Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ital Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:102000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Toto auto je již můj čtvrtý Fiat (už jsem měl kromě jiných značek kdysi Fiat 127 Special, Fiat Punto a Fiat Stilo MW staršího typu) a koupil jsem ho v podstatě bleskově začátkem září 2013 v jednom autobazaru střední velikosti. Protože jsem už Fiat Stilo MW (1.9 JTD 85 kW) měl od roku 2003 do roku 2012, padl mi do oka tento zajímavý exemplář z roku 2006, oproti původnímu lépe vybavený a výkonnější model. Motor 1.9 JTD 16V Multijet 110 kW je u modelu Stilo poměrně málo vídaný. Jsem rád, že ve spojení s výkonnějším motorem je ve srovnání s mým původním Fiatem Stilo použita 6 stupňová manuální převodovka, motor tak točí při 140 km/h cca 2500 otáček.
Stav vozu při koupi byl průměrný, motor s převodovkou se jevil ve velmi dobrém stavu, brzdy vykazovaly již na první pohled velké opotřebení, celých cca 85 tis.km na ně nikdo nesáhl. Pravdou je, že mně u předchozího Fiatu Stilo MW vydržely 110 tis km, kdy jsem auto vlastnil.
Výbava Dynamic mimo jiné zahrnuje: el. ovládání oken, zrcátek i s vyhříváním, dvouzonovou atom.klimatizaci, rádio s CD a mp3, výškově nast.sedadla a volant, posuvná zadní sedadla, alarm (s čidlem vnitřku i proti zvednutí), imobilizer, defend lock, loketní opěrku mezi řidičem a spolujezdcem, ABS, ASR, EPS, posilovač dual drive, dešťový senzor, možnost otevírání i jen horní poloviny zadních pátých dveří, atd. ...
Silné stránky
Výkonný motor JTDm, který se dával i do Alfy 159 a nové Cromy; 6 stupňová převodovka, velký vnitřní prostor, automatická klimatizace.
Tento model ještě naštěstí nemá DPF. Rovněž není obětí módního "downsizingu".
Párkrát jsem se s tím už svezl i rychlostí přes 200 km/h. Z aut které jsem dosud měl, dynamikou bylo srovnatelné či lepší pouze Mitsubishi Lancer (s benzínovým dvoulitrem).
Fiat Stilo MW v této modré barvě se mi líbil na první pohled. Navíc se v kombinaci této barvy a motorizace moc nevyskytuje.
Defend lock a vypískovaná kódem komplet všechna skla.
Za ceny, za které se Fiat Stilo MW JTD dnes prodává, poskytuje hodně muziky za málo peněz (i přes následné investice do údržby a oprav jako v případě mého auta).
Přijatelné ceny náhradních dílů, repasované turbo výměnným systémem již za 6500 Kč (www-ceske-repas-turba.cz), což je super.
Slabé stránky
Odešla spojka v 86000 km, u tohoto výkonového provedení je to údajně běžné.
Auto se moc nehodí do městského provozu, vyšší výkon ve spojení s krátkým 1. a 2. rychlostním stupněm není do města to pravé ořechové. Mně to nevadí, po městě toho moc nenajezdím (mj.nemám ani nervy na to ničit auta popojížděním v kolonách, ta pravá svoboda pro mně i auto začíná až za hranicemi velkoměst...). Takže já dělám většinou delší cesty a pokud možno po dálnicích a rychlostních komunikacích.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V 84800 km prohlídka vozu po koupi a tyto opravy: preventivní výměna rozvodů, nové brzdové kotouče a destičky na celém voze, nová táhla ruční brzdy, údržba klimatizace, nový olej a filtry, nové přední pružiny a nové silentbloky zadní nápravy.
V 85500 km oprava alternátoru (menší závada vlivem zapadlého cizího tělesa dovnitř v minulosti)
V 86000 km komplet nová spojka.
Vše ve značkovém servise Autocentrum Dojáček, což je z mého pohledu velmi dobrý servis za solidní cenu.
Za dobu co auto vlastním (od září 2013) jsem s tímto konkrétním vozem ujel 18000 km, po počátečním vychytání much již posledních 16500 km bez problému.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nemám žádné vážnější výhrady, vše proběhlo klasickou cestou včetně zkušební jízdy a prohlídky vozu na zvedáku, sjednání pojištění přímo v provozovně bazaru atd.
Auto jsem v poledne objevil na netu a nasledně týž den navečer koupil spontánně a intuitivně během cca 1 hodiny na konci zavírací doby, takže to proběhlo vše bleskově a standardně. Poradci na záležitosti koupě auta si o mně myslí že jsem "střelec od boku" a "neřízená střela", nevyvracím jim to. Prostě my "Fiatisti" se občas takhle rozhodujeme :-).
Závěr
Přestože investice do údržby v prvních měsících po koupi vozu byly poměrně vysoké, není důvod propadat pesimismu. Pořizovací cena těchto vozů není vysoká a ikdyž to vše sečtu s náklady na opravy a servis, tak ve výsledku nejsem ani na 2/3 ceny ojeté Škody Octavie 1,9 TDi combi s podobným počtem najetých km. A to má nejrozšířenější Oktávka jen 77 kW (pominu li motorizaci 2.0 TDi s ještě vyšší cenou). Takže vše celkem OK, auto slouží již přes 2 roky spolehlivě, měním jen olej filtry, koupil jsem nový akum. a raději tankuju OMV MaxxMotion Diesel (neznám pak žádné problémy s EGR ventilem, kouřivostí a emisemi, auto startuje i po delší odstávce ihned).
Přidat názorDiskuse: Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTDm Dynamic 110 kW
- Turbo repas 21.01.2016 08:47 Čybuk
- Italské vozy 01.01.2014 01:16 Čybuk
- Re: pěkná modrá střela... 30.12.2013 19:47 Čybuk
- Re: intuitivní nákup 30.12.2013 19:42 Čybuk
- Re: Turbo za 90tisic Kc? 30.12.2013 19:36 Čybuk
- Turbo za 90tisic Kc? 30.12.2013 18:06 Nicco
- pěkná modrá střela... 29.12.2013 22:35 roox
- intuitivní nákup 29.12.2013 21:11 Verny_2013
Další vozy Fiat Stilo
-
Fiat Stilo (2003) Majitel: SpeedyR
Přidáno: 11.2.2015 610 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2003) Majitel: mRKEF
Přidáno: 19.2.2015 38 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2004) Majitel: begbeee
Přidáno: 5.11.2012 37 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2006) Majitel: JozoO
Přidáno: 4.2.2013 28 Majitel 9.40 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2002) Majitel: cmike
Přidáno: 30.10.2012 65 Majitel 9.26 Uživatelé