Recenze
Technické info
Přezdívka auta BMW 523 Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:250000 palivo: LPG počet válců: 6 počet ventilů na válec: 24 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 222 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Jednoho dne, jsem se rozhodl že prodám své starší BMW 316i Coupe a seženu si něco většího, úspornějšího a praktičtějšího. Začal jsem uvažovat hned o německých automobilkách, jelikož by mě ani nic jinného nenapadlo. Vozy jsem sháněl Audi A6, BMW 5 series, VW passat, a další.
Po delším hledání se mi zužoval výběr mezi VW Passat a BMW 5 series. Hledal jsem dnem a nocí :) až mi zůstali dva kandidáti, BMW 520i sedan a BMW 523i Touring. Po kontaktování člověka s 520 mi bylo oznámeno, že je již prodán a tak mi zůstal jen ten jeden. Takže jsem kontaktoval osobu z Třebíče a ta mi vše potvrdila dohodl jsem se na koupi a druhý den jsem si pro tohoto krasavce jel. Koupě a vše kolem ní probíhalo v celku v pořádku o skrytých vadách jsem byl informován (lak, stav předních brzd) takže jsem byl spokojen s férovým jednáním. No s vozem bylo vše v pořádku na evidenční kontrole potvrdili všechny údaje a pochválili. A jel jsem konečně jako hrdý vlastník domů se svým druhým BMW.
Přejdeme tedy přímo k vozu.
Karoserie:
Co se týče karoserie auta, jak už bylo napsáno jedná se o klasický kombík. Celá kastle je z hliníku tudíž zaplať pánbůh netrpí na rez. Celé je v tmavě modré barvě, dolazená stříbrnými lištami. Je to vůz před FL takže zde není žádný M-Packet, což mi nějak nevadí, na funkčnosti to neztrácí. Na voze najdeme xenonové světla, svítí docela hezky, ale kryty potřebují na renovaci, jsou již celkem zašlé.
Podvozek: Co se týče podvozku, ten je taktéž z hliníku. V před najdeme klasické odpružení ale v zadní části najdeme vzduchové měchy, které vyrovnávají světlou výšku vozu. Je to docela vodné, jelikož když jsem jel do Livigna si zalyžovat tak i když byl vůz osazen 5 lidmi, kufr plný věcmi a na střeše byla rakev tak i tak si zachoval svou výšku, což mi přátelé co jeli v dalších dvou autech dosti záviděli, jelikož jejich "zadek" seděl poměrně nízko.
Na autě jsou dána 16" kola originál BMW a pneumatiky 225/55 Pirelly, tichý chod a pevně drží na silnici. Stále bych však rád vyzkoušel 17" kola a jejich vlastnosti na tomto autě. Ty, které tam jsou, jsou opravdu pro klidnou a pohodlnou jízdu, není to o žádném řádění.
Interiér:
V autě toho najdeme opravdu hodně a i když jej vlastním více jak rok, stále mě některé věci udivují, samozřejmě přečetl jsem si podle VIN kódu co vlastně to auto má ale i tak jsem nevěděl co a jak funguje. Později jsem zjistil že se jedná o Individual výbavu. Když to vezmu popořádku než přijdete k vozu tak si otevřete dálkovým ovládáním případně si můžete na dálku stáhnout v letních dnech okna. Dále je zde možnost "otevřít" kufr, ovšem né úplně. Poté když nasednete tak máte možnost nastavit si výšku volantu i sedadel ovšem né elektronicky. Máte možnost nastavit si elektronicky zrcátka a stahovat okna. Dále si zde máte možnost pustit si auto. dvouzónovou klimatizaci (výhoda v letních dnech). Pokud někam jedete a v rádiu nic nehrají tak si můžete pustit něco z kazety, ale to spíše než kazetu si dáte CD do měniče který se nachází ovšem v kufru.
Celý interiér je v béžové kůži, což mě při prodeji také ponejvíce lákalo. Pomalu polovina lidí co má v autě si stěžuje na kožené potahy ovšem já si libuji, žádné pocení, žádné extrémní teploty ... Tuto barevnou slast dolazuje světlý dřevění dekor.
Pohodlí: Co se týče místa ve vozu je poměrně dost. Z pozice řidiče musím říct že máte velký počet možností jak nastavit sedadlo. Spolujezdec je na tom stejně a co ti vzadu ? Ti zde mají poměrně dost místa záleží jak dlohé nohy mají ti vpředu, ovšem i tak je tam toho dost. Nevýhodu má ten co sedí uprostřed, tam je sedadlo vyvýšené a je to trochu nepohodlné. CO se týče zavazadlového prostoru je docela velký, 420 Litrů je na můj vkus dost, nenajdeme zde žádné obolé tvary a tudíž sem dáte dost skladných věcí. Pokud cestujete dva s hodně věcmi, sklopíte si zadní sedadla a myslím že objem 1500Litrů vám bohatě stačí. Odkládacích míst vně vozu je poměrně dost a to nejen v předu, ale i pro lidi na zadních sedadlech a i v kufru.
Silné stránky
+Motor
+Odhlučnění
+LPG
+Zavazadlový prostor
Slabé stránky
-Tuhost
-Cena náhradních dílů
-Chybí elektrika na sedadla
-Chybí velká navigace 16:9
-Chybí střešní okno
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výměna předních brzdových destiček a kotoučů ATE cena 5 000 Kč, což je přijatelné.
Výměna zadního podběhu 500 Kč
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Ekonomické vozy, s. r. o.
Jednání bylo v pořádku, ovšem mě mrzelo to že neoznámili nefunkčnost ruční brzdy.
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (2000) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.7.2012 4410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1998) Majitel: Skipper
Přidáno: 6.6.2014 3910 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1997) Majitel: korrado
Přidáno: 17.9.2009 2710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.6.2007 16829 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.6.2009 2110 Majitel 9.90 Uživatelé