Recenze
Renault Mégane GT220
Technické info
Přezdívka auta Megane GT220 Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:44000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 162 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední
Popis vozu
Ve chvíli, kdy dosluhovalo rodinné Mondeo a sportovní Clio R.S. bylo sice hezkým, ale už trochu zbytečným rozmarem, jsem sháněl auto, které by mi tak nějak nahradilo obojí. Vím, těžký úkol, ale nakonec jsem se rozhodl, že se ho pokusí zhostit Megane GT 220. Tohle jsou moje zkušenosti po čtyřech letech soužití.
---
Moje první setkání se sportovnějším meganem bylo skrze model R.S., který jsem měl na chvíli půjčený a zcela mi učaroval. Moje tehdejší Clio R.S. IV bylo auto nového střihu – dobré, šikovné, ale takové "normální". Ve srovnání s tím byl megane R.S. živel, s úžasně charismatickým motorem a pocitem polo-závodního náčiní. Těžko se to popisuje slovy, ale za těch pár chvil jsem za volantem zažil víc, než s jinými auty za celé roky. Fantastické auto!
Když jsem se dozvěděl, že Renault tento motor montuje do rodinného, rozumně naceněného kombíku, bylo jasno. V roce 2016 jsem stihnul koupit jeden z posledních kusů třetí generace (nastupoval tehdy současný megane ph. 4, který je asi objektivně lepším autem, ale já chtěl 2.0 TCe!) a v půlce roku byl doma.
Rychle ke vzhledu. Obecně mi hrozně vyhovuje, jaký je GT220 sleeper – nejen, že nemá klasicky "namachrované" dvě koncovky výfuku, on nemá ani jednu! Stříbrná barva navíc dále skrývá vlka do beránčího roucha, takže se celá řada předjížděných aut diví 😄. Vzhled mi i po letech nesmírně vyhovuje.
Mimochodem, barva byla tehdy oříšek. Chtěl jsem šedou, ale Renault tehdy přestával nabízet "šmrncovní šedou" a přešel na tuctovější, takže jsem se nakonec rozhodl pro stříbrnou. Tu jsem kdysi neměl rád – byla flotilová – ale risknul jsem ji a nakonec si ji vyloženě oblíbil. Kromě toho, že maskuje speciálnost auta, je vysoce praktická – do myčky stačí jezdit jednou za čas.
Jednoznačný highlight auta je jeho motor: silný dole, výkonný nahoře. Dieselové Mondeo mělo 400 Nm, takže první dojem ze zrychlení byl skvělý, ale pak se člověk divil, proč předjížděcí manévr trvá tak dlouho. Clio bylo pravý opak: když se tomu šlapalo na krk, jelo krásně, ale pouhých 240 Nm působilo v řadě situací vyloženě vlažně. Megane z nízkých otáček zabírá jako diesel (340 Nm), přitom má "benzínový" výkon 220 koní. Je to nádherná kombinace.
Zbytek jízdních vlastností nepřekvapí – podvozek je tvrdší, řízení a řazení takové renaultovské (abych se přiznal, tyhle dvě věci mi nikdy na GT/R.S. modelech nepřišly nic světaborného). Sedačky jsou výborné – určitě mi vyhovovaly víc než ty v cliu R.S, krásně obepnou, přitom jsou na delší jízdu pohodlné.
Zkrátka, kombinace sportovních genů a běžného auta je v meganu GT220 geniální! Auto v pohodě doveze rodinku na místo určení, a když si děti a maminka vystoupí, může si tatínek trochu zablbnout.
Měli jsme spolu nějaké trable? Kromě pravidelného servisu jsem řešil akorát výměnu jednoho pruhu denního svícení, jinak žádný problém. Za zmínku asi stojí, že si zbytek rodiny "bál" megana půjčovat – spojka je trochu tvrdá, stejně tak řazení, starším lidem se do tvarovaných sedaček trochu hůř leze, atd. Pro mě vlastně dost výhoda 😄.
Zkrátka a dobře, megane GT220 byl dobrý parťák. Jeho nástupcem je v naší garáži Hyundai Kona, což je zase jiná kapitola. Díky, Renaulte, že jsi dal světu tak skvělé auto!
Silné stránky
+ Motor
+ Kombinace sportovnosti a praktičnosti
+ Bezproblémový provoz
+ "Stará škola"
Slabé stránky
- Řazení není zrovna vzor dokonalosti
- Byl trochu problém dokoupit aktuální mapy
- Všechno trochu tužší, je to zkrátka sportovec
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po koupi výměna jednoho pruhu LED denního svícení (z výroby jedna LEDka nesvítila), jinak jen běžné servisy, vše zcela bez problémů.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno ve France Car Pardubice/Dražkovice, spokojenost jak s procesem nákupu, tak s následovným servisem.
Přidat názorDiskuse: Renault Mégane GT220
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nej Megane... 01.04.2020 16:31 idam.i
- Re: Re: Re: Re: Re: Nej Megane... 01.04.2020 14:06 Borek B.
- Re: Re: Re: Re: Nej Megane... 31.03.2020 20:06 idam.i
- Re: Re: Re: Nej Megane... 31.03.2020 16:50 Borek B.
- GT 28.03.2020 00:12 twistedTSD
- Re: Re: Re: Re: Nej Megane... 21.03.2020 14:26 Ronault.
- Re: Re: Re: Nej Megane... 21.03.2020 12:52 idam.i
- Re: Re: Nej Megane... 20.03.2020 20:54 Ronault.
- Re: Nej Megane... 20.03.2020 08:42 Borek B.
- Nej Megane... 19.03.2020 08:29 Ronault.
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Mégane (2009) Majitel: DanV
Přidáno: 4.5.2009 1749 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2014) Majitel: JaWohl
Přidáno: 23.2.2015 799 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2010) Majitel: positivemind
Přidáno: 23.1.2016 2710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2013) Majitel: Ronault.
Přidáno: 15.1.2021 4810 Majitel 9.91 Uživatelé