Recenze
Technické info
Přezdívka auta 106ka Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:196900 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1124 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 94 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 215 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Poslední týden prázdnin jsme byli u kámoše na baráku a prostě jsme pili. Když jsem šel ráno od něho domů potkal jsem kámoše ve 106 a zeptal se mě „Nechceš svézt?“ tak já samozřejmě souhlasil a během jízdy se mě se zeptal jestli nechci koupit, že to jeho kámoš prodává za 15 000. No, začal jsem nad tím silně uvažovat, projel jsem si to, koukli jsme na 106 ze spodu no a špatně to nevypadalo. Pozinkovaná karosérie vypadala samozřejmě k světu, nabízel k tomu celkem 10 pneumatik, 4 zimní (na autě) a další 4 zimáky a 2 letní, rádio JVC na CD. Veškerá povinná výbava mimo zvedák ale navíc tam je zase hasičák, plno žárovek, čtyři svíčky (ještě nevím zda funkční nebo staré). Jednoduše řečeno pěkné auto, velikostně mně vyhovující, malý, úsporný motor a za málo peněz a tak jsem 106 koupil 18.9.2011.
Za dva měsíce už mám jako „tínejdžr“ spoustu zážitků kterými Vás radši nebudu zatěžovat .
Přejdeme tedy raději k výbavě vozu i když jí není moc. 106 je ve speciální edici Mistral, která se co jsem vyčetl liší jen kombinaci laku a čalounění. Lak má zelenou metalízu je sice taková „divná“, ale na druhou stranu neobvyklá. Vnitřek je modro-černý. Čalounění je modré. Koberec (podlaha auta ve vnitř) je modrá a sedačky taktéž ovšem s takovými zelenými čárkami a jinak palubovka a plasty jsou klasicky černé. V autě je i na par místech odhalená kastle ale to mě nijak netíží. A teď už tedy k té výbavě. 106 má elektricky stahovatelná okna a centrální zamykání, ale co jsme četl jsou tyto věci nejvíc poruchové, ovšem zatím fungují tak to neřeším. A ještě má střešní okno (to jsem v autě vždycky chtěl). Nezatéká do něj a dá se říct, že nahrazuje klimatizaci. Když je v létě otevřené tak na Vás nejde vítr ale v autě se ochladí jinak auto je holátko, nemá mlhovky, otáčkoměr ani posilovač řízení. Zavazadlový prostor je sice malý, ale mě stačí, má objem 215litrů a se sklopenými sedačkami jsem převezl i pračku takže mně to prostě stačí. Auto má 3dv., ale mě to prostě netrápí, já sedím vepředu kolem sebe mám dost místa, ti co sedí vzadu mají prostě smůlu ale vzadu pro dva je to pohoda, tři už se tam bohužel dost mačkají ale to v hodně autech i o třídu větších (Punto Mk.I, Felicia). Já osobně jsme se sedačkami nadmíru spokojený a neměnil bych je. Měkké jsou tak akorát, když jsem dlouho stál na brigádě, bolely mě záda a po nasednutí do auta mě po 10 minutách přestaly bolet. Boční vedení je pro mě také moc dobré vzhledem k mým 53kg. si nemůžu stěžovat ovšem, abych porovnal s modernou, Škoda Rapid má podle mého úsudku horší boční vedení.
K podvozku stručně je měkký, je to přeci Francouz. Na naše cesty super, nerovnosti to vybírá pěkně ale při ostřejší jízdě popřípadě v ostřejší zatáčce se to naklaní jako „prase“.
Motor je 1,1i 44Kw při 6200ot/min., jednobodové vstřikování (v roce 99 dostal motor vícebodové). 87Nm. Váží 890kg, autu to stačí, do většího kopce třeba vytočit ale tak s tím se musí počítat a při plně naloženém autě to jde taky dost poznat ale jezdím většinou sám nebo s jedním člověkem tak pohoda. Motor už se dával do Peugeotu 205 ovšem s karburátorem jinak je technicky stejný také s Citroenem AX a Saxo. Motor je velmi citlivý na kvalitu paliva, když vemu větší množství méně kvalitního (momentálně za 33,90 Kč) tak auto dost zleniví a když potom vemu OMV nebo Shell (36,50 Kč-37 Kč) tak auto je opět živější. Jinak točivého momentu bych uvítal více například při předjíždění ale ještě se to dá.
Zpřevodování je v porovnání s Felícií delší, když jsme jeli za sebou s kámošem co má 1,3MPI Combi tak na dvojku jsem se ho držel a potom jsem ho začal ztrácet a po přeřazení na trojku jsme ho zpátky dohnal. Jinak je délka zpřevodování stejná jen mně prostě na dvojku dojde dřív výkon, nebo nevím jak to vysvětlit. Na dvojku jsem dal 85 a na trojku 108 pak mi došla silnice. Maximální rychlost by měla být 165, ale odzkoušeno zatím 140 ale nemám v plánu zkoušet to pokořit. 106 je samozřejmě dost nedotáčivá je to přeci jen předokolka, navíc pneumatiky tam jsou 155/55 takže dost úzké a ještě k tomu zimáky, ale není to žádný „závoďák“ takže to mínus být nemůže, při vyvíjení auta se s tím prostě nepočítalo. Pokud jde o hluk tak v městských rychlostech až do 90 není motor zas tak hlučný zvlášť, když odhlučnění je na minimální úrovni. Ještě se na moment vrátím ke kolům. Rozteč je 3x98 takže sehnat liťáky bude problém jinak mám originální Peugeot poklice.
Jízdní vlastnosti jsem dá se říct už popsal tak je jen shrnu. Auto je nedotáčivé a dost se naklání.
106 má kola dost v rozích aut a dobrý rejd takže byla vážně konstruovaná do města, otočit se v menších prostorách není problém Fiat Punto je na tom třeba hůř. I přesto, že je malé působí takovým větším dojmem. Design je nadčasový, i dnes působí v celku moderně.
Pro začátečníka a mladého fakt ideální auto, malá pojistka, levné náhradní díly a spotřeba, no na spotřebu ještě moc neumím takže spotřebu mám tak 7/100 ale už se mi podařilo 5-5,5/100 ale nepřesáhl jsem 70km/h takže když se snažíte, spotřeba je malá.
Zapoměl jsem dodat, že když jsem měl auto asi týden a nechal ho stat na vlakovém nádraží když jsem byl ve škole někdo mi strhnul otěrovou lištu na řidičových dveřích jde to samozřejmě vidět i na fotkách. Na fotce č.1 jí ještě má. Na dalších už bohužel ne.
Silné stránky
No silné stránky mě auto vyhovuje také některé věci by jiní třeba neuvítali.
-Prostornost: Tak akorát, mně vyhovuje.
-Spotřeba: Když fakt chci tak to jde.
-Živost: Jo bylo by dobré mít pár Nm navíc ale stačí mi to.
-Hlučnost: Do 90km/h super pak už je hlučnější ale 90km/h málokdy přesáhnu.
-Sedadla: Dělané pro mě na míru .
-Podvozek: Co se týče nerovností.
-Audio: jen dvě repro, pravděpodobně originály ale hrajou moc pěkně, pro mě akorát basů a výšek.
-Měněná spojka.
-Dělané rozvody.
-Takřka všechno si de opravit sám
Slabé stránky
-Teče chladič: Začnu řešit po zimě.
-Chybí trubka na přívod teplého vzduchu do motoru, dá se bez ní žít navíc jsem to částečně vyřešil, vyndal jsem prostřední část trubku co vede do filtru takže to nebere studený vzduch z pod kapoty ale teplý od motoru (řešení jen na zimu aby se rychleji zahrál motor, jezdím spíše krátké trasy) navíc to má ve středních otáčkách teďka i pěkný zvuk :D.
-2 z osmi zimáku se vypouštějí a další dvě mají na zimu slabý vzorek (2mm)
-Podvozek: Co se týče naklánění.
-Povolená spojka u poslední části výfuku tak to dělá trochu randál ale nezní zas tak špatně nicméně v červnu se to bude opravovat.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Za ty dva měsíce jsem musel zatím kupovat jen nový termostat (140Kč) jinak výměna doma, šroubovákem a kladivem :D.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nemám co vytknout.
Novinky v recenzi
Stěrače
No stěrače už hůře stíraly, ale nějak jsem to neřešil. nicméně mmně tento týden přimrznuli k oknu a já je samozřejmě urval takže jsem 106-ce v átek koupil nové.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 106
- Re: Fotky 22.11.2012 10:30 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: Tak konečně, divočáku! 22.11.2012 10:29 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: jo jo 22.11.2012 10:28 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Tak konečně, divočáku! 22.11.2012 08:54 Kubyyyk
- jo jo 22.11.2012 07:33 Dylan McKay
- Fotky 21.11.2012 23:54 VladoA6
Další vozy Peugeot 106
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.12.2009 378 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.10.2008 829 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (2011) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.2.2011 010 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1996) Majitel: Destract
Přidáno: 14.11.2011 210 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.8.2007 1019 Majitel 9.72 Uživatelé