Recenze
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2000 Koupeno nové najeto [km]:145000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.2 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7
Popis vozu
Auto jsme zakoupili jako náhradu rodinnou felicii 1,3LXi v roce 2000. Konkrétně 13. června 2000 jsme pro něj s otcem vyrazili. První usednutí bylo nádherné. Proti Felicii to byla kosmická loď, která měla věci pro nás do té doby nepoznané. Mělo to klimatizaci, ABS, airbagy a tempomat a hlavně posilovač řízení. V době nákupu mi bylo 15 let, takže jsem si musel na vlastní otestování počkat. Ještě ten den, kdy jsem dostal v 18ti papíry, jsem jí řídil při cestě na hory. Nádhera. Padlo ale rozhodnutí, že bude lepší, abych se vyjezdil na něčem přeci jen levnějším. Takže jsme zakoupili starší Felicii a ta mě za rok a asi 15tkm naučila trochu řídit. Octávii jsem převzal na přelomu roku 2004 a 2005, kdy měla najelo něco kolem 90tkm. Sám jsem s ní najel zhruba 55tkm do roku 2007, než se vydala do světa dále a našla si nového majitele. Měla štěstí a na žádného „tuzera“ nenarazila. Já postoupil na šemíka – další auto v recenzi na MACZ.
Ted ale zpět k vozu: Jednalo se o typ
Octavia SLX TDI 66KW (210N.m v 1900ot), modelový rok 2000, těsně před faceliftem, což nás později docela štvalo.
Výbava obsahovala 2x bag, ABS, manuální klimatizaci, centrální zamykání, 15“ ALU 195/65, zámek řazení.
Nad rámec výbavy pak zámek řazení, tempomat, metalízu a rádio. Tehdy stála bratru 521 900,- podle faktury.
Provoz: Auto se mnou prožilo většinu času na cestách po D1 do Brna a najelo dost i na takovém tom rodinném výletování. Nejvíce jsem si na autě vážil spotřeby. Po okresce se nechala udržet těsně pod hranicí 5 litrů (4,6-4,9l) a ani tak jsem nebyl nejpomalejší. Trik byl v tom rozjet auto co nejdříve na 100km/h, loupnout tam 5ku a udržovat kolem 2100ot, kdy byl nejtišší a bral i všechny kopce. Odstupňování převodovky bylo výborné, na 5tku při 3000ot jel cca 145km/h a motor nebyl na dálnici ani moc slyšet. Naopak zpomalit se dalo na 90km/h za kamionem, otáčky ale zůstali na cca 1900 a motor se s radostí a bez podřazování rozjel na cestovní rychlost. Dálniční spotřeba se pohybovala v režimu kolem 140km/h po D1 na 5,8 v létě a 6,4 v zimě. Maximální rychlost ležela někde kolem 190 tachometrových a moc jsem jí nepokoušel. Od 160km/h už bylo auto docela hlučné a podvozek se mi taky nezdál určen na takovou rychlost. Moje obvyklé tempo bylo 140 a cca 3000ot.
Silné stránky
Jednoznačně motor – úsporný, na diesel i tichý – zvláště když porovnám s naším Superbem 2,0TDI PD a pro rodinnou jízdu přiměřeně výkonný. Jen při cestách do Chorvatska, kdy byl vůz plně obsazen a naložen až po střechu bylo znát, že 66KW není dost na bezpečné předjíždění. Po dálnici se ale valil statečně jako malej tank.
Slabé stránky
Rozvor a místo na zadních sedadlech. Ještěže jsem nemusel nikdy sedět vzadu a sestra a mamka, které tam cestovaly, mají jen kolem 160cm. Toho místa tam opravdu moc nebylo. Holt se všechno místo přesunulo do obřího kufru s kapacitou 528l. Jízdní vlastnosti - to také nebyl žádná zázrak, ovšem vzhledem k výkonu 66KW naprosto postačující. Možná, že se 110KW by mi to vadilo více. Pro mě osobně pak byla nevýhoda tužšího chodu spojky, řízení a řazení. To byl také jeden z motivů, proč šlo po 7 letech věrné služby auto pryč. Naštěstí, jak jsem psal, do slušných rukou a občas ho ve městě zahlédnu. Mám nějaké zdravotní potíže a snadnost ovládání vozu je pro mě priorita.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisován byl u Auto Racek Humpolec.
Závady:
60tkm váha vzduchu (4500kč – 70% hradil servis)
70tkm pokroucené kotouče – předčasná výměna (7000kč)
80tkm – opět kotouče, tentokrát reklamace (0kč)
90tkm – vrzání dorazů tlumičů, vyměněno rovnou i s tlumiči (cca 8000kč)
130tkm – přerušovač blinkrů (700kč)
140tkm – ložiska předních kol (3000kč)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nákup proběh naprosto bez problémů.
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé