Recenze
Škoda Favorit LX 781.135 B 40 kW
Technické info
Přezdívka auta Fávo Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:107800 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 94 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 137 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 13 * zavazadlový prostor [l]: 253 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Tenhle fešák je můj první vůz.
Koupil jsem ho ojetý a to dne 5.6.2008
Jak už asi vidíte je to Škoda Favorit LX
Ale možná, někteří nevíte že od roku 1988 bylo Vyrobeno kusů 783167.
Je to novější model o tom i napovídá rok, je vyroben v Mladé Boleslavi v roce 1994.
Co se týče těchto modelů, oproti starším Favoritům, má lepší odhlučnění čalounění dveří i o něco silnější plechy.
VÝBAVA LX:
Látkové potahy sedadel, analogové hodiny v přístrojovém panelu, lůžková úprava, dvou rychlostní stěrač předního skla s cyklovačem, vyhřívané zadní sklo, zpětná zrcátka seřiditelná zevnitř, sklon předních světlometů seřiditelný z místa řidiče, čtyři hlavové opěrky potažená látkou.
MYMOŘÁDNÁ VÝBAVA:
Tónované skla, zamykání zpátečky, přední světla do mlhy, Centrální zamykání.
PALUBNÍ DESKA + PŘÍSTROJOVÁ DESKA:
Tak začnu k názoru přístrojové desky, na ní si opravdu nemůžu stěžovat vše je přehledné dostatečně velké, (možná i na můj vkus až moc velké). Zapnutí veškerých funkcí je velice zdařile a zřetelné, na přístrojové desce se rozsvítí veliký modrý, či zelený…obdelník..a hnedka vidíte co máte zapnuté. A spínače mlhových, či vyhřívaní zadního skla, je taky..velice přehledné, taky jak jsem psal, až na můj vkus jsou ty spínače až moc veliké!
Páčky neboli (Lucasy) by mohli být kvalitně zpracované jsou jak pro malé děti takové tenké, když dám směrovku, špatně zaskakují, nebo vůbec někdy!! NEZASKOČÍ!! A musím dát po druhé páčku na horu či dolů..také „houkačka“ (klakson!) By mi vyhovoval spíše na volantu.
Palubní Deska:
Ta na kvalitě určitě nepřidala. Na to že je přístrojová deska je celkem slušná, tak palubní deska je opravdu nic moc je taková jak bych to řekl tenká né…moc robustní a chatrná vše v ní vrže, teda aspoň mě, když jedu né moc na rovné silnici, slyším všude vrzání…skřípání…není to moc příjemné. Ale měl jsem rozebranou celou palubovku i přístrojovku a poté namazal šroubky, a potom pořádně dotáhnul…teď musím říct že ty pazvuky jdou slyšet rozhodně míň…ale zbavit se toho úplně nemůžu.
MOTOR:
typ Š 781.135 B:
Je to TZV: třináctistovka OHV.
Kapalinou chlazený zážehový řadový čtyřválec uložený napříč v předu.
příprava směsi jednobodovým elektronickým vstřikováním Bosch Mono:::Motronic, řízený katalyzátor, hliníkové rozvodové tyčky u sacích ventilů, (dutiny ve dnech pístů), největší výkon 40 kW (54 k) / 5000 min-1, největší točivý moment 94 Nm / 3250 min-1, palivo benzin s minimálním oktanovým číslem 91 bezolovnatý.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Elektronické bezdotykové zapalování, chlazení kapalinové v uzavřené soustavě s termostaticky spínaným elektrickým větrákem, tlakové oběžné mazání s plnoprůtokovým čističem oleje, u modelů s elektronickým vstřikováním třícestný katalyzátor výfukových plynů s lambda (kyslíkovou) sondou, alternátor 14 V - 55 A, akumulátor 12 V - 37 Ah (typ 136), 40 / 44 Ah (na přání od 1993 55 Ah), spouštěč výkony 0,8 kW
A můj názor na motor?
Ano, ve Favoritu to je to velice zdařilá pohonná jednotka, v poměru Výkon/spotřeba- i když ta spotřeba by mohla být nižší.
Co se týče kvality/odolnosti myslím že to je velice odolný motor, hlavně občas musíte otevřít kapotu a zkontrolovat těsnění pod hlavou, častá závada u favoritů!!! Ještě mi vadí taková maličkost, a to je měrka oleje ta by mohla být udělaná zdařile, např.: Jako u Felicie! Jde podstatně hůř zdělávat, musíte jí pořádně chytnout a „pokvrdlat“ z ní, - a pak jí zdárně vytáhnete! Zasunutí zpátky do otvoru taky je složité je tam hlavně málo místa, je to maličkost ale velká J. O motoru se nedá říct že je tichý, ale…- hlavně se mi líbí ten zvuk jak jedu do kopce na druhý stupeň okolo 50Km/h má to příjemný zvuk J takový bzučivý prostě uklidňující!!! Ale při normální jízdě např.: Ve městě to je jinačí! jenom škoda že neudělali pod kapotou nějaké to odhlučnění, potom by byla jízda o něco klidnější! Bohužel mám nejslabší verzi 40 kw, a výkon je opravdu slabý! Např.: když jsem plně naložený 4 lidi a v kufru pár kilo! Tak ve strmém kopci jsem rád že někdy vyjedu na druhý stupeň.
PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ:
mechanicky ovládaná jednokotoučová suchá spojka s talířovou pružinou s bezazbestovým obložením, plně synchronizovaná pětirychlostní přímo řazená převodovka, I - 3,308; III - 1,913; III - 1,267; IV - 0,927; V - 0,717; Z - 2,923; stálý převod 4,167 nebo 3,895
A můj názor na převodovku?
Na převodovku nemám žádný záporný názor, i když jde řadit úplně teda skoro, zlehoučka, možná by to chtělo GO, je dost možné že s tím jezdil nějaký „závodník“ nevím jak to chodí v ostatních favoritů, ale mě fakt docela lehce!
Občas mi nezaskočí zpátečka, a potom jak pustím spojku to chrčí…Musím chvilku počkat či párkrát promáčknout spojku a jak uslyšíte tzv. cvaknutí můžete zdárně plnou parou vzad J.
Řazení není určitě moc přesné, musíte celkem šermovat rukou prostě řazení má dlouhé…Dráhy…trojka by mohla být kratší, aby při podřazení a poté, předjíždění zbytečně nevytáčel motor do velkým otáček, ale to je můj názor.
BRZDY:
Hydraulický dvouokruhový brzdný systém s diagonálním členěním brzdových okruhů – vpředu: brzdové kotouče s bezazbestovým obložením,
vzadu: samonastavitelné bubnové brzdy s bezazbestovým obložením podtlakový posilovač ruční brzda na zadní kola.
Můj názor k brzdám?
Tady nemám celkem nic vytknout.
Je celkem pozitivní! K váze automobilu rozhodně stačí bohatě, ještě jsem nezažil vadnutí brzd, a to asi protože nejezdím nějak ostře, taky si rád dopřeji rychlé jízdy, ale jak píšu výše, brzdy mě nezklamaly a nevadnou mi! Jenom by pedál brzdy mohl jít o malinko lehčí. Když vám napíšu že se dají dělat dobré hodiny, tak tím mám na mysli že i ruční brzda brzdí kupodivu, výborně.
Zavazadlový prostor!
Ten je ukrutně malinký, nevejde se tam žádný větší nákup, kor.. když vezu babičku a má vnuknutí nakupovat. Velikou ale opravdu velikou udělali blbost že se dá otevírat kufr pouze klíčkem, např.: když už mám nastartovaný motor, a něco jsem tam zapoměl dát, prostě musím dát klíček na STOP a vytáhnout ho, a vyskočit ven a prostě ho odemknout! Pro někoho maličkost, ale pro mě rozhodně ne
Silné stránky
+Výhodou je hlavně to! Že jsou velmi levné náhradní díly
+celkem jednoduchá konstrukce, sice to není jak škodovka! Ale většinou zručný kutil si opraví všechno sám!
+Dostupnost náhradních dílů
Slabé stránky
-Jak jsem už psal…Tak převodovka není nic..moc...a výkon motoru jak by smet..!!!
-Hluk motoru v interiéru, kvůli neodhlučněného motoru.
-Taky mě štve - - hydrokorektor světel..Jeho vysychání té kapaliny, potom musí koupit nový --za skoro 900Kč Také Lucasy, by mohli spínat lépe!
-Koroze ( hlavně pátých dveří ) ale já si naštěstí na korozi nemůžu nějak obzvlášť stěžovat, no to víte hlavně se o auto dobře starat, pak se vám třeba…odvěční pěkným lakem i koroze nebude!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vše mám napsáno v novinkách.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autobazar HorizontCar ve Vyzovicích - absolutbě příjemný dojem, rychle-snadno!
Novinky v recenzi
Servis Brzdy
24.7.2010 Výměna brzdových kotoučů Ferodo + Desky, výměna byla celkem náročná musel jsem upravit třmen - a to, zbrousit. Museli jste to taky dělat? Díky...
Výměna oleje
10.3.2010 - Výměna oleje Agip10W při 123100 Km
stěrače
Nové bez rámové stěrače FLAt, v nejbližší době dodám fotky, co se týče auta stále se cítí fit ;-) Tachometr ukazuje nyní bezmála 122000KM
Spínač topení
Tak mi odešel otočný spínač na ventilátor :( nejde 3stupeň, zima se blíží, tak holt budu muset koupit new...protože bez plného výkonu ventilátoru se zima nedá přežít..:)
Fávo, má novou STK. Měl jenom tři lehké závady...
Měl jsem problémy z dobíjením, dobíjelo mi to až v 3000 ot/min. Nebudilo mi to reg.napětí v alternátoru. Kvůli pitomém uhnitém drátku od alternátoru který vede na žárovku. Teď OK.
Auto z ničeho nic přestalo jet, a to se mi stalo asi 4x. Dojel jsem tak tak do Autorizovaného servisu Škoda a tam mi to, za 1Den bádání spravili - vyčistili sítko paliv. Čerpadla
Pořád mi svítily dálkové světla. Blbý je že se mi to stalo večer, a všechny jsem oslňoval - lepší čas si to relé vybrat nemohlo :-) Jinak výměna všech relé, za značkové škoda + Magneton - pak hodím FOTO!
12.1.2009 Odešel Startér, a očistěno čidlo otáček.
palivoměr-Žárovka new
(žárovička byla K.O)
Nesvítí mi rezerva nevím v čem je ERROR! Žárovka je OK! Tak nevím :-(
4.10.2008 Točkoměr ukazoval nesmysly, tak jsem to rozebral! A pootočil takovou tou bílou plastovou maticí. Samozřejmě jsem dal nejprve ručisku spátky na "0" rpm. poté točil...A zdá se źe je zatím vče OK!
2.8.2008 Natřeny třmeny+Výměna brzdových hadiček!
Nastříkány bubny nejprve základ červená, potom spray speciální žlutá barva na brzdiče! Potom jsem zapojoval otáčkoměr, místo analogových hodin! A ještě starý přerušovač blikačů šel pryč, místo něho jsem tam zapojil přerušovač z Felicie!
Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit LX 781.135 B 40 kW
- Re: 165 26.04.2010 21:39 Ronault.
- plo 26.04.2010 21:33
- 165 24.03.2010 07:58
- 165 24.03.2010 07:56
- Re: Re: Re: Re: Hodnocení 15.08.2009 19:56 Ronault.
- Re: Re: Re: Hodnocení 15.08.2009 19:34 Bl@de
- Re: Re: Hodnocení 15.08.2009 14:52 Ronault.
- Re: Hodnocení 15.08.2009 13:39 Bl@de
- Re: Hodnocení 12.08.2009 19:31 Special-line
- Hodnocení 12.08.2009 19:27 Ronault.
- Re: Pěknej Fanouš 12.05.2009 16:58 Bl@de
- Pěknej Fanouš 09.05.2009 10:34 Smells
- Oktávka 28.04.2009 22:40 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: ZA 10 31.01.2009 19:18 Bl@de
- Re: Hodnocení 31.01.2009 19:12 Bl@de
- Hodnocení 30.01.2009 08:42 JOB
- Re: Re: nedosazitelny sen? 29.01.2009 21:00
- ZA 10 12.01.2009 19:03
- Re: nedosazitelny sen? 11.01.2009 13:39 Bl@de
- nedosazitelny sen? 11.01.2009 12:27 jmurjr (H22A7)
- Re: Zdar, 05.01.2009 13:23 Bl@de
- Zdar, 04.01.2009 21:23 Dan0044
- Lemra 04.01.2009 13:51 Konwi
- znamka... 04.01.2009 11:33
- Re: Re: Známkování 03.01.2009 19:02
- Re: Ahoj, 03.01.2009 13:47 Bl@de
- Re: Unikátní vztah k vozu 03.01.2009 13:36 Bl@de
- Unikátní vztah k vozu 03.01.2009 11:15 Konwi
- Ahoj, 03.01.2009 10:36 Přemek
- Re: Známkování 03.01.2009 00:07 Bl@de
Další vozy Škoda Favorit
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.8.2009 23429 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.6.2014 13810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.12.2009 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1988) Majitel: Popeye the Marine
Přidáno: 5.7.2009 598 Majitel 9.85 Uživatelé