Recenze

EfineSS (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Laguna 1,9 dCi

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Laguna, foto 1 Renault Laguna, foto 2 Renault Laguna, foto 3 Renault Laguna, foto 4 Renault Laguna, foto 5 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 7 Renault Laguna, foto 8
Renault Laguna, foto 9 Renault Laguna, foto 10 Renault Laguna, foto 11 Renault Laguna, foto 12 Renault Laguna, foto 13 Renault Laguna, foto 13 Renault Laguna, foto 14 Renault Laguna, foto 16 Renault Laguna, foto 17 Renault Laguna, foto 18 Renault Laguna, foto 19 Renault Laguna, foto 20 Renault Laguna, foto 21 Renault Laguna, foto 22 Renault Laguna, foto 23 Renault Laguna, foto 24 Renault Laguna, foto 25 Renault Laguna, foto 26 Renault Laguna, foto 27 Renault Laguna, foto 28 Renault Laguna, foto 29 Renault Laguna, foto 30 Renault Laguna, foto 31 Renault Laguna, foto 32 Renault Laguna, foto 33 Renault Laguna, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Lagunka Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:156000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1870 výkon [kW]: 79 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 452 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Jak jsem se dostal k Laguně? Stejně jako mnoho lidí jsem začínal se Škodou 120, kterou jsem si půjčoval (často tajně) od táty. Když jsem nastoupil do své první práce, občas jsem se svezl s kamarádem, který pracoval ve stejné firmě. Jeho auto už toho mělo dost za sebou, nebyla to žádná voňavka, ale přesto mě očarovalo. Byl to Renault 11 Turbo z roku 1984. Z přeplňované 1,4ky se na kola přenášel výkon 74 kw a s cca 900kg „težkým“ autem to dokázalo pekelně zamávat. Nějak jsem si značku Renault v tu chvíli zamiloval a bylo jasný, od jakého výrobce moje první auto bude.
Koupil jsem za pakatel Renault 19 z roku 1994. Auto bylo spolehlivé a ve slušné výbavě. Během dvou a půl let jsem s ním najezdil cca 40 000km a nikde mě nenechalo. Ale koroze, kterou tyto auta trpěly, se postupem času rozrostla natolik, že auto již nebylo možné ani zvednout na heveru. A tak šlo auto do světa na náhradní díly. Chvíli jsem využíval otcův Renault Clio, který si koupil jako druhé auto zejména na ježdění do práce. A až to finanční situace dovolila, začal jsem se poohlížet po novém vlastním autě.
Rozhodně jsem chtěl vetší, dobře vybavené a pohodlné auto s moderním naftovým motorem. Mezi kritéria patřila i nižší pořizovací cena. A tyhle kritéria do puntíku splňovala právě Laguna. Zaujala mě také svým designem, který je dle mého názoru moderní a líbivý i v dnešní době. Před koupí té současné jsem se byl podívat ještě na dva modely v kombíku, ale ve prospěch té třetí hrál lepší stav + historie vozidla a výbava. Najezdím denně skoro 80 km do práce po dálnici a patřím mezi řidiče, kteří preferují spíše komfortní svezení. A proto jsem zvolil naftový motor, který mě svojí charakteristikou naprosto vyhovuje.
Laguna se dostala na trh v roce 1994. O čtyři roky později prodělala facelift, který zahrnoval nová přední světla s čirou optikou, nová zadní světla anové nárazníky. Do výbavy přibyly boční airbagy, kvalitnější plasty v interiéru a pozměněná palubní deska před spolujezdcem.V roce 2001 Lagunu nahradila Laguna II.
Ale teď už konečně k popisu mého vozu. Jedná se o model, který sjel z výrobní linky v roce 2000. V roce 2006 byl po prvním majiteli a se servisní knížkou dovezený z Něměcka. Já jsem celkově třetí majitel, druhý v Česku. V současné době má najeto poctivých 156000Km, z toho jsem cca 2000 km najezdil já.

Motor a převodovka
Srdcem auta je naftový motor 1,9 dCi se vstřikováním common-rail od firmy Bosch. Do Laguny se začal montovat v roce 1999 jakožto nástupce zastaralého motoru 2,2 dT. Maximálního výkonu 79kw dosahuje při 4000ot/min. Točivý moment 250Nm vrcholí při 1750ot/min. Maximální rychlost je 190km/h, zrychlení 0-100km/h zvládne za 11,9s. Oproti TDi – PD je opravdu tichoučký. Jen mám pocit, že se začíná ozývat nějaký silentblok, protože při stání a chodu na volnoběh občas do interiéru pronikají nepříjemné vibrace. Turbo je chlazené olejem a nemá variabilní geometrii lopatek. Převodovka je manuální, 5ti stupňová.
Co se týká samotné jízdy tak motor začíná zabírat cca od 1600ot/min, znatelný nárůst síly přichází ve chvíli, kdy se ručička otáčkoměru pohybuje kolem 2000ot/min. Za hranici 4000ot/min již nemá smysl motor vytáčet. Při rychlosti 130km/h se pohybují otáčky okolo 2800ot/min. Dlouhé převody jsou určitě výhodou pro jízdy po okreskách a po dálnicích. V městském provozu však často nemůžu najít vhodný rychlostní stupeň. V tomto směru bych ocenil 6ti rychlostí převodovku s kratšími převody. Vhledem k momentálně nefunkčnímu pal. PC nedokážu určit přesnou spotřebu. Podle mých propočtů se teď v zimě se pohybuje okolo 6,5l s tím, že jezdím z 60ti procent po dálnici, 10% okresky a 30% město. A to palivo nešetřím. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové (vpředu s vnitřním chlazením). Jejich nástup je pozvolný a dobrá účinnost při pořádném sešlápnutím pedálu mě už zachránila před střetem se srnkou.

Interiér
Jako první musím zmínit snad jediný zápor interiéru. A tím je vysoký posez. I když mám sedačku nastavenou co nejníž to jde, připadám si tak trochu jako kdybych seděl v MPVčku. Až na tuto výjimku je jinak interiér velmi prostorný a pohodlný. Plasty v interiéru mají měkčený povrch, občas při přejezdu nerovností sem tam něco zavrže, ale to se dá při stáří 8 let pochopit. Sedačky v kombinaci látka/kůže jsou v kompromisu mezi tvrdostí a pohodlím, loketní opěrka by mohla být posunutá o něco více dopředu. Veškeré ovládací prvky jsou přehledně umístěné, jen na panelu klimatizace je podle mě zbytečně umístěný kryt. Na zadních sedadlech je taky dost místa, ale nevhodně zvolené místo sklonu střechy omezuje místo nad hlavou.
Co se týká výbavy, tak tam je kromě tempomatu, elektricky stavitelných sedaček a navigace snad vše, co do ní dalo v té době pořídit. Konkrétně to je např. 4x airbag, ABS, automatická klimatizace, palubní PC, el. ovladatelná všechna skla, el. seřiditelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřívaná a výškově stavitelná obě přední sedadla, vyhřívané čelní sklo, ovládání rádia pod volantem, dálkově ovládané centrální zamykání, loketní opěrka vepředu i vzadu, roletka před zadním sklem a anténa integrovaná v 5tých dveřích. Dále je ve výbavě hlasový syntezátor, který vás upozorní například na nezapnuté pásy (pouze u řidiče), na prasknutou žárovku v osvětlení vozu, nízký tlak oleje, opotřebení brzdových destiček nebo na málo kapaliny v ostřikovačích, apod.
První majitel nechal hned po koupi do vozu namontovat nezávislé topení Webasto. Auto parkuju před domem, takže výhoda vyhřátého interiéru v zimních mrazech je neocenitelná. Topení má spotřebu kolem 0,6 l nafty na hodinu, pro předehřátí interiéru na cca 20C stačí 30ti minutový provoz. Odpadají tak samozřejmě i studené starty, během půlhodiny je chladící kapalina v motoru zahřátá na cca 75% provozní teploty. Plného zahřátí kapaliny dosáhnu cca po 1,5km plynulé jízdy. Topení nemá zabudovaný časový spínač, pouštím ho a vypínám dálkovým ovladačem, který má dosah cca až 500-600m.

Silné stránky

Mezi klady rozhodně patří komfortní, prostorný interiér který doplňuje i na dnešní poměry celkem bohatá výbava. Elegantní design hlavně přední části auta je opravdu hodně povedený, stejně jako originálně řešené výdechy vzduchu integrované ve dveřích. Dostatečně výkonný, tichý a pružný turbodiesel s příznivou spotřebou také řadím mezi klady. Nesmím opomenout ani nezávislé topení a vyhřívané čelní sklo, které je i dnes celkem raritou.

Slabé stránky

Za slabé stránky považuji dlouze odstupňovanou převodovku, která se moc nehodí při jízdě po městě. Dále vysoký posez řidiče i spolujezdce a rádio, které přehrává pouze kazety. Přední světlomety mají plastový kryt a velmi snadno se tak poškrábou - naštěstí se dají za pomocí smirkových papírů a tempa snadno vyleštit. Brzy se snižující hranu střechy určitě neocení cestující na zadních sedadlech, kteří jsou vyššího vzrůstu. Daní za komfortní podvozek jsou vyšší náklony v zatáčkách, i přesto však Laguna drží zvolenou stopu. Typickou nemocí Lagun je odcházející kabinový ventilátor u vozů vybavených automatickou klimatizací. Za nový chtějí prodejci 4500,- Kč!! Spousta lidí na Renaulty nadává, nadávají i tací, kteří s Renaultem neměli žádnou zkušenost a to mě asi mrzí nejvíc. Laguna je už třetí auto od Renaultu, které máme doma a rozhodně si nemůžu stěžovat na jejich spolehlivost. Vždy nás dovezly bez poruchy do cíle.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Kromě spotřebních věcí jsem jako první na autě udělal kontrolu EGR ventilu, který se u dieselových motorů často zanáší. Přístup k němu byl snadný. Po vytažení jsem se zhrozil - celý ventil byl kompletně zacpaný sazemi. Po očištění motor trošičku lépe táhne a hlavně už tolik nekouří.
Už když jsem auto kupoval tak při přeřazování rychlostních stupňů trvalo cca 3 vteřiny, než spadly otáčky. Po pročtení internetu jsem zjistil, že je špatný snímač polohy spojkového pedálu. Na opravu jsem se vrhnul o Vánočních svátcích. Přístup k čidlu byl naprosto příšerný. Demontáž se podařila celkem snadno. Čidlo nebylo v kontaktu se spojkovým pedálem, proto nefungovalo. Stačilo jej jen trochu vypodložit. Zpětná montáž byla hororová, skoro jsem myslel že snad budu muset vyndat celou palubovku. Po dlouhém boji se to nakonec podařilo. S autem se teď jezdí mnohem lépe, otáčky spadnou okamžitě po sešlápnutí pedálu.
Dále jsem měnil žárovečky v budících, po nalezení návodu velmi jednoduchá záležitost.
Nedávno jsem také začal používat Super Diesel Aditiv, který vyhrál test dle časopisu Auto Diesel jako nejlepší aditivum do nafty. Mělo by hlavně zvyšovat cetanové číslo, zlepšovat mazivost, chovat se šetrněji k náchylným vstřikovačům a zabránit korozi v palivovém sytému. Po cca měsící používání pozoruji klidnější chod, menší kouřivost a zmizení občasného drobného cuknutí motoru při zrychlování.
Zatím marně se pokouším o restart palubního PC z důvodu jeho nefunkčnosti týkající se ukazatele spotřeby a dojezdu. Zřejmě se budu muset obrátit na servis.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v Pardubicích přímo od majitele. Auto zdá se mělo pravidelný servis. Majitel byl při prodeji ochotný, dohodli jsme se i na nějaké slevě.

Ostatní

Tuning v žádném případě neplánuji, auto chci zachovat a udržovat v originálním stavu.

Recenzi se budu snažit dle času a nových poznatků doplňovat a upravovat. Taktéž určitě přidám i další fotky.

 

Novinky v recenzi

6.2.2009 18:06

Dneska jsem využil hezkého dne a auto jsem umyl. Zítra auto vezmu ještě leštěnkou. Odpoledne jsem pak čistil svorky na akumulátoru, bylo to celý zaneřáděný od zaschlé vazelíny.

Už pár týdnu mě trápí "cvakání" pravé opěrky na zadním sedadle. Trvalo hodně dlouho než jsem přišel na to, co ten šílený zvuk vydávalo. Zítra to zkusím nějak zafixovat a zároveň bych chtěl preventivně zkontrolovat EGR ventil. Hodím sem pak nějaké foto.

18.1.2009 17:52

Objevil jsem zajímavý článek týkající se koupě auta s naftovým motorem, doporučuji přečíst. Odkaz zde: http://www.citroen-club.cz/article_detail.php?id=43

4.1.2009 00:00

Včera jsem parkoval auto mimo dosah dálk. ovladače od Webasta. Bylo zrovna -10C když jsem potřeboval s autem odjet. Sedl jsem do vymrzlého auta, otočil klíčkem, motor žhavil 2-3 vteřiny a nastartoval jsem na první otáčku. Takže chci tímto Lagunku pochválit. Jak jste na tom vy se zimnímí starty u dieselu? Pište Vaše zkušenosti do diskuze.

31.12.2008 00:00

Spoustu spokojených kilometrů bez poruch a hlavně bez nehod přeji všem uživatelům serveru auto.cz do nového roku 2009.

29.12.2008 00:00

Dneska jsem využil hezkého počasí a udělal lepší fotky. Snad se budou líbit.


Další vozy Renault Laguna



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Mám auto krátkou dobu, zatím se žádná porucha nepřihodila a doufám že to tak i zůstane.

praktičnost
9
prostornost
8

Jediným mínusem ja málo místa nad hlavou na zadních sedadlech.

jízdní vlastnosti
8

Auto drží dobře zvolenou stopu, jen ten boční náklon v zatáčkách by nemusel být tak velký.

jízdní komfort
10

Zde nemůžu vytknout vůbec nic.

náhradní díly
8

Ceny náhradních dílů jsou dnes v průměru podobné u všech značek.

výkon motoru
9

Mě osobně výkon motoru naprosto dostačuje, dynamika mu neschází ani při plném obsazení.

spotřeba
7

Tady by se mohly motory dCi přiučit od "TDiček".

hlučnost motoru
10

Na diesel je motor nádherně tichý.

kvalita sedadel
9

Komfort výborný, až na ten vysoký posez :(

brzdy
10

Na brzdy se můžu spolehnout v každé situaci.

zavazadlový prostor
9

Mým potřebám naprosto dostačující.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…