Recenze
Škoda Octavia 2.0 TSI 147kW
Technické info
Přezdívka auta Modrý ďábel Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:65000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.2 maximální rychlost [km/h]: 242 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Zdravím, vítám Vás ve svém topicu o mém modrém "ďáblu".
Výběr:
Vybíral jsem něco trochu víc sportovního, ale i praktického, výkonnějšího, ale aby mě to zase nesežralo, benzín (jezdím denně krátké vzdálenosti 10km ráno a 10 km odpoledne, navíc o sportovnějším chodu benzínu a větší zábavě asi není řeč, můj roční nájezd do 10 tisíc km). Chtěl jsem také něco levnějšího na servis a náhradní díly. Dlouho jsem se rozhodoval mezi kombi a liftbackem, barvami žlutá, modrá, bílá. Nakonec padla volba na modrý liftback (kombi možná praktičtější, ale pro mě naprosto dostatečný kufr liftbacku, navíc bych řekl, že má větší sportovní nádech, především kvůli efektnímu zadnímu spoileru).
"Na kombi jsem moc mladý, tak jsem si koupil liftback."
Octavii nemám dlouho, cca tak 2 měsíce. Jedná se o rok výroby 6/2009, najeto 63000 km (při koupi), byl měněný motor v záruce, takže motor má naběháno cca 10 tisíc km (snad mě vydrží déle), dále auto bylo lehce bourané (bez známého v servisu a zkontrolování podle VIN by se na to vůbec nejspíše nepřišlo), stav slušný, nějaká ta oděrka se sem tam najde, ale nic vážného, servisní kniha.
Výbava:
Střešní okno (šikovná věcička)
Tónovaná skla vpředu i vzadu (fólie, pouze lehce, bral bych možná víc)
Asistent rozjezdu do kopce (obešel bych se bez toho, ale také má celkem využití)
Zadní parkovací senzory (velmi se hodí, zvláště u nepřehledné karoserie liftbacku)
Vyhřívané sedadla vpředu i vzadu (ano, myslím na své pasažéry )
Rádio Bolero (to dotykové bez navigace, čte SD karty - praktické)
Sound System (12 repro, hraje to slušně)
Jinak zbytek již tak bohaté standart výbavy (možná, že něco výše už je ve standartu)
Plánuji:
Ploutev (anténa)
Nakódování Corner funkce mlhovek
Výměna interiérových žárovek za LED + SPZ
Tříramený multifunkční sportovní volant
Nášlap RS (vedle pedálů)
Snížit citlivost posilovače řízení (přeposilované)
Chip ? (nějaké rozumné navýšení výkonu 20-30 koní)
Auto vlastním chvilku, ale zatím spokojenost, spotřeba slušná, motor táhne v celém spektru otáček, velmi dobře využitelný točivý moment, nepociťuji žádnou "turbodíru". Skvělý kompromis mezi výkonem/spotřebou (pokud nechcete diesel jako já). Akorát si musím zvykat na předokolku s takovýmto výkonem. Auto drží na silnici dobře, akorát mi připadá přeposilované řízení.
Na zimu jsem koupil elektrony Brock + gumy Nokian WR A3 205/50 R17 93V
Na léto mám elektrony + gumy Continental Sport Contact 5 225/40 R18 92Y (přezuto, později hodím foto)
Silné stránky
Motor
Řazení
Sedadla
Sportovní nádech
Slabé stránky
Řízení (přeposilované)
Náhon na přední kola (200 koní není nejméně)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výměna brzdové kapaliny
Nová geometrie (po předchozím majiteli totálně rozházená, ikdyž na našich silnicích to není až takový problém)
Aktualizace SW v rádiu (pomalu načítalo 16GB SDHC kartu, nyní vše v pořádku)
Přidělání druhého DO (k vozu jsem dostal pouze jeden)
Plánuji výměnu oleje (po 15 tis. km)
Servis převážně v auto TA Plzeň - spokojenost, až na tu cenu..
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Bez problémů
Novinky v recenzi
Po roce a 12 tisících km
Dlouhodobá spotřeba podle PP 7.8l (reálně tak kolem 8l, možná něco nad), jezdím převážně město (60%) a kratší vzdálenosti (10 km). Mimo město se dá jezdit v klidu za 7l i nějakých 6.5l (podle PP) a přitom nejste žádnou brzdou provozu (jízda na hranici předpisů), stačí využívat potenciál motoru a předvídat situaci. Dálnice při jízdě 130km/h - spotřeba kolem 7.5l, na 6ku točí motor přibližně 3000 ot. Tankuji převážně Natural 95, oproti 100ce (98) sem nezaznamenal nižší výkon či vyšší spotřebu, ten motor je oproti původnímu TFSI "udělán" již primárně na 95 oktanů. TFSI má ale údajně lepší zvuk a celkově je živější, sám jsem nemohl ověřit, ale věřil bych tomu (při N98). Samotný motor má dostatek síly, táhne od spodu (do nějakých cca 1500-1800 ot. je "mrtvo", pak zabírá turbo). V kabině motor není slyšet, občas jsem ze začátku musel přidat plyn na volnoběh, abych se ujistil, jestli je motor vůbec nastartovaný. Při jízdě je nejvíce slyšet hluk od pneumatik, motor proniká nějak více do kabiny až tak při 4000 ot. svým celkem sytým a nijak otravujícím sportovnějším zvukem (jaký může v rámci čtyř válců motor vůbec mít) a omezovač zasáhne v cca 7500 ot. Zpřevodování je celkem krátké - v šedesáti se dá řadit pětka, v osmdesáti 6ka, vyšší převodový stupeň se dá bez problémů řadit již při cca 2000 ot. Motor má dost síly a není problém předjíždět i na nějakou 5ku, pokud ale chcete "vystřelit", je nutná 3ka. Zátah motoru je opravdu slušný, předjet téměř cokoliv a hlavně bezpečně není skoro vůbec problém, navíc je to i velmi návykové (než se podíváte na palubní počítač, který začne atakovat dvoumístnou cifru). Většinou jsem se ale vešel spotřebou mimo město do 10l při sportovnější jízdě (více vytáčení, méně řazení).
S autem jsem opravdu spokojený, motor je perfektní (neuškodilo by mu nějakých 50 "šemíků" navíc), spotřeba velmi přijatelná, podvozek není až tak tvrdý, je celkem komfortně naladěn, auto drží dobře v zatáčkách, moc se nenaklání. Dokáže se ale poměrně snadno "rozhoupat" na nerovné vozovce, což není moc příjemné a bezpečné. Brzdy jsou vzhledem k výkonu dostatečné, celkem agresivní s rychlým nástupem. Méně místa je vzadu na kolena a hlavu, ani ve předu to není žádná sláva (já se 190 cm se dotýkám pomalu stropu, sedačka nejníže), trochu překáží i široká středová část palubní desky (pravé noze). Kufr je dost velký i na převážení "mrtvol".
Servis po 60 tisících
Přešel jsem z proměnlivého na pevný interval pro výměnu oleje (každých 15 tisíc km)
Výměna svíček
Výměna nádobky na živé uhlí
Výměna zadních ramen (jezdilo s tím asi hovado..)
Nová geometrie
Narovnání předního disku (to ani nevím, jak se mi povedlo, každopádně to dost házelo)
Výměna těsnící gumy okna
Výměna stahováku zadního okna, přičemž mi v neodborném servisu rozbili při pokusu o výměnu okno, takže i nové okno..
Suma sumárum, se do toho auta od koupě narvalo už cca 30 tisíc Kč (a to nepočítám gumy), nebyl to asi úplně nejlepší kup, ale s tím se musí počítat (kór u nás). Teď se zdá už všechno být v pořádku, tak doufám, že už budu lít (nějakou chvíli) jen olej..
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 2.0 TSI 147kW
- RS 11.09.2012 10:39 lojzahlina
- Moc pěkná RS :) 16.08.2012 17:06 Sirzachy
- Re: Re: Re: Re: Re: brock 14.04.2012 22:20 M4Touch
- Re: Přidělání druhého DO 14.04.2012 22:10 M4Touch
- Přidělání druhého DO 14.04.2012 20:55 filďas
- Re: Re: Re: Re: brock 14.04.2012 18:35 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: brock 14.04.2012 12:15 M4Touch
- Re: Re: brock 14.04.2012 11:50 Brandon Walsh
- Re: brock 14.04.2012 11:39 M4Touch
- Super 14.04.2012 11:30 M4Touch
- Super 14.04.2012 10:37 JirkaRS
- brock 14.04.2012 10:35 Brandon Walsh
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé