Recenze
Citroën C6 2.7 HDi Exclusive
Technické info
Přezdívka auta Šestka Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:78600 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2720 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 440 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 421 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.7
Popis vozu
V prvé řadě je třeba říci, že jsem nikdy nebyl veliký automobilový fanda. Osobně jsem do této doby vlastnil jediný automobil a to Škoda Favorit :) Sice jen chvíli (3 roky?), ale i tak mám alespoň jeden zářez. Jinak jsem neměl potřebu vlastnit automobil. Vždy jsem říkal, že vlastní auto má smysl hlavně s dítětem, jinak je to jen díra na peníze. Když jsem ale opravdu auto potřeboval, vždy jsem měl nějaké k mání.
S novou prací ovšem přišly i nové možnosti a tak začal brouček hlodat. Nakonec jsem se rozhodl nějaké pořídit, protože jsem měl v plánu s přítelkyní vyjíždět někam dál na toulky po zajímavých místech. Měl jsem jasno, že to bude ojetý vůz a že chci diesel, klimatizaci, tempomat, navigaci, novějšího data a ne moc najeto...a hlavně to nebude kombi. Hodně dám na interiér a komfort. Já v autě jezdím a chci, aby to bylo pohodové svezení a chci, aby se mi ten interiér líbil. Vlastně první, co jsem vždy udělal, bylo, že jsem se koukl dovnitř a až pak řešil další vlastnosti :)
Nevím, jestli jsou Češi takoví vlastenci, ale ceny Škodovek jsou nechutně vysoko na to, co to auto nabízí a jak to v něm vypadá. Za chvíli bylo jasno, že Škoda to nebude ani náhodou. Konkurence za podobné peníze nabízí mnohem více. Docela se mi líbil jízdní projev Mondea mk.III. A také se mi líbil nový Citroen C5. Němce jsem z výběru vyřadil hned, protože jsou moc drazí a opravdu nevím, co je na nich tak úžasného (no flame).
Jako vždy před tím, než se chystám něco koupit, jsem strávil hodiny čtení různých recenzí, názoru, testů a mísil to s vlastními zkušenostmi a zkušenostmi známých. Člověk nikdy nedokáže získat 100% správné informace, ale chci se alespoň přiblížit.
Nakonec mými favority byla třetí generace Mondea a poslední generace C5 a to pouze 2.0HDi+ kvůli podvozku. Vyrazil jsem tedy do bazaru. Jeli jsme přímo do AAA v Praze, protože je tam největší výběr. Chtěl jsem se podívat a pokud by tam opravdu byl dobrý kousek, možná bych ho hned vzal. Bohužel, žádné Mondeo nemělo vše, co jsem chtěl, nebo to mělo moc najeto. C5 byla v dvoulitru jediná a bohužel kombi. No, tak nic. Odcházeli jsme a cestou to vzali sektorem, kde byly vozy vyšší třídy. Jen tak procházíme a najednou na to koukám a ono na mě. Citroen...ale takový nějaký jiný. Takový jsem snad v životě neviděl ani na obrázku :) Kouknu dovnitř a říkám aaach. Dvakrát to obejdu a říkám ooooh. Podívám se na cenu a říkám hooo. 156tkm najeto a cena 190000,-. A pak, že není láska na první pohled. Tohle auto jsem musel poznat více. Nechal jsem si ho ukázat. Musel jsem. Sedělo se v tom skvěle a všechno kolem bylo skvělé a nenucené. Hodně místa. Žádné budíky, vše jednoduché. Hydractive podvozek jako jsem hledal u C5. Po prvním ohledání ale bylo jasné, že s ním něco bylo, nefungoval zadní parkovací senzor. Přední světlo pro denní svícení a zadní orosené. No ale projel jsem se. Super. Na můj seznam přibyl další vůz, ale chtěl jsem si o něm zjistit ještě něco více.
Čím více jsem četl, tím více bylo jasné, že favorit je jen jeden. Teď už šlo jen o to najít dobrý kousek. Když už jsem měl jeden vybraný a byl rozhodnutý se na něj jet podívat, podíval jsem se toho rána na inzertní server. Jen tak, jako každý den, kdy tam C6 nikdy nebyla, jen díly. A asi jako dar z nebes to tam bylo. Červená, hnědé sedačky a obložení dveří. Dle fotek v perfektním stavu. Najeto jen 73k a za 259000,-. O 70k dražší než to, co jsem měl vybrané. Ale taky o 50k méně najeto. Musel jsem hodně uvažovat....ale nakonec jsem si řekl, že když už auto, které je tak vzácné, tak i ve vzácné barevné kombinaci a nejzachovalejší. Na inzerát se zavolalo na poslední chvíli, protože pán už byl na výkupu v AAA, kam ho ukecal podobný zájemce jako já, akorát se z něj vyklubal člověk z bazaru (inu známe ty praktiky, což). Slíbil jsem mu, že pokud bude auto v pořádku, tak to beru za jeho cenu. Pán to v bazaru stopnul a byli jsme domluveni. Za 2 dny jsem jel do Prahy. Už když jsem ho viděl z dálky, věděl jsem, že dělám dobře. To auto bylo v té klasické šedi provozu jak z jiného světa. A díky té červené ještě více. Barevná kombinace interiéru k té červené sedí. Všechno hrálo. Pán ochotně sdělil co na tom autu kdy bylo a co musel měnit a proč to prodává. Nakonec jsem v Pražském servisu, kde bylo koupeno a servisováno, dostal historii oprav za poslední 4 roky. Mělo ale i své mouchy....malé škrábance z pražského provozu na blatnících, jedna větší rýha přes pravý bok a vylítané vzpěry u kufru (už vyměněno). Malé věci pro zamilovaného :) To auto jsem chtěl a byla k tomu ještě sada 4 dalších 18" originál Al kol s zimním obutím. No...neberte to :)
Jako první zátěžový test byla cesta do Německa a zpět domů. Auto naprosto v pohodě. Naše slavná D1 naprosto v luxusu. Ony tam jsou nějaké panely a problémy? :D
Nicméně bude třeba na něm vyměnit brzdové destičky a možná i kotouče, jinak je prý v perfektním stavu. Vše funguje, akorát zrcátko u řidiče asi dostalo naloženo, protože se otvírá hůře a neklopí úplně na maximum v jednom směru...a neztmavuje. Poté jsem zjistil, že plastový kryt na něm je přes sebe naopak, takže asi dostalo v provozu průplesk. Další detail na todo list.
Jinak celkový dojem skvělý. Ta jízda, to je naprosto jiná liga. Tlumení klasických českých cest je na vrcholné úrovni, do toho poklidné pohupování a dokonalé odhlučnění (ten motor skoro není slyšet pokud se na to nedupne a i tak je to jen tlumené hučení). Jízdu bez automatické převodovky si už neumím představit a HUD je naprosto dokonalá věc. Na displej už ani nekoukám. Chápu, že tam nedali budíky...k čemu by byly? :) Automatická klimatizace funguje bezchybně, nastavím teplotu a o nic se nestarám. Místa vzadu i vpředu je dostatek a díky příplatkové verzi to má i vzadu polohovatelné sedadla a možnost pohnout sedadlem předního spolujezdce.
Motor výkonově naprosto dostatečný. Zátah má na předjíždění více než dobrý a když člověk dá na tempomat klidně i 180, tak to drží kopec nekopec. Ale časové rekordy to neláme. Ani nechce...a já taky ne. To auto chce pohodově jet a hýčkat posádku v maximalním pohodlí. Tohle je komfortní loď na kolech, která vybízí k pohodlným rozjezdům a ne kvílení kol. Ono by to snad bylo i rouhání :)
Co se týče designu vozu, tak je to hodně subjektivní. Je to Francouz s odkazem na historii Citroenu. Konkávní zadní okno není jen francouzská extravagance, ale i praktická věc. Za jízdy tam neprší ani nesněží a proud vzduchu se dělí na oba okraje a zvyšuje stabilitu vozu. Automaticky se vysunující difuzor je jen třešínka na dortu a bezrámová okna působí elegantně.
Někomu se nelíbí předek, někomu zadek, někomu celé auto a někteří ho milují. A mi je fuk co ostatní, protože vím, že se tak pohodlně jen tak v něčem nesvezu a já ten design prostě miluju. Vždy, když zamknu a někam jdu, musím se podívat zpět a povzdechnout nad tou dokonalostí. To auto je kus umění ať už vnějšího, tak i řidičského. Já mám jasno :)
Silné stránky
Jedinečný design
Pohodlí a komfort
Spousta místa
Dostatečný výkon
Slabé stránky
Cena některých dílů je docela vyšší
Pepa z garáže to asi neopraví :)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím těžko říct, jen kontroly po koupi a výměna vzpěr u kufru
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Starší pán byl příjemný a sympatický, bez problémů jsme se domluvili a vyšel mi docela vstříc.
Novinky v recenzi
16 mesicu za mnou
Auto melo jediny problem....uvolneny konektor od snimace tlaku turba. Stacilo cvaknout zpet. Jinak absolutne bez problemu. Aktualne vymenen olej v prevodovce a v lete vycisteni a doplneni klimatizace. Aktualne je treba nova autobaterie a na leto 2 nove pneumatiky :)
Prvni servis
Planovana vymena brzdovych desticek prednich a zadnich kol (TRW), vymena oleje (Total) a filtru, prezuti na zimni sadu kol, ktera byla v cene vozu. Vse cca 7500,-. :)
Přidat názorDiskuse: Citroën C6 2.7 HDi Exclusive
- S C6kou mam zkusenosti 25.09.2016 07:31 Vojtech1._Dohnal
- Krása 25.04.2016 18:07 Dejf94
- Re: krásný auto 02.11.2014 11:36 Alpinis182
- Re: Re: Krásná C6 01.11.2014 17:21 Kuski
- Re: Krásná C6 01.11.2014 13:11 LukynZ
- Krásná C6 31.10.2014 22:38 Kuski
- Re: Vítej:) 31.10.2014 20:59 LukynZ
- Re: Gratuluju! 31.10.2014 20:59 LukynZ
- Re: Co bych za ni dal! 31.10.2014 20:56 LukynZ
- Re: Tres chick, ta bagnole :) 31.10.2014 20:52 LukynZ
- Re: Francouzský elegán 31.10.2014 20:50 LukynZ
- Re: Nádhera .... 31.10.2014 20:49 LukynZ
- Re: krásný auto 31.10.2014 20:48 LukynZ
- Re: Jen aby 31.10.2014 20:45 LukynZ
- Krasavec 31.10.2014 20:42 LukynZ
- Vítej:) 31.10.2014 10:54 Mirunek.cz
- Gratuluju! 30.10.2014 21:25 Dylan McKay
- Co bych za ni dal! 30.10.2014 20:06 kotrmelec
- Tres chick, ta bagnole :) 27.10.2014 22:23 Bully_
- Francouzský elegán 27.10.2014 17:36 Martin911Turbo
- Nádhera .... 27.10.2014 16:34 Xylo
- krásný auto 27.10.2014 09:56 rmt
- Jen aby 27.10.2014 09:43 rohYpnol
- Krasavec 27.10.2014 09:07 šmolko
Další vozy značky Citroën
-
Citroën C6 (2006) Majitel: Mirunek.cz
Přidáno: 6.7.2010 2510 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Citroën C4 (2006) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 29.7.2007 2869 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Citroën C15 (1996) Majitel: jmurjr (H22A7)
Přidáno: 13.5.2008 8910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Citroën Xsara (1998) Majitel: sanaosek (dopraváci team)
Přidáno: 8.11.2008 1610 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Citroën C5 (2010) Majitel: sgt
Přidáno: 15.10.2010 299 Majitel 9.91 Uživatelé