Recenze

Ladi (muž 42 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Škoda Favorit GLXI Solitaire LPG - nová alu kola na jaro :o)

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: 48× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 28 Škoda Favorit, foto 30 Škoda Favorit, foto 31 Škoda Favorit, foto 32 Škoda Favorit, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Faválek Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:290000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Fáčko sjelo z výrobní linky pátý měsíc roku 1994,jde o model GLXI solitaire s 50 KW motorem s jednobodovým vstřikováním a plnou výbavou jaká se v té tobě aspoň myslím dodávala.Byla to limitovaná edice,která na tu dobu stálá nějakých 253 000 Kč. Výbavu zahrnuje lité kola,střešní okno,centrál,otáčkoměr,kůží potažený volant,ruční brzda a řadící páka( bohužel stářím a opotřebováním to časem vzalo za své ),hodiny,radio s komponentními reproduktory,dělená sedadla,mlhovky,osvětlení kufru,středová konzole,…Auto jsem koupil ojeté se 110 000 Km s LPG,bohužel původní krásná vínová metalíza,byla původním majitelem přestříkána obyčejnou červenou. V té době jsem sháněl auto s LPG kolem 40 papírů,původně jsem chtěl feldu,ale podle jejich stavu jsem radši šel o generaci dolů a koupil výběhový model Favoritu v dobrém stavu bez investic,teď vím,že jsem udělal dobře. Motor osvědčená 1.3 monostřik s 5O Kw,bohužel kroutící moment má položen hodně vysoko,něco kolem 3 750 ot/min,takže se musí při předjíždění hodně vytáčet. Ale dost hanění 50 Kw na tak malou hmotnost bohatě postačuje a je schopen prohnat kde jaké HTP bez ohledu na množství červených písmen,ale co je podstatné při dobrém zacházení a údržbě,hlavně co se týče pravidelné výměny oleje není pro tento motor problém najet přes 300 tis.Km. Spotřeba se mi pohybuje kolem 7.5 l plynu na 1OOkm,u mě je to dáno hlavně tím,že velkou část Km najedu po rovině téměř plynulou jízdou.Dálniční tempo při tachometrových 140 Km/h ( 130 Km/h reálná rychlost) si vezme pěkných 9,5 l plynu.Vnitřní hluk od motoru při obligátních 90 Km/h je na přijatelné úrovni,díky dlouhému 5 rychlostním stupni,kdy se motor převaluje lehce před 2500 ot/min.Olej dávám polosyntetiku 10W-40 Valvoline Max life,měním po 10 000 Km,do výměny dolívám 1 l,což je celkem v pohodě,díky řídkosti daného oleje. Řízení díky absenci posilovače je celkem komunikativní a pokud člověk nemá obuty široké gumu+závodní volant,tak i to parkování ujde.Jízdní vlastnosti jsou dobré,auto vás nikdy nečekaně nepřekvapí i při rychlejším průjezdu zatáček přechází plynule do neotáčivého smyku,přičemž se karoserie naklání,podvozek je tvrdší a dá vám vědět o každé nerovnosti na vozovce rázy,které se přenáší do interiéru.Brzdy jsou dostačující při prázdném autě,pokud váha naroste musí člověk vyvinout větší tlak na brzdový pedál aby při náhlé situaci vůbec zastavil.Dále mají tendenci při častém intenzivním brzdění vadnout ( brzdovou kapalinu mám novou a brzdový systém je po revizi ).Interiér je na rozměry auta tak akorát,4 lidi normálního vzrůstu zvládne bez problémů a i delší cesta není utrpením.Horší už je to s ventilaci studeného vzduchu z venku.Nechal jsem nainstalovat okenní fólie,vím nic moc,kdybych měl auto s klimou tak tam dám o hodně světlejší a stejné na všechna skla,ale já potřeboval co nejvíce stáhnout teplotu v létě,tak proto ta černá a přechod ( boční skla ve předu max 70 propustnost ). Dále tvrdé plasty jsou často hlavní viníkem různých pazvuků při cestě,na druhou stranu jsou interiéry od roku 93 nesrovnatelně pěknější než starší verze a mají v podstatě i své kouzlo,nemám potřebu ošahávat palubku a tak mi měkčený plast nechybí. Zavazadlový prostor díky bombě na LPG není v podstatě žádný,tak akorát na dvě tašky s nákupem,nejvíc dá člověku zabrat vytáhnutí rezervy,to bývá utrpení,nejjednodušší je rezervu upustit,pak už jde vytáhnout dobře.
Nakonec kapitola sama pro sebe LPG ve fávu. Dlouhou dobu mě trápilo nepříjemné cukání při akceleraci,byl jsem s tím zajetý v servise,kde mi to seřizovali,nakonec jsem nechal vyměnit i membrány,najel jsem s tím pár tisíc a cukání bylo zpátky,už jsem ho chtěl dát pryč až mi někdo poradil vyměnit originál svíčky na plyn za obyčejný.Taková banální věc a funguje,po 10 000 Km tam vždycky šoupnu nové a motor si jen vrní a necuká.Dále je u LPG nutnost mít elektriku v cajku,jako rozdělovač ( uhlíky ),kabely a ty nešťastné svíčky,aspoň moje fávo je na to háklivé.Dál kdo hodně jezdí není na škodu odkalit směšovač,mě z toho vyteklo půl deci sraček a výměna palivového filtru LPG,já ho měl po 30 000 Km fakt v děsném stavu,to vám samozřejmě udělají v servisu.Teď mě bude čekat výměna bomby po 10 letech,byl jsem celkem překvapen,že těch 10 let se nepočítá od instalace LPG,ale od data výroby samotné bomby.Ptal jsem se na cenu,tak prej kolem 6 tisíc,ale kdo by to při dnešních cenách benzínu nedal :o). Na závěr chci říct,že Fáva jsem nikdy moc nemusel,než jsem si jedno koupil a poznal,že je to osobitý vůz mající svoji tvář a snad i duši,ale to pochopí jen majitelé a nadšenci značky.

Silné stránky

Budu asi opakovat stále stejné věci,jako levné díly,servis,ekonomika provozu

Slabé stránky

Kroutící moment položený hodně vysoko,tvrdost podvozku,málo účinné brzdy hlavně při plném zatížení,až na pásy žádná ochrana posádky,koroze.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Rok od koupení v roce 2006 jsem do toho točil akorát plyn a měnil olej,potom muselo dojít na výměnu tlumičů,výměna membrán ve směšovači,zadní díl výfuku,termostat,baterie,destičky.
- nové zadní brzdy
- sežrané těsnění a taky hlava (srovnání hlavy+nové těsnění)
- prostřední díl výfuku
- utržený zhnilý zavěs L.předního tlumiče
- nový chladič (starý byl zničen hadicí,která utrhla jeden jeho
vývod-vše vlivem velkého tlaku díky sežrané hlavě)
-špatné relé přepínani LPG,palec,rozdělovač = první odtah
-nové svody s lambda sondou
-nové topení
-nové zadní pružiny
-nový olej v převodovce
-motorový olej vždy po 10 000 km (Valvoline 10W-40)
do výměny 1 litr dolévám
-silentbloky na ramenech
-laserová geometrie
-palivový filtr
-rozpadlý katalizátor musel pryč,nahrazen trubkou
-nové kotouče + desky

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7

Zatím se mi nestalo,aby mě dotáhli na laně domů,takže dobrý.

praktičnost
8
prostornost
8

Myslím,že není špatná pokud vezete lidi normálního vzrůstu,při převozu větších řízků trochen problém.

jízdní vlastnosti
7

Na limitu bych se v něm cítil líp než ve felicii.

jízdní komfort
6

Tvrdý podvozek,pazvuky v interiéru při přejezdu nerovností.

provozní náklady
10

LPG-bez komentáře

náhradní díly
10

Dostupné a levné,co dodat.

výkon motoru
6

Na to,že jde o 1.3 a koncepce motoru de facto vychází ze starých stovek,tak s 50 kw je výkon uspokojivý a dostačující,ale na druhou stranu koní není nikdy dost :o)

spotřeba
10

Jezdím za 7.5 l plynu,s čím jsem nad míru spokojen,na benzín to nemám nijak změřeno.

hlučnost motoru
7

Na dnešní dobu nic moc,ale ujde to.Někde jsem četl,že právě kvůli hluku natáhli vývojáři v Mladé Boleslavi ve Favoritu 5 rychlostní stupeň,aby snížili otáčky motoru,prej měli obavu aby byl Favorit konkurenceschopný při prodeji na západě.

kvalita sedadel
8

Osobně se mi v nich sedí pohodlněji,než třeba ve felicii,kde jsou o něco tvrdší.

brzdy
7

Při plném zatížení na to člověk musí pořádně šlápnout,aby auto rychle zastavilo při nenadále situaci.

zavazadlový prostor
3

Kvůli nádrži na LPG není co dodat.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…