Recenze
Alfa Romeo 147 2.0 T. Spark Distinctive
Technické info
Přezdívka auta Alfinka Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:131000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1970 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 181 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3
Popis vozu
Takže jak jsem se k vozidlu vůbec dostal - do italskejch aut jsem blázen od jakživa. Moje první vozidlo byla Alfa Romeo 33 - měl jsem ji strašně rád, i když upřímně řečeno to byl tak trošku vrak - rez byla skoro všude a spotřeba kolem 2O litrů/100 km, to taky zrovna v pohodě nebylo, ale vždy když jsem usedl za volant, tak mi začlo bušet srdce jinou frekvencí, prostě super pocit. Postupem času byla nutnost se tohoto vozidla zbavit a tak bylo i provedeno, ale vždy na první Alfinku budu vzpomínat jen v dobrém :) Po Alfince jsem vystřídal řadu německých vozidel - Opel Vectra, VW Vento, Ford Escort. Až na posledně jmenovaný vůz jsem si na ně nemohl ztěžovat, ale pořád jsem pokukoval po italskejch autech, proto jsem od bratra ( taktéž blázen do aut a jako jeden z mála v ČR do Lancie - pokuď dobře počítám, tak už vlastní patý vůz této značky) koupil Lancii Dedru 1,8 VVT Station Wagon - v našich končinách jich jezdí opravdu minimálně, a to se mi líbilo. S vozidlem jsem byl vcelku spokojen, ale konci minulého roku už číslo na počitadle atakovalo hranici 300000km, a tak už byl čas na výměnu. Ze začátku bylo ve výběru spoustu vozidel, ale postupem času se výběr zúžil na VW Passat B6, Mazda 6 a Alfa Romeo 147, ale pořád jsem nemohl najít kus, který by se mi líbil, měl najeto málo km - doložené servisní knihou a byl za přijatelnou cenu - a to jsem hledal jak u nás, tak v zahraničí. Až po pár měsících byl nalezen vůz, který by odpovídal požadavkům - po pár telefonátech a návštěvách u prodejce ( i kyž jednání s prodejcem nic moc :( ) byla Alfinka doma......
Tak teď k vozidlu jedná se o Alfu Romeo 147 2,0 Twin Spark Dictinctive - v době Koupě najeto 126000 km doložené servisní knihou. Vůz je v černé perleťové metalíze ( která dle mého názoru tomuto vozidlu sluší asi nejvíce), v max výbavě kromě navigace. Výbava ve zkratce - 8 airbagů, dvouzónová klimatizace, červená kůže, vyhř. sedačky, tempomat, ABS, ASR, muziku Bose, i když bohužel pouze její chudší verzi - do vozidla se dávala i aparatura s integrovaným subwooferem - což můj vůz nemá- Škoda:(, palubní počítač s rozšířenými funkcemi, atd.
Při prvním pohledu na Alfinku zaujme její design, který ji i po letech (představení modelu v roce 2000 - a to už je nějakej ten pátek) řádí na jedno z nejhezčích aut ( aspoň pro mě teda ), k tomuto designu samozřejmě patří pořádný kola - ja mám originál Alfa R 17 - a ty k vozidlu padnou, ale časem možná přijdou o palec větší. Po otevření velkých dveří, který sice usnadňují nastupování dozadu (tam já stejně většinou nikoho nevezu), ale vystoupit z vozu mezi zaparkovanými vozidly je opravdu oříšek. Na vás čeká vcelku zdařilý interiér s měkčeného povrchu - naštěstí v mém voze nic nevrže ani neskřpípe - zatím ne. Dále dva tubusy ukrývající otačkoměr a rychloměr a mezi nimi displej s palubním počítačem - opravdu povedená věc, proto nechápu proč verze po faceliftu o tyto tubusy přišla :(. A teď nejpovedenější věc v interiéru a to jsou sedačky v červené kůži s dlouhým sedákem na kterých se mi sedí úžasně - a to i s mými 198 cm, takže ve předu je místa spousta. Horší je to vzadu - za mnou opravdu moc místa nezbývá, ale jak už bylo psáno vzadu moc osob nevezu, takže to neřešim. Jediný co mi na sedačkách vadí je , že kůže je hodně nachýlná k poškození, takže do auta si musím vybírat vhodné oblečení abych nic náhodou nepoškodil a to je někdy opravdu sranda :) Dále vyhřívání sedáku by mohlo být taky učinější - pouze jeden stupeň nestačí. Volant nastavitelný ve dvou osách potažený performovanou kuží perfektně padne do ruky - chybí mu pouze multifunkční ovládání. Na účinnost dvouzónové automatické klimatizace si nemohu stěžovat - vše funguje jak má, a to jak v zimě tak teď už konečně i v létě. Zvuk orig. aparatury je ta good, ale samozřejmě že bych tu raději měl výkonější s integrovaným subwooferem umístěným v kufru vozidla - možná časem... Zavazadelník je opravdu malý, jelikož předchozí vozidlo byl kombík, tak je to znát opravdu velmi - na dva kufry pro mě a přítelkyni na dovolenou to stačí, ale na převoz kola to už není ani náhodou.
Jízdní vlastnosti spojené s koly a pneumatiky dostatečných rozměrů a značky(a to konkrétně 215/45 ZR 17 Goodyer Eagle F1) na danou třídu vozidla famozní. Jediné co mě zamrzelo bylo zjištění, že vůz nemá stabilizaci (u Alfy označována jako VDC) - na tento fakt jsem bohužel přišel při zkoušce kdy se ta stabilizace konečně zapne na kruháči - stabilizace se samozřejmě nezapla ( logické, když ji vůz nemá) a já šel smykem na zábradlí - naštěstí to dopadlo dobře - vozidlo bez újmy. Jinak vozidlo drží zvolenou stopu, tak jak má - vše záleží na řidiči....
Pokud jde o motor 2,0 T.S. výkon 110 KW je plně dostačující, jak už je u těchto motorů zvykem tento výkon je k dispozici až ve vyšších otačkách, ale tam jde alfa velmi ochotně. Do budocna jsou plánovány menší úpravy motoru, takže pár koníků přibude. Jediný co mi vadí na tomto motoru je vysoká spotřeba oleje - cca 1l na 1500km na to jsem u žadných předchozích aut nebyl zvyklej:( - možná je to olejem, předchozí majitel tam dával Total Quartz 9000 5W-40 - tento olej zatím dávám i já. V servise mi bylo sděleno , že ani tento olej nevydrží teploty, ke kterým dochází u těchto motorů a dále doporučeno, abych přešel na Selenii Racing a nadměrná spotřeba oleje odpadne, tak uvidíme příští měsíc, to dojde k výměně oleje. Spotřeba benzínu zrovna nízká taky není pohybuje se mezi 9-10 l/100km, samozřejmě záleží na stylu jízdy.
Řazení jde vcelku ztuha za to zase přesně, je nutný přišlápnout spojkový pedál až k podlaze - už jsem si zvykl.
Poruchy nebo spíš mouchy , které vůz má - občasné problikaní kontrolky airbagu spolujezdce ( konstrukční chyba modelu ), špatné umístnění tlačítek výhřívání sedadel - při nasedání se občas stane, že se sepne - řidič to samozřejmě pozná hned :), ale pokud spolujezdec nebo v mém případu spolujezdkyně hned vystoupí, tak řidič to pozná až po delším čase a to vypálením pojistky ( kontrolka prostě neexistuje ), vlivem velkých kol rázy od předních nápravy při přejezdu nerovností (kterých je u nás bohužel hodně)
Silné stránky
Design ( kočkolap )
Jízdní vlastnosti
Brzdy
Výbava
Slabé stránky
Spotřeba jak benzínu, tak i oleje
Zavazadelník ( je opravdu malý )
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisuju u známého, který si specializuje na italský auta,takže sevis bez problémů :)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto koupeno u Procars s.r.o. - upřímně řečeno už bych si tam auto nekoupil - k auta slíbená veškerá dokumentace prováděných oprav doložená fakturami - do dnešního dne dodáno nebylo. Mám pouze sevisní knižku :(
Další vozy Alfa Romeo 147
-
Alfa Romeo 147 (2001) Majitel: Tom-Si
Přidáno: 8.4.2008 12510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 147 (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.2.2010 609 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Alfa Romeo 147 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.5.2008 5710 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Alfa Romeo 147 (2003) Majitel: MirekGTA
Přidáno: 17.3.2011 6510 Majitel 9.64 Uživatelé
-
Alfa Romeo 147 (2007) Majitel: bageta
Přidáno: 1.12.2013 010 Majitel 9.05 Uživatelé