem auto půjčil kamarádovi a ten mi totálně zničil motor, musím říct, že dobré. V současnoti je mazlík na opravě motoru, (kamarád narazil do betonového patníku a jelikož, se nedá objednat blok motoru, musí se dodávat motor celý). Takže doufám, že to bude v pohodě.
Novinka. Auto už bude skoro opravené, jen ta cena je závratná. Ten kdo bude chtít napíšu. Nedá se publikovat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Co tady napsat, snad, že když si kupujete auto takovéhle třídy, asi čekáte trochu jinej přístup prodejce, ale je to o lidech.

 

Novinky v recenzi

17.3.2010 08:22

Zase prá kilometrů navíc a hle...

Člověk by si asi měl říct co od vozidla požaduje, čím by pro něj mělo být vyjímečné a jedinečné. Přátelé v některých dnech si tuto otázku pokládám velice často. Bohužel díky mladické nerozvážnosti jsem půjčil auto kamarádovi... bla bla bla... keci v kleci.. známe, jenomže od doby, kdy jsem si vůz přebral ze servisu si připadám více doma tam. Mám takový pocit, že během třech měsíců se na tom autě snad posralo všechno co šlo.

Pár příkladů:
D = diagnóza
L = léčba

1) Auto nemá výkon?!
D: Jednotka se nějak neskamarádila s novým motorem.
L: No to víte, auto nám tady nechte, my se na něj podíváme ale něco s tím uděláme. Po týdnu laborování a zkoumání. Přehráli jsme Vám novej software, už by to mělo být v pořádku. Cena 0 Kč

2) Při nastartování se objeví hláška "Selhání brzdového posilovače" a brzdovej pedál je tvrdej jak beton.
D: Škodovka tyhle auta stahuje a opravuje, špatné podtlakové čerpadlo. Týden to tady nechte a my to opravíme
L: No ono to to podklakové čerpadlo nebylo, byl jenom chybnej program brzd, ale nahráli jsme novej program už by to mělo být v pohodě.

3) Jedu jedu a najednou koukám, že nejedu. Motor prostě sám vypnul, pohoda zkusím nastartovat a ono nic. Na 28 pokus to naskočilo. Kde se stala chyba???
D: No tak to bude těžký, to chce tady nechat my s tím budem jezdit a zkusíme toto diagnostikovat, ale jak říkám bude to velice těžké, pokud to auto neudělá tak nevím jak to Škodě budem argumentovat, že chceme vyměnit jednotku.
L: No tak jsme nic nenašli. Pokud to udělá přijeďte znova.

4) Oranžové varování s konvičkou a kapkou oleje a hláška "Zkontrolujte hladinu oleje"... Kurva už zase.. 6000 km a už po čtvrtý. No to snad ne.
D: Je to syrový motor, je normální, že vezme sem tam nějakej olej. Jen jsme servisnímu technikovi dodal, že to už je celekem asi šest litrů oleje. Zamyslel se a řek ten olej nám platit nemusíte.
L: Dolití oleje za nula. Mám být štastný????

5) Jedeu z kopce a najednou z šestky převodovka začně podřazovat.. kravál jak sviňa... No nic, asi jsem něco udělal špatně. Pak se to stalo podruhý, třetí, a tak dál... No asi to není jen tak...
D: Auto námtu nechte, v týdnu nám přijede jiný Superb se stejným motorem a my to porovnáme.
L: Servisní technik kroutí hlavou, a konstatuje: "Žádnou závadu jsem nenašel, jednotka je v pořádku." Ok, kolik budu platit...Nic nechámeto být.

Bohužel toto nejsou vtipy, ale krutá realita. Bohužel od té doby co to auto dostalo pecku z nehody to s ním jde z kopce... Každopádně servis mi ještě nenaúčtoval ani korunu za moje reklamace a poruchy, přitom se v tom autě musel aspoň týden povozit, páč vždy nádrž byla prázdá. Každopádně jsem stále spokojený uživatel, který doufá, že všechno zlé je k něčemu dobré.

Jinak jsem tak nějak v posledních dnech skoumal spotřebu auta. A dlouhodobá spotřeba je na nějakech 10,4 l, což je hezký. Na to, že cestuju stále po dálnicích to jde... Mějte se...

11.2.2010 07:18

Už zase lítám přes kaluže....

Dámy a pánové,

Aktualizace, tak jsem si řekl co sem napsat. Přišel jsem na to. Usmálo se na mne štěstí a převzal jsem si vozidlo z opravy. Nejdříve mě byla ukázána hromada vyměněných náhradních dílů, opravdu hodně velká hromádka a poté nablejskané, vyčištěné a plně dotankované vozidlo. Toto to vše otočilo a já se zase díval, aspoň na vteřinu, na servis jako na lidi, kteří umí odvést svoji práci. Osobně jsme si řek, kolik dílů by asi nemuselo být vyměněno. Jelikož to z 90% hradila pojišťovna tak mě to ani netrápí, ale... je tam to ale... a teď fanfáry.. výsledná cena opravy vyčíslena na faktuře je 468 953 Kč vč. DPH.

Ale musím dát klobouk dolů před servisem, zvládli to! Kdybych to hodnotil známkami. Tak na jedničku umí jen bůh, na dvojku já.. takže za tři.... nicméně musel jsem jim auto třikrát vrátit aby jej odladili a sem tam něco dotáhnuli. Každopádně poměr cena x oprava.. nevím nevím.. ale člověk to asi neřeší, protože auto je opravený a to je důležité.

Takže pokud se mě někdo zeptá, zda je auto dobře opravené, říkám, že ano. Defakto lze říci, že podvozkové díly jsou úplně nové + nový motor. Co víc si přát. Možná, nikdy nepůjčovat auto známým.

Jo a přidal jsme pár ošklivých fotek, protože stále chumelí a chumelí… 


Přidat názorDiskuse: Škoda Superb Elegance 3,6 V6 FSI 4x4

Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Spolehlivost.. naprostá pohodička, i když se najdou asi tací, kteří budou namítat. Nicméně po zdárné změně typu oleje jsem maximálně spokojen. Zatím mě nikde nenechal stát, snad bude sloužit dobře... :-)

praktičnost
10

No tak tady asi není co dodat. Možná trochu více máísta nad hlavou, jinak super.

prostornost
10

Chacha.. to je vtip...

jízdní vlastnosti
9

Asi určitě lepší podvozek, myslím,že když budou ve Škodovce přemýšlet nad nějakou tou sportovní verzičkou, měli by se nad tímto velkým nedostatkem pozastavit. Ale na to jak je to velké a těžké auto.. Dobrá no.

jízdní komfort
10

No občas si sem tam něco v interiéru zavrže a někdy se twindoor zblázní a řádně nezamkne velké dveře, takže výsledkem je nepříjemné klapání z kufru... Stačí otevřít a zvřít a je to vyřešené... Možná by to stačiolo promazat.. asi :-)

provozní náklady
9

No tak tady v rámci možností se dá říct, že dobrý. Záleží na úhlu pohledu, když někomu řeknu, že mám spotřebu deset litrů, podlamují se mu kolena, ale na tak velkoobjemový motor, myslím, že pohodička... ale jak říkám... mohlo by to být nižší, ale....

náhradní díly
8

Není co dodat.. VW :-P

výkon motoru
10

Turbo by s tím asi trochu zacvičilo a určitě prospělo... Ale co na to moje bodové konto u Policie.. už takhle se tenčí :-(

spotřeba
7
hlučnost motoru
8

No... mohlo by mít větší zvukový projev, ale dá se to odpustit, přeci to není supersport... :-(

kvalita sedadel
10

Co dodat, kombinace kůže / alcantra... co víc si přát. Dobré vedení sedáku a příjemné zpracování a použité molitany..

brzdy
10

Jedním slovem.... luxus

zavazadlový prostor
10

Chacha...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…