Recenze
Peugeot 3008 Premium Pack 2.0 HDi
Technické info
Přezdívka auta Dlouhodobý test Auto.CZ Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:2700 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 432 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2
Popis vozu
Automobil je nový, v době převzetí k dlouhodovému testu od českého dovozce měl najeto pouze 745 km.
Základní výbava (Premium Pack):
ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, brzdový asistent EVA, samočinná aktivace výstražných světel, airbag řidiče a spolujezdce, přední boční airbagy, hlavové airbagy, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy na předních sedadlech s pyrotechnickými předpínači a omezovači tahu, tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech s omezovači tahu, 2 úchyty ISOFIX k upevnění dětské sedačky (na zadních bočních sedadlech), indikace nezapnutých nebo odepnutých bezpečnostních pásů během jízdy, stabilizační systém ESP, protiprokluzový systém ASR, automatická elektrická parkovací brzda + podpora při rozjezdu do kopce Hill Assist, Dynamic Rolling Control, Pack Info Drive = Head up displej + Distance Alert + impulzní ovladače Toggles Switches + indikátor podhuštění pneumatik, plechová kola 17” s ozdobnými kryty ATAX, elektrohydraulický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, regulátor a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, denní světla, přední mlhové světlomety, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, pack VIDITELNOST 1 = automatické stěrače + automatické světlomety + funkce doprovodného osvětlení, osvětlení prahů předních i zadních dveří, přenosná lampička v zavazadlovém prostoru, osvětlení prostoru pro nohy cestujících vpředu, osvětlená zrcátka slunečních clon, 2 čtecí lampičky pro 2. řadu sedadel, centrální zamykání + dálkové ovládání, automatické uzamčení vozu při jízdě + signalizace otevřených dveří, 2 klíče plip k centrálnímu zamykání, elektrické ovládání předních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, elektrické ovládání zadních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, tónovaná boční skla + zatmavené zadní sklo, sluneční clony pro 2. řadu sedadel, zásuvky 12 V pro 1. a 2. řadu sedadel, 3. zásuvka 12 V v zavazadlovém prostoru, vrstvené atermické a akustické čelní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, dvouzónová automatická klimatizace, odkládací schránka mezi předními sedadly, osvětlená s ventilací, odkládací schránka u spolujezdce osvětlená, kožený sportovní volant nastavitelný výškově i podélně, zadní sedadlo dělené 60:40, výškově nastavitelné opěrky hlavy, středová loketní opěrka s odkládacím prostorem na nápoje a otvorem na převezení dlouhých předmětů, sklápění zadních sedadel do rovné polohy, dělené víko zavazadlového prostoru s výklopnou spodní částí, mobilní podlaha zavazadlového prostoru (3 pozice), odkládací schránka na brýle, odkládací schránky v podlaze 2. řady sedadel, síťka v zavazadlovém prostoru, Rádio + MP3 + 6 reproduktorů + ovládání pod volantem + zásuvka jack + oddělený displej, palubní počítač, WIP Plug - zásuvka USB v odkládací schránce středové konzole, zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, přední chromovaná mřížka otvoru vstupu vzduchu, černé boční ochranné lišty, přední a zadní nárazník typu Outdoor, chromované kryty zpětných zrcátek, chromované zdobení prahů dveří s logem Peugeot, prosklená střecha Cielo s elektrickou clonou.
Příplatková výbava:
Hliníková kola 18“ (10.000,-), Alarm a superzymykání (12.300,-), Přední a zadní parkovací asistent (12.0000,-), Pack VIDITELNOST 3 = Samonatáčecí bi-xenonové světlomety + automatické výškové nastavení světlometů + ostřikovače světlometů (+21.000,-Kč), Vrstvená zatmavená boční skla (+14.600,-Kč), metalický lak (+12.000,-Kč), navigační systém RNEG s barevnou výsuvnou obrazovkou a kartografickými daty na SD kartě + funkce HF Bluetooth (+22.000,-Kč), audiosystém JBL (+13.000,-Kč)
Silné stránky
Prostornost ve všech směrech
Jedinou vyjímkou je místo pro kolena cestujících vzadu, ostatní je ale nad průměrem.
Živý a točivý motor
Až na znatelný turboefekt a cenu jde o velmi povedený agregát. S tou točivostí to myslíme vážně, jen málo turbodieselů takhle reaguje na plynový pedál.
Variabilita zavazadlového prostoru
Nijak oslnivý základní objem lze dobře využít, body navíc získává vůz za rychlé splápění zadních opěradel páčkami v zavazadelníku. Užitečná je také pevná police, která může být uchycena ve třech polohách a rozdělit tak zavazadelník horizontálně nebo vyrovnat jeho dno s nakládací hranou a sklopenými opěradly
Odpovídající vyvážený podvozek
I když to tak nevypadá, Peugeot se navzdory své výšce v zatáčkách příliš nenaklání. Může za to podélný tlumič na zadní nápravě, který náklony púomáhá udržovat v mezích daleko nižší konkurence.
Zadní kola sice v zatáčkách na nerovném povrchu občas uskočí, ale jinak je stabilita vozu málem příkladná. Kupodivu se neztratil ani komfort odpružení, takže francouzským ladičům gratulujeme.
Palubní deska orientovaná na řidiče
Ano, přirovnání ke kokpitu nejsou přehnaná. Masivní a přitom pravou nohu neutlačující středová konzole je příjemná, ještě lepší je ale celkový dojem. Orientace na řidiče je zjevná a milá a ladí i s vyváženými jízdními vlastnostmi.
Výhled z vozu
Do všech směrů lze snadno vidět zásluhou bohatého prosklení, kupodivu ani sklo ve víku zavazadelníku neztratilo použitelnost. Dojmu z výhledu pomáhá i panoramatická skleněná střecha, v praktickém provozu najdou využití také parkovací senzory vpředu i vzadu.
Optimální komfort sezení
Sedačky, zvláště ty přední, se Peugeotu opravdu povedly. Díky vyššímu posazu a dvouose nastavitelnému volantu se za volantem uvelebí i vzrostlejší jedinec, ještě více se ale bude divit při jízdě. Stejně jako podvozek jsou sedadla rozumnou směsí tuhosti a komfortu. Řezání zatáček je sice nesmysl, ale při běžně dynamické jízdě vás jinak měkké sedadlo kupodivu drží za boky dosti pevně.
Odkládací prostory
Z pohledu posádky tichý provoz
Ano, ale jen zpohledu posádky. Ranní starty sice nejsou zážitkem pro celou ulici, ale jistý prostor ke zlepšení tu je...
Slabé stránky
Cena vrcholné dieselové motorizace
S výbavou Premium, která je jediná k dispozici pro obě zážehové a obě vznětové motorizace, činí odstup od úsporného naftového motoru 1.6 HDI /80kW 57 tisíc Kč a od skvělého přeplňovaného zážehového 1.6 THP/115 kW dokonce 81 tisíc Kč. To se nám zdá trochu moc, jakkoli je kvalita dvoulitrového turbodieselu nesporná.
Složité ovládání navigace
Navigace, ale i audiosoustava se setkávají ve výklopném centrálním displeji. Logika ovládání menu je ale natolik složitá, že ani relativně jednoduché manévry nelze provést po hmetu. Jsme tedy vděčni alespoň za přídavné ovládání audia pod volantem.
Obtížně využitelné držáky nápojů
Dva otvory na kelímky či lahve ve středovém tunelu jsou dobré, ale po jejich naplnění prostě nelze řadit. Není kam uhnout s předloktím.
Odskakování zadní nápravy
Konstrukcí a vyšším těžištěm daná vlastnost je sice nepříjemná, ale v běžném provozu se s ní díky pudu sebezáchovy nebudete setkávat až tak často.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Se servisem zatím nemáme zkušenosti žádné.
Jednou svítila několikrát denně kontrolka ESP a na displeji se objevil nápis ESP Faulty, ale během dvou dalších krátkých jízd se zase vše vrátilo k normálu. ESP funguje, nic nevaruje...uvidíme.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Z oficiálním importérem Peugeot ČR spolupracuje Auto.CZ od svého založení a nemáme s ním jiné než pozitivní zkušenosti.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 3008 Premium Pack 2.0 HDi
- Re: 1.6 thp 29.11.2011 14:32 Bud
- 1.6 thp 29.11.2011 14:12 sebinko
- Re: Re: nejlepší recenze 04.02.2011 23:46 Bud
- Re: nejlepší recenze 04.02.2011 22:18 Krispos
- Re: nejlepší recenze 29.12.2010 17:26 Wiii
- Re: nejlepší recenze 29.12.2010 15:48 Brandon Walsh
- nejlepší recenze 28.12.2010 16:50 Prase
- Co je nového? 24.10.2010 19:47 Bud
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 14.04.2010 18:26 štíreček1
- Všem díky za reakce 14.04.2010 09:25 Dlouhodobý test Auto.CZ
- Re: Re: Re: Re: Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 23:41 Vampix(Diesel Power)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 22:57 FRPE
- Re: Re: Re: Re: Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 22:42
- Re: Re: Re: Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 22:17 FRPE
- Re: Re: Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 21:28 Parda71 (BMWfans)
- Re: Re: Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 21:11 Ricardo
- Re: Re: Re: Re: Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 14:03 FRPE
- Re: Re: Re: Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 13:56 Vampix(Diesel Power)
- Re: Re: Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 13:40 Matt26
- Re: Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 13:36 FRPE
- Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 13:04 Dlouhodobý test Auto.CZ
- Re: chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 08:32 FRPE
- chtělo by to nějak vystrčit na viditelnější místo 13.04.2010 07:48 Mira328i
Další vozy značky Peugeot
-
Peugeot 3008 (2012) Majitel: Vlada_FM
Přidáno: 23.10.2012 238 Majitel 8.40 Uživatelé
-
Peugeot 3008 (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.7.2010 810 Majitel 8.33 Uživatelé
-
Peugeot 3008 (2013) Majitel: Emperor
Přidáno: 1.8.2016 09 Majitel 7.22 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2003) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 5.8.2023 010 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 16.3.2019 09 Majitel 9.93 Uživatelé