Recenze
Technické info
Přezdívka auta Saab 9_3 Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:29000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 19 výkon [kW]: 132 / 147 * kroutící moment [Nm]: 400 / 400 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 / 7.9 * maximální rychlost [km/h]: 215 / 235 * počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9 / 7.2 *
Popis vozu
Jak začít :-)
éra mých vlastních aut začala před dvěma lety fungl novým Renaultem Megane 1,5dCi, který však po 120tis km, které jsem s ním během dvou let najel začal vypovídat službu, na řadu tedy přišel výběr nového auta :-) Z počátku jsem uvažoval o Audi A4, s 2.0TDI s tím sníženým výkonem, cenový strop byl 800tis s DPH, a však po svezení se s A4 jsem zjistil, že to je vyloženě nudné auto, nemastné neslané, prostě nic moc, další zastávkou bylo BMW se svým modelem 318d, který byl se svými 110kW (nový typ motoru 318d) o mnoho zajímavější.tam však vázla cena a rozhodovat se jestli si pořídím duální klimu nebo profi rádio se mi u auta za 800tis nechtělo. Takovým snem bylo Volvo V70, jenže to bylo cenově mimo mísu.... po dalším hledání a objíždění salónů, kdy jsem ze hry postupně vyputil Passata- neuvěřitelná nuda, Avensise-nelíbil se mi interiér, Insignii, v kombíku se mi nelíbil zadek, jsem vybral dva kandidáty na moje budoucí auto: Alfa Romeo 159 1,9JTD 110kW a SAAB 93 1,9TTIDS AERO. auta jsou to obě nádherná svým designem, jsou neobvyklá, spolehlivá (někdo bude tvrdit že ne, ale můj názor je ten, že pokud autu dáváte to co chce tak spolehlivé bude) a bezpečná. Po dlouhém váhání to nakonec vyhrál SAAB 93 :-)při budoucím prodeji budu možná tratit, ale za ty 4 roky úžasného svezení, pohledů od kolemjdoucích mi to prostě stojí. Jedná se o SAAB 93 1,9 132kW biturbo :-) bohužel to je pouze výbava VECTOR, nicméně kromě zadních výfuků jsem si zněj necal v salonu udělat AERO... dnes to je 14 dnů co ho mám a mám s ním najeto přes 5tis km, je to naprosto úchvatné, rychlé pohodlné auto, za kterým se zaručeně každý koncerňák ohlédne :-) třeba včera se na D1 řidič Octáie II RS marně snažil poodjet mému "gripenu", je až neuvěřitelné, že dnešní šoféři rádoby nabušených octávek a jiných tdíček nemají sebemenší úctu k takové legendě jako SAAB bezesporu je. pamatuji si že i s meganem jsem se po probliknutí od nějakého silného auta uctivě zařadil do levého pruhu a nechal předjět,a dělám to dodnes pokud jedu pomaleji..... včerejší setkání s RS na dálnici jasné ukázalo co si řidiči těchto "vozidel" o svých "vozidlech" myslí.........
výbava auta je jak jsem říkal VECTOR obohacená o BOSE reproduktory, bixenonové adaptivní světlomety, BT handsfree, automatickou převodovkou sentronic, ostřikovače světlometů, vyhřívání sedaček. jinak standardní výbava obsahuje mimo samozřejmosti jako jseou tempomat: čalounění v kombinace kůže/látka, 10xairbag atd atd.....
na příší léto vážně uvažuji o klasických SAABovskcýh třípaprskových kolech, asi je vemu přímo od HIRSCHE (dvorní úpravce SAABu) a to tyhlety : http://www.hirsch-performance.ch/Content.aspx?path=/Products/Felgen/R750001001
akorát 500 EUR za jeden disk bez pneu je docela raketa.......
dnes, 24.srpna mám s autem najeto 18300km, za cca 2,5 měsíce..... auto si sedlo a moje nadšení snad ještě více stoupá..... už se těším, až SAAB udělá něco menšího a já budu moct prodat přítelkyně Corsu D a koupit jí pořádný auto :-)
dále jsem se rozhodl, že si nechám udělat potažení palubní desky kůží, opět originál HIRSCH, auto buze zase o něco hezčí :-)
Silné stránky
motor, design, audiosoustava BOSE, spousta věcí :-) popsrvé když jsem viděl interiér SAABa, tak se mi skoro vůbec nelíbil, jenže když si do něj sednete tak už nic jiného nechcete, strohá švédská kvalita, která jasně ukazuje na leteckou historii -výdechy ventilace atd..... další předností je automat, dokonce kamarád co má audi A6 s tiptronikem říkal, že automat od SAABa řadí o malinko rychleji a lépe, to mě dost potěšilo, protože je to audinofil :)
Slabé stránky
zatím žádné nepozoruji, snad jen tu a tam něco v interiéru zaskřípe :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
auto jsem kupoval v BS auto Brno, jednal jsem přímo s obchodním ředitelem, nikdo jiný v BS SAABy neprodává, jednání super, dostal jsem zdarma tovární úpravu HIRSCH (dvorní úpravce SAABu), takže SAABik má 147kW a 440NM, což si myslím, je hodně slušné se spotřebou 7,2l/100km za kterou reálně za těch 5tis km jezdím....
Novinky v recenzi
auto má najeto 29tiskm, a tak jsem se objednal na první garančku..... plus přezuto na zimní pneu: 235/45/17 Michelin Pilot Alpin..... jsem na ně zvědavý :-) přece jen-na předchozím autě jsem jezdil Kleber.........
Přidat názorDiskuse: Saab 9-3 Aero
- dobrý výber 19.07.2011 16:01
- Re: Re: SAAB a letadlo 22.10.2010 10:34 Papír1
- Re: počet airbagů 24.08.2010 11:12 Denjl21
- počet airbagů 28.06.2010 12:38
- Re: SAAB a letadlo 23.06.2010 11:53 kuko
- Re: Re: Krásné auto 22.06.2010 20:10 element5
- Re: SAAB a letadlo 22.06.2010 16:07 RADEK1
- SAAB a letadlo 22.06.2010 15:58 MariAchi
- Re: Re: Designová nádhera! 22.06.2010 10:51 kuko
- Re: Re: Krásné auto 21.06.2010 17:25 Denjl21
- Re: Re: Krásné auto 21.06.2010 17:14 Denjl21
- Re: Designová nádhera! 21.06.2010 17:13 Denjl21
- Re: Krasavec 21.06.2010 17:11 Denjl21
- Re: Krásné auto 21.06.2010 17:08 Denjl21
- Designová nádhera! 21.06.2010 15:11 Johny.Rico
- Krasavec 21.06.2010 13:52 kuko
- Re: Krásné auto 21.06.2010 12:28
- Re: Krásné auto 20.06.2010 23:08 FRPE
- wow 20.06.2010 21:33 chrudoš
- Krásné auto 20.06.2010 20:31 element5
Další vozy Saab 9-3
-
Saab 9-3 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.9.2009 1310 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2007) Majitel: duri13
Přidáno: 4.6.2009 199 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2007) Majitel: Beersheva
Přidáno: 20.1.2008 848 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2003) Majitel: CtvrtSardel
Přidáno: 8.7.2008 589 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2007) Majitel: DJdick
Přidáno: 30.6.2008 1710 Majitel 9.56 Uživatelé