Recenze
Technické info
Přezdívka auta žádná Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2
Popis vozu
Mého mazla jsem koupil jako ojetý v roce 2008, když mi došla trpělivost s VW Passat B5,5, u kterého mě neuvěřitelná série ještě neuvěřitelnějších závad za tři roky stála 100 tis.( Kluci z VW mi po příjezdu s novou závadou říkali, že ne že by mě neradi viděli, ale takovéhle páteční auto v servisu ještě neměli. Odvětil jsem, že to je páteční auto, ale snad pátek před vánocemi či před silvestrem:( ) Mám auto tři čtyři roky, všechno opravím, "vytuním" ,nacpu do toho spoustu peněz a pak zatoužím po změně. Dal jsem proto "Pašouna" protiúčtem u stejného prodejce, známého a dovozce v jedné osobě a vzal si sice o třídu menší, méně prestižní a méně vybavenější, zato však auto s neskutečně skvělými jízdními vlastnostmi, úsporným a živým motorem a hlavně neotřesitelnou spolehlivostí. (Kromě jednoho excesu, za který Fofík nemůže). Měl poctivých 130tis, najetých na kvalitních Německých silnicích, takže voňavka:)) Stál 225 tis, vybíral jsem z pěti podobných, tenhle rozhodl vyhřívanými sedačkami.
Silné stránky
Tohle auto člověku, který dokáže ocenit jízdní vlastnosti a vychutnat pocit z řízení, padne jak dobře střižený oblek. S VW byl třeba prudký vyhýbací manévr, navzdory složité přední nápravě riskantní jak nechráněný sex, s Focusem je to čistá radost! Střihne zatáčku a ještě Vás u toho pobaví:)) Ani současný nový Focus se jízdními vlastnostmi těmhle dvou předchozím generacím nevyrovná. Tak hravé auto už dle mě snad už nikdy nikdo nevyrobí:)) A to jsem mu nechal 15 kola, protože dávám přednost pohodlí před trochu větší "vzhledností", kterou nabízí třeba 16 kola. Věřím, že na nejstrašnějších silnicích v Evropě, jaké naše silnice jistě jsou, navíc 15 kola víc chrání geometrii, tlumiče, stabilizátory a ostatní díly nápravy. (kamarád dal na Focuse krásné 19ky a po ceste do Brna a zpět na naší slavné D1 musel dělat znovu geometrii) Mám kamaráda machra na chiptunning, dělá to opravdu na profesionální úrovni, (má diagnostiku a další věci za 600 tisíc) a tak jsem nechal Fočusovi pár koníkú přidat. Ani moc, ani málo, jen tak, aby neutrpěl, ale jel.. A on fáákt jede, hlavně trojka a čtyřka, když se turbo pořádně nadechne, dělá s autem takový divy, že si troufnu předjet pár aut najednou a ještě se stihnout bezpečně zařadit. Podotýkám, že nejsem žádný hazardér, předjíždím jen tehdy, když naprosto jistě vím, že předjížděcí manévr opravdu a se zdravou kůží bezpečně dokončím.:)) A ta spotřeba, paráda, nikdy, podotýkám NIKDY, ani v zimě, ani plně naložený, ani při sebeostřejší jízdě jsem nepřesáhl 6l/100km. V létě 5,2, zima 5,5. Tohle auto jako jedno z mála ještě nemá DPF, takže odpadá spoustu problémů. Pánové od Fordu navíc ještě v tomhle modelu nešetřili na materiálech, takže palubka na pohled i omak hladí oko i ruku, která se jí dotýká:)
Slabé stránky
Mezi slabé, nebo spíš jen slabší stránky bych zařadil již mnohokrát omílanou "designovou upjatost", kterou ale mnohokrát vyváží vše ostatní, co s tímhle autem zažijete:)) Možná sedadla by mohla být trochu širší,štíhlý člověk by si neměl důvod stěžovat, moje široká záda ale rozdíl mezi ostatními auty, které jsem měl tu čest mít, poznají. Nevím, zda černou metalízu, která je sice elegantní, ale tak dva dny po umytí, považovat za slabou stránku, na druhou stranu když se nablejskne, se zatmavenými skly je fakt nádherný. Ale to jsou opravdu jen pihy na kráse.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
2008:
14 dní po koupi se mi na pravém boku objevila nádherná, dlouhá rýha, od nádrže, přes oboje dveře až na přední kliku. Buď se nějaká paní nemohla vejít na parkovišti před marketem s nákupním košíkem, nebo někdo klíčem zkoušel hloubku laku a pod ním přítomnost antikorozní ochrany. Holt jsme v Čechách, koupil jsem ve Fordu tužku a lak a rýhu zatřel. Měsíc na to mi ten samý bok někdo znovu zneuctil tak, že provalil kliku u spolujezdce a zadní blatník.Moderní je samozřejmě ujet, takže čím a jak mi dodnes zůstalo záhadou.
2010:
Dva roky jezdil naprosto bez problémů, jsem na auto opravdu jak na své dítě, takže si Fofrník pochutnával výhradně na Verva Dieselu, olej a filtry každých 10tis, naftový 30tis, výměna nejen brzdové, ale i chladicí kapaliny, pravidelná geometrie, Věřím na to, že i auto má svou duši, takže mi za mou péči opravdu sloužil, bez mrknutí oka startoval i v největších mrazech, v soli, sněhu a jiných sr..kách si neomylně a bezpečně bořil cestu vpřed a vždy svědomitě a neomylně dovezl svého pána v pohodlí a teplíčku domů, či jakéhokoli cíle, který mu zadal. Jedinná a poslední závada ho však čekala a neminula. Po dvou letech provozu se po cestě z Dobříše do Havl. Brodu něco stalo, auto ztratilo výkon a zpod kapoty se ozývalo nepříjemné hučení. Volal jsem SOS svému dvornímu mechanikovi s prosbou o radu. Verdikt? S největší pravděpodobností odešlo turbo.Odtah se mi nechtěl z časových a finančních důvodů realizovat, tak jsem riskl cestu bez turba. V myšlenkách jsem poprosil Boha i to skvělý, do té doby spolehlivý auto, ať to VYDRŽÍ!!! Víc jak osmdesátku jsem z auta nevyždímal,ale i přes své zranění mě dovezlo zase spolehlivě domů a druhý den ještě 20km k mechanikovi!!! Tyhle motory mají v turbu slabinu, díky fatální a nepochopitelné blbosti inženýrů. V kanálku, který přivádí olej k mazání turba, je sítko, které se po čase zanese karbonem , turbo přestane mazat a zadře se. Někteří majitelé si od neznalých mechaniků nechali vyměnit turbo a za nedlouho odešlo znovu. Můj mechanik je však všeznalý, o tomhle problému věděl a sítko mi při pravidelné údržbě preventivně odstranil. Kde je tedy PROBLÉM??? Ptal jsem se já i on, když jsem mu poraněného Fordíka přivezl k operaci. Problém byl NAPROSTO OJEDINĚLÝ A NEUVĚŘITELNÝ!!! Z EGR ventilu se ulomilo nějaký perko, turbo ho nasálo a ono rozmašlovalo lopatky na kaši! Mechanik prý tohle ještě neviděl. Podivoval se však nad čistotou motoru, či je to palivem, nebo jízdou na delší tratě nevím, ale můj motor byl prý prost jakýchkoliv karbonových usazenin, což mě potěšilo:)) Výměna turba za fungl nové, výměna EGR ventilu, 30 000 tis.:(( "Holt když máš na opici, musíš mít i na banány" ! Slova mého mechanika sice nezlevnila částku za opravu, ale vytopil jsem ty prachy s úsměvem na rtech. No co, však mi doteď kluk jeden sloužil věrně a za to zničené turbo vlastně nemůže auto, za to může to pitomý perko z EGR ventilu!!! No a tím výčet závad vlastně konči, všechno šťastně dopadlo a Fordeles jezdí bez mrknutí oka dodnes. Až je mi ho líto prodat, zhlédl jsem se ve VW Sharan, ale to už je jiná historie:)))
Léto 2012:
Za věrné služby dostal nové rozvody, řemen příslušenství, ložiska v kolech, nástřik podvozku a dutin, nové př. sklo, orig. zástěrky a stěrače, chiptuning na 90kw od prof. firmy, nové pneu Continental, výměna všech kapalin a filtrů, (chladicí, brzdová, olej atd..)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Další můj známý obchoduje s auty už přes dvacet let, tahá z Německa dobrý kousky s prověřenou historií, nestočenými tachometry a ještě případné závady před prodejem opraví.Měl jsem od něj zmiňovaný páteční model VW Passat, na něm bohužel jeho první velkou závadu vyrobil už jeho mechanik, když před prodejem vyměnil vadnou automatickou převodovku a dal do ní pouhý litr oleje.:((( Převodovka ještě asi půl roku statečně řadila,ale páchala na sobě nenapravitelné škody, takže než jsem zjistil, že je tam oleje málo, bylo už pozdě:(((
Novinky v recenzi
VW Sharan
Před pár dny jsem se asi zbláznil. Jel jsem za svým mechanikem na výměnu kotoučů a destiček, mluvili jsme o tom, že máme stejnou úchylku, totiž po třech čtyřech letech už nás současný vůz omrzí a chceme změnu. On je větší šílenec než já, má asi 6 aut. Mezi řečí se zmínil o tom, že prodává VW Sharana, 1,9 TDI 85 KW, v automatu. V životě bych si takovéhle auto nekoupil, nikdy se mi karosérie typu MPV nelíbila, ale jak jsem řekl, asi jsem se zbláznil. Už víte co se stalo?? No jasně, hádáte dobře, já ho od něj ze srandy koupil. Má ho v pořádku, před třemi lety si ho přivezl z Německa a tak jsem si říkal, když si mechanik jeho formátu jede pro auto do D, určitě si nepřiveze šunt. No a já do něj jen tak ze zájmu sedl, projel a ono to nebylo špatnýýý:))) Hlavně to bylo něco nového, (jiný posaz, houpavý styl jízdy, no a hodně rozhodl automat, hlavně pro mou přítelkyni super věc:)) No a tak si říkám, člověk žije jenom jednou a život je změna. Ale teď mám obrovský DILEMA!!
Dvě auta neuživím ani neužiju, ale s Focusem se mi nechce loučit. Každý auto má svoje, ale který vylosovat??
Přidat názorDiskuse: Ford Focus
- Re: ATE Power Disc a brzdy trochu obecne 06.04.2013 19:18 HonzoiS
- Re: Rozhodnutí 06.04.2013 13:46 woody-alien
- ATE Power Disc a brzdy trochu obecne 06.04.2013 13:45 Bully_
- Re: Rozhodnutí 06.04.2013 11:53 eliot
- Rozhodnutí 06.04.2013 10:38 Dendis
- Re: Re: Re: Poděkování 06.04.2013 10:26 HonzoiS
- ahoj :) 06.04.2013 08:48 4bytelnýkola
- Re: Re: Poděkování 05.04.2013 23:00 eliot
- Re: Poděkování 05.04.2013 21:03 HonzoiS
- Poděkování 05.04.2013 20:03 Dendis
- Re: Re: Dilema 05.04.2013 19:01 eliot
- Re: Re: Re: Dilema 05.04.2013 18:16 idam.i
- Re: Re: Dilema 05.04.2013 16:43 HonzoiS
- Re: Dilema 05.04.2013 15:47 Dendis
- Dilema 04.04.2013 20:50 HonzoiS
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé