Recenze
Technické info
Přezdívka auta Negr Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 760 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Výběr
Původně jsem chtěl měnit auto až za rok, ale inflace, nedostatek čipů a dalšího materiálu a k tomu povinné pípadlo po překročení povolené rychlosti už od roku 2022, to vše mě urychlilo rozhodnutí.
Potřebuji univerzální auto na všechno, což bohužel ubíjí jakýkoliv potenciál emocí (s rozpočtem do milionu). Auto na podnikání s větším kufrem, na tahaní vozejku a karavanu, občas pro jízdu terénem v horách a pro delší rodinné cesty.
Nikdy jsem neměl rád SUV, postrádá emoce jak vzhledově, tak jízdně a ještě zvyšuje spotřebu. Jenže osobní a pracovní realita a potřeby se věkem mění a SUV ze všeho vycházelo jako jasná racionální volba. Volil jsem mezi novými Superb Scout a Seat Tarraco. Jako ideální průsečík by bylo asi Audi A6 Allroad s nastavitelnou nivelací podvozku, ale to je mimo rozpočet.
Superb byl nakonec dražší s nižší světlou výškou a horší výbavou.
Kodiaq jsem nechtěl, protože je nastaven měkce a nenabízel základ bez 4x4 a aut. převodovky.
Volba padla na Tarraco v základní výbavě Style, předokolka, manuál, kde je toho už tolik, že se z toho motá hlava. Bál jsem se vysokoprofilových pneu na 17“ discích, ale nakonec se ukázaly jako ideální volba jak do terénu, tak na silnici, protože mají tuhou bočnici a nepůsobí v zatáčce nestabilně. Navíc je to jediná velikost disku, co umožňuje šířku pneu 215mm, jinak by šlo o 235 nebo i 255mm. Samozřejmě to přispívá nižší spotřebě a hlavně cenově dostupnější nové pneu.
Po projetí typu terénu s předokolkou (s první Oktávií), kde se budu občas pohybovat jsem usoudil, že není třeba 4x4. Stačí jen těžší motor vpředu a časem i celoroční pneu.
Automat jsem původně chtěl, ale četl jsem, že otupuje reakci na plyn a přidával na ceně 3500 euro, takže jsem od něj ustoupil.
Exteriér
Jelikož se mi SUV obecně nelíbí, tak nebudu hodnotit. Vzal jsem skladovku, takže barvu jsem neřešil. Za mě je to moderně působící krabice na kolech.
Interiér
Spousta prostoru na zadních sedadlech a v kufru celkem taky. Kufr se dá rozšířit posuvem zadních sedaček dopředu, spolujezdcovo opěradlo sklopit dopředu.
Vnitřek vypadá normálně, ani luxus, ani Dacie, jen mě zaskočila tvrdá plastová „okrasná“ lišta palubky. Proboha proč? Nesahejte na ni, jinak si to auto zhnusíte.
Výbava
Style s nějakým paketem obsahuje i výbavu, kterou bych rád vynechal. Auto je na můj vkus přetechnizované a pípá až příliš často, dělajíce z nás nesvéprávné tupce. Směr vývoje k počítači na kolech v mnoha ohledech odvádí pozornost a bohužel často místo ochrany posádky způsobuje nebezpečné situace.
Velmi oceňuji adaptivní tempomat, funguje na výbornou. Lane Assist se zapíná vždy po restartu motoru a spolu se Start&stop vypínám velmi často. Jedete např. po dálnici, kde je stavba a žluté pruhy a auto se drží bílých, takže vás namíří přímo do betonových zábran.
Motor a převodovka
Základní 2.0 TDi 110KW zrychluje slušně do 100km/h. V ČR, kde jsou plné silnice a málo dálnic bych určitě volil silnější motor, kvůli častější potřebě předjíždět a navázat rychle na levý pruh. Na poloprázdné dálniční síti mi stačí. Společně s automatem nebo 4x4 by mi asi už přišel nedostatečný.
Motor jemně přede a není hlučný. Reakce na plyn je na dnešní dobu rychlá.
Převodovka má jasně vymezené dráhy a rychlosti zapadají snadno.
Jízdní vlastnosti
Hmotnost asi 1650kg je samozřejmě znát, zvláště na dálnici ve vyšší rychlosti v zatáčce, nicméně na okreskách střihá zákruty s přehledem a lehkostí, kterou jsem nečekal. Tím nechci naznačovat nějaké emoce, ty se ztrácejí mezi písmeny S U V.
V terénu je Tarraco tvrdší a je třeba jet opatrně, např. při přejezdu zpomalovacího pruhu má tendenci vyhodit celou přední nápravu do vzduchu, takže i tam nepřehánět. Přejezd nerovností je sice komfortnější než v hatchbacku, ale má svoje limity asi jen o 10km/h výš.
Silné stránky
- praktičnost a prostor
- v této konfiguraci nízká spotřeba
- překvapivě pevné v zatáčkách bez naklánění
- univerzálnost použití
Slabé stránky
- málo místa na pravé koleno (široký a vysoký tunel, mor dnešních aut)
- vzhled SUV obecně
- jízda bez emocí
- vrzání ozdobného plastu z poutě na palubce (nesahat!)
Další vozy značky Seat
-
Seat Tarraco (2019) Majitel: creatine
Přidáno: 17.1.2020 116 Majitel 8.33 Uživatelé
-
Seat Altea XL (2014) Majitel: Bertold
Přidáno: 6.11.2014 159 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Seat Leon (2007) Majitel: FRPE
Přidáno: 27.11.2009 31501 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2011) Majitel: erbe
Přidáno: 3.2.2011 2019 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Altea XL (2010) Majitel: Technoid
Přidáno: 22.7.2010 7310 Majitel 9.92 Uživatelé