Recenze

DiE666 (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Favorit 135L

9.19 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Favorit - Mazlik Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:72000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 68 kroutící moment [Nm]: 120 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Favorita kupoval v roce 1990 můj děda a já ho dostal k 18-ti letům. Začínalo se na úplné sérii v žebrácké verzi… Takže jako první přišla hudba, centrální zamykání a auto bylo na plechu se zimníma pneu. Tak sem koupil i hliníky 5,5×14'' a na nich je obuto Dunlop SP Sport Fastresponse 185/60 R14, které si na suchu nemohu vynachválit i při sprintu, ale na mokru ztrácejí.
Poté přišlo nějaké experimentování se vzhledem a zvukem, takže přední radlice mi tam vydržela asi týden jelikož to bylo k ničemu akorát to bylo těžký… A výfuk „laděný“ WM Sport jsem tam měl 14 dní pak mě začla bolet hlava… A výkon byl úmornej… Takže se začlo nasadili lízátka dopředu i dozadu a začly úpravy na motoru.
Ty jsou v plném průběhu, zatim je tam vačka 280/280 je to přebrus takže nic moc… K tomu vylečtěné a hráblé sání celé má 27–28mm průměr. 4-elektrodové svíčky Bosh a vše je řádně vyčištěno a vyleštěno včetně motoru zvenčí.. Foto dodám.. V plánu je předělání komplet výfukového traktu včetně svodů a zadního tlumiče s elektronicky ovládanou klapkou. K tomu upravená hlava sací kanály 30mm a výfukové dle sk.A., odlehčené ventily, vyleštěné spalováky a snížená o 2mm.
Dále se dělalo na podvozku, ten byl ve španém stavu.. Takže výměna všech tlumičů a snížené pružiny JOM a výše zmíněné pneu. Podvozek to špatnej neni ovšem je to takové poloviční řešení takže budu prodávat kdo by měl zájem za 1000Kč komplet. Mám totiž objednanej HP(žluté pružiny, jednoduché) a na tom už to snad bude jezdit tak jak má :)
Dále sem začal odlehčovat, hudbu jsem si chtěl nechat takže šli ven zadní sedačky. Místo nich přišla rezerva, hever a klíč na kola. Pevně upevněné k podlaze. Dopředu přišli polosporty Recaro, kterým pomáhají tříbodové sportovní pásy uplé do volných děr po zadních pásech(foto dodám). V interiéru je dále sportovní volant Victor.
Dále jsem laboroval se zadními světly… Půvoně jsem zatmavil origo, které byly hrozně černý. Do nich LED žárovky jak je vidět na foto. V noci fajn přes den nebylo vidět nic.. Takže jsem je vyhodil. Dal jsem světla Ellri který přišli ve stavu DIY takže na jeden den bylo co dělat :D Ale jsou tam a dokonce i svítěj.. Jinak ty vnitřní Ellri předpokládá, že nepoužíváte takže jsou zaslepené a trvalo mi další den než sem je zprovoznil a usadil. Poté se dostala na řadu kapota a přední nárazník. Prořízlá kapota s filtrem zkrz šla do karbonový fólie. Vypadá to na hovno ale už se mi to nechce trhat. Je to hrozně náročný dělat něco tam kde je nasávač.. Ten je navíc původně plastový, ale byl malý takže jsem ho nahříval a předělával dokud nebyl akorát, potom jsem ho celý zatmelil aby byl kulatý. Takže ta fólie tam moc nedržela. Potom jsem prořezal průduchy a dal tam tahokov nalakovaný na černo a v něm je stříbrně ponecháno škoda. Poté jsem nasadil ještě kryty zadních blatníků ze Škoda Felicia a boční prahy Škoda Felicia. Nechtěl sem nic tuning protože to většinou neladí k ostatnímu a tohle je decentní.
Chci jen dodat, že nejsem mechanik ale elektrikář a momentálně studuji VUT v Brně. Je mi 20 let a favorit je pro mě srdcová záležitost po dědoj. Úprav je tam víc ale nepřišli mi duležitý. Vše jsem si dělal sám a postupně jsem se na tom učil. Už 7 let nebyl u nikoho v servise.. Vše dělám doma v garáži nebo před barákem. Favorit má najeto 72000km takže je v nejlepších letech.


Nová hlava sací 30mm, výfukové dle sk.A, obroušené nálitky vodítek ventilů, odlehčené ventily 7mm, kónusové pružiny, snížená o 2mm KP: 11:1. Přiděláno křídlo Ellri s homologací. Kola nastříkána na černo. Namontován výfuk Felicia 1.9D. Vše to krmí karburátor sk.A (fotky umytého auta dodám až souset „zbourá“ celý barák, zatím to nemá cenu mýt :(

Silné stránky

Jednoznačně výkon a stabilita. Výkon odhaduji na něco okolo 90 koní podle toho jak jsem koukal na ostatní upravené favority. Podvozek je nízký a pneu Dunlop SP Sport Fastresponse o rozměru 185/60 R14 krásně drží

Slabé stránky

Spotřeba
Minimum je 9l/100km
maximum při závodech 25l/100km

Je to dané úpravama. Auto je ale na víkendové projížďky tak je mi to vcelku jedno. Kvůli KP jezdím na 100oktan a tak se to ještě prodraží

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vše si dělám sám, proběhla klasika.. Nový výfuk, nové přetěsnění motoru, oleje, 2x výměna spojky apod.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem dostal od dědy k 18. narozeninám už ho nevyužije kvůli věku

 

Novinky v recenzi

30.7.2012 18:14

30.7.2012

Takže první sprinty s novým motorem. Bohužel půl sprintu bez benzínu jelikož čerpadlo nestíhalo... Na příští závody Facet Red Top, kovokeramická spojka a hlavně Slicky. Všichni s nima lítali a já hrabal na startu i na dvojku :(
Jinak v autě už není vůbec nic, i přídavné světla jsou pryč takže komplet odlehčeno a toho místa vzadu :)


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nenechal mě nikde, odevšud sme odjeli občas se spojkou na hadry, ale jeli :)

praktičnost
1

Auto je na zábavu, do kufru se vejde 10 rohlíků a do auta 2 lidi :)

prostornost
5

Co potřebuji to se vejde

jízdní vlastnosti
9

Mohlo by to být lepší, podvozek není 100% chtělo by to buď HP Sporting nebo Protlum ale to je jiná cenová kategorie

jízdní komfort
4

Je to tvrdé

provozní náklady
9

Spotřeba je šílená

náhradní díly
1

Většinou z vrakáče zadarmo

výkon motoru
10

Nepřestává mě udivovat jak neskutečně táhne, úprav je dost a hodně lidí to už poznalo. Fabia RS apod.

spotřeba
10

na 1,3 bez turba je to hodně průměr 12l/100km

hlučnost motoru
8

Vše v pořádku ale je to OHV a odhlučnění kvůli váze neni takže trochu slyšet je

kvalita sedadel
10

Polosporty Recaro co víc si přát

brzdy
6

Série složená od Ferodo na tu váhu brzděj suprově

zavazadlový prostor
1

Nevedu






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…