Recenze
Renault Laguna B56 - Nové fotky!!
Technické info
Přezdívka auta Vagina :-) Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:215000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1870 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 / 10 * maximální rychlost [km/h]: 185 / 200 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 / 6 *
Popis vozu
Rok 1993 nebyl plný událostí jen v našem domácím prostředí, ale i ve světě se toho mnoho událo. Například pro nás to byl radostný rok vzniku naší samostatné země, ale co se dělo ve zbytku Evropy? Já vám to povím… Tohoto roku sjíždí z montážní linky ve Francii první vůz, zcela nové konstrukce a designu, o který konkurence nejméně stála. Vůz který si už na první pohled podmanil spousty zákazníků svým dynamický designem. Jmenoval se Laguna, Renault Laguna.
Automobilka Renault byla vždy proslulá svými komfortními vozy a jelikož její model střední třídy R21 už nutně potřeboval nástupce, francouzští géniové pohánění dobrým vínem, výbornou kuchyní a hřejivým sluncem, pustili se do práce. Jejich dílo na sebe nenechalo dlouho čekat a jak už bylo psáno roku 1993 sjíždí z montážní linky jejich první mistrovské dílo… Laguna. Prostorný vůz dlouhý 4508mm s neotřelým designem se okamžitě stává středem zájmu zákazníků pokukujících po voze střední třídy. Jen konkurence, ta si trhala vlasy. Však sami zapátrejte v paměti, co bylo v tomto roce na trhu k mání. Peugeot 405?? Ten po své kariéře dychtivě očekával svého nástupce. Nebo snad Citroen Xantia s ne zrovna vydařeným designem a spolehlivostí? Či příliš usedlé a drahé BMW E36? Právě tyto faktory umožnily Renaultu Laguna ten správný vstup na tehdejší trh s automobily.
Zpočátku byl vůz nabízen s omezenou paletou motorů, kterou se Francouzi snažili rychle obohatit. Byly jimi tři zážehové zážehové motory a to 1,8l 8V s 66kW, dále 2,0l 8V s 83kW a vidlicový šestiválec 3,0l 12V s 123kW. Laguna nutně potřebovala dieselový agregát, a Renault nechtěl do nového modelu požít zastaralý 2,1TD. Nezbývalo tedy než vyvinou nový motor, jimž se stal zajímavý „tříventilový“ atmosférický diesel 2,2l s 61 kW, který se spolu s novým zážehovým motorem 2,0l 16V přidaly do základní palety motorů. To vše roku 1995.
Další inovace palety motorů přišla v roce 1996 kdy diesel 2,2 dostal přeplňování turbodmychadlem Garret a výsledkem bylo 83kW. A tak plynul čas…
Jelikož hlavní rival Peugeot konečně představil nástupce staré 405, tedy model 406, Renault si nemohl dovolit zaspatt a Laguně potřeboval dodat menší omlazovací dávku spojenou s nutnými vylepšeními.
Roku 1998 se na trhu objevuje ještě o mnoho atraktivnější faceliftová verze s na první pohled patrnými vylepšeními. Vozidlo dostalo v předu nové, čiré světlomety, nové přední i zadní nárazníky, decentně inovované zadní světlomety a interiér. To nejdůležitější co se ovšem událo na první pohled vidět nebylo. Renault zásadně zapracoval na bezpečnosti a spolehlivosti vozu. Po nepříliš úspěšných nárazových testech dostala Laguna v základní výbavě 4 airbagy a pár vylepšení karoserie. Vzpomeňme kolik na silnicích vídáme Lagun se zkorodovanými lemy zadních blatníků, i na tom Renault zapracoval. Dále inovoval paletu motorů (1,6 16V, 1,8 16V, 3,0 v6 24V a 1,9 dTi) a měl opět vozidlo jenž konkurenci nenechalo v klidu.
V našich končinách, jak už to tak bohužel bývá zvykem, se Laguna více prosadila až po ukončení své výroby v roce 2000 jako ojetina s velice atraktivní cenou. A to byl i jeden z důvodů, proč já si tento vůz zvolil.
A tak tedy dnes už 11 let stará babička. Která i přesto, že by si zasloužila odchod do penze, se stále nevzdává a skvěle mi slouží. Jedná se o verzi B56, tedy liftback s motorem 1,9dTi a výbavou Concorde. Motor má 72kw při 4000 ot/min a vozu naprosto dostačuje. Naopak je spousta lidí překvapeno, jak živá Laguna při své hmotnosti, výkonu a najetých kilometrech je. Ve výbavě Concorde je naprosto vše potřebné. A to 4 airbagy, automatická klimatizace, 4 elektrická okna, elektrická zrcátka, centrál s DO atd. V dnešní době sice standard, ale v dobách dřívějších bohatá základní výbava!
Nebylo těžké si na Lagunu zvyknout, spíš naopak jsem si ji po pár společných chvílích zamiloval a jsem rád, že jsem si tehda vybral právě ji.
PS: Časem přibudou další fotky a pracuje se už delší dobu na lepším videu. Snad to bude brzy hotové :-)
A prosím žádné poznámky k tomu, že je auto rozdělané protože nejede. Bylo pojízdné a snažím se mu vdechnout jen pár kobilek navíc ;-)
Silné stránky
K silným stránkám vozu patří bez pochyb komfort. Je klasický zástupce pohodlných Francouzských limuzín. Sedadla mají sice krátké opěráky, za to Vám to ale vynahradí dokonalím tvarováním, nádhernou měkkostí a docela velikým bočním vedením. Kabina je ve své třídě dosti prostorná. Řidič netrpí odřeninami pravé nohy od středového tunelu a zadní pasažéři mají dostatek prostoru jak v podélném, tak ve svislém směru.
Když už se tu vyprávím o těch silných stránkách tak nesmím zapomenou zmínit motor. Diesel s přímím vstřikováním paliva 1,9dTi je jedním z mála povedených francouzských dieselů. Motor Vás na prvně uchvátí svým dostatečně velikým točivým momentem a ochotou se vytáčet až k omezovači, tj. 5000 ot/min. A jakožto vyznavač svižné jízdy motor držím většinou v maximálních obrátkách a i při té zátěži a dnes již více než 215 000km, nemá jedinou známku opotřebení. Pro srovnání s koncernovými vozy tak Octavia první generace s 66kW TDI absolutně nestíhá a 81kW je rádo, že je rádo . Řidiči se diesel odmění svou nádhernou spotřebou, která se při běžném používání pohybuje v rozmezí 5,5-6l. Při mé velice těžké noze se spotřeba sotva přehoupne přes hranici 7l.
Dalším prvkem podtrhující komfort vozu je i podvozek jenž je příjemně naladěn a krásně se vypořádává s naší kvalitou silnic. I přes své měkké naladění je podvozek v zatáčkách nádherně čitelný a nevykazuje takové náklony, jak by se očekávalo. Vozidlo si zachovává dobrou stabilitu jak při vysokých rychlostech na dálnici, tak při průjezdech prudkých zatáček.
Řízení je přesné a docela citlivé, co bohužel postrádá je zpětná vazba kterou bych osobně rád větší a brzdy jsou ideálně naladěny k vozu.
Jen pro zajímavost, při vývinu Octavie první generace, jí porovnávali právě s touto Lagunou a Octavia nedokázala nasadit takovou laťku ani v komfortu, ani v průjezdech zatáček a krizových situací.
Slabé stránky
No, kde začít... Tak třeba řazením. Při první jízdě s Lagunou jsem měl šílený pocit z řazení. Připadalo mi jako bych místo 3ky vždy řadil 5tku. Řazení se u Lagun rychle opotřebí a tak má páka velké vůle. Vše je způsobeno opotřebením silonových součástí ovládání řazení, jenž lze jednoduše vyměnit. Dále spojka. U tohoto typu je spojka ovládaná ještě lankem a díky samostavu a všem těm nesmyslům místo hydraulicky ovládané spojky jsou časté rozjezdy ve městě vysloveně obtěžující. Další slabou stránkou je přední náprava...má sice schopnost krásně se vyrovnat s nerovnostmi našich silnic, ale na oplátku vyžaduje neustálou pozornost, kontroly a je vážně náchylná na opotřebení. Podobnou pozornost si vyžadují i snímače otáček kol, jenž rádi vypovídají službu a ABS se stává nefunkčním. V zimních obdobích tím Laguna docela trpí.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Lagunu jsem koupil v katastrofálním stavu při asi 150000km a bylo nutné vozu udělat kompletní servis a nyní vůz až na drobnosti skvěle funguje. Už i proto nemám rád poznámky typu: Renaulty jsou poruchové, nebo koupím si raději "Oktuši" to je sázka na kvalitu... Kdepak měli jsme novou Octavii a po dvou letech šla... Bylo to opravdu špatné auto. Moc rád i spoustě nafoukaným majitelů Octavie ukážu, že srovnatelná Octavie na to prostě na silnici nemá. Bohužel mám spousty zkušeností s takovými řidiči a případě tohoto typu vozidla je asi nejčastější konzistence volů :D Neberte to ale tak, že co majitel Octavie to vůl, neházím je do jednoho pytle. Možná to bude tím, že také velice často jezdím trasu Vrchlabí – Mladá Boleslav.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zkušenosti s koupí vozu asi nikoho nepřekvapí. V autobazaru to byli zloději ale na to člověk přichází často až pozdě. I při důkladné kontrole vozu před koupí se nepodařilo zjistit to co s vozem skutečně bylo.
Pár úprav
Laguna dostala nový lak, xenonové světlomety, al kola 17 palců. Bylo upraveno výfukové potrubí, odstraněn katalizátor, sehnal jsem z jiné Laguny kožený interiér. O hudbu se stará woofer v kufru a interiér osvětlují neony. Vozidlo mělo nárazník NTC s vlastní úpravou, o který jsem bohužel minulou zimu přišel. Dále nástavce prahů, tmavé fólie na oknech a pár dalších drobností...
Nyní 220 000km....
Takže EVO 2:
Prozatím plány které se převádí na realitu velice pomalu (finance a čas mě brzdí)
Aktuálně:
- Přetěsnění motoru po 220000km
- Nové turbodmychadlo - ještě vymýšlím jaké TD použít
- Nová spojka
- Když už to mám venku tak pro jistotu i nové šály - přijdou sem z Dci (mají lepší povrchovou úpravu)
- Nové vstřikovače paliva
- Kompletní rozvody
- Nový chladič AC --- zajíc je sviňa :D
- Nové silentbloky na motor
- Přemapování ECU
- Kompletní izolace motorového prostoru
Future:
- Opět nový lak.... 3 roky používání se na něm zásadně podepsalo
- Úprava audio soustavy... prozatím sháním origo rádio Philips radiosat 6000
na CD
- Kompletně auto snížit
- Vše zvenčí v originálu
- Změna z Alu 17 na 18 :))
Pokud máte rady, typy, triky a zkušenosti s úpravou Dti... rád si je vyslechnu ;-)
Novinky v recenzi
Prvni zkušební jízda
Takže plán se vydařil a nejen, že motor dnes naskočil. Uskutečnil jsem i první zkušební jízdu, která v polosloženém autě spíše připomínala jízdu škodovkou :D Motor se chová výborně a má krásně čistý zvuk. ;-)
8.4.2011
Tak motor je složen a konečně v autě. Dnes jsem netrpělivě zapojoval veškeré příslušenství abych mohl zítra motor prvně nastartovat. Když vše půjde dobře, v neděli bude první testovací jízda. :)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Renault Laguna B56 - Nové fotky!!
- Al kola na prodej!!!!!!!!! 11.04.2011 13:21 J_Design
- Re: Hodně práce = koníček, záliba 06.04.2011 18:26 J_Design
- Hodně práce = koníček, záliba 06.04.2011 06:50 Giorgos
- Re: Re: Hezká barva 04.04.2011 16:26 kuko
- Re: 100km/h za 12sec :-) 04.04.2011 15:16 J_Design
- Re: Hezká barva 04.04.2011 15:12 J_Design
- 100km/h za 12sec :-) 04.04.2011 15:07 richardtdi
- Re: Re: Re: Nový lak... 04.04.2011 15:02 J_Design
- Hezká barva 04.04.2011 14:50 kuko
- Re: Re: Nový lak... 04.04.2011 14:46 Ondřej Šámal
- Re: Nový lak... 04.04.2011 14:20 J_Design
- Nový lak... 04.04.2011 10:20 Stefič
Další vozy Renault Laguna
-
Renault Laguna (2000) Majitel: EfineSS
Přidáno: 27.12.2008 89 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Renault Laguna (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.7.2009 28 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Renault Laguna (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.4.2009 89 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault Laguna (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2009 210 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Renault Laguna (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.2.2010 219 Majitel 9.67 Uživatelé