Recenze
Dacia Logan 0.9 tce
Technické info
Přezdívka auta Dachna Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 898 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Koukám na Logany druhé generace tady je jen jedna recenze, přitom jich jsou silnice plný. Asi důchodci nepíšou, tak to trochu změním :o)
Takže, jak začít....
Měl jsem Fabii kombíka HTP 47 kw, r.v.2004. V létě 2014 jsme vyrazili s rodinkou na výlet a po hodinové jízdě ve vedru bez klimatizace vylezli na místě určení zplavení, rudí a vyřízení. Ostatní vyráželi z aut na procházku skalním městem, my šli nejdřív do hospody srovnat se nějakým pitím. Tehdy jsem se rozhodl, že přišel čas na nový vůz. Furt jsem hledal a hledal v ojetinách kolem dvouset tisíc a pomalu to vypadalo na dvojkovou fabii v kombiku, 2-3 roky starou. To ale byly TSI ještě s problémovými řetězy a HTP bych asi znovu přežil, ale....No a pak jsem narazil na Dachnu a akci, kdy jsem mohl mít Logan MCV se slevou 30 tisíc za koupi na úvěr. Slovo dalo slovo a auto bylo doma. Hned po první splátce jsem úvěr doplatil, 30 tisíc a zimní gumy za úvěr byly doma. Pokuta za předčasné splacení 600 Kč.
A tak jsme měli doma Logana MCV, 1.2 55 kw v metalíze a výbavě Arktica, která má vše co normální běloch potřebuje a hlavně tu klimu. Auto jsem vzal z rozumu s vědomím, že mě ten motor moc neoslovil, ale za ty peníze nemůžu chtít zázraky. Je hlučnější jak to HTP ve staré Fabii, jede sice o něco líp, ale za srdce mě nevzal. Jinak auto v pohodě. Spousta prostoru za bezkonkurenční peníze. Absolvovali jsme s ním Chorvatsko, se spotřebou 5,5 litru.
Pořád to ve mně ale hlodalo a štvalo, jak je to hlučný. Byl jsem se pro zajímavost v autosalonu projet s motorem 0.9 TCE a bylo rozhodnuto. S tím motorem je to úplně jiný auto. Pátral jsem po netu a nenašel jedinou stížnost na poruchu tohohle piditurbo motůrku. To o TSI a jejich řetězech se vědělo hned. 0.9 TCE je v Renaultech tuším od 2012 a nic. Co je zajímavý, je to MPI, takže o jedno kurvítko v podobě přímého vstřiku do válců míň.
Zpátky k příběhu. No a pak jsem narazil na inzerát, nabízející Logan sedan s motorem 0.9 TCE, výbava Celebration - což je maximum co může Dachna mít, najeto 700 km přímo od prodejce Renault. Slovo dalo slovo, odvezl jsem tam svého kombíka, s kterým jsme s za 9 měsíců najeli 13500 km, přihodil pár peněz (díky té snížené pořizovací ceně mcv byl ten výkup celkem zajímavý) a domů odjel s novým sedanem.
K té výbavě: 4x airbag, ABS, ESP, klima, dálkový centrál, přední i zadní okna v elektrice, tempomat, omezovač rychlosti, palubní pc, dotykový displej s radiem a navigací, parkovací senzory, ovládání radia a telefonu pod volantem, litý kola a dál už nevím. Bohatě mi to stačí
Nejdřív asi srovnání s Fabií 2 TSI 63 kw, se kterou mám zkušenosti z práce. Logan je výrazně prostornější a to hlavně do šířky. Dozadu si mezi dvě dětské sedačky ještě hubenej člověk sedne. Sedačky ale musí být vycvaknuté z isofixu, který je relativně daleko od dveří. Ve fabii to je bez šance isofix neisofix. Na kolena je vzadu místa srovnatelně, v tom je fabka na svou velikost jedinečná. Ve zpracování má navrch fabie. Logan nemá žádné měkčené plasty, ty na dveřích se lehce poškrábou, ale nic v něm nedrnčí a působí docela bytelně. Motorově to je tsi versus tce docela srovnatelný. Fabie má plynulejší zátah a asi je o něco tišší. Ale určitě bych neřekl, že je 0.9 tce nějak zásadně horší. Fabie je i líp utlumená od proudícího vzduchu a od hluku od kol. Podvozkově je mi příjemnější logan, který je hodně pohodlný. Podobně jako ve fabii se sedí celkem vysoko, což třeba já oceňuju.
No a teď už srovnání sedanu 0,9 tce a mcv 1,2. S 0,9 mám najeto asi 2 tisíce km s 1,2 necelých 14 tisíc. Obě auta vyrobena 2015.
Karoserie: až po zadní dveře nastejno, na zadních sedadlech u sedanu o chloupek míň místa nad hlavou, ale pokud neměříte nad 190 tak to není nijak omezující. Sedan je trošinku aerodynamicky tišší - prostě to tolik nefičí
Kufr: mcv - určitě praktičtější. Lepší přístup, nižší nakládací hrana, praktická lišta na dveřích, za kterou jdou chytit a zavřít. Upevňovací oka na dně. Trošku nepraktická roletka. Ne vždy se mi jí podařilo zatáhnout a zaháknout na první pokus.
sedan - vyšší práh, debilni víko kufru, které není za co chytit, závěsy víka hodně zasahují do prostoru, takže když jste naložení, tak je to trošku puzzle. Výška kufru je stejná jako v mcv po roletku, délka je stejná. Chybí upevňovací oka na podlaze. Teď v zimě je supr, že při otevření nejde chlad do kabiny. Praktičtější světýlko nahoře, oproti mcv na boku. Pokud bych měl vozit kočárky, kola, velký krabice apod. tak bych sedan určitě nebral. Vstupní otvor a výška je prostě omezující. Zatím mě to ale nijak neomezilo a nelituju.
Motor: 1.2 - do 2 tisíc otáček mrtvý, při rozjezdu do mírného kopečka je to doba, než se to chytne a začne to na dvojku něco dělat. Krátké zpřevodování. 1-2-3-4 je fik-fik-fik. Čtyřku je pak lepší trochu vytočit než se dá pětka. Řadil jsem standartně kolem 3 tisíc, když bylo potřeba jet, tak výš. Pro běžné ježdění v obsazení 2+2 děti to stačilo. Není tam ale žádná výkonová rezerva. Měl jsem Fabii HTP 47 Kw a mcv jelo o něco líp. Motor hodně hlučný. Při normální cestovní rychlosti 90 - 100 přehlušuje aerodynamický hluk. Na dálnici kolem 110 - 120 km/h nepříjemný kolem 125 se to ztiší. Obecně hlučnost motoru horší než u zmíněné Fabie r.v. 2004 nebo Punta 1,2 r.v. 2006. Na volnoběh vydává šílené zvuky - cvrlikání apod. Určitě mi nepřijde jako kultivovaný čtyřválec. Řazení v pohodě, trošku horší zpátečka
0.9 tce - do 2 tisíc otáček taktéž mrtvý, od 2 tisíc zabere a kolem 2500 výrazný turbo zátah. Na dvojku to je až moc. V normálním režimu řadím na 2500, v podstatě není potřeba vytáčet na 3 tisíce. Po městě na čtyřku ideálně jet tak 55 míň už je spíš na trojku. Při normální cestovní rychlosti 90 - 100 přehlušuje aerodynamický hluk motor. To je rozdíl oproti 1.2, kde motor přeřve vítr. Zkusil jsem kolik to jede - z mírného kopečka 180 km/h a motor je tišší než 1.2 ve stovce. Na volnoběh uvnitř v pohodě, zvenku je zvuk strašný - prostě chrastítko. Po zahřátí výrazně kultivovanější. Topení, to mně překvapilo, je srovnatelné s 1,2. Tedy rychlé. Řazení horší než u 1.2. Vždycky to tak jako zacvakne. U 1.2 bylo bezhlučné. Zpátečka jde ale líp u 0.9
Spotřeba: 1.2 dlouhodobě dle PC 6,0 - 6,1. V létě jsme byli v Chorvatsku - tam 5,4 zpátky 5,6. Rychlost 110 - 125 km/h. Z klesání o něco víc, jednou i 150 ale to už byl hukot.
0.9 dlouhodobě dle PC 5,5 - 5,6
Resumé: naskytla se mi možnost vyměnit mcv 1.2 za sedan 0.9 tce. Udělal jsem to a nelituju. Ideální kombinace je podle mně 0,9 v kombíku. Sedan je možná hezčí, o 15 cm kratší, což se může hodit na parkovišti, ale kombi je určitě praktičtější.Jinak parkování v sedanu bez parkovacích senzorů si nedokážu představit. Konec auta není vůbec vidět. I přes pravděpodobně vyšší náklady na údržbu 0.9 motoru jsem rád, že ho mám. Ten rozdíl oproti 1.2 je takový, že mi to za to stojí
Všechny milionáře a chytráky se skvělýma koncernovýma kárama z bazaru prosím o shovívavost. Dachna je 5. nejprodávanější značka v ČR, tak věřím, že někoho může zajímat i takovýhle lidový auto.
Silné stránky
cena x výbava, pohodlný měkký podvozek. Při normálním ježdění mně nijak nelimituje. To, že by někde na okruhu nestíhal modernějším autům je mi fuk
Slabé stránky
aerodynamický hluk, snadno poškrabatelné plasty
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím nic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Pyramida Průhonice - mcv- ok
Renault Zličín - sedan - ok
Novinky v recenzi
Cesta do Řecka
Mám za sebou cestu do Řecka, dolů na Peloponés. A Dachna to zvládla.
4 lidi a plný kufr. Najeto 4306 km s průměrnou spotřebou 6,18 litrů. Jeli jsme přes den, takže neustále zapnutá klima. Na to, že Logan má tu nejobyčejnější, kdy kompresor prostě buď běží nebo neběží, tak je to myslím dobrý. Prakticky celá cesta po dálnicích 136 tacho. Při nižších povolených rychlostech max. +10
Spotřeba ovlivněná i kolonami na hranicích. Např mezi Srbskem a Maďarskem 1,5 hodiny popojíždění, venku hodně přes 30 stupňů. Fakt paráda.
Každopádně celá cesta bez jediného technického problému.
Ano, to auto není žádnej zázrak. Ale ten motor mě překvapuje a nepřijde mi, že by bylo utrpení v tomhle autě cestovat.
Jo a v Řecku mi na parkovišti někdo políbil zadní nárazník a ve frontě na hranicích mi Polák nacouval do předku a koulí zlomil takovou tu mřížku v nárazníku. Tak to byly jediný trable
Servis
Tak první "porucha". Bylo potřeba vyměnit manžetu na levé poloose a čep na pravé. Servisák říkal, že ta náprava je jak z Renaultu 19 a tam ty čepy taky odcházely. Jak manžeta, tak čep se nijak neprojevovaly, až když se to na zvedáku kontrolovalo. Najeto 70000, vše ostatní bez problémů.
Servis 62000 km
Tak za námi další servis. Výměna kabinového, vzduchového, olejového filtru, olej, nová brzdovka. Nové destičky ale i kotouče. To bych čekal, že vydrží víc. Takže buď Dacia kvalita, nebo manželčin styl jízdy. Seřízení ruční brzdy, která šla na první dva zuby zlehka, seřízení geometrie, doplnění 100g chladiva do klimatizace. Ještě v servise shání novou manžetu vnitřní poloosy, protože tam je prý asi nějaká mikroskopická dírka a kolem byla vazelína. Zatím jen očištění, bude se to sledovat a shánět manžeta, aby nemusela jít celá poloosa.
První STK 0 závad.
Toť vše. Dlouhodobá spotřeba 5,5
50.000 km
V létě jsme překonali 50 tisíc km. Německé, maďarské i české dálnice za námi a v pohodě. Ještě se nestalo, že by auto neudrželo tempomatových 134, na které jezdím a to se bavíme o naložené autě.
V autě sem tam něco zadrnčí, typicky třeba na kostkách. Štve mně to, ale asi od nejlevnějšího auta na trhu nemůžu čekat zázraky.
Co se týče poruch, tak nic. I žárovky jsou všechny původní.
Ještě jedno pozitivum (aspoň tedy z mého pohledu). Díky starší koncepci podvozku si při zatížení tolik nesedne. Mrkněte někdy jak vypadají jiná auta s plným kufrem a dvěma lidmi vzadu. Logan výfuk po silnici netáhne.
3.garanční prohlídka, 42500 km
Tak dneska garančka. Na záruku výměna levého ramene (ani nevím co tomu bylo), olej, filtry a šlus. S autem spokojenost, dlouhodobá spotřeba 5,6
Jeden poznatek, motor euro 5 je tišší a líp jede než euro 6 v Sanderu
Najeto
Po roce a půl...
Auto máme zhruba rok a půl. Najeto přes 20 tis. a mám za sebou druhou garančku. Zatím vše bez poruch, dlouhodobá spotřeba kolem 5,5 l. Jestli je něco co mně štve, tak je to lak. Na tmavěmodré metalíze je vidět každý šlinc a že tam těch mikroskopických škrábanců je požehnaně.
Dovolená
Tak máme za sebou cestu do Chorvatska na Pelješac. 1430 km, rychlostní průměr 91 km/h, spotřeba 5,8l. Na dálnici jsem dal tempomat na 130 a krásně to drželo i v táhlých chorvatských kopcích. Hluk od motoru minimální, fakt příjemný překvapení.
Folie
Nalepeny protisluneční folie na okna. Na děti nesvítí a auto vypadá líp.
Po zimě spotřeba 5,6 l
Najeto 7 tisíc km, první garančka za mnou, zatím bez problému
Přidat názorDiskuse: Dacia Logan 0.9 tce
- Re. Novinka 19.07.2017 17:33 Logan1
- novinka 18.07.2017 23:46 umo
- Logan s turbem 18.04.2016 13:57 bitner
- Re: Re: Užitečná multirecenze! 04.01.2016 20:45 Martin
- Re: Užitečná multirecenze! 04.01.2016 20:19 ras100a
- Užitečná multirecenze! 04.01.2016 17:18 Muron
- Re: Oplatí sa? 03.01.2016 23:00 Logan1
- Re: Oplatí sa? 03.01.2016 22:42 woody-alien
- Oplatí sa? 03.01.2016 22:16 pumpkin
- Re: Re: Re: logan 03.01.2016 21:43 pumpkin
- Re: Re: logan 03.01.2016 19:24 rohYpnol
- Re: logan 03.01.2016 18:49 Logan1
- logan 03.01.2016 17:44 umo
- Zajímavá volba 03.01.2016 14:01 rohYpnol
- Re: NAHON 03.01.2016 08:26 Logan1
- Re: Pěkná recenze 03.01.2016 08:21 Logan1
- NAHON 03.01.2016 07:07 SCHROJF
- Pěkná recenze 03.01.2016 00:03 Bobanus
Další vozy Dacia Logan
-
Dacia Logan (2009) Majitel: valerian
Přidáno: 24.4.2009 5610 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Dacia Logan (2005) Majitel: chetoos
Přidáno: 29.1.2017 09 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Dacia Logan (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.4.2008 8710 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Dacia Logan (2013) Majitel: Martin
Přidáno: 1.1.2014 728 Majitel 9.63 Uživatelé
-
Dacia Logan (2015) Majitel: bitner
Přidáno: 10.8.2016 256 Majitel 9.58 Uživatelé