Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia Ambition 1.2 TSI 66kw

9.35 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Electric / Electric Blue Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: přední

Popis vozu

Uz velmi dlho sme sme rozmyslali o novom vozitku do rodiny, ako nahradu za nasu cukrikovu Skodu Fabia 1.4 MPI r.v. 2000. Do uvahy pripadali rozne moznosti - auta kompaktne, ci s vyssou stavbou karoserie a rozne motorove verzie (pozn. ale stale benzinove ;)

Nutnost riesit nove auto sa este umocnila po nastupe do noveho zamestania a stahovanim sa na druhy koniec republiky. Tu vsak uz auto nemalo plnit ulohu druheho vozitka v rodine ale skor plnohodnotne vyhoviet mlademu paru, a byt schopne pohodlne sprostredkovat presun po meste, absolvovat cestu zapad - vychod, ci ponat batozinu do kufra a vybehnut niekde na predlzeny vikend ci dovolenku.

Uvahy o kupe boli rozne, ved to poznate najprv co najlacnejsie bazarove "ved po meste mi to staci" napr. Jazdenka Swift, ci Opel Corsa, no akonahle zacnete prechadzat vsetky stranky bazarov, kontrolovat cisla VIN, a ziskavat co najviac info aby ste nekupovali macku vo vreci. Tak sa len uistite ze auto z bazaru nechcete (nic proti tym kt. si nasli kvalitne auto v bazari, ja som ale take stastie nemal) malokedy sedel datum - TK, EK, dovezene zo zahranicia, alebo obuchane/striekane a navyse neverim bachorkam o dochodcovi co si kupi auto a za 5 rokov na nom urobi 22tisic kilometrov ( to nam tvrdili pani z AAA).

Po vsetkych skusenostiach sme teda povedali ze sa skusime poobzerat po niecom novom -cenovo prijatelnom.

Od zaciatku vyroby som mal rad Swifta ci uz v jeho prvej alebo druhej generacii. Pripadalo mi to ako kvalitne postavene japonske mini auto, nieco ako MINI cooper v podani Japoncov. Po objaveni ze sa predava limitovana edicia VIOLET, s kozenymi sedackami, multi volantom a dvojfarebnymi alu, a elegantnym fialovym presivanim za cenu 10 190 som tuto ponuku konzultoval doma, no na moje sklamanie bol SWIFT zavrhnuty z dovodu maleho kufra (Co je naozaj pravda) 211 litrov moze uspokojit naozaj malo koho.

Tak nasledovalo dalsie hladanie, o Fabii III som pocul a cital naozaj vela, a vsetci priatelia z okolia si ten dizajn z obrazkov len a len pochvalovali. Nikdy som ale neveril ze raz bude parkovat v mojej garazi. Dovodov bolo niekolko ale jeden hlavny - v slusnej vybave sa jej cenikove ceny pohybovali uz nad ramec nasich moznosti. A tak nasledovalo opat par mesiacov trapenia v MHD.

Jedneho dna som vsak objavil velmi slusnu ponuku na strankach predajcu s ktorym uz mame skusenosti, (Skoda Yeti 1.4 TSI) a rodinna disputa spolocne so znamymi co si myslia o tejto ponuke.

Konretne islo o
Skoda Fabia r.v. 2014
1.2 TSI 66kw, 160 NM 5st. Man. Prevodovka
Farba - Modra Race metaliza (kt. sa mi neuveritelne pacila a robi mi radost zakazdym ked prichadzam k autu)

Vybava:
Ambition (kt. je uz vo svojom standardom prevedeni velmi slusna)
plus paket - AMBTION PLUS (multifunkcny kozeny volant, MAXI DOT, Disky Carme z lahkej zliatiny, kt. vsak boli nahradene ciernymi alu BEAM 215/45 r 16)
Color concept ( Disky, strecha a spatne zrkadla v ciernej farbe)
z vybavy dalej spomeniem uz len to najdolezitejsie :
Radio s 5" dotykovym displejom
Asistent rozjazdu do kopca
Parkovacie senzory vzadu
Obmedzovac rychlosti
Rezerva na ocelovom disku
Ozdobne kryty pedalov
Defend Lock - mechanicke zabezpecenie vozidla proti odcudzeniu
A vela drobnosti ako schranky pod prednymi sedadlami, miesto pre slnecne okuliare a slavna skrabka na lad vo veku palivovej nadrze :)

Po absolovani skusobnej jazdy bolo takmer rozhodnute, nasledovalo rozmyslanie o moznostiach financovania a platby kt. Vas vsak nudit nechcem. Asi v priebehu tyzdna sme zrealizovali kupu, a ja som sa uz nevedel dockat svojho prveho vlastneho auta :)

Prve dojmy po cca 3000km
Na moje pocudovanie sa za autom obhliada naozaj vela ludi, neviem ci je to dizajnom, tym ze novych fabii zatial nie je az tak vele ( to sa urcite s odstupom casu zmeni :D ) alebo farebnou kombinaciou MODRA - CIERNA, ale takmer neustale putam celkom dost pozornost. Prednedavnom mi dokonca jeden vodic oproti dokonca zablikal a ukazal palec hore, nie nastastie to nebol prostrednik :)

Prve pocity z auta su vskutku velmi prijemne, ale keby som mal vyzdvihnut najlepsie vlastnosti tak urcite na prvom mieste spomeniem PODVOZOK, jeho celkove naladenie (aj ked na rozmere 215/45 trocha tvrdsie) je naozaj prepracovane a prechadzat zakruty je vskutku radost (berte s rezervou nie je to zas BMW) neviem ci je to standardne dodavanym XDS+ alebo pneu Dunlop Sportmaxx RT ci samotnym podvozkom alebo lahkostou auta ale jazdu v zakrutach si vyslovene uzivam (Soroska s Mini Countrymanom za chrbtom :).

Na druhom mieste by sa pravdepodobne umiestnil MOTOR kt. je podla mna ale aj podla vacsiny motoristickych novinarov idealna motorizacia pre novu Fabiu, 1.2 TSI s vykonom 66kw pri 4.400 az 5.500 RPM a 160 NM od 1.400 rpm po cca 3.500 rpm (oproti golfu ci octavii si pripocital k dobru 3kw a plnenie emisnej normy EURO 6) Agregat poskytuje motoru bezproblemovu dynamiku pri obsadeni dvoma osobami a plnym kufrom, alebo styrom osobam s prazdnym kufrom (4 a plny kufor som este nemal moznost overit ale predpokladam ze ani tam to zatazenie nebude take aby sa auto stalo brzdou na ceste, ci nebezpecnym pri prebiehani)
Motor skvele sekunduje podvozku a jeho hlavna vyhoda je 160NM v krasnom spektre otacok.
Ako asi kazdy turbomotor najlepsie sa citi v nizsich a strednych otackach kde sa odvdaci aj pre moj styl jazdy vacsinou po meste prijemnou spotrebou medzi 5.4 az 6.1 l/100km.
Komu by to vsak bolo malo stale je v ponuke 1.2 TSI s 88kw kt. uz bude urcite nadpriemerna.
Dokonca ani jeho 5. stupnova prevodovka nepredstavuje zasadnejsi problem pri tachometrovych 130km/h toci motor presne 3.000 rpm a v kabine netreba razantnejsie zvysovat hlas.
Spotreba na dialnici - Vyssi udaj ako 6.1 - 6.2 uz musi byt vysledok vyslovene dialnicnej jazdy s vyuzivanim potencialu motora.

Priestor -
Celkovo by som hodnotil ze priestoru v aute je v ramci triedy tak akurat, mozno priestorom v kufri to fabia akurat vyhrava :) styria dospeli sa odvezu bez nejakych kompromisov, mozno je to aj tym ze meriam nejakych 179cm a za mnou este ostane celkom prijatelna porcia miesta pre kolena zadnych cestujucich.

Kufor je triede malych hatch asi bezkonkurency 330l ked toho pojme naozaj slusnu porciu a pri rezerve vam ostane este nejake to miesto na drobnosti ako su handry, ci rukavice, nôz, ci zakladne naradie.

Prijemne hra aj radio kt. ma na moje pocudovanie len 4 reproduktory, clovek by mozno cakal od strednej vybavy aspon 6. Jeho dotykova plocha funguje nadotyk velmi prijemne. Jeho ovladanie si vsak viem predstavit aj intuivnejsie, no po kratkom zoznameni stym nebude mat vacsina uzivatelov problem.

Bol by som rad ak recenzia pomoze ludom kt. uvazuju nad kupou podobneho vozidla :)






Silné stránky

- Vynikajuci podvozok
- Vydareny motor (uz bez retaze.)
- Pruznost motora
- Standardne XDS+
- Od vyroby Dunlop Sportmaxx pneumatiky
- Nadpriemerny kufor v triede
- Projektorove svetlomety s LED
- V neposlednom rade design

Slabé stránky

- Tvrdsi podvozok na Slovenske diery (klasika)
- Spotreba (neviem zhodnotit objektivne pockam si pokial bude motor uz "zabehnuty")
- Prijal by som o 3-5cm viac miesta pre cestujucich vzadu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatial ziadne

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S autoservis Vranov - myslim ze vsetko prebehlo bez problemov a na urovni

 

Novinky v recenzi

30.3.2015 22:44

Porovnanie Fabia I 1999-2007 a Fabie III 2014 - Sucastnost

Na podnet fanusikou MACZ rad opisem svoje dojmy a male zrovnanie tychto dvoch strojov. Jeden z prelomu tisicrocia a jeden "novinku na nasich cestach"

Vopred upozornujem ze pojde len o kratke porovnanie resp. prve a posledne dojmy z tychto dvoch aut. (podrobnejsie zrovnanie a fotky pripojim neskor)

Rad by som este podotkol aby ste toto zrovnanie brali s nadhladom lebo je vskutku narocne porovnat auta medzi kt. je 15 rocny casovy rozdiel vo vyrobe (nieco ako porovnavat Nokiu 3310 a iPhone)

Na podnet fanusikou MACZ rad opisem svoje dojmy a male zrovnanie tychto dvoch strojov. Jeden z prelomu tisicrocia a jeden "novinku na nasich cestach"

Vopred upozornujem ze pojde len o kratke porovnanie resp. prve a posledne dojmy z tychto dvoch aut. (podrobnejsie zrovnanie a fotky pripojim neskor)

Rad by som este podotkol aby ste toto zrovnanie brali s nadhladom lebo je vskutku narocne porovnat auta medzi kt. je 15 rocny casovy rozdiel vo vyrobe (nieco ako porovnavat Nokiu 3310 a iPhone)

Fabia I generacie 1999 - 2007 -
V mojom pohlade slo o auto (spolocne s octaviou I) kt. zmenilo pohlad na znacku Skoda v ociach zapadnej europy.
Islo o auto ktore bolo vyrobene s dorazom na kvalitu (overene po takmer 15 rokoch pouzivania)

Interier -
Interier Fabie I bol tvoreny z velmi prijemnych makkych plastov ktore aj po rokoch uzivania a starostlivosti vyzerali rovnako dobre. Pri tomto bode sa nemozem udrzat zrovnaniu s "najnovsou fabiou" kde plasty po zatlaceni prstom nevojdu do vnutra snad ani milimeter - su proste tvrde. A ich omak neposobi tak prijemne ako vo Fabii I (Hold tolko k setreniu u modernych aut, nie len v koncerne VW) Samozrejme ak nie ste totalny "uchyl" a plasty v III generacii nebude skumat po kazdom nasadnuti tak Vas to trapit nebude a usmev vam vycari velmi podarane imitacia hlinika ktora sa velmi milo prenasa aj do grafiky radiostanic v radiu. Myslim ze je ale spravne povedat ze v tomto bode sla kvalita do uzadia a investovalo sa niekam inam.

Velmi podobne na mna posobili vo Fabii I sedacky kt. boli vyborne. Mali sice mierne bocne vedenie ale urovni ich vypracovania neubrala ani porcia 230 tisic kilometrov.
V porovnani s mladsim surodencm mi pridu sedacky v starsej fabii pocitovo sirsie najma v ich sedacej casti a dalo sa tam ludovo viac “rozvalit”, terajsie sedcaky su viac nekompromisnejsie a tlacia vam polovicky viac k sebe ;)

Porovnavat atmosfericku 1.4 Mpi 44kw ktora mala svoje zaklady este hlboko v 90tych rokoch a 1.2 Tsi 66kw snad ani nebude nutne. Ide o koncepcne uplne rozdielne jednotky. Ktore sa zhoduju snad len poctom valcov.

Podvozok - V pripade novej generacie som podvozok mierne vychvalil, ale ani podovozok prvej generacie urcite nebol na zahodenie aj ked bol naladeny viac na komfort (co sa v pripade II generacie ci roomsteru povedat nedalo). Riadenie vsak neposkytovalo ani tolko spatnej vazby ako co terajsia generacia, co je vo svojej podstate mierny paradox kedze motoristicky novinari neustale tvrdia ze moderne auta su podstatne nekomunikativnejsie.

Radenie bolo v pripade starsej fabie podstane “mechanickejsie” odpor medzi jednotlivymi rychlostnymi stupnami bol urcite vacsi ako v pripade sucasnej generacie, no zaroven bol aj ovela viac “mechanicky” a viac realistickejsi ako v pripade sucasnej generacie. Nechapte ma zle, radenie novej generacie je velmi prijemne a presne ale pre chlapa az velmi lahke.

Kufor - mozno bod ktory nestoji za porovnanie, ale namiesto zrovnavania litraze (260 a 330l) sa podme venovat veciam co vam povedia v maloktorom automobilovom teste, a to pocit napr. pri veku batozinoveho priestoru ci pocitu pri zatvarani. Moze vam to prist ze som velky detailista ale hololakovane veko z vnutornej strany kufra v novej generacii mi pride troska “lacne” - chapem ze aj na tomto mieste sa da usetrit par gramov hmosti ale pozornemu pohladu majitelovi starej fabii kde bol kufor pekny oblozeny plastom to neunikne.

Svetla - verte ci nie Fabia I je zatial asi auto ktore z mojich skusenosti a pri pouziti kvalitnych ziaroviek vrhala najlepsi svetelny luc (samozrejme neporovnavam so xenon. vybojkami) Som zvedavy ake to bude v novej fabii ked tam skusim nejake kvalitne ziarovky (uvazujem o osram night breaker ultra)

Priestor - priestrovo Fabia narastla aj ked ziadna revolucia sa nekonna ide skor o evolucne zvacsovanie ktore s kazdou novou generaciou prinesie par cm pre pohodlie svojich cestujucich.

Vsetky spomenute informacie sa pokusim v kratkej casovej dobe dolozit aj fotograficky.

Ak Vas zaujimaju ine podrobnosti kt. som vo svojom kratkom zrovnani nespomenul prosim napiste do komentarov a ja sa v ramci moznosti rad vyjadrim :)


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Nedokazem zhodnotit po 3000km

praktičnost
9

Je to skoda… ;)

prostornost
7

Ako som spominal 5cm na kolena by bolo fajn :)

jízdní vlastnosti
9

Na danu triedu vynikajuce

jízdní komfort
8

Uvidime po vyskusani zimnych kompletov

provozní náklady
9

-

náhradní díly
9

-

výkon motoru
9

Primerany

spotřeba
8

Doplnim po najazdeny viac Km, zatial celkom o.k.

hlučnost motoru
8

V nizkych otackach takmer nepocutelny, vo vyssich je ho pocut, ale neobtazuje

kvalita sedadel
6

Predny sedak sa mi zda malinko uzsi na moju sedaciu cast

brzdy
10

Vyborne

zavazadlový prostor
9

Nadpriemer






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…