Recenze

DJdick (muž 47 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Saab 9-3 Sport Combi

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 5 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 7 Saab 9-3, foto 8
Saab 9-3, foto 9 Saab 9-3, foto 10 Saab 9-3, foto 11 Saab 9-3, foto 12 Saab 9-3, foto 14 Saab 9-3, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Saab 9_3 Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:23500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 419 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

SportCombi je kariérně nejmladším Saabem na trhu.
Pod kapotou mám téměř to nejlepší, co GM FIAT Powertrain může nabídnout – vznětový motor o objemu 1,9 l se 110 kW, který byl překřtěn na 1,9 TiDS. Saab 9-3 Combi sdílí řadu komponent s Opelem Vectra, a přestože není tak velký jako Vectra Caravan a navenek působí kompaktním dojmem, jde o lifestylové kombi se slušnou přepravní kapacitou a dobrou variabilitou interiéru. Užitečné zatížení (dle výrobce 450 kg) i objem zavazadelníku (419 l) by mohly být větší hodnoty, ale design hraje pochopitelně důležitou roli a pro mnoho zákazníků je právě futuristický vzhled zádě kombi tím hlavním argumentem ke koupi.
Klíč se i nadále zasunuje do spínací skříňky mezi sedadly, rychloměr má dvojí cejchování pro dobrou čitelnost v nejpoužívanějším pásmu, tlačítkem night panel můžete uspat všechny nedůležité přístroje pro nerušené cestování v noci (a přitom o nic důležitého nepříjdete, protože se v případě nutnosti samy ozvou). Některé věci se zkrátka nemění…

Saab 93 je pro mne kombík s výrazným designem, který má perfektně zpracovaný interiér, je výborný z hlediska řidiče a jeho pracoviště. Nabízí vysoký komfort, který si samozřejmě nechá zaplatit. Katalogová cena včetně výbavy cca 1 300 000 Kč. Mám ojeté.

Silné stránky

Je to auto které nepřehlédnete. Má svůj osobitý design a v množství vozidel na českých silnicích jej nepřehlédnete. Možná proto se majitelé Saabů zdraví pokaždé když se na cestě potkají.
Když jsme u toho designu a stylu, né nadarmo se říká, že auto dělají kola. Podívejte se do katalogu a nebudete si schopni vybrat. Od původních až po super moderní design vypadají všechny skvěle. Stylový je taktéž systém startování na středové konzole. Automatické zamknutí a odemknutí vozu při vypnutí motoru je pak samozřejmostí. Duální klimatizace, perfektní slícování, velmi kvalitní materiály a v neposlední řadě el. sklápění zpětných zrcátek, které jsou chromatické dělá toto auto tím, které musíte mít.

Slabé stránky

Jako slabinu hodnotím ze své krátké zkušenosti pouze podvozek, který je na můj vkus až moc měkký. Možná to je pouze špatný pocit. Zkusím toto ještě více otestovat, jedná se hlavně o rychlé projetí táhlých zatáček, kdy úroveň naklonění je mi nepříjemná a nutí mne zpomalit.
Jako druhou slabinu hodnotím dešťový senzor, který má nedostatečnou citlivost vůči hustotě deště a tzv. nestíhá. zkusím pořešit telefonicky v servisu. Prozatím mne to netrápí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pouze pravidelná servisní prohlídka a dokoupení látkových koberců. Myslím 3 500 vč. DPH - samozřejmě jen ty koberce.

V minulých měsících se mi stalo, že nenadále vypadla komplet elektronika a to včetně ovládání motoru, takže jsem na sjezdu z Jižní spojky měl co dělat, když mi to lidově samo chcíplo ( nefungoval samozřejmě ani posilovač ) . Nicméně na počítači nic není. Již jsem měl jeden problém s konektorem, kdy nešli zavřít okna. Tato závada byla ale snadno odstraněna.

Mám trochu potíž se zadními brzdami, kdy destičky jsem za 40 000 km ( koupeno s 2O OOO km ) měnil už dvakrát. Nyní mám tedy najeto cca 60 000 km. Jezdím bez větších zavazadel a jen trochu rychle, vždyť je to Saab.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce je zároveň mým obchodním partnerem. Srba Servis

Saab fans

Cca před 2 lety jsem měl první možnost se poprvé setkat detailně s vozem Saab. Jednalo se konkrétně o 93 Cabrio v totožné barvě. To vozidlo mělo výborné charizma a díky absenci střechy působilo jako magnet. Následně jsem staticky vyzkoušel 95, která je naprosto famózní.
Nicméně již delší dobu jsem pošilhával po voze s automatickou převodovkou. Né, že bych nebyl s Vectrou GTS spokojen, ale raději se soustředím na řízení, než abych v koloně cestou do práce řadil 300 krát sem tam. No a když se vyskytla příležitost, čapnul jsem Sport Combi za pačesy. Ano, je to auto, které Vás chytne a nepustí. Všechny drobné, ale opravdu drobné neduhy mu okamžitě odpustíte při první jízdě. Pokud jedete delší dobu je možné, že budete mít příležitost pozdravit člověka, který má stejný vkus a víte, že v dnešním globalizovaném světě jste jeden z mála, který nejde s davem. Platí zde:
Uspokojí Vaše touhy, splní Vaše potřeby

 

Novinky v recenzi

29.11.2010 13:25

prodej

Bohužel mám špatnou zprávu pro Saab fandy.
V minulých dnes přišla výborná nabídka na Ford Mondeo 2.2 Titanium S 5dv.
S ohledem na nájezd a stáří 93-ky jsem se rozhodl ji akceptovat :-(

24.9.2010 11:36

rok 2010

v březnu 2010 odešel alternátor za 23 tisíc -najeto 84 tisíc km
v dubnu 2010 jsem nechal opravit klimatizaci, jelikož odešel kompresor za 4 tisíce - najeto 87 tisíc km
12. června 2010 jsem se účastnil Saab Drive projíždky
v noci ze 7 na 8.9 mi ukradli miláčka před barákem. Naštěstí se ho podařilo Policii ještě 8.9 najít nedaleko se 100km nájezdem. Auto má ale poškrábaný bok a podřené elektrony takže ještě týden bude v servisu. Při té příležitosti se mění komplet destičky a kotouče. Nyní je najeto 99 tisíc km

25.8.2009 13:38

výměna uložení předních tlumičů a výměna brzdových destiček

najeto téměř 60 000 km a s ohledem na skřípání při otáčení kol a při přejíždění nerovností jsem navštívil servis a zjistil že nějaké gumové uložení předních tlumičů už nevydrželo a rozpadlo se - došlo k výměně a jelikož jsem si stěžoval na brzdy došlo i k výměně zadních destiček. Nic moc se na nich nenajelo, ale co se dá dělat když jsou konstrukčně velmi malé.

12.7.2009 22:35

Jako letní pneu jsem se vrátil k osvědčeným Pirelli P Zero Rosso, kdy staré jsem už zahodil, protože byli po 45 000 km v pánu.

12.7.2009 22:10

Tak jsem absolvoval na žádost palubního počítače servisní návštěvu tentokrát ne na Jílovišti ale v Řepryjích. Nestačil jsem se divit, když jsem počítal s garančkou na 60 000 km a ono prý ještě ne. Takže prozatím vyměnili zadní destičky, jsem trochu nervózní z toho že odešli už po 25 OOO km, ale vysvětlení je prý v jejich velikosti, která je prý nedostatečná. Objevil se problém v uložení předních pružin, takže čekám na díly a následně to spojím asi i s prohlídkou až si počítač za 26% řekne. Ano počítač říká kolik procent ještě zbývá do prohlídky.

2.2.2009 16:04

pravidelná prohlídka 43 300 km

dne 30.1.2009 byl miláček na garančce při 43 300 km.
Současně jsem nechal vyčistit klimatizaci a zkontrolovat těsnění dveří.
Po opravě je vše O.K. Ještě se měnily přední destičky. Celkem bratru za 14 000 Kč. Vše Srba Servis.
Jo a zimní pneu mám nakonec Uniroyal - za deště neznám lepší.

10.11.2008 00:00

7.11 se mi autíčko vrátilo po 3 týdnech opravy
důvodem byly nefunkční plynové vzpěry u pátých dveřé - sice na záruku, ale že to trvalo
Taktéž došlo k výměně zadních destiček, po 35 000 km je to trochu brzo na můj vkus
Pořád ještě používám, letní pneu, tady v Praze zatím není důvod,
nicméně už se poohlížím po pěkných zimních. Zřejmě přeskočím z Pirelli na Good Year

8.10.2008 00:00

5.10.2008 vozidlo odtaženo ÚAMK do Srba Jíloviště s nefunkčním mechanizmem levého bočního okna. Během pondělního odpoledne vše opraveno - závada v konektoru pod palubní deskou, který byl vyčištěn.
Zároveň jsem nechal opět přilepit oboustrannou páskou těsnění obou zadních oken.

27.8.2008 00:00

dnes ráno vše v Srba Servisu na Jílovišti odstraněno v rámci garance během půl hodiny:
jednalo se o kalibraci okna řidiče, oprava těsnění zadních oken za řidičem, spasování plastů pátých dveří.
Bohužel dešťový senzor není možno naprogramovat jinak, škoda.

26.8.2008 00:00

Dnes ráno jsem zjistil po stažení okna, že ho nejde vytáhnout zpět. Vrátí se vždy o 10 cm dolu, jako kdyby něco bránilo dovření okna. Volal jsem k Srbovi a jsem domluven na kalibraci dnes odpoledne - perfekt přístup.
Zároveň nechám zkontrolovat hladinu oleje a mám problém s vnitřním těsněním zadního okna za řidičem. Nyní mám najeto 31 000 km. Prohlídka mě čeká ve 40 000km.

18.7.2008 00:00

při najetí na vyšší obrubník jsem vytrhl přední lištu na spojleru. Sice jsem ji nacvakl zpět, ale je pěkně odřená. Sakra


Další vozy Saab 9-3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

vozidlo mám od 1.5.2008 takže zatím bez návštěvy servisu, mimo pravidelné servisní prohlídky. Najel jsem prvních 5 000km z původních 18 000km ( celkem tedy 23 000km )

praktičnost
9

velmi praktické, mnoho odkládacích ploch, držáků nápojů, úchytek atd..

prostornost
8

trochu menší v interiéru, alespoň se mi zdá oproti Vectře GTS kterou jsem měl předtím

jízdní vlastnosti
10

celkově stabilní, bezpečný pocit,

jízdní komfort
10

velmi komfortní podvozek, který je dobře naladěn. Zvyklý jsem z minulých aut ale na mnohem tvrdší - Vectra GTS což mi vyhovovalo ještě více

provozní náklady
8

prozatím pouze palivo, jelikož těžká noha najedu na nádrž okolo 650 km. Nejvíc jsem tankoval 57 l.

náhradní díly
9

zatím uvažuji pouze o doplňkách, konkrétně nosič jízdního kola příčný nosič je za 5532 Kč a držák kola za 4851 Kč, oboje vč. DPH

výkon motoru
9

110 kilowat je největší výkon, který dieselový Saab může poskytnout z 1.9 motoru, takže spokojenost, nicméně automatická převodovka z toho dost velkou porci ukrojí.

spotřeba
9

vzhledem k mé těžké noze jsem na 9litrech, nicméně kamarád jej měl na víkend půjčené a jezdil za 7,7 l.

hlučnost motoru
10

motor je v interiéru perfektně utlumen , spíše je slyšet aerodynamický hluk

kvalita sedadel
10

velmi dobrá kůže - výbava Vector

brzdy
9

bez problémů, odpovídají váze a akceleraci vozu

zavazadlový prostor
9

kombík ve velikosti Ford Focus combi, nicméně kvalita čalounění je příkladná






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…