Recenze
Seat Ibiza IBIZA ST
Technické info
Přezdívka auta Ibina Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:10000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8
Popis vozu
Proč SEAT?
Kvalita VW a neotřelý sportovní design. Přirostl mi k srdci.
Proč výměna za GOLFA V?
Golfák mi byl ukraden! :-/
Proč IBIZA ST a ne LEON?
Leon (ač je to má láska) je výběhovka a IBIZA ST "novinka" a ke dvěma sportovně založenými mladým lidem jde líp (kola, rakev na střechu, brusle v kufru atd...). Taky do budoucna plánuju, že auto dostane přítelkyně (super na kočárek).
K autu:
Jedná se o klasickou sériovku IBIZA ST (SportTurist) ve výbavě STYLE (plus 15" alu IBIA a automatickou jednozonovou klimu). Pod kapotou tichounce ševelí majinkatá 1.2... není to obyčejná "jednadvojka", je to kouzelná "jednadvojka" TSI tedy turbem dopovaný prcek o výkonu 77 kW a točivým momentem 175 Nm.
Výbava:
- tempomat
- aut. klima + klimatiziovaná přihrádka před spolujezdcem
- palubní PC
- ovládání rádia pod volantem
- 4x el. okna
- alu hagusy
- vyhřívaná, el. sklopná zpětná zrcátka
- rádio MP3 a AUX
- Comming home (svítí po zamčení v noci)
- mlhovky s corner funkcí (přisvětlují v zatáčkách)
- dálkový centrál
- léto 16" a zima 15" alu
- 4x AIRBAG
- tříramený sportovní volant
- plnohodnotná rezerva (ne opravná sada)
- repro i v zadních dveřích
K motoru:
Nejdřív jsem si chtěl pořídit opět naftu jako ex GOLF V 1.9TDI (spotřeba, zátah). Ale... po zkušební jízdě a pročtení "ix" testů jsem šel do new TSI. Mezi další "pro" mluvily i pořizovací náklady oproti TDI. Zároveň nízké povinné ručení díky obsahu do 1.2 l a nižší servisní náklady. Většinou s autem popojíždím po městě a tyto krátké trasy více svědčí benzínu.
Pro člověka, který někdy jel v maloobjemových atmosférických benzínech 1,4 až 1.6 (55 - 77 Kw) a pak sedne do TSI, je to obrovská změna k lepšímu! TSI má nádherný lineární zátah s projevem "turbo kopance" od 1500 ot/min, jde krásně za za plynem. Dá se točit až do omezovače někde v 6500 (až zde mu dojde dech a žádá si přeřazení na vyšší stupeň). Z místa jede jako z praku! A že mám s čím srovnávat (1.4 16V 74kW, 1.6 16V 77kW, 1.9 TDI 77kW (pak i 105 kW po chipu), 1.9TDI 81kW, 2.0TDI 125kW). Na dálnici výkonově dostačuje, jen se při vysokých rychlostech projevuje "downsizing" v podobě zvýšené spotřeby. S Ibizou mám za 4 měsíce najeto 10.000 km a to jak po městě, dálnicích a hlavně okreskách (kde je Iba ve svém živlu). Po okreskách i dálnicích umí jakž takž držet krok i s Passaty 2.0 TDI 103kW!!! Má velmi příjemné pružné zrychlení i při vyšších rychlostech. A na okreskách se navíc při velmi svižné jízdě odvděčí spotřebou okolo 6,6 - 6,8 litrů! Trochu mi v autě chybí 6ka, ale alespoň je "pětikvalt" dobře zpřevodován (při 130km/h točí 3000 ot/min). Velkou výhodou je, že se motor nemusí ve městském provozu vytáčet, jede dostatečně i při přeřazování už ve 2000ot. Velkou výhodou je velmi malá hlučnost. Při volnoběhu, vypnutém rádiu a ventilaci nejde motor téměř slyšet a to ani venku, až si myslíte, že motor nejede... :-) Zatím jedinou nevýhodou je brzdění motorem, kdy se projevuje malý objem motoru.
Jízdní vlastnosti:
Nejdřív jsem byl z auta mírně zklamaný, kvůli náklonům v zatáčkách, ale to pouze na zimních 15" alu. Po přezutí na 16" 215-ky sedí perfektně, naklání se minimálně a co mě překvapilo - auto je spíše než nedotáčivé, přetáčivé!!! Tady bych taky rád, poznamenal, že se do Ibizy nemontuje standartně ASR ani ESP! Což mám SEATu dost za zlé! Při rychlostech nad 170 se mi zdá trošičku nestabilní - náchylné na boční vítr (asi i váha auta 1150kg). Dále kvůli širokým pneu 215mm trošku plave ve vyjetých kolejích.
Interiér:
Moderně tvarovaný, a na místech, kde se člověk často dotýká je použit měkčený plast. Ten je neobvykle použit i jako výplň (tapec) na všech dveřích a stejný je i na palubní desce. Ergonomie je po "volcvágenovsku" perfektní, až na logiku ovládání rádia a miniaturní kolíbky v páčkách tempomatu a palubního pc. Líbí se mi možnost uložení 1,5 l pet lahve ve předních i zadních dveřích. Jako děsnou však hodnotím velikost odkládací přihrádky před spolujezdcem, která je tak malá, že se do ní nevejde ani pouzdro s CD. Rádio hraje dobře a vítám širokou možnost nastavování hudby (výšky, basy i středy) jen mi tedy trvalo asi týden, než jsem pochopil, jak se ukládají radiové stanice. Vítám i ovládání rádia páčkou pod volantem.
Kufr:
Pecka! Je hodně velký na malé auto. Má nízkou nákladovou hranu, takže se pohodlně nakládá a vykládá, navíc se na ní dobře sedí... :-) Dále oceňuji široký otvor do zavazadelníku a dobré odkládací prostory pod podlážkou.
Barva:
jít do bílé bylo pro mě docela odvážné rozhodnutí. Na výběr jsem měl dvě stejná aut v černé a bílé. Nakonec po zkušenostech s černou jsem šel do bílé i když na bílé moc nevyniknout chromované hagusy. Bál jsem se, jak se bude auto špinit a docela mě to překvapilo. Bílá se dobře umývá překvapivě je mnohem praktičtější než černá. Jen mi na Ibu neskutečně kadí hmyz a ptáci - nějak je to přitahuje (asi závist)! :-/
Silné stránky
- motor (skvělý zátah, bručivý zvuk, solidní spotřeba)
- kufr
- jízdný vlastnosti
- neotřelý mladistvý (možná i drzý) design
- sportovní duch "AUTO EMOTION"
- perfektně svítící světla
- BÍLÁ BARVA :-)
- velmi příjemné sedačky s dobrým bočním vedením
- ergonomie ovladačů
- široká nabídka různých originálních doplňků, díky kterým se dá auto odlišit
- dobře odhlučněný interiér
- příjemné a přesné řízení, vše jde lehce a tak jak
- krásně přesné řazení
- dobře odstupňovaný brzdný účinek
- díky dost šikmému sklonu se zadní okno málo špiní
- velmi rychle topí a extrémně rychle chladí
- perfektně řešené výdechy ventilace v palubní desce (dají se nasměrovat kamkoli)
- odtok vody 5-tých zadních dveří je dobře vymyšlen tak, že po otevření nevteče do zavazadelníku voda
- dobrý výhled (krom předních trojúhelníčku)
Slabé stránky
- plasťáček (interiér - náchylný k poškrábání)
- chrastivý pazvuk v nízkých otáčkách (slyšitelný jen venku)
- absence ESP, ASR atd. ve standartu...
- absence 6 tého převodového stupně (oproti POLU)
- je to blbost, ale otevírání nádrže na benzín klíčem!!!
- málo přihrádek
- pro 16" kola je dán rozměr pneu o šířce 215, což se mi zdá být nesmyl (zbytečně ubírají výkon, zvedají spotřebu a jsou drahé)
- méně prostoru na zadních sedačkách (ale je to malé auto)
- scházi osvětlení pro cestující na zadních sedačkách
- přední bezpečnostní pásy nejsou výškově stavitelné
- scházi dvojité těsnění kolem dveří, takže vnitřní prahy jsou neustále špinavé
- špatně řešené brzdy ve dveřích, po otevření se zase zavřou, navíc jsou vnitřní madla umístěna příliš vepředu a z tohoto důvodu jdou hůře zavírat
- výhled šikmo vpřed
- kapota nemá hydraulickou vzpěru, jen tyč
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisováno v AUTO HELLER Ostrava. MAXIMÁLNÍ SPOKOJENOST!
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v AUTO HELLER Ostrava. MAXIMÁLNÍ SPOKOJENOST! Prodejce je můj kamarád, takže dobrá sleva. Navíc Splátky na dva roky bez navýšení... :-)
Vylepšení
Hotovo:
- černá přední světla místo původních stříbrných (z Cupry)
- 16" originální kola STRATOS s pneu 215/45
- výměna předního grilu ze "šprušlí" na včelí plástve alá "FR" (jako u zbytku mřížek na masce)
- zatmavení oken
Plánováno:
- dolakování předního a zadního podnárazníku do barvy auta
- dodělání zadních parkovacích senzorů (taky v laku)
- loketní opěrka
- možná dodělání USB
- krátká anténka z VW POLO
- led osvětlení interiéru z VW PASSAT ve čtecí lampičce
Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza IBIZA ST
- Re: Brzdy Seatu IBIZA ST 12.03.2012 08:01 M.E.N.
- Re: Re: rozmery 18.02.2012 20:38 jame68
- Brzdy Seatu IBIZA ST 18.02.2012 20:33 jame68
- Pěkný kousek 03.01.2012 15:12 Endroo
- TSi 18.11.2011 08:55
- Re: hm 05.09.2011 00:17 M.E.N.
- hm 29.08.2011 19:03
- krasne auticko 27.08.2011 12:52
- Re: Re: Re: Re: Re: Ibiza ST 09.08.2011 15:06 palokalo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: krasavec 11.07.2011 15:42 berysek
- Re: Re: Re: Re: Re: krasavec 11.07.2011 15:35 M.E.N.
- Re: Re: Re: Re: krasavec 11.07.2011 15:06 berysek
- Re: Re: Re: krasavec 11.07.2011 14:30 M.E.N.
- Re: Re: krasavec 11.07.2011 10:29 berysek
- Re: krasavec 11.07.2011 09:56 M.E.N.
- krasavec 09.07.2011 22:25 berysek
- Re: Re: Re: Re: Dálkové trasy 04.07.2011 12:31
- Re: Re: Re: Paráda 04.07.2011 11:40 M.E.N.
- Re: Re: Re: Dálkové trasy 04.07.2011 11:31 M.E.N.
- Re: Re: Paráda 04.07.2011 09:55
- Re: Re: Dálkové trasy 04.07.2011 09:49
- Re: Re: Re: Re: Ibiza ST 04.07.2011 07:35 M.E.N.
- Re: Dálkové trasy 02.07.2011 11:54 Nerez
- Re: Re: 1.2TSI 02.07.2011 11:52 Nerez
- Re: Re: Re: Ibiza ST 02.07.2011 11:51 Nerez
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozmery 01.07.2011 10:09 M.E.N.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozmery 01.07.2011 09:34 miromen
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozmery 30.06.2011 13:16 M.E.N.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozmery 30.06.2011 10:45 Dave333
- Re: Paráda 29.06.2011 22:38 M.E.N.
Další vozy Seat Ibiza
-
Seat Ibiza (2008) Majitel: sarisb
Přidáno: 10.2.2009 1219 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2009) Majitel: Staniczeq
Přidáno: 21.5.2010 259 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2008) Majitel: lakyno
Přidáno: 30.5.2009 4410 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2009) Majitel: Dave333
Přidáno: 10.6.2010 839 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2009) Majitel: tachini
Přidáno: 31.5.2009 2910 Majitel 9.85 Uživatelé