Recenze
Peugeot 206 CC
Technické info
Přezdívka auta Titine Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:190000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 190 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Proč jsem si vybral cc?
Chtěl jsem auto na běžné ježdění do práce, do města, atd. Potřeboval jsem něco, s čím ujedu pohodlně 1000km za den, na zimu pevnou střechu, ale zároveň jsem hrozně moc toužil po kabrioletu a na dvě auta nemám čas, prostor, peníze, ani garáž.
Řízení mě baví a určitě bych ocenil, kdyby auto bylo sportovnější. Třeba MX-5 s hardtopem by rozhodně bylo příjemné řešení. Nakonec jsem ale v rozhodovacím procesu vyměnil sportovní povahu za dvě nouzové sedačky navíc, velký kufr a o fous snadnější servis.
Nakonec i s tou 206kou se dá na prázdné silnici docela hezky vyblbnout a k letním vyjížďkám bez střechy jen tak na výlet mě láká častěji než jsem původně čekal.
Názory:
- Kabriolet u nás? Vždyť tady pořád prší, tu střechu ani neotevřeš!
* Blbost. Jakmile je nad 15°C a svítí sluníčko, střecha jde do kufru. Těch 30 sekund před cestou vždycky rád obětuju, případně, když jedu pomalu na jedničku, střechu otevírám až při odjezdu z parkoviště.
- Poteče ti do toho.
* Neteče mi do toho.
- Je to malý a nepraktický. Nic tam nenaložíš.
* Ještě mi nebylo 30 a rodinu nemám. To se mám nudit v kombíku? Lyže se tam vejdou a věci na čtrnáctidenní dovolenou ve dvou pod stanem se tam vejdou pohodlně.
- Kroutí se to a vůbec to není pořádný sportovní auto.
* Rallye stejně v provozu jezdit nesmím, ale jinak sedí docela dobře a na předjíždění a na dálnici má síly dost.
- Na kabrio patří plátno!
* Nemám garáž a trápit plátěnou střechu v zimě solí a sněhem by byla škoda.
- Kulaťoučkej pežotek, to je auto pro ženský.
* Já mám teda radši, když se za mnou otočí holka než chlap.
Jinak k popisu...
Klasický francouzský kapesní kabriolet s plechovou skládací střechou.
Je to obyčejná stařičká 206ka, což zaručuje nízké provozní náklady.
karoserie
Přední část je stejná pro všechny 206ky, ale od A sloupku se začíná měnit. Auto je nižší a čelní sklo má oproti klasické 206 o něco větší sklon, takže se na sluníčku v čelním skle leskne palubka a vyšší lidé škrtají hlavou o strop. 180cm je pro něj tak akorát.
Střecha se ostře sklání ke kufru, který je dlouhý a tvoří jakousi palubu, na níž se dají naložit lyže, kola, nebo proutěný koš.
Nejkrásnější je ale střechu schovat do kufru. I když je to jen obyčejná 206ka, sluší jí to a budí pozornost. Nevýhoda je, že se auto se staženou střechou kroutí jako užovka, což je znát při brzdění.
Musím přiznat, že se mi auto s nataženou střechou zpočátku moc nelíbilo. Kompromisní záď na mě působila divně. Až v posledním roce, kdy jsem po něm začal pokukovat, jsem si na jeho siluetu postupně zvykl. Někomu se zase líbí víc s nataženou střechou.
S nataženou střechou má auto hodně velký a výborně přístupný kufr. Jeho 400l se dá zmenšit na 200 zatažením roletky. Horní polovina kufru je potom rezervována pro střechu.
S využitím zadních sedaček jako úložného prostoru, se dá v pohodě sbalit ve dvou na čtrnáctidenní dovolenou pod stanem a ještě zbude v kufru dost místa pro střechu.
interiér
Normální 206. Žabožrouti si potrpí na odkládací prostory, takže se do ní dá zabordelit spousta věcí. Nezbytný je uzamykatelný kastlík, kam se dají schovat cennosti, když se parkuje se staženou střechou.
Na předních sedačkách je spousta místa, ale zadní sedačky jsou spíše odkládací prostor, než místo pro cestující. Když se řidič uskromní a posune se kousek dopředu, dají se na krátkou vzdálenost odvézt 4 osoby vysoké 180cm. S pohodlím to nemá nic společného, ale zase se při tom užije spousta srandy.
Ve třech je to potom o něco lepší. Cestující vzadu si sedne bokem a připoutá se jenom bederní částí pásu, aby se nemusel krčit. Ozkoušeno na trase Praha-Norimberk. ;-)
podvozek
Tuhý. Když pomineme to kroucení, tak příjemně sedí. Člověk se špetkou pudu sebezáchovy dostane na suchém asfaltu auto do smyku jen párkrát za život. Nejvíc pomáhají, v porovnání k malému autu, obrovské pneumatiky 205x45 R16. Také záleží na střeše. Když je schovaná, auto touží opustit zatáčku po tečně s kvílejícími předními pneumatikami, kdežto s nataženou střechou je přetáčivé.
Zní to komplikovaně, ale v praxi to vypadá tak, že vám dá auto s dostatečným předstihem vědět, než se někam utrhne a i bez ESP, které se dodávalo až v pozdějších ročnících, se žádné drama nekoná.
Nepamatuji si, že by mi kdy provedlo nějakou záludnost.
motor
Dvoulitr 100kW.
K vyššímu výkonu potřebuje vyšší otáčky. Údajných 8,9s pro zrychlení z nuly na 100km/h jsem nikdy nezkoušel, ale přijde mi to uvěřitelné.
Osmdesátikilowattová 1,6ka by určitě stačila, ale 136 koní se rozhodně dá využít. Údajně je 1,6ka o hodně úspornější než dvoulitr. Moje auto jezdilo pět let po Praze za 9l. Mě ale baví jezdit úsporně (nikdy na úkor plynulosti dopravy) a po najetí necelých 30 000km je spotřeba následující:
průměr: 7,47 l/100km
město: 8,64l/100km - nejčastěji Jablonec n.N.
mimo město: 7,02l/100km - 90% výlety. Když je hezká silnice, jízdu si užívám a nešetřím. Proto vyšší spotřeba než na dálnici.
dálnice: 6,99l/100km - Zvykl jsem si na 110 km/h, při nichž se většinou vejdu do 6,5l/100km.
Co autu hodně chybí, je šestka. Nebo alespoň delší převody. Převodovka je pětistupňová a na pětku při 100 km/h má motor 3000 ot./min. I nejslabší favorit má převodovku delší. Motor by si se šestkou hravě poradil a na dálnici by měl menší spotřebu.
Bezpečnost
Ačkoliv se auto hodně kroutí, obrázky havarovaných aut vypadají poměrně optimisticky, a to včetně převrácení. Samotná 206ka je i v dnešní době dostatečně pevná a posádku chrání 4 airbagy, přičemž boční chrání i hlavu. Cc sice nemá střechu, ale oproti obyčejné 206 je trochu více vyztužená a pro případ převrácení má pevnější A sloupky. Z elektronických pomocníků má k dispozici pouze ABS.
Na sedačce spolujezdce potěší Isofix.
Přestože je auto docela luxus, nové prý stávalo přes 500000kč, dnes nebudí příliš nežádoucí pozornosti. Sám si alespoň neumím představit, že by někomu stálo za to, krást nějakou starou vránu.
Svezení
Jízdní vlastnosti jsou ...srandovní. S nataženou střechou je auto přetáčivé, se staženou nedotáčivé. Když o tom řidič ví a počítá s tím, je řízení docela zábava.
Jinak tvoří tuhý podvozek s měkkou karosérií podivnou kombinaci. Jízda není ani pohodlná, ani sportovní. Síly má auto na rozdávání, na závodění se ale nehodí. Nejvíce mu sluší svižná italská jízda po uzoučkých silničkách, kdy spolujezdce švihají do hlavy křoviny a ze všech stran se na vás tlačí neukáznění Italové. Do takových podmínek je malý, silný kabriolet ideální.
Se staženou střechou do auta fouká. Tak je to také správně. Okolo 50km/h je pohodlné zcela otevřené auto. Ve vyšších rychlostech je lepší vytáhnout okýnka. Jedna vychytávka pro rychlou jízdu bez střechy, když vytáhnete okýnka u spolujezdce, je vítr pro řidiče snesitelný i při 150km/h. Tato konfigurace má obrovskou nevýhodu v podobě hluku od projíždějících aut. Nedá se to poslouchat. Na delší trasy je nezbytnou výbavou windschott. Nejdříve jsem vázal šátek mezi opěrky hlavy, což je polovičaté řešení, protože potom fouká mezi sedačkami. Můj windschott je samovýroba z průsvitné černé látky a gumy do tepláků. Chytám ho přes opěrky hlavy a v místech uchycení bezpečnostních pásů.
A nezapomeňte v kabrioletech na jednu důležitou věc. Šátek okolo krku. Ofouklé a ztuhlé svalstvo bolí, nedá vám vyspat a paralen na to nestačí.
Silné stránky
vítr ve vlasech
motor
nenáročnost
cena a provozní náklady
Slabé stránky
kroucení karoserie
kraťoučká pětirychlostní převodovka
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis u kamaráda na vesnici.
Vše OK.
- Hned po koupi jsme měnili jen rameno.
- Porouchal jsem jeden mikrospínač v mechanismu sklápění střechy. (vystříklo mi na něj pivo) Abych mohl opět stahovat střechu, stačilo jej odpojit, ale ještě jsem se tak nějak nedostal k jeho výměně.
- Od začátku také samy od sebe zhasínaly mlhovky a dálková světla. Nakonec se ukázala vada v páčce pod volantem. Kontakty byly prochozené naskrz a páčka prakticky nefungovala. Rozsvícená světla tudíž udržovalo jenom denní svícení.
Nový modul s ovladači stojí přes 5000kč, takže jsem se uchýlil k opravě. Stačilo přiohnout plíšek v ovladači a prostříknout sprejem na kontakty a vše funguje jak má. Při používání by se kontakt zase rychle ochodil, ale díky dennímu svícení není vůbec potřeba jej používat.
- Přitom jsem v druhé páčce vyměnil původní spínač, řešený opět naohýbaným plíškem. Napájel jsem tam mikrospínač za 8kč, protože se ten stupidní plíšek ulomil.
(Mimochodem, může za to Valeo. Plíšky tam dávali ve špatné pozici, takže místo v pružném místě do nich ovladač narážel v ohybu, který je kvůli dislokacím z ohýbání tvrdší a jednoho listopadového dne při hrubším zacházení praskl.) Kdybyste se někdy do podobné opravy pouštěli, vypáčete šroubovákem jenom konce páček. Není na nich prakticky nic co by se dalo ulomit. Kdybyste vypáčili střední část, nejspíš ji vytrhnete i s kabelem, a ten nepřipojíte jinak než rozebráním celého modulu, přičemž hrozí že se vám otevře otočný kontakt pro připojení klaksonu a airbagu do volantu. Bez přípravku a zkušeností by šťourání v něm mohlo být nebezpečné.
- Vadné čidlo ABS a jeden kabel v hlavním svazku. Opět triviální závada, jejíž oprava přijde na 3500kč a potká skoro každé auto.
- podzim 2013 - orosení prozradilo absenci vyhřívání levého zpětného zrcátka. Snad to bude jen někde v kabeláži.
- Koncem roku 2013 praskla trubka za katalyzátorem. Zapátral jsem po francouzských diskusích a zjistil, že to dvoulitry potkává celkem často. Prý kvůli kondenzaci vody, asi při použití na kratší vzdálenosti.
Zatím to vyřešila oprava trubky. Vyrezlá byla prakticky jenom v jednom místě, pod úchytem. Takže byla uříznuta a na pevné místo blíž ke katalyzátoru navařena nová. Snad to vydrží, byla by škoda kvůli korozi měnit katalyzátor, který perfektně funguje.
- červenec 2014 - repase zadní nápravy.
Prý jsou tím auta z přelomu tisíciletí od koncernu PSA známá. Praskne gufero (nebo cokoliv čím je utěsněné jehlové ložisko) a pod ložisko zateče voda. Ložisko i náprava si spokojeně reznou a uživateli nedají nijak vědět. Po čase se projeví na nerovnostech tlumené rány a řidič často marně hledá co mu to vzadu tluče. Nakonec začne v zatáčkách drhnout kolo do podběhu.
Potom přijde na řadu repase nápravy, což udělá dnes běžnému majiteli 206cc tlustou červenou čáru do rozpočtu. V mém případě to vyšlo na 10 000kč včetně nového ložiska a čidla ABS.
-duben 2015 - repase spojky
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Majitelem byl technik z AutoPalace Vysočany. O auto se hezky staral, při předvádění nic neskrýval.
A pozor, nekecal o kilometrech! ;-)
Fakt mělo při koupi najeto 109 000 km. To jsme poznali podle původních rozvodů. Najeté km jsou stejně údaj na prd. Jestli je auto v dobrým stavu, je jedno jestli má najeto 30 000 nebo 300 000 km. Osmiletý auto (v r. 2010 jsem ho kupoval) je v každým případě opotřebovaný a bude k životu potřebovat servis. A je lepší když jezdí denně 100 km po dálnici, než 10 km po vymlácený okresce.
Měl jsem takhle za stejnou cenu (mimo jiné) vyhlídnutou ještě modrou 1,6ku. Nějakých 100 000 km najeto, po první majitelce z Německa. Kola neměl původní, uvnitř víc opotřebovanej než ten můj teď, línej, bazarmanovi zůstal knoflík stahování střechy v ruce, když mi ji chtěl předvýst a při testovací jízdě byly slyšet na nerovnostech rány od podvozku. (Teď už vím co to znamená.) No ani jsem nesmlouval a utíkal pryč. Prostě najetý kilometry jsou údaj na prd.
Moje auto bylo kdysi bourané, a to snad někdy po 2000 najetých kilometrech. (Tam totiž končí záznamy v servisní knížce.) Nebyla to ale taková rána, aby měnili nosníky a oprava je provedená dobře, takže není důvod ke stížnostem.
Hlavně ale vypadalo nejlépe ze všech aut, která jsem předtím navštívil. A navíc mě po 50000km se 40kW favoritem lákal již zmíněný dvoulitr.
Nevím proč, auto mě na první pohled nadchlo. Ostatní auta jsem prolezl, zkritizoval a dostal alespoň 10 000kč slevu. Na tomhle autě se mi všechno líbilo, jediná patrná závada byla boule na pneumatice.
Samozřejmě, auto má spoustu menších oděrek. To se ale po pěti letech provozu v Praze dalo čekat. Navíc to autu vůbec nevadí. Na kráse mu to neubere a okolí míň závidí.
Jenom nezbytnosti ke kabrioletu..
Windschott - hodí se na dálnici a do zimy. Stačí kus látky, po obvodu guma do tepláků. Chytám ho háčky v místě uchycení bezpečnostních pásů a horní část přetahuji přes opěrky hlavy. Funguje docela dobře.
Třítónová houkačka - jako má Bernardo ve fiatu ve Slunce-seno-erotika. To je prostě nezbytnost. :-D
Jenom byl problém dostat tři trumpetky a kompresor pod kapotu. Dvoulitr zabírá neskutečně místa a pod nárazník se mi nevešly.
Novinky v recenzi
Po 50 000km
Pár oprav už proběhlo, nejhorší byla asi ta náprava a teď spojka.
Při jeho věku už na to má asi nárok. Jinak se drží dobře. Hlavně jsem hrozně rád že je bezproblémová střecha. Pořád se krásně stahuje a těsní.
Při přesednutí do nových aut je znát že 206ka je generačně úplně jinde. Přesto je to pořád pohodlné a příjemné auto.
Těsnění víka kufru
Dobře to dopadlo. Ani rok po hodně výrazném přeštelování dorazů a zámku dovnitř neteče.
A přestože drží zámek v poloze jenom dva šrouby, ani po roce se neuvolnil a pořád ukázkově udržuje přijatelnou tuhost karosérie se staženou střechou.
vrzání víka kufru
Beru zpět nářky na vrzání na nerovnostech! Našel jsem na víku dva polohovatelné dorazy, které stačilo seřídit tak, aby kufr kladl při zavírání odpor a je po pazvucích. :-) Navíc je teď karosérie znatelně tužší.
Jenom doufám že nemá auto za ta léta natolik vymačkané těsnění kufru, aby mi do něj teď začalo zatékat. No, uvidím...
Přidat názorDiskuse: Peugeot 206 CC
- Auto 20.01.2021 07:57 Hugo_lo
- díky 25.09.2012 21:24 Prase
- Re: 206CC 13.06.2012 20:25 Kosťa_PSA
- 206CC 08.06.2012 22:01 quicky
- Re: Těsnost střechy 26.03.2012 21:20 Kosťa_PSA
- Těsnost střechy 26.03.2012 20:25 Kuski
- Větší zima 17.02.2012 11:03 Kosťa_PSA
- Zima 02.01.2012 13:55 Kosťa_PSA
- Po 10 000km 24.10.2011 23:26 Kosťa_PSA
Další vozy značky Peugeot
-
Peugeot 206 CC (2003) Majitel: Prase
Přidáno: 4.8.2014 2410 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Peugeot 206 CC (2004) Majitel: barabnl
Přidáno: 17.11.2019 39 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2003) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 5.8.2023 010 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 16.3.2019 09 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Peugeot 406 Coupe (1999) Majitel: Are
Přidáno: 21.4.2007 2639 Majitel 9.92 Uživatelé