Recenze
Ford Mondeo mk3 2.2 TDCI
Technické info
Přezdívka auta Ďas Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:200025 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 2198 výkon [kW]: 114 / 136 * kroutící moment [Nm]: 360 / 420 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 / 8.5 * maximální rychlost [km/h]: 218 / 230 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 / 4.8 *
Popis vozu
Technické informace:
Výrobce a označení: Ford Mondeo mk3 2.2 TDCI 114kw/155ps
Spotřeba: 4.8 - 9 l/100km dle stylu jízdy a zatížení motoru (Náklad, posádka, přívěs...)
Průměrná spotřeba: 5.8 l/100km běžný až rychlejší styl jízdy.
Rekord : 4.0 l/100km
Chip na zvýšení výkonu/snížení spotřeby: 136kw/185ps spotřeba až pod 5.5 l/100km!
Barva: Šedá metalíza
Rok výroby: 2006
Koupeno: Ojeté
Přezdívka: Ďas
Výbava:
- xenonové světlomety (s výbojkami Osram silverstar i bohatě svítí)
- mlhové světlomety
- 8x airbag
- ABS
- Brzdový asistent = Při náhlém brzdění, (rychlé sešlápnutí brzd. pedálu v krizové situaci), pomůže aktivovat brzdový systém = není potřeba tak velká síla na sešlápnutí pedálu, auto jakoby sešlápne pedál samo + brzdný účinek se dostaví dříve a razantně
- ESP
- dešťový senzor (automatické stírání stěračů podle intenzity deště)
- vyhřívané ostřikovače
- samozatmavovací zpětné zrcátko (díky němu nehrozí oslnění od zamnou jedoucích vozidel)
- elektricky sklopné a nastavitelné vnější zrcátka,
- 5x elektrické okna s auto. dojezdem do krajní polohy (včetně střešního)
- elektricky stavitelné sedadla v osmi směrech
- výškově nastavitelné pásy
- autorádio s navigací a dotykovou obrazovkou přehrávající formát mp3 a aux vstupem
- dodělávaný tv tuner s přehráváním filmů z flash disku na origo rádio denso
- měnič na 6cd
- elektrické vyhřívání všech sedadel
- odnímatelné tažné zařízení (1800 kg) s 13 pin zásuvkou (+ nějakým chytrým modulem co rozpozná prasklou žárovku i na přívěsu, odpojí parkovací senzory atd...)
- parkovací senzory
- podsvětlený prostor vně auta v zrcátkách
- podsvětlený prostor na nohy
- tempomat
- palubní počítač
- 6 rychlostí
- funkce globální otevírání/zavírání oken (otevření/zavření všech oken na dálku)
- dvojité zamykání (nelze otevřít ani zevnitř např. po rozbití okénka)
- prostorový alarm s dálkovým ovládáním
- automatická klimatizace
- vyhřívání zrcátek, předního i zadního skla (sklo v zimně bez námrazy za deště bez mlžení)
- střešní ližiny
- 12V zásuvka i v zavazadlovém prostoru
- železná mřížka zavazadlového prostoru (možnost bezpečně naložit bagáž až po strop)
Silné stránky
Silný motor
Řetězové rozvody
Vynikající podvozek
Velký zavazadlový prostor
Ozvučení interiéru
Dost místa pro cestující vepředu i vzadu
Design
Někdy bývá frajírky podceňován, jako veliké a pomalé auto, ale to Ďas není :-)
Po výměně výbojek za Osram Silverstar (pár 3000,-) svítí nádherně. Ani na dálnici při vyšší rychlosti není potřeba použití dálkových světel.
Prostor pro dodatečné dovybavení podle svého(např. televize v originál rádiu)
Dostatek interiérového osvětlení(celkem 9 na sobě nezávislých stropních světel + osvětlení prostoru na nohy vevnitř vepředu i vzadu a venku v zrcátkách)
Slabé stránky
Vstřikování od firmy Delphi a ubohá kvalita českého paliva je katastrofální kombinace.
Repase vstřiků a čerpadla stojí okolo 40 tisíc
Tažné zařízení "pouze" na 1800kg Těch 200kg které má navíc např. konkurenční Passat nebo Superb mi tu chybí, protože občas tahám těžké přívěsy a chci pořídit i větší karavan. To zlepšili až u nové generace kde má Mondeo až 2200kg. Co je mi to ale platné...
Tyto dvě věci ovlivnili moje celkové hodnocení.
Pak je zde ještě "debilní" egr ventil, který je jednodušší zaslepit. Ten pořád dokola zlobí(i po výměně za nový si nepomůžete na dlouho).
Zastaralý vzhled menu rádia a funkce + absence kvalitní mapy evropy
GPS senzor do kterého jako do jediného zatéká a tím zkorodoval.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nejhorší a nejdrašší byla repase vstřiků a čerpadla. Dlouho jsem sháněl někoho kdo by mi ji nechal udělat. Velké servisy jsem nechtěl kvůli předraženosti a ty menší od toho dávaly ruce pryč. Až jeden vzkvétající malý autoservis se odhodlal vymontovat vstřiky s čerpadlem a odeslat jej specializované firmě.
Dále jsem měl ještě jednu malou nehodu v zimě. Kvůli vlastní blbosti jsem si rozbil auto v úzké uličce zprava vepředu a zleva zezadu. Kvůli vysoké výbavě(xenony, ostřikovače světel, parkovací senzory...) oprava stála asi 50 tisíc. Auto nebylo rozbité moc, ale nárazem se polámalo spousta dílů..
Pak už jen takové ty běžné věci, olej, filtry, pneumatiky, nějaké díly na podvozku pružiny, stabilizátory, čepy...
Vzhledem k počtu najetých km cca 30 tisíc ročně běžný spotřební materiál
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autosalon autojuka v Hradci králové:
Byly vstřícní, auto mi předvedly, dali mi oproti dokladu klíče do ruky a řekli jeďte se sám projet.
Souhlasili i s prohlídkou v nedalekém autorizovaném servise FORD.
Auto mělo na 90% i správný stav najetých km (téměř přesně 200 000) Nyní už má nějakých 272 351
Novinky v recenzi
Podrobnější recenze z mých stránek http://mondeo3.jex.cz
Ford Mondeo 2.2tdci Zatím velice dobré auto s vynikajícími vlastnostmi, luxusní výbavou a vzhedem
Vzhled.
Po vzhledové stránce se mi Mondeo poměrně dost líbí. Má příjemné zaoblené tvary a Líbivé stříbrné doplňky jako střešní ližiny nebo kliky dvěří.
Výbava
S výbavou jsem maximálně spokojen až na pár drobností.
1) Xenonové světlomety jsou fajn ale oproti ostatním vozidlům s tímto typem světel málo svítí.
Toto připisuji špatným čočkám, protože xenonové výbojky jsou stejné jako u ostatních vozů. Vyrábí je nejčastěji Philips nebo Osram.
EDIT: Po zakoupení nových nejsvítivějších výbojek na trhu (Osram silverstar) už svítí dostatečně
2) Loketní opěrka je příjemná věc ale občas by to chtělo ji odklopit, což zde nejde. Je tu napevno. Pod ní je úložný prostor
3) Elektricky sklopitelná a vyhřívaná zrcátka, jsou velmi příjemná věc. Příjdou mi ale trochu nedodělané. Po sklopení zůstávají ještě pořád dost trčet, jako by se zasekly těsně před sklopením. Vyhřívání je trochu nedostatečné. Na staré Audi 80 kterou jsem chvíli jezdil, bylo vyhřívání dostatečné na to, aby do 5ti minut vypařilo veškerou vodu či námrazu která na nich byla. U Fordu to trvá mnohem déle, pokud je vyhřívání vůbec schopno při jízdě nežádoucí vodu odstranit.
4) Poruchovost vstřikovacího systému
Tak jako je to u TDCI nemilým zvykem i mě začalo házet čerpadlo kovové špony a odešlo i se vstřikovači, což je prakticky ta nejhorší možná varianta.
Repase mě stála asi 40 tisíc
To potom člověka neutěší ani fakt že za to nemůže on ale špatná česká nafta i u kvalitínch čerpacích stanic
Jízdní vlastnosti
Po této stránce, jsem s Fordem naprosto spokojený.
Stopu drží, jako bych jel po kolejích. V zatáčkách si je velmi jistý a nebojí se ani velmi ostrého průjezdu. Navíc 18" kola sice uberou něco málo na akceleraci, ale o to víc zase přidají v držení stopy v zatáčce. V porovnání 16" a 18" přidají k maximální možné rychlosti průjezdu zatáčkou tak + 10 km/h. I když se to nezdá, je to hodně. Drží tak, že i já mám co dělat, abych se na sedačce udržel!
Ani v zimě na 16" pneu je jízda prakticky bezstarostná a velmi jistá. Pokud se už stane a výjimečně se Ford "utrhne" ze stopy, zasáhne ESP (Elektronický Stabilizační Systém) a vozidlo dokonale srovná. Jakmile rozpozná, že se vozidlo dostalo do smyku a celou situaci vyhodnotí, přibrzdí patřičné kolo a tím vůz srovná.
Motor
Po motorické stránce, jsem s fordem docela spokojen. Když sem si vybíral auto, měl jsem v oku i něco od vw nebo audi. Pro výkon 110kw bych si ale musel vzít 2,5 tdi, 6-válec a ten žere tak 8 l/100km. Je pravda že ford nepatří mezi nejúspornější, nicméně s výkonem 114kw, 4-válec spotřeba 6,5 l/100km je krása. Rozhodoval jsem se jestli 2,0 nebo 2,2 a uznal jsem že rozdíl ve spotřebě mají asi o 0,2 - 0,3 l/100km. Zvítězil tedy 2,2 TDCI 114kw a i sním se dá jezdit pod 6 l/100km
Co mě u fordu docela překvapuje je, jak i s takto silným motorem a takovým točivým momentem, velmi snadno při rozjíždění "chcípne". Než jsem se naučil s Fordem rozjíždět, nejednou mi motor zhasl. Nedovedu si vysvětlit proč to tak je, nicméně akceptuji to a adaptoval jsem se. Přitom po rozjezdu nabízí motor úžasný výkon a pružnost. Turboefekt je minimální. Dokáže táhnout už od 1500 - 1800 otáček za minutu a vydrží s mírným poklesem přes 4000 ot./min. Dá se s ním pohodlně akcelerovat a předjíždět, bez nutnosti podřazení!
Jediný fakt je že motor je při volnoběhu méně kultivovaný, i když co by jste chtěli, je to diesel a navíc ve vyšších otáčkách se utiší, nebo zanikne v aerodynamickém hluku. Ten mimochodem Ford tlumí taky obstojně. Oproti motorům TDi má větší spotřebu asi o 1 l/100km. Pokud ale vezmu verzi 2,2 TDCI, je to docela přijatelné. U slabších 2,0 TDDi a TDCI je to škoda, protože jak už jsem psal, rozdíl spotřeby mezi 2,0 a 2,2 je asi jen 0,2 l/100km!
Motoricky jsem spokojen a mám jen 2 výhrady a 1 postřeh.
1) postřeh. Převodovka by mohla mít trochu delší rychlostní stupně. Tenhle motor by je zvládl. Jinak ale ke spojce a převodovce bez výhrad. Slušný krátký a přesný chod, zatím i po 220 000 najetých km.
EDIT: Po dalších desítkách tisíc najetých km, jsem měl možnost jezdit i s jinými auty.Taky jsem za mondeo zapřáhl i těžší vlek. Zjistil jsem že ta převodovka vlastně ani úpravu nepotřebuje. Je dobrá i pro jízdu s přívěsem. Pokud jedu pod 100km/h stejně šestku nezařadím protože se motor skoro dusí. Dokonce když jedu 80km/h tak je to tak na 4ku neco málo přez 2000 ot./min. Takže převody bych řekl jsou dobře odstupňovány a s odstupem času říkám že bych je neměnil.
2) VELKÁ NESPOKOJENOST se vstřikovacím systémem delphi. Motor je bezproblémový a bezúdržbový díky řetězovému rozvodu. Bohužel veliká slabina je vstřikovací čerpadlo a vstřiky common rail od delphi. Citlivost systému na špatnou českou naftu je veliká a i mě se stalo, že jsem musel investovat 40 000 czk do repase čerpadla a vstřiků. Pominu li tuto velkou skvrnu na jinak výborném motoru. Nemám co bych vytkl. Otázkou zůstává, jestli alespoň trochu pomůžou aditiva.
3) Nespolehlivost EGR ventilu. Nejjednodušší varianta je, podle mého názoru a zkušeností, zaslepení. Nemusíte nic čistit ani opravovat a máte klid.
Chip tuning
O čem dále hodně uvažuji, je chiptuning. Zvýší výkon na 136kw a při stejném stylu jízdy, sníží průměrnou spotřebu až o 0,5 l ( a o to mi jde především) Je samozřejmě fajn mít v zásobě nějaké ty koně navíc... Hlavně při předjíždění. Snížení spotřeby je ale podle mě zajímavější. Jestliže bych chipem dosáhl deklarovaných hodnot, pak bych jezdil v průměru za 5,5 l/100 km a to se mi hodně zamlouvá. S těmito údaji bych se dost přiblížil již zmiňovaným úsporným motorům TDi. S takovým velkým a těžkým autem, by taková spotřeba byla velice příjemná.
Cena je cca 5000 czk a dělá se na počkání. Až úpravu podstoupím napíšu recenzi z dojmů a výsledků.
Chip tuning > ze 114kw na 136kw. Úspora paliva 1l/100km
Nechal jsem mondeo načipovat. Něco se projevilo na výkonu. Je teď i citlivěji nastavený pedál plynu. To nejdůležitější proč sem úpravu podstupoval je ale úspora paliva. Slibovali až 0,5l/100km a v mém případě je to dokonce až 1l/100km!! S úpravou jsem naprosto spokojený. Teď není problém jezdit plynule za 5,7 l/100km a při úsporné jízdě to jde ještě méně!
Bezpečnost
Mondeo dává poměrně slušný pocit bezpečí z pohledu cestujících.
Své na tom mají pohodlné a dobře držící sedačky, robustnost auta i fakt že je v autě 8 airbagů a ve předu dost dlouhá kapota. To všechno tak nějak člověka uklidňuje že je v bezpečí.
Další fakt, uklidní spíše dlouhodobějšího uživatele a to sice pomocné systémy.
Je zde dnes už standardní ABS, které nenechá zablokovat kola při prudkém brzdění. Také ESP, která zasáhne jak při rozjezdu na kluzkém povrchu přibrzděním prokluzujícího kola, tak i při smyku, když přibrzdí patřičné kolo, aby smyk vyrovnal. V neposlední řadě je zde také brzdový asistent, který při prudkém sešlápnutí pedálu v krizové situaci, např. náhlé vběhnutí zvěře do cesty, zvětší brzdný účinek na maximum. V praxi je to asi jako by auto došláplo samo, rychle a maximální silou brzdový pedál až na podlahu, pro případ že to řidič neudělá. Dosáhne se tím tak rychlého a razantního brzdění
A jaký pak je Mondeo "TAHOUN"...?
No měl jsem tu příležitost zapřáhnout za Mondeo už pár přívěsů. Většinou nešlo o větší přívěsy. Celková hmotnost tak do 500kg. S takovou soupravou se mi jezdí prakticky stejně jako se samotným autem. Přívěsy nejsou za autem tolik cítit. Taky při pohotovostní hmotnosti 1555kg není divu.... Je pravda že tyto přívěsy za autem nejsou moc vidět. Couvání je trochu složitější, právě kvůli tomu že jsou málo vidět. I tak mi to ale nedělá problém.
Zajímavější to začíná být u větších, brzděných přívěsů. Měl jsem za autem dvouosé plato o celkové hmotnosti 1300kg při převozu malého suzuki a dvouosé plato 1600kg při převozu dlouhých palet. Za Mondeem se dá táhnout i víc ale zatím jsem neměl tu čest. Co se těch těžších přívěsů týká, je vidět že Mondeo je svalovec. V prvním případě bylo plné auto lidí a věcí a ještě Ford táhl nejméně 1300kg. Můžu říct že to je pro mě s Mondeem to pravé. Zde ukáže že toto velké a silné auto nemá problém pracovat. Ani v prudkém kopci nebyl problém překročit 80 km/h. Víc jsem ho ale nehonil. Přeci jen sem ještě neměl tolik zkušeností s velkým přívěsem a pak taky bezpečnost nadevše! a neb POSPÍCHEJ POMALU! S velkými přívěsy se mi s Fordem jezdí velice pěkně. V druhém případě jsem vozil těžké palety a věřím že přívěs svých 1600kg měl. I tohoto úkolu se Ford ujal s vervou. Přívěs je za autem krásně vidět a příjemně se s ním i couvá. V kopcích Mondeu nechybí dech a dokonce má i docela rezervu. Je pravda že za dobu co Mondeo mám jsem se s ním sžil na tolik, že s ním umím jezdit hodně úsporně(i pod 5l/100km), což mi ze začátku vůbec nešlo. Přes to mě velice překvapila spotřeba! V kopcovitém terénu, na trase 30 km asi 3 vesnice, kterou jsem absolvoval několikrát za sebou a s naloženým přívěsem jel za 6,2l/100km! Čekal jsem spíš cifry nad 7 a to když to dobře půjde. Tohle jsem opravdu nečekal! Je fakt že jsem nepřekračoval rychlost 80km/h a využíval váhu soupravy v terénu.
Teď plánujeme stavbu domečku. K tomu pořízení nějakého pořádného dvouosáku na nějaký ten materiál a můžu říct že s Ďasem se toho nebojím. Spíš naopak. Je pravda že příves s autem na českých silnicíh pohupuje pokaždé když najede do díry ale jen nahoru a dolu. Do stran ne a to je nepříjemné spíše pro cestující než že by to ohrožovalo bezpečnost. Jinak je přívěs klidný a i při vyhýbacím manévru, jede poslušně za autem. Za velkou dodávkou by přívěs seděl klidněji ale je vidět že je Mondeo všestranné auto a práce se nebojí.
No abych to shrnul. Mondeo je výborný tahoun. Přívěs za autem sedí a Ford nemá s tažením nejmenší problém. Na stálé tahání těžkých přívěsů by byla škoda ho "huntovat" ale když už ho člověk má, nemusí se bát zapřáhnout... Je to opravdu všestranné auto. Může snadno prezentovat firmu, pomáhat na stavbě, převážet jiné auta nebo jezdit na dovolenou. Určitě by se dala jeho síla využít i na tahání karavanů, o čemž do budoucna taktéž uvažuji.
Do Ďase jsem se prostě beznadějně zamiloval :-D
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo mk3 2.2 TDCI
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 18.03.2014 20:58 Ďas
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 18.03.2014 20:55 Ďas
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 08.01.2014 21:12 HonzoiS
- Re: Re: Re: Re: Re: Recenze 08.01.2014 19:49 Ďas
- Re: Re: Re: Re: Recenze 08.01.2014 16:23 HonzoiS
- Re: Re: Re: Re: Recenze 08.01.2014 15:17 Švagi
- Re: Re: Re: Recenze 07.01.2014 19:58 Ďas
- Re: Re: Recenze 06.01.2014 15:43 HonzoiS
- Re: dotaz 06.01.2014 09:58 Ďas
- Re: palivo 06.01.2014 09:49 Ďas
- Re: Recenze 06.01.2014 09:49 Ďas
- dotaz 06.01.2014 00:16 michalpneu
- palivo 05.01.2014 20:38 Toky1
- recenze 05.01.2014 20:15 RADEK1
- Recenze 05.01.2014 20:04 HonzoiS
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: Midlosek
Přidáno: 27.4.2007 699 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2005) Majitel: miroussm
Přidáno: 17.1.2014 1110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: hedvin
Přidáno: 3.3.2009 239 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: RKa
Přidáno: 6.4.2010 239 Majitel 9.89 Uživatelé