Recenze
Škoda Favorit 135L
Technické info
Přezdívka auta Škoda Favorit - Mazlik Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:72000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 68 kroutící moment [Nm]: 120 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Favorita kupoval v roce 1990 můj děda a já ho dostal k 18-ti letům. Začínalo se na úplné sérii v žebrácké verzi… Takže jako první přišla hudba, centrální zamykání a auto bylo na plechu se zimníma pneu. Tak sem koupil i hliníky 5,5×14'' a na nich je obuto Dunlop SP Sport Fastresponse 185/60 R14, které si na suchu nemohu vynachválit i při sprintu, ale na mokru ztrácejí.
Poté přišlo nějaké experimentování se vzhledem a zvukem, takže přední radlice mi tam vydržela asi týden jelikož to bylo k ničemu akorát to bylo těžký… A výfuk „laděný“ WM Sport jsem tam měl 14 dní pak mě začla bolet hlava… A výkon byl úmornej… Takže se začlo nasadili lízátka dopředu i dozadu a začly úpravy na motoru.
Ty jsou v plném průběhu, zatim je tam vačka 280/280 je to přebrus takže nic moc… K tomu vylečtěné a hráblé sání celé má 27–28mm průměr. 4-elektrodové svíčky Bosh a vše je řádně vyčištěno a vyleštěno včetně motoru zvenčí.. Foto dodám.. V plánu je předělání komplet výfukového traktu včetně svodů a zadního tlumiče s elektronicky ovládanou klapkou. K tomu upravená hlava sací kanály 30mm a výfukové dle sk.A., odlehčené ventily, vyleštěné spalováky a snížená o 2mm.
Dále se dělalo na podvozku, ten byl ve španém stavu.. Takže výměna všech tlumičů a snížené pružiny JOM a výše zmíněné pneu. Podvozek to špatnej neni ovšem je to takové poloviční řešení takže budu prodávat kdo by měl zájem za 1000Kč komplet. Mám totiž objednanej HP(žluté pružiny, jednoduché) a na tom už to snad bude jezdit tak jak má :)
Dále sem začal odlehčovat, hudbu jsem si chtěl nechat takže šli ven zadní sedačky. Místo nich přišla rezerva, hever a klíč na kola. Pevně upevněné k podlaze. Dopředu přišli polosporty Recaro, kterým pomáhají tříbodové sportovní pásy uplé do volných děr po zadních pásech(foto dodám). V interiéru je dále sportovní volant Victor.
Dále jsem laboroval se zadními světly… Půvoně jsem zatmavil origo, které byly hrozně černý. Do nich LED žárovky jak je vidět na foto. V noci fajn přes den nebylo vidět nic.. Takže jsem je vyhodil. Dal jsem světla Ellri který přišli ve stavu DIY takže na jeden den bylo co dělat :D Ale jsou tam a dokonce i svítěj.. Jinak ty vnitřní Ellri předpokládá, že nepoužíváte takže jsou zaslepené a trvalo mi další den než sem je zprovoznil a usadil. Poté se dostala na řadu kapota a přední nárazník. Prořízlá kapota s filtrem zkrz šla do karbonový fólie. Vypadá to na hovno ale už se mi to nechce trhat. Je to hrozně náročný dělat něco tam kde je nasávač.. Ten je navíc původně plastový, ale byl malý takže jsem ho nahříval a předělával dokud nebyl akorát, potom jsem ho celý zatmelil aby byl kulatý. Takže ta fólie tam moc nedržela. Potom jsem prořezal průduchy a dal tam tahokov nalakovaný na černo a v něm je stříbrně ponecháno škoda. Poté jsem nasadil ještě kryty zadních blatníků ze Škoda Felicia a boční prahy Škoda Felicia. Nechtěl sem nic tuning protože to většinou neladí k ostatnímu a tohle je decentní.
Chci jen dodat, že nejsem mechanik ale elektrikář a momentálně studuji VUT v Brně. Je mi 20 let a favorit je pro mě srdcová záležitost po dědoj. Úprav je tam víc ale nepřišli mi duležitý. Vše jsem si dělal sám a postupně jsem se na tom učil. Už 7 let nebyl u nikoho v servise.. Vše dělám doma v garáži nebo před barákem. Favorit má najeto 72000km takže je v nejlepších letech.
Nová hlava sací 30mm, výfukové dle sk.A, obroušené nálitky vodítek ventilů, odlehčené ventily 7mm, kónusové pružiny, snížená o 2mm KP: 11:1. Přiděláno křídlo Ellri s homologací. Kola nastříkána na černo. Namontován výfuk Felicia 1.9D. Vše to krmí karburátor sk.A (fotky umytého auta dodám až souset „zbourá“ celý barák, zatím to nemá cenu mýt :(
Silné stránky
Jednoznačně výkon a stabilita. Výkon odhaduji na něco okolo 90 koní podle toho jak jsem koukal na ostatní upravené favority. Podvozek je nízký a pneu Dunlop SP Sport Fastresponse o rozměru 185/60 R14 krásně drží
Slabé stránky
Spotřeba
Minimum je 9l/100km
maximum při závodech 25l/100km
Je to dané úpravama. Auto je ale na víkendové projížďky tak je mi to vcelku jedno. Kvůli KP jezdím na 100oktan a tak se to ještě prodraží
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vše si dělám sám, proběhla klasika.. Nový výfuk, nové přetěsnění motoru, oleje, 2x výměna spojky apod.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem dostal od dědy k 18. narozeninám už ho nevyužije kvůli věku
Novinky v recenzi
30.7.2012
Takže první sprinty s novým motorem. Bohužel půl sprintu bez benzínu jelikož čerpadlo nestíhalo... Na příští závody Facet Red Top, kovokeramická spojka a hlavně Slicky. Všichni s nima lítali a já hrabal na startu i na dvojku :(
Jinak v autě už není vůbec nic, i přídavné světla jsou pryč takže komplet odlehčeno a toho místa vzadu :)
Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit 135L
- Re: Re: Re: Re: Re: 90HP? Kde? 04.08.2012 09:38 DiE666
- Re: Re: Re: Re: 90HP? Kde? 03.08.2012 20:09 vrkuboy
- Re: Re: Re: Re: 90HP? Kde? 03.08.2012 17:17 sotomaior
- Re: Re: Re: 90HP? Kde? 03.08.2012 13:44 DiE666
- Re: Re: 90HP? Kde? 31.07.2012 22:06 vrkuboy
- Re: Re: 90HP? Kde? 31.07.2012 21:49 vrkuboy
- Re: Re: Re: strašné... 23.07.2012 00:15 DiE666
- Re: Re: strašné... 22.07.2012 10:41 BigBang
- Re: strašné... 19.07.2012 13:22 DiE666
- Fotky 19.07.2012 11:55 Mates81
- strašné... 19.07.2012 11:26 695
- Re: 90HP? Kde? 19.07.2012 10:24 DiE666
- Re: 90HP? Kde? 19.07.2012 08:25 Stejsn
- 90HP? Kde? 19.07.2012 01:44 vrkuboy
- Re: jako fákt hustý! 18.07.2012 21:53 s-mike (RSKa)
- jako fákt hustý! 18.07.2012 21:02 Dylan McKay
- Panebože... 18.07.2012 20:35 white label
- Re: Děda 18.07.2012 18:33 DiE666
- Re: Sání 18.07.2012 18:31 DiE666
- Děda 18.07.2012 09:14 gokralik
- Sání 17.07.2012 23:55 Aspire
Další vozy Škoda Favorit
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.8.2009 23429 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.6.2014 13810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.12.2009 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1988) Majitel: Popeye the Marine
Přidáno: 5.7.2009 598 Majitel 9.85 Uživatelé