Recenze
Saab 9-3 Sport Combi
Technické info
Přezdívka auta Saab 9_3 Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:23500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 419 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
SportCombi je kariérně nejmladším Saabem na trhu.
Pod kapotou mám téměř to nejlepší, co GM FIAT Powertrain může nabídnout – vznětový motor o objemu 1,9 l se 110 kW, který byl překřtěn na 1,9 TiDS. Saab 9-3 Combi sdílí řadu komponent s Opelem Vectra, a přestože není tak velký jako Vectra Caravan a navenek působí kompaktním dojmem, jde o lifestylové kombi se slušnou přepravní kapacitou a dobrou variabilitou interiéru. Užitečné zatížení (dle výrobce 450 kg) i objem zavazadelníku (419 l) by mohly být větší hodnoty, ale design hraje pochopitelně důležitou roli a pro mnoho zákazníků je právě futuristický vzhled zádě kombi tím hlavním argumentem ke koupi.
Klíč se i nadále zasunuje do spínací skříňky mezi sedadly, rychloměr má dvojí cejchování pro dobrou čitelnost v nejpoužívanějším pásmu, tlačítkem night panel můžete uspat všechny nedůležité přístroje pro nerušené cestování v noci (a přitom o nic důležitého nepříjdete, protože se v případě nutnosti samy ozvou). Některé věci se zkrátka nemění…
Saab 93 je pro mne kombík s výrazným designem, který má perfektně zpracovaný interiér, je výborný z hlediska řidiče a jeho pracoviště. Nabízí vysoký komfort, který si samozřejmě nechá zaplatit. Katalogová cena včetně výbavy cca 1 300 000 Kč. Mám ojeté.
Silné stránky
Je to auto které nepřehlédnete. Má svůj osobitý design a v množství vozidel na českých silnicích jej nepřehlédnete. Možná proto se majitelé Saabů zdraví pokaždé když se na cestě potkají.
Když jsme u toho designu a stylu, né nadarmo se říká, že auto dělají kola. Podívejte se do katalogu a nebudete si schopni vybrat. Od původních až po super moderní design vypadají všechny skvěle. Stylový je taktéž systém startování na středové konzole. Automatické zamknutí a odemknutí vozu při vypnutí motoru je pak samozřejmostí. Duální klimatizace, perfektní slícování, velmi kvalitní materiály a v neposlední řadě el. sklápění zpětných zrcátek, které jsou chromatické dělá toto auto tím, které musíte mít.
Slabé stránky
Jako slabinu hodnotím ze své krátké zkušenosti pouze podvozek, který je na můj vkus až moc měkký. Možná to je pouze špatný pocit. Zkusím toto ještě více otestovat, jedná se hlavně o rychlé projetí táhlých zatáček, kdy úroveň naklonění je mi nepříjemná a nutí mne zpomalit.
Jako druhou slabinu hodnotím dešťový senzor, který má nedostatečnou citlivost vůči hustotě deště a tzv. nestíhá. zkusím pořešit telefonicky v servisu. Prozatím mne to netrápí.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pouze pravidelná servisní prohlídka a dokoupení látkových koberců. Myslím 3 500 vč. DPH - samozřejmě jen ty koberce.
V minulých měsících se mi stalo, že nenadále vypadla komplet elektronika a to včetně ovládání motoru, takže jsem na sjezdu z Jižní spojky měl co dělat, když mi to lidově samo chcíplo ( nefungoval samozřejmě ani posilovač ) . Nicméně na počítači nic není. Již jsem měl jeden problém s konektorem, kdy nešli zavřít okna. Tato závada byla ale snadno odstraněna.
Mám trochu potíž se zadními brzdami, kdy destičky jsem za 40 000 km ( koupeno s 2O OOO km ) měnil už dvakrát. Nyní mám tedy najeto cca 60 000 km. Jezdím bez větších zavazadel a jen trochu rychle, vždyť je to Saab.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce je zároveň mým obchodním partnerem. Srba Servis
Saab fans
Cca před 2 lety jsem měl první možnost se poprvé setkat detailně s vozem Saab. Jednalo se konkrétně o 93 Cabrio v totožné barvě. To vozidlo mělo výborné charizma a díky absenci střechy působilo jako magnet. Následně jsem staticky vyzkoušel 95, která je naprosto famózní.
Nicméně již delší dobu jsem pošilhával po voze s automatickou převodovkou. Né, že bych nebyl s Vectrou GTS spokojen, ale raději se soustředím na řízení, než abych v koloně cestou do práce řadil 300 krát sem tam. No a když se vyskytla příležitost, čapnul jsem Sport Combi za pačesy. Ano, je to auto, které Vás chytne a nepustí. Všechny drobné, ale opravdu drobné neduhy mu okamžitě odpustíte při první jízdě. Pokud jedete delší dobu je možné, že budete mít příležitost pozdravit člověka, který má stejný vkus a víte, že v dnešním globalizovaném světě jste jeden z mála, který nejde s davem. Platí zde:
Uspokojí Vaše touhy, splní Vaše potřeby
Novinky v recenzi
prodej
Bohužel mám špatnou zprávu pro Saab fandy.
V minulých dnes přišla výborná nabídka na Ford Mondeo 2.2 Titanium S 5dv.
S ohledem na nájezd a stáří 93-ky jsem se rozhodl ji akceptovat :-(
rok 2010
v březnu 2010 odešel alternátor za 23 tisíc -najeto 84 tisíc km
v dubnu 2010 jsem nechal opravit klimatizaci, jelikož odešel kompresor za 4 tisíce - najeto 87 tisíc km
12. června 2010 jsem se účastnil Saab Drive projíždky
v noci ze 7 na 8.9 mi ukradli miláčka před barákem. Naštěstí se ho podařilo Policii ještě 8.9 najít nedaleko se 100km nájezdem. Auto má ale poškrábaný bok a podřené elektrony takže ještě týden bude v servisu. Při té příležitosti se mění komplet destičky a kotouče. Nyní je najeto 99 tisíc km
výměna uložení předních tlumičů a výměna brzdových destiček
najeto téměř 60 000 km a s ohledem na skřípání při otáčení kol a při přejíždění nerovností jsem navštívil servis a zjistil že nějaké gumové uložení předních tlumičů už nevydrželo a rozpadlo se - došlo k výměně a jelikož jsem si stěžoval na brzdy došlo i k výměně zadních destiček. Nic moc se na nich nenajelo, ale co se dá dělat když jsou konstrukčně velmi malé.
Jako letní pneu jsem se vrátil k osvědčeným Pirelli P Zero Rosso, kdy staré jsem už zahodil, protože byli po 45 000 km v pánu.
Tak jsem absolvoval na žádost palubního počítače servisní návštěvu tentokrát ne na Jílovišti ale v Řepryjích. Nestačil jsem se divit, když jsem počítal s garančkou na 60 000 km a ono prý ještě ne. Takže prozatím vyměnili zadní destičky, jsem trochu nervózní z toho že odešli už po 25 OOO km, ale vysvětlení je prý v jejich velikosti, která je prý nedostatečná. Objevil se problém v uložení předních pružin, takže čekám na díly a následně to spojím asi i s prohlídkou až si počítač za 26% řekne. Ano počítač říká kolik procent ještě zbývá do prohlídky.
pravidelná prohlídka 43 300 km
dne 30.1.2009 byl miláček na garančce při 43 300 km.
Současně jsem nechal vyčistit klimatizaci a zkontrolovat těsnění dveří.
Po opravě je vše O.K. Ještě se měnily přední destičky. Celkem bratru za 14 000 Kč. Vše Srba Servis.
Jo a zimní pneu mám nakonec Uniroyal - za deště neznám lepší.
7.11 se mi autíčko vrátilo po 3 týdnech opravy
důvodem byly nefunkční plynové vzpěry u pátých dveřé - sice na záruku, ale že to trvalo
Taktéž došlo k výměně zadních destiček, po 35 000 km je to trochu brzo na můj vkus
Pořád ještě používám, letní pneu, tady v Praze zatím není důvod,
nicméně už se poohlížím po pěkných zimních. Zřejmě přeskočím z Pirelli na Good Year
5.10.2008 vozidlo odtaženo ÚAMK do Srba Jíloviště s nefunkčním mechanizmem levého bočního okna. Během pondělního odpoledne vše opraveno - závada v konektoru pod palubní deskou, který byl vyčištěn.
Zároveň jsem nechal opět přilepit oboustrannou páskou těsnění obou zadních oken.
dnes ráno vše v Srba Servisu na Jílovišti odstraněno v rámci garance během půl hodiny:
jednalo se o kalibraci okna řidiče, oprava těsnění zadních oken za řidičem, spasování plastů pátých dveří.
Bohužel dešťový senzor není možno naprogramovat jinak, škoda.
Dnes ráno jsem zjistil po stažení okna, že ho nejde vytáhnout zpět. Vrátí se vždy o 10 cm dolu, jako kdyby něco bránilo dovření okna. Volal jsem k Srbovi a jsem domluven na kalibraci dnes odpoledne - perfekt přístup.
Zároveň nechám zkontrolovat hladinu oleje a mám problém s vnitřním těsněním zadního okna za řidičem. Nyní mám najeto 31 000 km. Prohlídka mě čeká ve 40 000km.
při najetí na vyšší obrubník jsem vytrhl přední lištu na spojleru. Sice jsem ji nacvakl zpět, ale je pěkně odřená. Sakra
Přidat názorDiskuse: Saab 9-3 Sport Combi
- Re: Prodej 15.04.2011 12:17 DJdick
- Prodej 29.11.2010 17:36 TiRa
- servis 10.11.2008 16:09 DJdick
- Re: servis 10.08.2008 22:58
- Re: servis 15.07.2008 09:02 Beersheva
- servis 14.07.2008 21:40 DJdick
- nafta 14.07.2008 21:38 DJdick
- No.1 combi 08.07.2008 23:53 Beersheva
- Super auto, vím, o čem mluvíš taky dost dobře! 02.07.2008 22:59 Johny.Rico
- Re: Hodnocení 30.06.2008 21:35 DJdick
- Re: PRIdAT 30.06.2008 14:26 Ricardo
- Re: PRIdAT 30.06.2008 14:13 Chobot
- Hodnocení 30.06.2008 10:16 PetrL
- Fiat, ten jede,co? 30.06.2008 10:05 A2
- Re: Re: PRIdAT 30.06.2008 09:22 Filip .
- Re: PRIdAT 30.06.2008 09:15 DJdick
- PRIdAT 30.06.2008 09:10 Filip .
Další vozy Saab 9-3
-
Saab 9-3 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.9.2009 1310 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2007) Majitel: duri13
Přidáno: 4.6.2009 199 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2007) Majitel: Beersheva
Přidáno: 20.1.2008 848 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2003) Majitel: CtvrtSardel
Přidáno: 8.7.2008 589 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2010) Majitel: Denjl21
Přidáno: 20.6.2010 2010 Majitel 9.67 Uživatelé