Recenze
Technické info
Přezdívka auta Piškot Rok výroby 1999 Koupeno nové najeto [km]:196000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1905 výkon [kW]: 51 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Auto bylo koupeno jako nové, ve výbavě Combispace, takže je výbava hodně strohá, jeden airbag, stavitelný volant, otáčkoměr, čtecí lampyčky vepředu a oplastování nákladového prostoru. Auto je v úprvaě N1, tudíž má zaslepená zadní kufrová okna (to autu dost sluší) a uvnitř posuvnou kovovou mříž (přepážku), ta je výhodná pokud se veze hodně zavazadel v plně obsazeném autě, naložit se díky tomu může až ke stropu, nevýhodou přepážky však je to, že dělená zadní sedadla(1/3 2/3) zde nemají smysl. POsuvné boční dveře jsou jen na pravé straně, ale pro běžný provoz je to dostačující. Jinak celkově je auto velký držák, když to ještě bylo jediné auto ve firmě, tak se v něm vozil náklad (různé ocelové součásti) i daleko převyšující hmotnosti uváděné v TP a vždycky se všechno v pořádku dovezlo.
Silné stránky
Auto je velice pohodlné, prostorné a i při mých 192cm v něm nemám žádný problém jak vpředu, tak na zadnícj sedadlech. Je ideální na dlouhé trasy, ale i na krátké couračky po městě. Sice by mu slušel silnější motor, předjíždět s 1,9D je někdy nadlidský úkon, ale když se rozjede, tak to jde. Motor je velký držák, 166.000km bez nějakých oprav a má příznivou spotřebu (kolem 6 litrů) a to ho moc nešetřím a kolikrát jezdím s pedálem na podlaze.
Slabé stránky
Slabou stránkou auta je výfukové potrubý, moc dlouho nevydrží. A také lak, je tam základní červená barva, ale na kapotě a střeše vypadá strašně, jak je to bičované větrem, i když je pravda, že autu se moc péče nedostávalo, je to firemní auto, takže většinou myčka a víc nic. Ale určitě ten lak půjde rozleštit.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto se v servisu prvních 130000km moc neohřálo, jen výměny oleje a filtrů. Pak začala odcházet přední náprava, tyčky stabilizátorů jsou měněné už několikrát, čepy a poloosy jsou už také nové. Rozvody na autě vydrželi 155.000km, pak se nechali vyměnit, ale vypadali že by ještě najezdili hodně kilometrů. Další co jsme museli měnit bylo teď před "zimou" žhavící svíčky. Též v předu odešli obě pružiny, levé prasknul spodní závit, takže si sedla na další a nebylo to znatelné, odhalili to až při zimní prohlídce, pravá praskla uprostřed a zaryla se do pneumatiky, ale pneu to vydržela, jen měla o drážku víc. Věčné problémy jsou s výfukem, ten už je na odpis celý, je tam chybě řešené zavěšení, zavěšen je jen u motoru a pak až nakonci u tlumiče, takže trubka praskala poměrně často, ale to jsme spravovali doma, teď se ale odporoučel koncový tlumič, takže bude výfuk celý nový. Dneska jsem dával nové letní pneu na předek, už v předu čtvrté pneu (první z výroby vydrželi 70.000km). Jinak servis děláme u známého mechanika a dávají se na auto neoriginální díly.
Kola
V předu jsou obuty pneu Kleber Dynaxer HP2 175/65 R14 82T, na autě vypadají moc dobře, dalko lépe než Michelin Agillis 175/65 R14 86T, který je na zadních kolech. Jinak na zimu používáne v předu Debica Frigo 2 175/65 R14 82T a velká spokojenost.
Novinky v recenzi
Prodej
Tak autí bude asi na prodej, koupili jsme nového Forda C-Max, tak se s tímhle asi rozloučíme, byl to dobrý společník, ale zatím je stále náš :-)
Další vozy značky Peugeot
-
Peugeot Partner (2014) Majitel: Honza25
Přidáno: 5.2.2015 1410 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2003) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 5.8.2023 010 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 16.3.2019 09 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Peugeot 406 Coupe (1999) Majitel: Are
Přidáno: 21.4.2007 2639 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Peugeot 207 (2009) Majitel: Ronault.
Přidáno: 15.2.2012 21310 Majitel 9.92 Uživatelé