Recenze

10 Majitel

Suzuki Swift ZC33s

9.70 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 1 Suzuki Swift, foto 2 Suzuki Swift, foto 3 Suzuki Swift, foto 4 Suzuki Swift, foto 5 Suzuki Swift, foto 6 Suzuki Swift, foto 7 Suzuki Swift, foto 8
Suzuki Swift, foto 9 Suzuki Swift, foto 10 Suzuki Swift, foto 11 Suzuki Swift, foto 12 Suzuki Swift, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta swiftka Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 103 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Ještě tady na serveru není recenze aktuální verze Swift Sport, tak pojďme na to. Spíše než představení bych se rád zaměřil na porovnání s předchozí verzí c32s 1.6 100 kw, které jsme měli po nějakých 60 tis. km.

Nejdříve asi proč zase Swift sport - je to auto mé ženy, chce "rezervu výkonu při předjíždění", dobrou manévrovatelnost ve městě a plnou výbavu. Ano, taková Fabia 1.0 81 kW by to také splnila, ale ruku na srdce, já bych se nudil kdybych Fabku vzal do ruky a navíc cena by byla stejná jako u SSS. Mimochodem současná verze SSS je v ceníkové ceně za 479 tis. , což od předchozí verze (369 tis) je více - všechna auta zdražila a jelikož se tento typ vyrábí nově v Japonsku a nikoli Maďarsku, je důvod jasný. Sice od letošního roku platí nově odbourání cel mezi EU a Japonskem, ale pro automobily (průměrně 10% clo) toto bude platit až po sedmi letech:-(

Co by připadalo v úvahu jako alternativa - Polo GTI, Fiesta ST. Když ale dorovnáte výbavu, jste přes 600 tis jako nic. Ano sice více výkonu, větší hmotnost - bude ale i větší zábava? U Pola GTI patrně ne, u třívalcové Fiesty nepochybuji.

Jdeme ale rovnou na porovnání s předchozí verzí:

1. Podvozek, řízení, brzdy
Jestliže předchozí verzi bylo přičítáno, že je poměrrně tvrdý, tak se nyní nic nezměnilo. Ano, tlumení je tvrdší než u běžného auta do města, na druhou stranu když pošlete auto do zatáčky, tak všechny běžné hatchbacky zůstávají vzadu. Mám jednu širokou přehlednou odbočku ve městě s krásným asfaltem, kde s předchozí verzí jsem si mohl (když moje děti při jízdě ráno do školky/školky svolili pro trochu akce) buď jet smykem přes ručku a nebo pod plným plynem co dovolil grip. Dříve mě pod plynem auto tahalo svojí nedotáčivostí ven ze zatáčky, stávající verze jde ze zatáčky ven lineárně celá, tj. není nedotáčivost, přetáčivost. Stejná nájezdová rychlost, skoro stejná hmotnost, jiné pneumatiky.

Řízení není co vytknout, přesné, s nějakou zpětnou vazbou, pěkná motokára.

Brzdy - velké zlepšení. Tipoval bych min. 30% nahoru a pochvala konstruktérům. Necelá tuna hmotnosti, to je radost si s brzdama hrát na okresce před zatáčkami. Ano, auto díky své váze a velikosti na brzdách trochu nervózní a když jdete tvrdě na brzdu, spustí se dvojíté blinkry.

Ruční brzda - luxus, nájezd do pravoúhlé zatáčky, lehký zadek, není problém si odsadit i na suchu, na vodě pak povinost zatáhnout za ručku. Vypínatelná stabilizace jako v předchozí verzi, ale stejně zasahuje pakliže jste zrovna na nožní brzdě.

2. Motor, převodovka, spotřeba
Asi nejcitelnější změna oproti původní atmosférické 1.6 100 kW. Dobu člověk nazastaví, takže pod kapotou vrní 1.4 dopovaná turbem s 103 kW. Výkon minimální rozdíl, ale přítomnost turba s 50% více točivého momentu je silně znát. Zvýšila se maximálka i zrychlení,ale co nejvíce oceníte je náběh výkonu - ve starším Swiftu jste z křižovatky vytočili jedničku a dvojka do 2,5-3 tisíc se trápila, od 3 a hlavně 4tisíc nahoru ukazoval motor svoji sílu. Nyní se to všechno posouvá níže, takže výjezdy jsou doprovázeny protáčením kol, hlavně v zatáčkách. Ano i na suchu jak Rasťo Chvála zmiňuje ve své recenzi, by pomohl samosvor, ale ruku na srdce, v kolika situacích za měsíc byste to ocenili.
Ještě k motoru - šíře otáček samozřejmě není kde byla minule - u krátké jedničky se k 6 tisícům nedostanete, ale hlavně u dvojky, která je poměrně dlouhá a u necelých 6 tisíc nastává něco, co předchozí majitelé neznají - efekt, jako byste zaškrtili přívod paliva, výkon se utne a klesá. Omezovač by výkon zarazil, zde navíc na 6 tisících začne klesat. Chce si to proto hlídat otáčkoměr hlavně u dvojky a trojky, každopádně nad 5500 už to nemá cenu točit, ale přeřadit. Ručička otáčkoměru už padá k volnoběžným otáčkám rychleji než v předchozím modelu.

Šestistuňová převodovka - stejně přesná jako v předchozí verzi, kde byla trochu více mechanická, snad jste i slyšeli ty zuby jak do sebe cvaknou. Zde trošku více gumovější, má ale navíc kratší dráhy - každopádně převodovce nelze nic vytknout.

Spotřeba - se starší verzí moje žena jezdila průměrně za 5,5-6,4 celoročně, většinou vyzvedávat děti. Když se mě dostal "volant do ruky", jel jsem za 7-8 litrů. U současné verze se při běžné užívání dostanete i k 5 litrům, ale zrovna včera jsem to vzal a jel trochu "kudlu", pak jsem se dostal po 30 km jízdy na 9 l/100 km. Čili - při extrému je rozežranější, možná je to ale tím, že prostě jede více, řidič ho více ždímá.

Ke spotřebě velikost nádrže - předchozí verze 42litrů, současná 37 litrů. Dojezd tedy 500 km. Hladové oko začne svítit s dojezdem 20 km, pak už palubák neukazuje dojezd. Mimochodem dnes, po rozsvícení oka a dalších 10 km natankuju plnou - vešlo se 32 litrů.

3. Interiér - prostě současné Suzuki. Všemu vévodí panel infotainmentu s doplňujícím displejem mezi budíky. Ano, úroveň zpracování nedosahuje Pola GTI, o tom žádná. Stále se objevuje u přístrojové desky "kolík" pro posouvání se parametry a jejich nulování, naštěstí má ekvivalent v tlačítku "info" na volantu. Osobně mě japonský interiér nepohoršuje, spíš ocením zcela vypínatelnou stabilizaci, o které si majitelé třeba takového Pola GTI mohou jen zdát.
Vezmu to odzadu - větší kufr, více místa na zadních sedadlech, vepředu stejné. Sedačky velice dobré vedení,ale v úrovni sedáku poměrně úzké. Prostě na japonský zadek.
Zastav me se u pracoviště řidiče - k dispozici multimediální panel, kde pracujete s telefonem, rádiem, navigací, zpětnou kamerou. Daleko zajímavější je displej mezi budíky před řidičem, který dosud ukazoval jen km, spotřebu a radil jaký stupeň řadit. Já nejvíce používám budík s teplotou oleje/plněním turba, perla je při vypnutí motoru zobrazení šachovnice přetížení za celou jízdu. Jak říkal prodejce, "nemáte-li splněno, rychle na nejbližší kruháč splnit úkol". Více popisů ve fotogalerii.

4. Asistenti
Tady bude asi nejvíce změn oproti předchozímu Swišti. U levého kolena stále zůstává naštěstí tlačítko na vypínání stabilizace, ale bohužel i nově start-stop systém (pobavte se kolik ušetřil ml benzínu ve fotogalerii), vypínání vedení v jízdních pruzích či vypínání upozornění na překážku. Asistent anoncuje srážku v předchozím vozidlem (např. dojezd ke křižovatce k předchozímu vozidlu nebo cyklista před autem) poměrně aktivně a je obtěžující. Přijíždíte k přechodu kde jde chodec, pípá to o 106.. Jinak už jen na pohodu - sledování únavy řidiče, udržování jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel nebo adaptivní tempomat - to je slušná výbava navíc, kterou předchozí SSS neměl. Jen na ty nouzové blinkry při nárazovém brždění, třeba zatáčkou když jedu "kudlu", jsem si musel zvykat.

5. Exteriér
Tady to bude vždycky souboj komu se co líbí, ale vzpomínám si když vyšla předchozí verze, tak moc chvály na začátku nepobrala. Nyní bych řekl, že designéři měli více času, takže zepředu obrovská tlama nárazníku doplněná plastovým lízátkem v dekoru karbonu, vypadá opravdu efektně. Nástavce prahů nejsou v barvě karoserie, ale také v dekoru karbonu jako zadní difuzor. Swift je nyní nižší a širší a to mu prospělo. Kliky zadních dveří jsou zakomponovány do dveří, i dítě předškolák si dokáže otevřít. Dvojitý výfuk efektní na pohled, zvuk ale bohužel na úrovni předchozího modelu, uvnitř nic neslyšíte i když motor má dobře syrový zvuk.Full led světlomety zcela bez výhrad.

6. Závěr
Předchozí model byl spíše warm hatch, ten stávající má o trochu blíže k hot hatchi. Vyšší výkon, lepší brzdy, perfektní výbava, servis za dostupnou cenu - ano, šel bych do něj znova. Kdybych si měl vybrat na víkendovou projížďku, jestli starší nebo novou turbo, vzal bych tu novější. Nová verze nepostrádá nic z původní a mnohé vylepšuje. Každého koho jsem vezl nebo si mohl sednout za volant, vylezl z auta s úsměvem na tváři. A o to přeci jde.

Silné stránky

Výkon, brzdy, řízení - to vše s úsměvem v každé zatáčce.

Slabé stránky

příliš aktivní asistenti
stále poměrně vysoký posaz, nově i úzkýk
menší nádrž než v předchozí verzi

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Louwman Příbram - bez chyby, POV+HAV za cenu internet. nabídek

 


Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Jestli bude stávající verze stejně tak spolehlivá jako předchozí (na 90 tis. km jen přední destičky), tak ok

praktičnost
9

druhé auto v rodině

prostornost
8

oproti předchozí verzi větší zavazadelník,ale užší přední sedačky.

jízdní vlastnosti
10

není co vytknout

jízdní komfort
9

tvrdší podvozek, pouze zcela do města by to byla špatná volba

provozní náklady
10

pod 6l se člověk dostane lehce

náhradní díly
10

nebude snad třeba řešit.

výkon motoru
10

zcela postačuje

spotřeba
10

kolem 7 litrů při pile, pod 6 ženskou nohou

hlučnost motoru
7

je slyšet jen motor, výfuk vůbec. Jako v předchozí verzi.

kvalita sedadel
2

boční vedení lepší, ale užší v oblasti zadku.

brzdy
10

lepší než v předchozí verzi

zavazadlový prostor
10

větší objem než v předchozí verzi






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…