Recenze
Technické info
Přezdívka auta Baworák Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Dobrý den,
jde o před faceliftovou verzi BMW E34 525i se 141Kw bez Vanosu,což je systém proměnlivého časování sací vačky,který zlepšuje zátah motoru přidáním Nm v nižším spektru otáček a tak snižuje i spotřebu. BMW jsem začal jezdit v roce 2008/09 kdy jsem na něj přesedlal" z naftových Peugeotů,chtěl jsem silnou limuzínu se zadním náhonem. Přestup byl velmi divoký,tohle asi v blízké době opět nezažii. Vzpomínám si,když jsme se vraceli z cesty po ČR a výběru té pravé" e34,když jsem předjížděl řadu kamionů a poprvé jsem zašlápl pedál do podlahy,z 80km/h bylo naráz 150Km/h,kdy jsem musel zařadit 4st. a předjetí se uskutečnilo v řádkách sekund,nezapomenutelná chvíle:).Kvůli finančním situaci jsem jej musel v lednu 09 prodat a tak mé vzpomínky nemohly zůstat bez odezvy a přerostly v nutnou zkutečnost,vlastnit opět ono zamilované BMW E34 a tak stejný rok na podzim jsem si koupil stávající auto. Je s nožší výbavou,než předchozí E34(stejná motorizace),šlo mi hlavně o nízkou cenu a perfektní stav motoru,převodovky,diferenciálu a karoserie. Značka BMW mne uchvátila a mne nikdy neopustí. Je mi líto,že v nižší výbavě schází samosvor,který je prakticky nesehnatelný a zahrnuje určité úpravy pro dodělání(poloosy,snad i nápravnice,finanční náročnost,taky repas lamel). Ale i tak se s autem dá krásně svézt. Jistě jste už o BMW něco četli a tak chci pochopitelně pochválit podvozek,který i na 15" kolech dokáže neuvěřitelně podržet ve stopě a nestalo se mi,že by byl nedotáčivý. Stěžovat si na přetáčivost u zadního náhonu je zcela zcestné. Pokud jezdíte normálně,taky díky absenci samosvoru se vám nestane,že by se zadek dral dopředu. A pokud jste milovníkem rychlé jízdy,E34 jde krásně udržet na hraně přilnavosti a mírným power slidem projíždět zatáčky. Uchvátný chod motoru M50,který disponuje 141Kw a 235Nm(bez Vanosu) 6 válci,24 vetily a správným kovovým zvukem a výkonem od 4500ot./min. Tento tip motoru je v BMW E34 uznáván pro svou spolehlivost,chod,sílu a jako nejlepší benzinová varianta mezi výkonem a spotřebou a taky velkou dostupnosti náhradních dílů. Sportovní jízda je kolem 13.5l/100km,dálnice s plně naloženým autem na zimních pneu při stěhování do Prahy 9l/100km při 140km/h. To je úctyhodné! Nemyslíte? Takřka 200 koní,6 válec,benzín starý 20let s 270tkm!!! Při podoném zatíže při cestě do Itálie s odpojenou lambdasondou 9.5l/100km celková spotřeba. Zahrnuje Dálnice,velká města,popojížďky při hledání pláží,ale také zpáteční cestu přes vrcholky Alp. Při cestě mimo města je spotřoba kolem 8l/100km(dodržování předpisů,občasné předjetí). Tolik ke spotřebě a popisu motorizace.
Výbava auta zahrnuje el.šíbr,servo,mlhovky,el.zrcátka,dodělaný velký BC-board computer,kde lze mimo jiné zakódovat ř.j. auta,tempomat,výškové nastavení sedadel(párkrát jsem četl,že u spolujezdce není,to ale není pravda,stačí zatlačit větší páku dolů a sedadlo vás střelí na čelní sklo,pokud jste mušší váha:) a to je vše,jak jsem psal o pár řádků výše,o tohle mi opravdu nešlo.
Koncem popisu vozu bych rád uvedl,že je velmi pohodlný,výkon je dostačující,aby bylo možné rychle-bezpečně předjíždět a i s naloženým autem na D1 kličkovat mezi předjíždějícími auty a naopak kamiony:) Kdo si myslí,že staré BMW jezdí minimálně za 10 litrů,je na omylu,záleží na řidiči. Z doslechu jdou dálnice v létě jezdit za 7.0-7.5litrů,čemuž věřím a jistě brzy vyzkouším. Podle mne nejkrásnější 5tkové BMW které vyrobily,myslím tím ,,pravé BMW" tak jak si jej představujeme. Nová auta jsou o něčem jiném,taky se mi líbí,ale tohle je respekt,osobnosti E34. A stále je bezpečné,bohužel viz. fotky:(
Silné stránky
Motor M50
Kvalita zpracování-nic nevrže,nikde.
Komfort pro všechny členy posádky
Tvar karoserie
Bezpečnost,ano myslím na to,že má 20let,ale trvám na svém. Viz. testy na youtube.com
Přijatelná cena autodílů
Technický stav
Spotřeba,pamatujte 200koní!
Slabé stránky
Absence samosvorného dif. (pro mne)
Nízká výbava (auto z ČR:(...)
Opotřebené věci,opravdu nevím,co jiného bych už napsal,snažím se objektivně,ale nic mne nenapadá.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Bylo a stále je toho hodně. Servis si dělám sám,pokud bych na něco nestačil,známý v servise odvede precizní práci.
-Zjištěna zvávada lambda sondy,výměna Hart(PL) 1000Kč
-4Ks kotouče a desky
-chladič
-koleno k sání 400Kč z druhé ruky
-ruční brzda,repas všeho uvnitř bumbnu-vzadu je kotouč s bubnem. do 1000Kč
-dodělání velkého BC,1000Kč za BC a hodinka práce
-seštelování světel
-výměna výfuku
-výměna stěračů,táhel-náročná práce,špatný přístup atd. Z druhé ruky 400Kč(celé příslušenstvíz E34M5:) mimo ramínek na stěrače)
-po vytopení deštěm vysoušení a sestavení všech koberců,je to asi 5-10cm pěny,molitanu,auto je krásně tiché.
-chyběla lišta co kryje čelní okno
-výměna blinkrové páčky za stejnou,jen s funkcí BC
-rozchození stavitelného volantu
-doštelování skříňky řízení
-oprava spínače brzdových světel
-výměna všech nální a filtrů,mimo brzdovky
V budoucnu mě čeká něco na přední nápravě,výměna dveří a oprava orezlinek. Nejraději bych vše udělal pořádně a vyměnil vše potřebné za nové originální díly,nic méně to vypadá na prodej a snad si vysněnou M5 dovezu z Anglie,nebo Německa,kam směřuji v budoucnu za prací. Rád bych dodal,že cokoliv na autě opravujete,tak vás nesmírně baví,dokonalost tohoto auta je znát úplně všude,vše je řešené pro snadnou opravu,přístup a rozdělávál jsem celý interiér kvůli různým věcem,po zkompletování není nic poznat,je dokonale zpracované od výroby.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
E34 jsem koupil v Hradci Králové v jednom bazaru,mluvil jsem i s majitelem,o auto se nějak pěkně nestarali a údajně bylo bourané na levý předek,vše je ale k nepoznání opraveno,tak mě to netrápí,ani to na velkou ránu nevypadá. Taky je popraskaný lak,asi o leštičky,ale kupoval jsem si technicky pěkné auto,od toho byla i cena. 33tkč...mohl jsem ji srazit i víc,ale to si říkáte vždy:)
Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 525
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.9.2008 2610 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1988) Majitel: Plechus
Přidáno: 14.12.2008 2010 Majitel 9.67 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2008 69 Majitel 9.52 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.8.2007 2410 Majitel 9.19 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1995) Majitel: Wallysz_e34
Přidáno: 28.1.2016 210 Majitel 9.19 Uživatelé