Recenze
Renault Scénic
Technické info
Přezdívka auta Červená bublina Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:135000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 79 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Tak k tomuto autu jsem vlastně přišel jelikož jsem potřeboval spolehlivé auto pro rodinu za málo peněz. Dlouho jsem chtěl nějaký produkt skupiny VW, ale tam prostě byly auta drahá. Jeden kolega uz práce již dlouho jezdí renaulty a v současné době má doma 3. Tak mi řekl ať se podívám na ně. Moje odpověď byla vcelku obvyklá ,,potřebuji auto co by jezdilo, ne co by se sralo" , ale po zhodnocení situace (zejména finanční) a přesvědčení druhého kolegy, který brigádně dlouhodobě dělá pro renault servis jsem usoudil, že po zkušenosti s Opelem Frontera se už snad tak moc srát nikde nebude.
Začalo tedy hledání a narazil jsem na inzerát na tohle auto a to Renault Scenic r.v.99 registrace 2000 1,6 16v. Po tom co jsem domluvil schůzku s majitelem jsem ještě překecal kolegu ( ten co delá v servisu) a po cestě do práce jsme se na něj jeli podívat. První dojem jakmile jsem sednul do něj ,, ty v... tady je prostoru" po tom co kolega prošel a projel auto, o které jsem měl zájem jsme šli stranou a hned mi řekl co je na autě v nepořádku. Když jsme spočítali náklady usoudily jsme, že je to dobrá koupě a tak jsem zaplatil a do práce jsem si už s ,, novým " autem dojel sám.
Po práci když jsem jej dotáhnul domů následovala prověrka mých dvou kluků, kteří prolezli celé auto skrz naskrz a když přišli na spoustu schránek vzadu, hned si do nich nacpali hračky na cesty.
První dva měsíce jsme vychytávali závady na autě o kterých jsme věděli i nevěděli.
Závady o kterých jsme věděli:
Utopená zapalovací cívka na jednom válci - sednul jsem k autu s baterkou a zahradní hadicí se snažil přijít na to kudy se mi tam dostává voda. Práce na 1 hodinu, nakonec jsem na to přišel místo zalepil a následně už s tím nemám problém.
Vymlácený kulový čep
Díra v zadním tlumiči výfuku
Bouchající zadní tlumič výfuku - zde musím říct, že mezera mezi tlumičem výfuku a tažným zařízením je asi jen 0,5 až 1cm pokud máte trochu vyžvejkané uložení tlumiče tak se vám to bude houpat a bude to bouchat.
Zrezlé lemy zadních blatníků
Zadusený motor - auto posledních 15 let řídily ženy a jen ve městě proto se mu první 2 měsíce nechtělo do otáček a podávat výkon, po několika cestách po dálnici se krásně rozjelo a teď jezdí jak drak.
Uložení motoru
Věci se kterými se nepočítalo:
Protýkající vodní pumpa - auto bylo kupované s udělanými rozvody, bohužel při tomto nevyměnily vodní pumpu. Řemen byl nový a dle dokladů měl najeto cca 5tis km ale pumpu se jim nechtělo dělat a tak jednoho dne se i naštěstí doma auto počůralo.
Díra v sání motoru
Po vyřešení těchto závad nezbylo nic jiného než udělat STK, která dopadla dobře a jezdit. Teď auto mám asi rok najeto cca 25tis km. Jelikož přeci jen pro tahání vozíku by se hodil více diesel, tak uvažujeme o nové autě a s výbornými zkušenostmi s tímto autem jsme přidali do výběru i Renaulty Scenic/ Grand Scenic a Espace/ Grand Espace.
Silné stránky
Postornost
Dostunost dílů
Spoustu přihrádek - Pod předním sedadlem, pod nahama cestujících vzadu (4ks), pod zadními sedačkami přes celou šíkru automobilu (pod 3 mi samostatnými víky),
Ticho uvnitř - po rozjetí se neuvěřitelně stišilo
Pohodlné sedačky - opravdu krásně měkké a to mám rád.
Baterie uvnitř pod sedalem spolujezdce, ke které se dá dostat sklopením této sedačky.
3 samostatné sedačky v zadní řadě, které jsou samostatně posouvat, sklápět i vyndávat. Většinou jezdím s jedním vytaženým a vzniklou díru používám pro převoz obalu na pruty 2m.
Vnější velikost auta - auto je skoro stejně veliké jako druhé auto v rodině fabie, ale i přes to je uvnitř spostu místa.
Výkoný posilovač řízení - pro někoho možná mínus, ale pro mě plus.
Ceny pneumatik kde letní i zimní Barum startují na cca 800kč za Kus.
Slabé stránky
Gumové řazení , ale rychle jsem si na něj zvyknul
slabý výkon - zde to ovšem beru v rámci toho že jsem kaprař co za sebou táhne vozík s veškerým vercajkem a sem tam to prostě nestačí, ale když jedu sólo, třeba na návštěvu rodiny cca 250km a máme v autě jen to nejnutnější tak je výkon velmi dostatečný.
Blízko tlumič výfuku od tažného zařízení
Příliš mnoho schránek -( když vám děti nebo žena něco schovají vemte si dovolenou aby jste to našli)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisuje mi toto auto známý a vždy když na auto příjde nějaká bolístka hned se snaží auto ulevit a jelikož dělá renaulty cca 20 let tak ví na co má šáhnout. Díly jak z vrakoviště tak nové, jsou v ČR velmi dobře dostupné a snad i levnější než na škodovky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto kupované na inzerát od soukromé osoby. O auto bylo velmi dobře pečováno.
Přidat názorDiskuse: Renault Scénic
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Renault Scénic
-
Renault Scénic (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2008 19 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Renault Scénic (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.12.2007 178 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Renault Scénic (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2007 98 Majitel 9.31 Uživatelé
-
Renault Scénic (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.10.2010 08 Majitel 8.00 Uživatelé
-
Renault Scénic (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.7.2008 19 Majitel 7.50 Uživatelé