Recenze

9 Majitel

Renault Clio 1,5 Dci

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7
Renault Clio, foto 8 Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 16 Renault Clio, foto 17 Renault Clio, foto 18 Renault Clio, foto 19 Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 21 Renault Clio, foto 22 Renault Clio, foto 23 Renault Clio, foto 24 Renault Clio, foto 25 Renault Clio, foto 26 Renault Clio, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Clio Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:96000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 48 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5

Popis vozu

Než začnu popisovat ,,Cliouše“, tak bych měl zmínit co vše předcházelo tomu než jsem ho pořídil. Jednoho jara jsem začal usedávat za volant velmi oblíbeného, dnes již skoro kultovního automobilu, kterého bylo vyrobeno přes 1 000 000 kusů v rodné Mladé Boleslavy, jednalo se o Škodu 120 L v mém případě 5-ti kvalt, takže nesla označeni 125 L. Postupem času, jsem se musel kvůli nevyhovujícímu technickému stavu rozhodovat o koupi nového vozítka.

Největší důraz při výběru jsem kladl na úspornost, a bezprostředně jsem byl rozhodnut pro naftu. Po dlouhých úvahách jsem byl pro Fabii 1,4 TDi. Objížděl jsem autobazary, ale ani na jednu Fabii v příslušné motorizaci jsem nenarazil. V jednom bazaru mi padlo do oka malé, nenápadné auto se sprostým znakem v přední masce. Optal jsem se na bližší informace, byl jsem mile překvapen, na 9 let staré auto najeto pouze 70 000 km, nové rozvody, auto nepoškrábané, se zimními pneu, k tomu předešlý majitel důchodce. Po chvilkovém dumání a přemýšlení jsem tedy přistoupil na kompromis, místo v ,, české“ Fabii 1,4 TDi jsem domů odjížděl ve ,, francouzkém “ Cliu 1,5 DCi.

Jedná se o jednu z prvních faceliftovaných dvojek. Tedy auto spatřilo světlo světa ve Francii léta 2001. Po faceliftu dvojkové Clio prošlo mnoho změnami, nové přední svítilny, dravější vzhled přední masky. Malou změnou prošli i zadní svítilny. Podle mě největší změnu prodělal interiér. Určitě prodělaný facelift ve zmiňovaném roce 2001 prospěl Cliu, šikovní francouzští designéři.

Auto má praktické rozměry, je to velmi znát při parkovaní nebo při jízdě ve městě. Za svoje praktické rozměry to má svou daň, malý zavazadlový prostor, lituju spolujezdce, kteří musí trpět na zadních sedadlech, ale musím pochválit přední sedačky, velmi pohodlné, libí se mi boční vedení, výškově stavitelné ,, bohužel jen řidiče“. K interiéru: klasické vrzání plastů, a místy mi interiér přijde dost odfláknutý, ale co bych čekal, přeci to je jedno z levnějších aut, v nižší třídě. Na druhou stranu se mi libí zpracování budíků a všeobecně ovládání. Vše přehledné žádné zbytečnosti, po prvním usednutí jsem si nemohl zvyknout na rozsvícení světel na páčce pod volantem. Po čase jsem opačného názor, přijde mi to pohodlnější. Velké plus ovládání radia pod volantem. Jen jedna výtka k ovládání, na středovém panelu mohli umístit rozmrazovaní zadního skla blíže k řidiči, místo tlačítka centrálního zamykaní. Další věc co nemohu přechodit, teda spíše spolujezdci na předním sedadle, ,,renault šetřil kde se dalo“ chybí stropní madlo. Zaručeně jednu věc postrádám a to v letním období Klimatizace.

Po otočení klíčku se rozdrkotá klasický zvuk dieslu. Po ohřátí turba se může vyrazit na cestu. Klasicky jednička jen na rozjetí, motor z mírného kopečka zkousne i dvojku. Díky turbu je malé 15 stovkové srdce překvapivě živé, obzvlášť na třetí a čtvrtý stupeň při 1900 – 3000 otáčkách. Do 130 km/h to je požitek z jízdy, přes 130 km/h to je trápení jak pro řidiče, tak pro auto. Delší doba ohřevu motoru, od toho se samozřejmě odráží, teplý vzduch z topení. Letošní jaro jsem pořídil nové alu Enzo 15“obuté do Dunlop sp sport 01 185/50 + vcelku dobrý sériový podvozek = docela slušné jízdní vlastnosti na takovéto auto. Clio má kvalitně zpracovaný antikorozní nátěr podvozku, letos již 10 let provozu na našich silnicích a v našem podnebí, žádná známka koroze, jen povrchová a to u dílů jako šroubky a matky. V zimním období jezdím na plechovkách R 14“ obutých do Michelin Alpin A3 175/65.

Zaslepení ekologického nesmyslu EGR ventilu. Nenecham tam přeci nasavat to svinstvo z výfuku.





,, Auto jsou neustále vydávané peníze "


Časem dodám víc fotek

Silné stránky

- Každopádně nízká spotřeba
- Pohodlí na předních sedadlech
- Vcelku slušné jízdní vlastnosti

Slabé stránky

- Ne moc dostatečný výkon při jízdě nad 130km/h auto se potom dost ,,trápí“
- Místy nekvalitně zpracovaný interiér – odfláknuté
- Klasické vrzání plastů.
- Duté bouchání v přední nápravě i po výměně čepů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Člověk slyší nespočetně urážek na Renault a vcelku na všechny automobilky z jihoevropských zemí. Ale já se svým Cliem jsem velmi spokojený, až na pár oprav, jako jsou zmiňované čepy, vstřikovací tryska, abs čidlo. Ale to ke každému autu patří nějaká ta oprava.


 

Novinky v recenzi

5.2.2013 21:40

Porucha imobilizeru

Od podzimu 2012, jsem měl problemy s immo, občas kontrolka imobilizeru blikala i po zastrceni klícku, pomohlo odemktutí a zamknutí auta. Leden 2013, po ctvrtem odemceni a zamcení auta, kotrolka imobilizeru prestala blikat ale po otoceni klicku do 3tí polohy nic. Po dvou hodinách odříkavání a přemlouvaní auta (hromada sprostych slov) nakonec auto nastartovalo. Další cesta mířila rovnou k soukromníkovy do servisu. Nakonec z toho byl nefunkční čip v klíčku. Takže nasledovalo nechat udělat nový klíč s čipem za necelý 4000 kč.

5.2.2013 21:40

Porucha imobilizeru

Od podzimu 2012, jsem měl problemy s immo, občas kontrolka imobilizeru blikala i po zastrceni klícku, pomohlo odemktutí a zamknutí auta. Leden 2013, po ctvrtem odemceni a zamcení auta, kontrolka imobilizeru prestala blikat ale po otoceni klicku do 3tí polohy nic. Po dvou hodinách odříkavání a přemlouvaní auta (hromada sprostych slov) nakonec auto nastartovalo. Další cesta mířila rovnou k soukromníkovy do servisu. Nakonec z toho byl nefunkční čip v klíčku. Takže nasledovalo nechat udělat nový klíč s čipem za necelý 4000 kč.

18.1.2013 19:04

Výměna předních brzd

15. prosince 2012, kompletně sjetá jedna brzdová destička, druhá destička byla jako nová, duvodem byl zarezlý vodicí čep třmenu. Nic jiného mi nezbylo než autu nadělit pod stromeček nové brdové kotouče TRW a brzdové desky TRW. Kotouče jsem musel pořídít taky nové, byli nadmíru prorezlé.

18.1.2013 18:58

Jaro 2012

Přiděláno originalní lízatko pod přední narazník, dokoupeny duralove rozšiřovací podložky pod zadní kola.


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6
praktičnost
6

S praktičností vzhledem k prostoru na převážení objemných zavazadel to neni. Ale na druhou stranku ovladatelnost a manevry na 1

prostornost
5

Je to malé auto

jízdní vlastnosti
9

Mile překvapen

jízdní komfort
9

Na předních sedadlech každopádně

provozní náklady
9
náhradní díly
5

Renault, ceny ND jako na škodovku to nebudou.

výkon motoru
6

Přeci to je jen 1500 ccm nemůže se od něj čekat velké divadlo.

spotřeba
10

Super

hlučnost motoru
8

HTP 1,2 to není, mě se osobně libí když slyšim ten zvuk ,, Traktoru " ..

kvalita sedadel
7

Řidičovo sedadlo se začína trhat

brzdy
8

Vyhovujicí

zavazadlový prostor
3

Od malého auta se nedá čekat velký prostor.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…