Recenze
Suzuki Swift ZC33s
Technické info
Přezdívka auta swiftka Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 103 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Ještě tady na serveru není recenze aktuální verze Swift Sport, tak pojďme na to. Spíše než představení bych se rád zaměřil na porovnání s předchozí verzí c32s 1.6 100 kw, které jsme měli po nějakých 60 tis. km.
Nejdříve asi proč zase Swift sport - je to auto mé ženy, chce "rezervu výkonu při předjíždění", dobrou manévrovatelnost ve městě a plnou výbavu. Ano, taková Fabia 1.0 81 kW by to také splnila, ale ruku na srdce, já bych se nudil kdybych Fabku vzal do ruky a navíc cena by byla stejná jako u SSS. Mimochodem současná verze SSS je v ceníkové ceně za 479 tis. , což od předchozí verze (369 tis) je více - všechna auta zdražila a jelikož se tento typ vyrábí nově v Japonsku a nikoli Maďarsku, je důvod jasný. Sice od letošního roku platí nově odbourání cel mezi EU a Japonskem, ale pro automobily (průměrně 10% clo) toto bude platit až po sedmi letech:-(
Co by připadalo v úvahu jako alternativa - Polo GTI, Fiesta ST. Když ale dorovnáte výbavu, jste přes 600 tis jako nic. Ano sice více výkonu, větší hmotnost - bude ale i větší zábava? U Pola GTI patrně ne, u třívalcové Fiesty nepochybuji.
Jdeme ale rovnou na porovnání s předchozí verzí:
1. Podvozek, řízení, brzdy
Jestliže předchozí verzi bylo přičítáno, že je poměrrně tvrdý, tak se nyní nic nezměnilo. Ano, tlumení je tvrdší než u běžného auta do města, na druhou stranu když pošlete auto do zatáčky, tak všechny běžné hatchbacky zůstávají vzadu. Mám jednu širokou přehlednou odbočku ve městě s krásným asfaltem, kde s předchozí verzí jsem si mohl (když moje děti při jízdě ráno do školky/školky svolili pro trochu akce) buď jet smykem přes ručku a nebo pod plným plynem co dovolil grip. Dříve mě pod plynem auto tahalo svojí nedotáčivostí ven ze zatáčky, stávající verze jde ze zatáčky ven lineárně celá, tj. není nedotáčivost, přetáčivost. Stejná nájezdová rychlost, skoro stejná hmotnost, jiné pneumatiky.
Řízení není co vytknout, přesné, s nějakou zpětnou vazbou, pěkná motokára.
Brzdy - velké zlepšení. Tipoval bych min. 30% nahoru a pochvala konstruktérům. Necelá tuna hmotnosti, to je radost si s brzdama hrát na okresce před zatáčkami. Ano, auto díky své váze a velikosti na brzdách trochu nervózní a když jdete tvrdě na brzdu, spustí se dvojíté blinkry.
Ruční brzda - luxus, nájezd do pravoúhlé zatáčky, lehký zadek, není problém si odsadit i na suchu, na vodě pak povinost zatáhnout za ručku. Vypínatelná stabilizace jako v předchozí verzi, ale stejně zasahuje pakliže jste zrovna na nožní brzdě.
2. Motor, převodovka, spotřeba
Asi nejcitelnější změna oproti původní atmosférické 1.6 100 kW. Dobu člověk nazastaví, takže pod kapotou vrní 1.4 dopovaná turbem s 103 kW. Výkon minimální rozdíl, ale přítomnost turba s 50% více točivého momentu je silně znát. Zvýšila se maximálka i zrychlení,ale co nejvíce oceníte je náběh výkonu - ve starším Swiftu jste z křižovatky vytočili jedničku a dvojka do 2,5-3 tisíc se trápila, od 3 a hlavně 4tisíc nahoru ukazoval motor svoji sílu. Nyní se to všechno posouvá níže, takže výjezdy jsou doprovázeny protáčením kol, hlavně v zatáčkách. Ano i na suchu jak Rasťo Chvála zmiňuje ve své recenzi, by pomohl samosvor, ale ruku na srdce, v kolika situacích za měsíc byste to ocenili.
Ještě k motoru - šíře otáček samozřejmě není kde byla minule - u krátké jedničky se k 6 tisícům nedostanete, ale hlavně u dvojky, která je poměrně dlouhá a u necelých 6 tisíc nastává něco, co předchozí majitelé neznají - efekt, jako byste zaškrtili přívod paliva, výkon se utne a klesá. Omezovač by výkon zarazil, zde navíc na 6 tisících začne klesat. Chce si to proto hlídat otáčkoměr hlavně u dvojky a trojky, každopádně nad 5500 už to nemá cenu točit, ale přeřadit. Ručička otáčkoměru už padá k volnoběžným otáčkám rychleji než v předchozím modelu.
Šestistuňová převodovka - stejně přesná jako v předchozí verzi, kde byla trochu více mechanická, snad jste i slyšeli ty zuby jak do sebe cvaknou. Zde trošku více gumovější, má ale navíc kratší dráhy - každopádně převodovce nelze nic vytknout.
Spotřeba - se starší verzí moje žena jezdila průměrně za 5,5-6,4 celoročně, většinou vyzvedávat děti. Když se mě dostal "volant do ruky", jel jsem za 7-8 litrů. U současné verze se při běžné užívání dostanete i k 5 litrům, ale zrovna včera jsem to vzal a jel trochu "kudlu", pak jsem se dostal po 30 km jízdy na 9 l/100 km. Čili - při extrému je rozežranější, možná je to ale tím, že prostě jede více, řidič ho více ždímá.
Ke spotřebě velikost nádrže - předchozí verze 42litrů, současná 37 litrů. Dojezd tedy 500 km. Hladové oko začne svítit s dojezdem 20 km, pak už palubák neukazuje dojezd. Mimochodem dnes, po rozsvícení oka a dalších 10 km natankuju plnou - vešlo se 32 litrů.
3. Interiér - prostě současné Suzuki. Všemu vévodí panel infotainmentu s doplňujícím displejem mezi budíky. Ano, úroveň zpracování nedosahuje Pola GTI, o tom žádná. Stále se objevuje u přístrojové desky "kolík" pro posouvání se parametry a jejich nulování, naštěstí má ekvivalent v tlačítku "info" na volantu. Osobně mě japonský interiér nepohoršuje, spíš ocením zcela vypínatelnou stabilizaci, o které si majitelé třeba takového Pola GTI mohou jen zdát.
Vezmu to odzadu - větší kufr, více místa na zadních sedadlech, vepředu stejné. Sedačky velice dobré vedení,ale v úrovni sedáku poměrně úzké. Prostě na japonský zadek.
Zastav me se u pracoviště řidiče - k dispozici multimediální panel, kde pracujete s telefonem, rádiem, navigací, zpětnou kamerou. Daleko zajímavější je displej mezi budíky před řidičem, který dosud ukazoval jen km, spotřebu a radil jaký stupeň řadit. Já nejvíce používám budík s teplotou oleje/plněním turba, perla je při vypnutí motoru zobrazení šachovnice přetížení za celou jízdu. Jak říkal prodejce, "nemáte-li splněno, rychle na nejbližší kruháč splnit úkol". Více popisů ve fotogalerii.
4. Asistenti
Tady bude asi nejvíce změn oproti předchozímu Swišti. U levého kolena stále zůstává naštěstí tlačítko na vypínání stabilizace, ale bohužel i nově start-stop systém (pobavte se kolik ušetřil ml benzínu ve fotogalerii), vypínání vedení v jízdních pruzích či vypínání upozornění na překážku. Asistent anoncuje srážku v předchozím vozidlem (např. dojezd ke křižovatce k předchozímu vozidlu nebo cyklista před autem) poměrně aktivně a je obtěžující. Přijíždíte k přechodu kde jde chodec, pípá to o 106.. Jinak už jen na pohodu - sledování únavy řidiče, udržování jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel nebo adaptivní tempomat - to je slušná výbava navíc, kterou předchozí SSS neměl. Jen na ty nouzové blinkry při nárazovém brždění, třeba zatáčkou když jedu "kudlu", jsem si musel zvykat.
5. Exteriér
Tady to bude vždycky souboj komu se co líbí, ale vzpomínám si když vyšla předchozí verze, tak moc chvály na začátku nepobrala. Nyní bych řekl, že designéři měli více času, takže zepředu obrovská tlama nárazníku doplněná plastovým lízátkem v dekoru karbonu, vypadá opravdu efektně. Nástavce prahů nejsou v barvě karoserie, ale také v dekoru karbonu jako zadní difuzor. Swift je nyní nižší a širší a to mu prospělo. Kliky zadních dveří jsou zakomponovány do dveří, i dítě předškolák si dokáže otevřít. Dvojitý výfuk efektní na pohled, zvuk ale bohužel na úrovni předchozího modelu, uvnitř nic neslyšíte i když motor má dobře syrový zvuk.Full led světlomety zcela bez výhrad.
6. Závěr
Předchozí model byl spíše warm hatch, ten stávající má o trochu blíže k hot hatchi. Vyšší výkon, lepší brzdy, perfektní výbava, servis za dostupnou cenu - ano, šel bych do něj znova. Kdybych si měl vybrat na víkendovou projížďku, jestli starší nebo novou turbo, vzal bych tu novější. Nová verze nepostrádá nic z původní a mnohé vylepšuje. Každého koho jsem vezl nebo si mohl sednout za volant, vylezl z auta s úsměvem na tváři. A o to přeci jde.
Silné stránky
Výkon, brzdy, řízení - to vše s úsměvem v každé zatáčce.
Slabé stránky
příliš aktivní asistenti
stále poměrně vysoký posaz, nově i úzkýk
menší nádrž než v předchozí verzi
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Louwman Příbram - bez chyby, POV+HAV za cenu internet. nabídek
Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift ZC33s
- Re: Re: Zdravím souvěrce 28.02.2020 21:49 woody-alien
- Re: Zdravím souvěrce 28.02.2020 18:44 Pawell77
- Zdravím souvěrce 06.02.2020 12:39 woody-alien
- Re: Detské sedačky 05.02.2020 17:42 Pawell77
- SSS 04.02.2020 17:20 User111
- Detské sedačky 04.02.2020 10:55 Sparky
- Super volba, gratuluji! 02.02.2020 23:14 Arese
Další vozy Suzuki Swift
-
Suzuki Swift (2019) Majitel: woody-alien
Přidáno: 28.4.2020 2910 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2017) Majitel: Nonsens
Přidáno: 17.8.2017 110 Majitel 7.89 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2017) Majitel: seify47
Přidáno: 26.11.2017 310 Majitel 4.67 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2013) Majitel: woody-alien
Přidáno: 3.4.2013 1529 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2005) Majitel: Marcelino
Přidáno: 5.7.2007 689 Majitel 9.87 Uživatelé