Recenze
BMW Z4 (E85) 2.5i Roadster
Technické info
Přezdívka auta ZZZetko Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
Nad novym autem jsem zacal uvazovat asi pred rokem, pote co moje "Mana" dosahla 200tis. Je to takova pomyslna hranice, kdy vetsina z nas asi zacina uvazovat o prodeji, tak rikajic "dokud je jeste cas". No a pak to zaclo - nekonecne projizdeni internetovych stranech, studovani vsemoznych testu a recenzi a taky prohlizeni aut na parkovisti :-) Jelikoz jsem zastance nemeckych znacek, tak pripadalo v uvahu jen Audi, BMW nebo Mercedes. V rodine jsme meli uz audin nekolik, dobre zkusenosti k tomu, takze se zdalo, ze neni o cem uvazovat. Jenze porad mi neco rikalo, ze bych mel porusit tu zavedenou tradici a podivat se po necem jinem. Mercedesy jsou nadherna auta se skevelou technikou, ale bohuzel mi nejak nesedi styl interieru. Tato moznost tedy padla. Zbyva BMW. Asi netreba zminovat povest znacky, jizdni vlastnosti a snad i sen kazdeho kluka jednou nejake vlastnit. Velice se mi libila petkova rada, ale i trojkova a hlavne kupe. Nadhera! Zacal jsem tedy hledat trojku v kupe, nejlepe s 2.5litrem pod kapotou. Mezi tim se ale stalo neco, co kompletne zmenilo me uvazovani. Po nekolika letmych kontaktech jsem se zakoukal do "zetctverky". Jak to dopadlo nema smysl rozepisovat, proste uz stoji v garazi :-)
Auto je koupene v Nemecku u autorizovaneho dealera BMW & Mini.
Je nebourane, po 1. majiteli, pravidelne servisovano v BMW. Na auto je poskytnuta rocni zaruka.
Vybava: elektricka okna, zrcatka, strecha; kozena vyhrivana sedadla; senzor svetel; destovy senzor; parkovaci senzory v zadu; automaticky zatmavovane vnitrni zrcatko; Hifi system; menic na 6 CD; DSC stabilizacni system; kontrola tlaku v pneumatikach; sportovni podvozek; vetrny deflektor; 16palcova hlinikova kola s run flat pneu 225/50/16.
Motor:
Super super super. Spotreba po meste kolem 10l. Mimo mesto a delsi trasy i za 8l/100km. Zvuk je paradni, v nizsich otackach hluboke duneni, ve vyssich mechanicka opera. Pri ubrani plynu efektni praskani ve vyfuku. Nema cenu to tady rozepisovat, doporucuju si tenhle motor nekde vyzkouset.
Jizdni vlastnosti:
Kdybych to mel vyjadrit jednim slovem tak asi "sportovni". Co si pod tim predstavit? Tvrdy snizeny sportovni podvozek, ktery ocenite na kvalitnich cestach, ale uz mene na hrbolatych silnicich a v mestskem provozu plnych zpomalovacich retarderu. Na nekvalitni ceste je auto neklidne a uz vubec ne pohodlne. Zpomalovaci retardery se stavaji nocni murou, jelikoz pri kazdem prejezdu "simraji" zetko po brade. Ze zacatku jsem si na tohle musel dlouho zvykat. Tedka uz mi to ale ani neprijde, to jen kdyz presednu zpatky z nejake klasiky.
Pri jizde po kvalitnich cestach je to vsak uplne o necem jinem. Rekl bych dokonalost sama. Pocit jistoty pri jizde na rovinkach, tak i v rychle projizdenych zatackach je proste perfektni. Stejne tak na dalnici pri vysoke rychlosti, auto neztraci nic ze sve jistoty. Tady odvedli konstrukteri opravdu dobrou praci.
Strecha:
Auto ma platenou strechu, coz ma sve pro i proti. Oproti plechove strese je lehci, rychlejsi manipulace (otevirani/zavirani) a v neposledni rade nema vliv na objem kufru, teda aspon u Z4.
Mezi nevyhody bych zminil snadnou moznost poskozeni od ruznych individui a taky komplikovanejsi zimni provoz, pokud neparkujete v garazi.
Pri jizde s natazenou strechou do cca 90km/h nepoznate zadny vetsi rozdil oproti klasickemu autu. Nad touto rychlosti, vsak zacne malinko profukovat kolem oken a zvysi se i hluk v kabine. Do 150km/h to neni ale nijak vyrazne. Kolem 200km/h uz ale muzete zapomenout na pohodovy rozhovor se spolujezdcem.
S otevrenouo strechou je to jina kava. Je to neco co budete chtit porad. Vitr si kolem vas lehce profukuje, intenzivneji vnimate zvuk motoru, proste neuveritelna pohoda. Neni problem cestovat s otevrenou strechou i dalnicnimi rychlostimi, doporucuju ale vytahnout bocni okna a mit nasazenou zadni vetrnou clonu, ktere snizi proudeni vzduchu v kabine. Pak zvladnete s otevrenou strechou i dvoustovku.
Mnozi z vas si urcite mysli, ze kabrio je jen na par dnu v roce. Neni tomu tak. Topeni a ventilace v techto autech jsou prizpusobeny i chladnejsimu pocasi.
Staci pustit vykonne topeni a vydechy ventilace na spravnych mistech se postaraji o sve. Takhle se da jezdit i pri teplotach pod 10st.
Mala projizdka:
Nevim kde zacit, tak to zkusime pekne od sameho zacatku. Po nasednuti, mozna malinko nasoukani do auta, se uvelebite v pohodlnych kozenych sedackach. Zavrete malinke dvere a ocitnete se ve svete zvanem BMW. Pred vama je prijemne jednucha, ale i tak designove zajimava palubovka se standartnimi funkcemi. Zasuneme klicek do zapalovani a startujeme. Tenhle okamzik vas stoprocentne probere a navodi vam usmev na tvari. Interier totiz prostoupi velice prijemny, dunivy a hlavne navykovy zvuk 6ti valce. Tento pocit se proste neda popsat, to se musi zazit. Pojdme se trosku projet. Okem mrknete na radici paku, ktera se uz nemuze dockat az ji chytnete poradne pod krkem. Ruku si pritom muzete polozit na stredovou konzoli, ktera tim ze je vysoko, supluje i chybeci loketni operku. Ostatne prostor pod loktem je i vypolstrovan. Jeste si zkusite proslapnout plyn at vite s kym ze to mate cest. Zvuk motoru vam to da jasne najevo, budi respekt. Mackate tuhou spojku a davate za jedna. Na hazeni rychlosti jednim prstem muzete zapomenout, razeni je tuhe, ale neomylne. Vyrazime. Lehka noha na jednicce strida tezka noha na dvojce. Davate plyn na podlahu. Auto reaguje bez zavahani. Rucicka otackomeru miji 3tis, zvuk motoru priostruje. 4tis, motor je plny sily a zene auto kupredu. Z puvodneho duniveho brumlani se stava rev selmy. 6tis, zetko se stale zene kupredu s nezmenou chuti, 6.5tis, cervene pole zacina, nastal cas preradit, ikdyz nebyt omezovace rucicka by letela rada dal. V te chvili rychlomer ukazuje 100km/h. Rychle na spojku a davate za tri. A znova plny pln. Auto leti kupredu a vy radeji davate bacha na cestu. Rucicka miji 140 km/h. Potencial motoru je obrovsky, jen je k jeho plnemu vyuziti potreba poloprazdnych cest. Radite petku a pekne si to ficite po dalnici. Hladina adrenalinu se malinko snizuje a tak zacinate vnimat vice i okoli. Zjistujete, ze v kabine je vetsi hluk nez v klasickem aute. Kolem bocnich oken malinko profukuje vzduch. Neni to ale nic co by vas nejak vyrazne rusilo nebo znepokojovalo. Zpomalujete na 100km/h. Hluk v kabine se snizil na uroven beznych aut a stejne tak prestala profukovat i bocni okna. Rikate si, prijemne svezeni, klidne i na kazdodenni jezdeni do prace. Neda vam to a zkousite reakci plynu na petku. Zetko vas vsak uklidni, opet vystreluje kupredu. Motor snad nema mrtve misto, kdy by se po seslapnuti plynoveho pedalu nic nedelo. Zetko vzdy ochotne zrychluje. Zastavujeme na parkovisti a stahujeme strechu. Venku sviti slunce, tak proc si ho trosku neuzit? Mackete tlacitko na stredove konzole a strecha se otvira. Za 10s je schovana nekde za vami, aniz by to omezilo prostor v kufru. Najednou se ocitate uplne v jinem aute. Udivuje vas neomezeny vyhled, stejne jako vy udivujete okolo stojici lidi. Zetko budi na cestach pozornost. Klidne se vam tak muze stat, ze se za vami otoci jak 10lety kluk, tak i 80leta babicka.
Radeji vyrazite zase na cestu. Zjistujete ze je to uplne jina jizda, lepsi, zabavnejsi, nezapomenutelna. Pri rychlostech do 70km/h na vas vubec nefouka. Do 120km/h je to pak prijemny osvezujici letni vanek. Po prekroceni teto rychlosti to uz fouka silneji, ale ne tak moc, aby jste zpomalili. Sjizdite na okresni silnici, kde jedna zatacka strida druhou, uzivate si okolni krajinu a v zatackach hledate limity auta....presne pro tohle je toto auto stvoreno, pro zabavu.
Silné stránky
1) Motor - skvely tah, zvuk, rozumna spotreba.
2) Jizdni vlastnosti
3) Kabrio - kdo jednou zkusi jizdu v kabriu uz nechce jinak
a jde skalpovat strechu sveho auta :-)
4) Kufr - 260 litru na roadster je opravdu dost. Pro dva lidi na
dovolenou bohate staci.
5) Strecha - slozeni a natazeni trva mene nez 10 vterin.
Slabé stránky
1) Svetla - auto je vybaveno jen standartnimi halogenovymi
svetlomety.
2) Tvrdsi podvozek - proste limuzina to neni.
3) Vyhled sikmo vzad - na krizovatce to muze pekne zkomplikovat
zivot.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruchy zatim zadne. Pred prodejem prodejce jeste provedl na sve naklady kompletni inspekci vcetne vymeny vsech naplni (olej, filtry, brzdova kapalina).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Pristup nemeckych prodejcu je uplne jiny nez v CR. Vsem doporucuju vyzkouset, protoze kdo to nezkusi, neuveri.
Tak predevsim jsou velice ochotni. Reknou vam veskere informace o aute, i ty, ktere byste od ceskeho prodejce nikdy neslyseli. Priklad. Ptal jsem se jesli je auto bourane nebo bylo nejak jinak poskozeno. Odpoved: "Ne auto je nebourane, byl ale strikany pravy zadni blatnik, byly na nem oderky. Muzeme to ale overit". Zavolal technika s merakem tloustky laku. Ten obehl cele auto (ja s nim) a potvrdil co rekl prodejce. U nas by vam dokola tvrdili, ze je auto nestrikane, ikdyby to bylo ocividne videt. Dale. Zkusebni jizda. Dostanete klicky od auta a proste jedete kam chcete. Sam nebo s kamaradem. Mate na to obvykle hodinu, ale po domluve klidne i vic. Dale vam auto ukazou na zvedaku, pripoji na diagnostiku, atd. Proste uplny jiny pristup. Muzete si byt jisti, ze to co vam prodejce rekne, to opravdu plati.
Jeste jedna vec. Tohle vsechno ale neplati u mensich bazaru, jejichz vlastnici jsou prevazne turci a bulhari. Tam je to jako u nas :-)
ZZZ links - Pro majitele a treba i fandy
BMW Z4 Roadster.net
- historie Z4, vybava, manualy ke stazeni
http://www.bmwz4roadster.net/
Z Roadster.com
- forum v nemcine
http://www.zroadster.com/
Z Roadster.net
- forum v anglictine
http://www.zroadster.net/
Novinky v recenzi
AUTO JE PRODANO!
Na podzim jsem auto prodal, nicmene rad poskytnu pripadne info o tomhle vozitku.
Auto je NA PRODEJ!!!
Detail inzeratu na
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/bmw/z4/7946133
O jedno radio min....
Chtel bych poprat novemu majiteli meho autoradia at mu slouzi.
Rozbite okno uz mam spravene. PS: Mas stesti ze jsi mi nesahl na bavora, hajzle!!!
Konecne na ceskych znackach!
Tak dneska jsem auto konecne prihlasil na ceske znacky. Nutno zminit, ze bez ochoty lidi na inspektoratu by se to dneska nepodarilo. Stejne tak ne bez pruznosti pojistovny. Pojistka totiz byla platna az od pondelka :-) Tazke auto dostalo znacky "za pet minut dvanact" a to doslova. Tedka uz nas cekaji jen sama pozitiva a socialni jistoty :-)
Ja uz chci leeeetoooo!!!
:-)
Snad nebude dlouha zima...
Auto jsem ulozil k zimnimu spanku. Na jare nas ceka prihlaseni na ceske znacky a snad jeste par peknych projizdek...
Auto je na prodej!!!
Cena dohodou!
Zavada - klepani od predni napravy
Auto muselo opet do servisu, ozyvaly se neprijemne zvuky od predni napravy. Byly vymenene tyce stabilizatoru. Jeste mi spravili vrzajici sedadlo. A zase je vse jak ma byt :-)
Malinko me to ale zacina uz stvat, protoze jsem behem 20tis. musel uz 3x do servisu.
Servis
Zavada, klepani nekde v motoru. Opraveno - vymenena kladka a klinovy remen.
Nove foto!!
Pridal jsem par novych fotek...
Pokusil jsem se vam aspon castecne zprostredkovat pocit jizdy. Najdete jej v recenzi :-)
1.zavada (75.000km) - auto jelo na 5valcu, odtah do servisu k dealerovi. Byla vadna civka. Opraveno v zaruce jeste tentyz den.
Jeden postreh ohledne nizkeho sportovniho podvozku. Musel jsem si natrenovat cesty bez zpomalovacich retarderu a podobnych nesmyslu - "simral" jsem totiz Zetko po brade :-)
Tak jsem vyzkousel V-Power racing 100. Na vykonu to jde trosku poznat, auto je malinko zivejsi. Taky to jde ale poznat na spotrebe 11l/100km pri normalnim jezdeni.
Zmerena spotreba 9.5l/100km - 60%mesto, 40% dalnice.
Pridal jsem par novych fotek
Pridano par odkazu...
Chystam se pridat nove fotky, bohuzel zatim cekam az prestane prset, tento tyden to vidim ale blede...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: BMW Z4 (E85) 2.5i Roadster
- Re: Teplota 07.03.2010 21:26 Nemcour_z4
- Teplota 06.03.2010 18:36 rooney
- Re: Sundání střechy trvá 10s? 20.12.2009 17:29 Nemcour_z4
- Sundání střechy trvá 10s? 20.12.2009 02:43 FRPE
- Hodnocení 07.07.2009 11:08 CtvrtSardel
- Re: strecha 05.07.2009 13:34 Nemcour_z4
- Re: Re: postreh z pujcene Z4 3.0 05.07.2009 13:32 Nemcour_z4
- Re: postreh z pujcene Z4 3.0 04.07.2009 09:08 OS
- strecha 04.07.2009 09:05 OS
- Re: Re: Re: postreh z pujcene Z4 3.0 10.05.2009 20:39 Nemcour_z4
- Re: Re: postreh z pujcene Z4 3.0 10.05.2009 19:54
- Re: postreh z pujcene Z4 3.0 02.05.2009 14:33 Nemcour_z4
- Re: postreh z pujcene Z4 3.0 01.05.2009 20:52 ditthumej
- postreh z pujcene Z4 3.0 29.04.2009 23:35
- Re: Re: Nadhera 17.04.2009 08:23
- Re: Nadhera 14.04.2009 09:33 Nemcour_z4
- Nadhera 10.04.2009 20:38 [Vojťas]
- Re: Re: paráda 02.03.2009 20:24
- Re: paráda 02.03.2009 19:20 Nemcour_z4
- Re: Re: Re: Re: Re: zaruka 02.03.2009 19:17 Nemcour_z4
- paráda 02.03.2009 15:24 cerrbion
- Re: Re: Re: Re: zaruka 02.03.2009 15:13
- Re: Re: Re: zaruka 02.03.2009 11:23 Nemcour_z4
- Re: Re: zaruka 01.03.2009 23:22
- Re: zaruka 01.03.2009 22:38 Nemcour_z4
- Re: vykon motora 01.03.2009 22:37 Nemcour_z4
- zaruka 01.03.2009 15:48
- vykon motora 01.03.2009 15:44
- Re: Re: Re: Alu disky Replica - Zkusenosti 01.03.2009 15:35
- Re: Re: Alu disky Replica - Zkusenosti 18.02.2009 11:39 Nemcour_z4
Další vozy BMW Z4
-
BMW Z4 (2006) Majitel: doomsnoopy
Přidáno: 22.3.2009 2110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW Z4 (2006) Majitel: Ruprecht_007
Přidáno: 2.1.2020 09 Majitel 9.71 Uživatelé
-
BMW Z4 (2007) Majitel: Karlito
Přidáno: 15.11.2011 010 Majitel 7.90 Uživatelé
-
BMW Z4 (2010) Majitel: Vranis
Přidáno: 31.8.2013 2710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW Z4 (2012) Majitel: s-mike (RSKa)
Přidáno: 21.4.2014 6810 Majitel 9.93 Uživatelé