Recenze
Renault Clio 1,5 Dci
Technické info
Přezdívka auta Clio Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:96000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 48 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5
Popis vozu
Než začnu popisovat ,,Cliouše“, tak bych měl zmínit co vše předcházelo tomu než jsem ho pořídil. Jednoho jara jsem začal usedávat za volant velmi oblíbeného, dnes již skoro kultovního automobilu, kterého bylo vyrobeno přes 1 000 000 kusů v rodné Mladé Boleslavy, jednalo se o Škodu 120 L v mém případě 5-ti kvalt, takže nesla označeni 125 L. Postupem času, jsem se musel kvůli nevyhovujícímu technickému stavu rozhodovat o koupi nového vozítka.
Největší důraz při výběru jsem kladl na úspornost, a bezprostředně jsem byl rozhodnut pro naftu. Po dlouhých úvahách jsem byl pro Fabii 1,4 TDi. Objížděl jsem autobazary, ale ani na jednu Fabii v příslušné motorizaci jsem nenarazil. V jednom bazaru mi padlo do oka malé, nenápadné auto se sprostým znakem v přední masce. Optal jsem se na bližší informace, byl jsem mile překvapen, na 9 let staré auto najeto pouze 70 000 km, nové rozvody, auto nepoškrábané, se zimními pneu, k tomu předešlý majitel důchodce. Po chvilkovém dumání a přemýšlení jsem tedy přistoupil na kompromis, místo v ,, české“ Fabii 1,4 TDi jsem domů odjížděl ve ,, francouzkém “ Cliu 1,5 DCi.
Jedná se o jednu z prvních faceliftovaných dvojek. Tedy auto spatřilo světlo světa ve Francii léta 2001. Po faceliftu dvojkové Clio prošlo mnoho změnami, nové přední svítilny, dravější vzhled přední masky. Malou změnou prošli i zadní svítilny. Podle mě největší změnu prodělal interiér. Určitě prodělaný facelift ve zmiňovaném roce 2001 prospěl Cliu, šikovní francouzští designéři.
Auto má praktické rozměry, je to velmi znát při parkovaní nebo při jízdě ve městě. Za svoje praktické rozměry to má svou daň, malý zavazadlový prostor, lituju spolujezdce, kteří musí trpět na zadních sedadlech, ale musím pochválit přední sedačky, velmi pohodlné, libí se mi boční vedení, výškově stavitelné ,, bohužel jen řidiče“. K interiéru: klasické vrzání plastů, a místy mi interiér přijde dost odfláknutý, ale co bych čekal, přeci to je jedno z levnějších aut, v nižší třídě. Na druhou stranu se mi libí zpracování budíků a všeobecně ovládání. Vše přehledné žádné zbytečnosti, po prvním usednutí jsem si nemohl zvyknout na rozsvícení světel na páčce pod volantem. Po čase jsem opačného názor, přijde mi to pohodlnější. Velké plus ovládání radia pod volantem. Jen jedna výtka k ovládání, na středovém panelu mohli umístit rozmrazovaní zadního skla blíže k řidiči, místo tlačítka centrálního zamykaní. Další věc co nemohu přechodit, teda spíše spolujezdci na předním sedadle, ,,renault šetřil kde se dalo“ chybí stropní madlo. Zaručeně jednu věc postrádám a to v letním období Klimatizace.
Po otočení klíčku se rozdrkotá klasický zvuk dieslu. Po ohřátí turba se může vyrazit na cestu. Klasicky jednička jen na rozjetí, motor z mírného kopečka zkousne i dvojku. Díky turbu je malé 15 stovkové srdce překvapivě živé, obzvlášť na třetí a čtvrtý stupeň při 1900 – 3000 otáčkách. Do 130 km/h to je požitek z jízdy, přes 130 km/h to je trápení jak pro řidiče, tak pro auto. Delší doba ohřevu motoru, od toho se samozřejmě odráží, teplý vzduch z topení. Letošní jaro jsem pořídil nové alu Enzo 15“obuté do Dunlop sp sport 01 185/50 + vcelku dobrý sériový podvozek = docela slušné jízdní vlastnosti na takovéto auto. Clio má kvalitně zpracovaný antikorozní nátěr podvozku, letos již 10 let provozu na našich silnicích a v našem podnebí, žádná známka koroze, jen povrchová a to u dílů jako šroubky a matky. V zimním období jezdím na plechovkách R 14“ obutých do Michelin Alpin A3 175/65.
Zaslepení ekologického nesmyslu EGR ventilu. Nenecham tam přeci nasavat to svinstvo z výfuku.
,, Auto jsou neustále vydávané peníze "
Časem dodám víc fotek
Silné stránky
- Každopádně nízká spotřeba
- Pohodlí na předních sedadlech
- Vcelku slušné jízdní vlastnosti
Slabé stránky
- Ne moc dostatečný výkon při jízdě nad 130km/h auto se potom dost ,,trápí“
- Místy nekvalitně zpracovaný interiér – odfláknuté
- Klasické vrzání plastů.
- Duté bouchání v přední nápravě i po výměně čepů
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Člověk slyší nespočetně urážek na Renault a vcelku na všechny automobilky z jihoevropských zemí. Ale já se svým Cliem jsem velmi spokojený, až na pár oprav, jako jsou zmiňované čepy, vstřikovací tryska, abs čidlo. Ale to ke každému autu patří nějaká ta oprava.
Novinky v recenzi
Porucha imobilizeru
Od podzimu 2012, jsem měl problemy s immo, občas kontrolka imobilizeru blikala i po zastrceni klícku, pomohlo odemktutí a zamknutí auta. Leden 2013, po ctvrtem odemceni a zamcení auta, kotrolka imobilizeru prestala blikat ale po otoceni klicku do 3tí polohy nic. Po dvou hodinách odříkavání a přemlouvaní auta (hromada sprostych slov) nakonec auto nastartovalo. Další cesta mířila rovnou k soukromníkovy do servisu. Nakonec z toho byl nefunkční čip v klíčku. Takže nasledovalo nechat udělat nový klíč s čipem za necelý 4000 kč.
Porucha imobilizeru
Od podzimu 2012, jsem měl problemy s immo, občas kontrolka imobilizeru blikala i po zastrceni klícku, pomohlo odemktutí a zamknutí auta. Leden 2013, po ctvrtem odemceni a zamcení auta, kontrolka imobilizeru prestala blikat ale po otoceni klicku do 3tí polohy nic. Po dvou hodinách odříkavání a přemlouvaní auta (hromada sprostych slov) nakonec auto nastartovalo. Další cesta mířila rovnou k soukromníkovy do servisu. Nakonec z toho byl nefunkční čip v klíčku. Takže nasledovalo nechat udělat nový klíč s čipem za necelý 4000 kč.
Výměna předních brzd
15. prosince 2012, kompletně sjetá jedna brzdová destička, druhá destička byla jako nová, duvodem byl zarezlý vodicí čep třmenu. Nic jiného mi nezbylo než autu nadělit pod stromeček nové brdové kotouče TRW a brzdové desky TRW. Kotouče jsem musel pořídít taky nové, byli nadmíru prorezlé.
Jaro 2012
Přiděláno originalní lízatko pod přední narazník, dokoupeny duralove rozšiřovací podložky pod zadní kola.
Další vozy Renault Clio
-
Renault Clio (2000) Majitel: dr.biker
Přidáno: 8.9.2019 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Renault Clio (2001) Majitel: Miro_II
Přidáno: 7.7.2009 5910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Clio (1998) Majitel: Papír1
Přidáno: 2.1.2015 98 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Renault Clio (1999) Majitel: petr16
Přidáno: 24.11.2007 8810 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Renault Clio (2002) Majitel: dr.biker
Přidáno: 21.3.2015 2710 Majitel 9.77 Uživatelé