Recenze
Technické info
Přezdívka auta Fokus Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:212000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1
Popis vozu
Výborné auto nižší střední třídy za hodně rozumnou cenu. Bezpečné a prostorné pro rodinu, ale dá se s ním i užívat a zažít sportovní jízda pro nenáročné :)
Mám Hyundai Elantra 1.6 77 kW r.v. 2005, je to slušné auto na které se můžu 100% spolehnout, má nízké provozní náklady a nepamatuji si, že bych na něm musel za celá léta něco opravovat (vyjma ruční brzy, což je slabina těchto modelů). Nicméně na delší trasy a vyšší rychlosti auto není moc stavěné, ztrácí se komfort a snižuje bezpečnost. Nemluvím o cestách do Německa přes Cínovec, kde jsem musel jet na trojku s nohou na podlaze, abych nebrzdil provoz...
Začal jsem tedy pokukovat po silnějším rodinném autě s větším kufrem, jelikož nás doma trochu přibylo. V hledáčku jsem měl Octávku, Passat, Golfa, Mondeo, Focuse a A4, vše v provedení kombi. Nechtěl jsem však do auta vrážet zbytečně moc peněz, ale zase jsem nechtěl nic staršího a horšího než byla Elantra. Další požadavek byl, aby auto mělo benzínový atmosferický motor, což už se výběr zužoval. Hlavní pozornost jsem zaměřil na Focus kombi 1,6 74 kW v benzínu, všude se dočtěte, že je to bezporuchový držák s rozumnou spotřebou a fenomenálním podvozkem, jenže najít zachovalý kousek byl kunšt. Všude mi to házelo akorát naftové 1,6 které jsou známy spíš poruchovostí a základní výbava byla slabá. Na výbavu si moc nepotrpím, razím heslo, čím méně elektroniky, tím méně se může něco pokazit, ale el. stahování oken už beru jako základ a co jsem opravdu chtěl, byl tempomat. Na auto jsem nijak nespěchal, tak měsíce a roky plynuly a já měl čas studovat na fórech a recenzích, které auto je to nejlepší, až jednoho dne jsem narazil v inzerátu na svůj nynější kousek, Ford Focous 2007 2.0i Duratec se 107 kw a zajímavou výbavou, jehož cena byla pod 60K.
Nějak to celé klaplo a auto je nyní v mém vlastnictví. Výbava: přední mlhovky, tempomat, vyhřívání čelního skla a zrcátek, elektronické zpětné zrcátko které absorbuje oslnění, loketní opěrka, kožený volant, nastavitelný volant, tažné zařízení, el. přední okna, ABS... Co chybí jsou el. zadní okna, ESP a aut. klimatizace, ale co se dá dělat :)
Automatickou klimu bych oželel, ale zadní el. okna se hodí a dokonce zpětně přemýšlím o užitečnosti ESP, které jsem bral jako zbytečnost. Občas když přišlápnu plyn, přední kola začnou hrabat (silný motor), v takových případech by se hodil, ale možná bude spíš potřeba vyměnit pneumatiky.
Na autě jsem po koupi vyměnil olej, olejový filtr a vzduchový filtr, zkontroloval náplně, nechal pro jistotu vyměnit jeden čep. Auto má nastříkaný podvozek antikorozním nátěrem. Na karoserii byly kosmetické vady, dolíčky od krup, což mi nijak nevadí a koroze na pár místech, která se vybrousila a přelepila, že auto dostalo nový šmrnc a přitom to není nijak rušivé.
V zimě bylo spíš garážované, šetřím ho hlavně na léto. Koupil jsem na dojetí obuté 16" plecháče a na léto obutou sadu 16" ContinentalPremiumCompact. Byly tam originál krásné 17", které jsou na fotce, ale chtěl jsem trochu "vyměkčit" podvozek a hlavně ušetřit, sice jen 205/55/r16 je za jiné peníze než 205/50/r17.
Pár dní jsem pak trávil na aliexpresu a kupoval různé drobnosti na "vyhezčení" auta. Super je hlavně vystřelovací klíč, knoflíky na klimu, teplotu, ofuk, ventilky ukazující nafouknutí pneu, FM bluetooth transmitter a další serepetičky :)
Odešla jedna žárovka, tak jsem koupil pár Osramek Night Breaker Ultimate v očekávání, že budou svítit jak polární záře, ale zas tak velký rozdíl tam od klasických H7 za 79,- z Tesca není. V dlouhých zimách se taky odporoučela autobaterie, tak jsem ji ani neoživoval a rovnou koupil novou Exide Premium 61Ah, se startovacím proudem 600 A a spoustou pozitivních recenzí, tak jsem zvědavý.
Auto bylo před prodejem trochu "vybydlené", myslím tím, že tam byla slaboučká vybitá baterie, sjeté pneu na limit 1,6 mm, chyběla povinná výbava atd. prostě co šlo vyměnit, tak bylo vyměněno :) jinak interiér je jako nový, aby to nikdo špatně nepochopil.
Co se jízdy týče, tak to jsem popsal v hodnocení na pravé straně a níže.
Doufám, že auto bude dobře a dlouho sloužit a že to nebude jen černá díra na lití peněz :) zatím jsem však spokojený.
PS: Snažil jsem se nezaujatě popsat své zkušenosti se svým autem, každý může mít jiný názor, případně porovnání s více auty atd.
Silné stránky
Výkon motoru, táhne plynule odspodu až nahoru. Rozumná spotřeba, když člověk jede s rozumem a zbytečně nevytáčí motor. Sedí v zatáčkách.
Slabé stránky
Tvrdý, hůře odhlučněný podvozek, když najedu do díry, tak mám občas dojem, že jsem urval kolo, komfort je trochu omezen. Bylo vylepšeno nákupem nových pneumatik a vyvážením kol.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím bez zkušeností, co se dalo, jsem si dohledal na internetu a opravil sám, relativně rozšířené auto, tak se dá na vrakáčích sehnat téměř cokoliv - po cca 4 letech aktualizace, výměna EGR ventilu, repase alternátoru, výměna tlumičů, výměna ventilu na sání vzduchu, výměna termostatu... vše za rozumnou cenu
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupil jsem auto od člověka, který je tahá ze zahraničí a prodává dál. Cena byla víc než slušná a ještě dnes, když sleduji auta na bazarech a v inzercích jsem nenašel lepší nabídku. Zdá se mi že bylo auto před prodejem trochu očesané, totálně sjeté pneumatiky, baterie na sklonku života...
Novinky v recenzi
Tak se na tachometru objevilo 212 000, auto stále jezdí bez zásadnějších problémů
Auto stále jezdí bez problémů a závažnějších poruch. Jasný, občas něco odejde, sice jen je to 13 let staré auto, ale vesměs jsou to prkotiny a oprava vyjde na pár korun. Co jde, to si udělám na autě sám, výměna filtrů, oleje, přezouvání kol atd. Když už něco odejde, např. termostat, tak si seženu náhradní díl na netu, nový stojí od 400 do 900,- snažím se brát vždy nějaký kvalitnější díl, takže za termostat jsem dal 700,- něco bude stát práce v neautorizovaném servisu + výměna chladící kapaliny, ale počítám, že se celkově do 2000,- vlezu. Je to takový rozkol, zda jít do nového auta a ušetřit za tyhle drobné pravidelné investice, kterým se prostě člověk u staršího auta nevyhne nebo si koupit novější auto, které by mělo nějakou dobu fungovat bez "poruch". Na druhou stranu musíte u nového auta jezdit do autorizovaného servisu, abyste nepřišli o záruku, což je cca 6000,- a rozumné je mít u takového auta havarijko (cca 9000,-/rok), protože dnes vám ho někdo škrábne podélně na parkovišti a oprava může vyletět k 60000,- Co jsem počítal, tak se mi pořád vyplatí zůstat u Forda s poctivým atmosferickým dvoulitrem a holt každý rok dát 3-5K za nějaké ty opravy a výměny, než utratit půl mega za nové auto a pak do něj sypat každy rok cca 15K za garančky a havarijko :D Na druhou stranu musím po pravdě říct, že už delší dobu pokukuji po nějaké moderně, ale zatím jsem nenašel nic za rozumnou cenu :D
Bezproblémová spotřeba oleje
Jinak ještě k oleji, všichni straší, kolik tenhle motor nežere, ale za 15000 km, jsem měl spotřebu 1,5 l, což je decka na 1000 km, nic hrozného. Taky jsem vyměnil svíčky, na netu jsem sehnal za super cenu originál Motorcraft.
210 000 km - ani není poznat
Tak mám nalítáno 210 000 km a zatím absolutní spokojenost. Každý rok si měním poctivě olej a filtry. Dokonce i kabinový filtr (takový malý porod, kdo už to dělal, tak rozumí :). Spotřeba dlouhodobý průměr 7,3 l/100 km. Teď na jaře jezdím trasy DC-TPL s celou rodinou (2 dospělí a 2 malé děti) a občas couračky po městě sám a spotřeba 6,5 l/100 km. K autu se chovám hezky, vždy pomalu zahřívám motor a občas ho po zahřátí vytočím, aby nezlenivěl, ale jen decentně Vše funkční a šlape jak má. Jen v zimě jsem vzal přední nárazník tlakovou vodou a začala se trochu loupat metalíza, taková ta folie co je na karoserii. Pravidelně aditivuju VIFem při každém tankování, což dělám od doby co auto mám.
Po delší době
Zatím auto šlape jak má, za tu dobu jsem nechal vyměnit přední tlumiče, to hodně pomohlo jízdnímu komfortu a auto už nedrncá, jak jsem psal v úvodním popisu. Ve 193000 mě postihlo to, čeho jsem se obával ještě před koupí auta. Odešel alternátor, o téhle slabině jsem se dozvěděl z komentářů a recenzí ještě předtím, než jsem auto koupil. Je sice hůře dostupný, než ostatní verze na jiné motorizace, ale zas to není taková tragedie, cena repas 3000,- Poctivě měněn olej (Ford Formula) po 15K klilometrech, pravidelně používáno aditivum VIF.
Ochrana motoru - aditivum do benzínu
Pro svého mazlíčka chci jen to nejlepší, ale samozřejmě, aby to tolik nestálo :) Padla tedy otázka, jaký benzín zvolit. Po hodinách pročítání testů a diskusních fór jsem došel k názoru, že nemá smysl do něj lít 98 nebo 100 oktanový benzín, za který chtějí přibližně o 3 kačky víc než za klasický natural 95 (vysokooktanový se hodí možná v zimě při velmi nízkých teplotách, protože neobsahují biosložku, voda v ní obsažená může způsobit neplechu). Zvýšení výkonu nebo výrazné snížení spotřeby nebylo na válcové zkušebně prokázáno. Ani platit za "kvalitnější" benzín u renomovaných čerpacích stanic např.: Shell, Benzina... nemá smysl, protože mají všichni vesměs jednoho (výrobce) dodavatele a podle testů byla kvalita klasických (nepremiových) benzínů obdobná. Rozhodl jsem se tedy pokračovat v nákupu u své oblíbené a levné benzínky Tank ONO, kde dle mých zkušeností mají benzín kvalitní, případně u jakékoliv jiné benzínky, vyjma samozřejmě těch, které prodávají za městem na poli a čerpají vám pohonné hmoty z "home made" zásobníků :) a budu si benzín upravovat sám pomocí aditiva. Naštěstí benzín není nafta a nedá se tak snadno pančovat. Vybral jsem českou značku aditiva VIF benzín, měla spoustu spokojených fanoušků napříč diskusními fóry. Plechovka o objemu 500 ml přijde na nějakých 165,- a lije se do nádrže v poměru 1:1000, tedy mililitr na litr. Úprava benzínu na prémiový benzín vyjde na nějakých 30 halířů. Podle výrobce snižuje aditivum spotřebu a hluk, zvyšuje výkon, zabraňuje korozi a hlavně čistí motor od úsad, toto bylo prokázáno i v testu Svět motorů. Ostatní účinky zatím potvrdit nemůžu, ale určitě mám lepší pocit, že jsem pro auto udělal to nejlepší a prodlužuji jeho životnost.
špatný ukazatel teploty motoru
Zjistil jsem, že špatně ukazuje ručička teploty motoru (kapaliny). I po delší jízdě ukazuje cca 60°C. Zkoušel jsem diagnostiku palubní desky a ručička fungovala bez problému, přetočila se z 60°C na 120°C a vrátila se zpět, takže ručičkou to asi není. Když jsem najel do hidden menu, tak jsem projel ukazatele všech čidel a tam mi to ukazovalo teplotu motoru 103°C, takže čidlo také nejspíš funguje... nevím kde je chyba, v jízdě mě to neomezuje, jen nevím kdy mám dostatečně zahřátý motor a můžu ho začít více vytáčet.
Přidat názorDiskuse: Ford Focus 2.0i Duratec 107 kW
- Spotřeba oleje 24.04.2020 21:19 Kifrd
- 210 000 km - ani není poznat 24.04.2020 21:13 Kifrd
- EGR ventil a nový výfuk 05.08.2019 13:05 Kifrd
- Najeto 193 000 16.07.2018 22:33 Kifrd
- Re: Izolace kapoty 30.01.2017 15:11 Revolte
- Izolace kapoty 30.01.2017 14:52 Kifrd
- Re: Re: Focus 29.01.2017 22:35 Revolte
- Re: Focus 29.01.2017 14:59 Kifrd
- Focus 27.01.2017 16:07 Revolte
- Re: Focus 27.01.2017 09:44 Kifrd
- Focus 26.01.2017 18:15 Verny_2013
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé