Recenze
Technické info
Přezdívka auta Kangoo Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:251000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 63 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.9
Popis vozu
Renault Kangoo jsem kupoval v roce 2009 jako nové. Nebylo to mé první nové auto, ani první francouz. Předtím jsem měl Peugeot 206, ale usoudil jsem že na podnikání a delší výlety to bude chtít něco trošku většího. Francouzské auta mám rád, jsou pohodlné a až na nějaké malé problémy s elektrikou jsem nikdy neměl nějaký zásadnější problém. Samozřejmě většina lidí mám na francouzské auta alergii a vysmívají se jak jim, tak jejím majitelům….nu což. Aspoň jsou pak ojetiny levnější díky menšímu zájmu kupujících.
Věděl jsem, že si chci koupit auto ve velikosti Kangoo. Už jako dítě jsem byl naprosto unešený z Matry Rancho a asi mi to zůstalo do dospělosti Díky mému rozpočtu a požadavkům ( klimatizace, dvoje boční dveře, zadní výklopné) jsem věděl že mimo můj hledáček zůstane VW Caddy či Mercedes Vaneo. Šel jsem tedy obejít autosalony Peugeot, Citroen a Renault. V roce 2009 byla zvláštní situace, kdy se dali koupit jak staré, tak nové generace Berlinga – Partnera, tak Renaultu Kangoo. V citroenu Berlingo minul= generace jsem se citil nějak nesvůj, takové papírové auto, navíc s posazem relativně nízko jako v osobáku. Nová generace byla o poznání lepší. Peugeot jsem vynechal…stejná auta a začal bych o něm uvažovat až na základě cenových nabídek. Ovšem dle ceníku vycházel draž…o dost. Pak jsem zamířil k Renaultu. Tam jsem měl možnost nahlédnout a posadit se do staré generace Renaultu Kangoo…bylo to něco nepopsatelného, ale vůbec ne hezkého a příjemného. Dozvěděl jsem se,že produkce toho auta se přesunula a již sedím v autě vyrobeném v Alžírsku… Bohužel novou generaci ještě neměli ani jako předváděcí kus. Ale byli ochotní a domluvili mi, že mi přistaví zánovní auto na testovací jízdu – v té době již mělo svého majitele a ten byl tak ochotný, že přijel a nechal mě svézt. Nebudu to dlouho rozebírat – jízda příjemná, výhled lepší než v Berlingu, sedadla o něco méně pohodlná. Ale rozhodla pro mě naprosto podstatná věc – zadní sedadla se dali složit do naprosté roviny. Tedy pokud chci vézt zboží nebo se v autě vyspat i se svými 194 cm, nemám problém. Nikdy jsem nepochopil uvažování konstruktéru Berlinga / Partnera a jejich skládání sedadel. Buď vytvoříte takový schod za předními sedadly, kama se pak ale velmi obtížně cokoliv nakládá, nebo si zadní sedadla musíte nechat v garáži, pokud je máte. Takže výběr vyhrálo Kangoo, i díky výrazně nižší ceně. Nevýhoda byla čekací doba skoro 4 měsíce.
Vybral jsem si motor 1,5 dci se 63kw – bez FAP. Výbava druhá nejvyšší – oboje šoupačky, výklopný kufr…a nechtěl jsem hagusy – nevešel bych se do garáže. Barvu jsem zvolil černou metalízu, abych trochu schoval ne zrovna hezký tvar auta. Musím přiznat že tenkrát se mi Berlingo líbilo daleko víc, ale za těch 50 000 rozdílu zase tak moc ne Když jsem šel auto vyzvednout, musím říct že ta černá metalíza vypadala nádherně a doteď taky vypadá. Pouze se to hůř udržuje než běžná stříbrná…na černé je všechno vidět. Ale dvakrát ročně voskuji a leštím, takže stále jako nová.
K dnešnímu dni, tedy po 6 letech a asi 3 měsících mám na autě najeto 251 000km. Pokud by to někoho zajímalo, tak v autorizovaném servisu jsem byl pouze na první garanční prohlídku po 20 000km. Když jsem viděl jak to probíhalo a kolik jsem zaplatil za výměnu oleje a filtru, tak jsem se rozhodl, že raději budu měnit olej co 10-12000 km v neautorizovaném servisu a budu vědět, že jsem pro auto udělal líp. Pouze jsem se musel smířit s tím, že přijdu o záruku, ale díky mému nájezdu kilometrů, bych o ni přišel i tak velmi brzo. Olej tedy měním pravidelně, motor za studena nevytáčím, po delší jízdě na dálnici ho nechám ještě trochu vychládnout, než ho vypnu. A od nového tankuji jen kvalitní naftu a neříkám na značkové benzince. Rok a půl jsem tankoval u Shell…a po té době z ničeho nic byl takový neklidný volnoběh, auto poškubávalo. Opakovalo se to po pár dalších tankování. Poté jsem zjistil, že Shell začal vozit naftu z Polska a nebyl jsem sám, kdo měl asi citlivější auto. Přešel jsem na Benzinu a OMW a vše se ustálilo a bylo zase v pořádku. Také na doporučení při prodeji přidávám do nafty aditivum VIF.
Celoročně jezdím se spotřebou 4,7-4,9. Pokud půjčím auto někomu z rodiny, tak je tam spotřeba tak 5,3 protože má jiný způsob jízdy. S autem se jezdí většinou s naloženým, město, mimo obec i dálnice….takže spotřeba luxusní a nemůžu si ji vynachválit. Samozřejmě po dálnici nejezdím 130, protože to pak má Kangoo asi díru v nádrži a žere cca 8,5. Jezdím do 110km / hod, brzda provozu nejsem. I při tom pomalejším tempu se dá krásně cestovat skrz Evropu, například dvakrát do Španělska, či Chorvatsko, Itálie. Přijedu tam možná o hodinu až dvě později, ale s poloviční spotřebou než kdybych pospíchal.
Za tu dobu se měnili jen brzdy – kotouče a desky, a teď se při nějakých 245000km dělali čepy a tyčky řízení. Spojka, turbo – vše původní. Jediná slabost všech francouzů je elektrika – žárovky ve světlech se mění pravidelně, už to umím za ty roky docela rychle a taky přestala z části svítit palubní deska, tak kde je ovládání teploty vzduchu. Ale to si myslím, že je naprostý detail. Francouzské auta mají svou duši a uživatel by se s tím mě smířit Jako závadu nepočítám prasklé čelní sklo od kamínku….a pak bohužel ještě jednou po STK kde s autem dělali psí kusy.
Musím říct, že doteď jsem naprosto spokojený s výběrem auta a dokonce přemýšlím nad dalším Kangoo jako druhé auto do rodiny. Ten prostor vevnitř, včetně kufru je parádní. Pokud jedu na dovolenou, prostě složím sedadla a vyspím se pohodlně vzadu na rovné ploše. Jediné co mi vždycky v autě chybělo, byla šestka na dálnici. Tu měla nejsilnější verze 1,5 dci a pak benzín. Ale jak říkám, to je jen detail.
Tímto končím veřejnou pochvalu našemu rodinnému Kangoo a pokusím se postupně přidávat další Info, případně odpovídat na nějaké dotazy.
Silné stránky
Prostotné auto
Úsporný motor
I při naložení jede relativně svižně
Boční šoupací dveře
Slabé stránky
často praskají žárovky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Se samotným servisováním auto starosti nebyly a zatím snad ještě ani chvíli nebudou. Starosti vždy byly pouze se značkovým servisem...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodej proběhl v autosalonu Kromexin naprosto v pořádku, vyšli vstříc. Servis byl bohužel už diametrálně odlišný a přestal jsem tam raději jezdit.
Novinky v recenzi
Kangoo jede dál...
Tak je tu konec března 2020.....a Kangoo jezdí stále dál.Dnes má najeto cca 341 000km. Vše podstatné je na autě stále původní - turbo, vstřiky, spojka atd. Jediná závada která za celou dobu nastala bylo, že odešel posilovač řízení, způsobil nějaký zkrat. Takže se vyměnil posilovač a spolu s ním preventivně i ovládací páčka pod volantem která je společná i pro palubní počítač a radio. Spotřeba se dlouhodobě drží na 5,1 l/100km. Výměny oleje po 10 000km a do nafty se přidává aditivum VIF. Za čas zase zkusím přidat nějaké další info.
květen 2016
Tak pár měsíců uplynulo a najeté kilometry jsou nyní na cifře 261 000. Naprostá spokojenost pokračuje, pouze zlobí praskání žárovek...hold francouz. Důležité že auto jede bezproblémově. Za zimu a tedy cca 20 000km byla průměrná spotřeba 5,1 l / 100km
Další vozy značky Renault
-
Renault Kangoo (2003) Majitel: pumpkin
Přidáno: 14.7.2007 1149 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Renault Kangoo (1998) Majitel: David Silver
Přidáno: 4.7.2007 222979 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Renault Kangoo (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2010 79 Majitel 9.08 Uživatelé
-
Renault Kangoo (2000) Majitel: Johnny Midgey
Přidáno: 26.6.2010 128 Majitel 8.14 Uživatelé
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé