Recenze
Škoda Favorit GLXI Solitaire LPG - nová alu kola na jaro :o)
Technické info
Přezdívka auta Faválek Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:290000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Fáčko sjelo z výrobní linky pátý měsíc roku 1994,jde o model GLXI solitaire s 50 KW motorem s jednobodovým vstřikováním a plnou výbavou jaká se v té tobě aspoň myslím dodávala.Byla to limitovaná edice,která na tu dobu stálá nějakých 253 000 Kč. Výbavu zahrnuje lité kola,střešní okno,centrál,otáčkoměr,kůží potažený volant,ruční brzda a řadící páka( bohužel stářím a opotřebováním to časem vzalo za své ),hodiny,radio s komponentními reproduktory,dělená sedadla,mlhovky,osvětlení kufru,středová konzole,…Auto jsem koupil ojeté se 110 000 Km s LPG,bohužel původní krásná vínová metalíza,byla původním majitelem přestříkána obyčejnou červenou. V té době jsem sháněl auto s LPG kolem 40 papírů,původně jsem chtěl feldu,ale podle jejich stavu jsem radši šel o generaci dolů a koupil výběhový model Favoritu v dobrém stavu bez investic,teď vím,že jsem udělal dobře. Motor osvědčená 1.3 monostřik s 5O Kw,bohužel kroutící moment má položen hodně vysoko,něco kolem 3 750 ot/min,takže se musí při předjíždění hodně vytáčet. Ale dost hanění 50 Kw na tak malou hmotnost bohatě postačuje a je schopen prohnat kde jaké HTP bez ohledu na množství červených písmen,ale co je podstatné při dobrém zacházení a údržbě,hlavně co se týče pravidelné výměny oleje není pro tento motor problém najet přes 300 tis.Km. Spotřeba se mi pohybuje kolem 7.5 l plynu na 1OOkm,u mě je to dáno hlavně tím,že velkou část Km najedu po rovině téměř plynulou jízdou.Dálniční tempo při tachometrových 140 Km/h ( 130 Km/h reálná rychlost) si vezme pěkných 9,5 l plynu.Vnitřní hluk od motoru při obligátních 90 Km/h je na přijatelné úrovni,díky dlouhému 5 rychlostním stupni,kdy se motor převaluje lehce před 2500 ot/min.Olej dávám polosyntetiku 10W-40 Valvoline Max life,měním po 10 000 Km,do výměny dolívám 1 l,což je celkem v pohodě,díky řídkosti daného oleje. Řízení díky absenci posilovače je celkem komunikativní a pokud člověk nemá obuty široké gumu+závodní volant,tak i to parkování ujde.Jízdní vlastnosti jsou dobré,auto vás nikdy nečekaně nepřekvapí i při rychlejším průjezdu zatáček přechází plynule do neotáčivého smyku,přičemž se karoserie naklání,podvozek je tvrdší a dá vám vědět o každé nerovnosti na vozovce rázy,které se přenáší do interiéru.Brzdy jsou dostačující při prázdném autě,pokud váha naroste musí člověk vyvinout větší tlak na brzdový pedál aby při náhlé situaci vůbec zastavil.Dále mají tendenci při častém intenzivním brzdění vadnout ( brzdovou kapalinu mám novou a brzdový systém je po revizi ).Interiér je na rozměry auta tak akorát,4 lidi normálního vzrůstu zvládne bez problémů a i delší cesta není utrpením.Horší už je to s ventilaci studeného vzduchu z venku.Nechal jsem nainstalovat okenní fólie,vím nic moc,kdybych měl auto s klimou tak tam dám o hodně světlejší a stejné na všechna skla,ale já potřeboval co nejvíce stáhnout teplotu v létě,tak proto ta černá a přechod ( boční skla ve předu max 70 propustnost ). Dále tvrdé plasty jsou často hlavní viníkem různých pazvuků při cestě,na druhou stranu jsou interiéry od roku 93 nesrovnatelně pěknější než starší verze a mají v podstatě i své kouzlo,nemám potřebu ošahávat palubku a tak mi měkčený plast nechybí. Zavazadlový prostor díky bombě na LPG není v podstatě žádný,tak akorát na dvě tašky s nákupem,nejvíc dá člověku zabrat vytáhnutí rezervy,to bývá utrpení,nejjednodušší je rezervu upustit,pak už jde vytáhnout dobře.
Nakonec kapitola sama pro sebe LPG ve fávu. Dlouhou dobu mě trápilo nepříjemné cukání při akceleraci,byl jsem s tím zajetý v servise,kde mi to seřizovali,nakonec jsem nechal vyměnit i membrány,najel jsem s tím pár tisíc a cukání bylo zpátky,už jsem ho chtěl dát pryč až mi někdo poradil vyměnit originál svíčky na plyn za obyčejný.Taková banální věc a funguje,po 10 000 Km tam vždycky šoupnu nové a motor si jen vrní a necuká.Dále je u LPG nutnost mít elektriku v cajku,jako rozdělovač ( uhlíky ),kabely a ty nešťastné svíčky,aspoň moje fávo je na to háklivé.Dál kdo hodně jezdí není na škodu odkalit směšovač,mě z toho vyteklo půl deci sraček a výměna palivového filtru LPG,já ho měl po 30 000 Km fakt v děsném stavu,to vám samozřejmě udělají v servisu.Teď mě bude čekat výměna bomby po 10 letech,byl jsem celkem překvapen,že těch 10 let se nepočítá od instalace LPG,ale od data výroby samotné bomby.Ptal jsem se na cenu,tak prej kolem 6 tisíc,ale kdo by to při dnešních cenách benzínu nedal :o). Na závěr chci říct,že Fáva jsem nikdy moc nemusel,než jsem si jedno koupil a poznal,že je to osobitý vůz mající svoji tvář a snad i duši,ale to pochopí jen majitelé a nadšenci značky.
Silné stránky
Budu asi opakovat stále stejné věci,jako levné díly,servis,ekonomika provozu
Slabé stránky
Kroutící moment položený hodně vysoko,tvrdost podvozku,málo účinné brzdy hlavně při plném zatížení,až na pásy žádná ochrana posádky,koroze.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Rok od koupení v roce 2006 jsem do toho točil akorát plyn a měnil olej,potom muselo dojít na výměnu tlumičů,výměna membrán ve směšovači,zadní díl výfuku,termostat,baterie,destičky.
- nové zadní brzdy
- sežrané těsnění a taky hlava (srovnání hlavy+nové těsnění)
- prostřední díl výfuku
- utržený zhnilý zavěs L.předního tlumiče
- nový chladič (starý byl zničen hadicí,která utrhla jeden jeho
vývod-vše vlivem velkého tlaku díky sežrané hlavě)
-špatné relé přepínani LPG,palec,rozdělovač = první odtah
-nové svody s lambda sondou
-nové topení
-nové zadní pružiny
-nový olej v převodovce
-motorový olej vždy po 10 000 km (Valvoline 10W-40)
do výměny 1 litr dolévám
-silentbloky na ramenech
-laserová geometrie
-palivový filtr
-rozpadlý katalizátor musel pryč,nahrazen trubkou
-nové kotouče + desky
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit GLXI Solitaire LPG - nová alu kola na jaro :o)
- Re: Re: Re: Re: htp 23.09.2009 15:05 Peter 33
- Re: Re: Re: htp 19.09.2009 15:48 Ladi
- Re: htp 16.09.2009 12:18 Mira328i
- Re: Re: Re: htp 15.09.2009 20:45 Ronault.
- htp 15.09.2009 20:42 Peter 33
- Re: Re: htp 15.09.2009 20:39 Peter 33
- Re: Re: Re: Re: Re: htp 15.09.2009 19:23 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: htp 15.09.2009 19:14 Mira328i
- Re: Re: Re: htp 15.09.2009 18:56 Ronault.
- Re: Re: htp 15.09.2009 17:49 Mira328i
- Re: Re: htp 15.09.2009 17:47 Mira328i
- Re: htp 15.09.2009 17:38 Ronault.
- htp 15.09.2009 17:29 Peter 33
- Re: Re: :) 20.04.2009 19:27
- Re: :) 19.04.2009 17:50 Ladi
- :) 17.04.2009 17:43
- Za 10 27.10.2008 09:17 murcix
- Re: Diky 12.10.2008 22:34 Ladi
- Diky 12.10.2008 21:41 hacek.hacek
- Pěkný fávo... 19.07.2008 18:34
- Re: Re: Re: Re: Re: Perfektní stroj, ale 19.07.2008 18:26 Petr136
- Re: Re: RS? 04.07.2008 10:34 T613
- Re: RS? 03.07.2008 22:34 Frantizsekk
- Re: RS? 01.07.2008 23:40 Hory
- Re: Potahy 01.07.2008 06:02 Ladi
- Potahy 01.07.2008 00:28 Psychobolos
- Re: Re: RS? 30.06.2008 21:45 zip2016
- Re: RS? 30.06.2008 00:03 Hory
- Re: Re: RS? 29.06.2008 23:45 Ronault.
- Re: RS? 29.06.2008 23:16 Hory
Další vozy Škoda Favorit
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.8.2009 23429 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.6.2014 13810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.12.2009 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1988) Majitel: Popeye the Marine
Přidáno: 5.7.2009 598 Majitel 9.85 Uživatelé