Recenze
Technické info
Přezdívka auta S-Cross Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:12319 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1373 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 440 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.7
Popis vozu
V rodině jsme rozhodli, že pro naše časté výlety na lyže koupíme auto s pohonem 4x4, nejlépe SUV/Crossover s mírně vyšší stavbou a lepší průjezdností terénem.Limitující byla samozřejmě cena. Nechtěli jsme za auto dát více než-li cca 550 bankovek s Palackým. V otázce paliva jsme neměli žádné preference. Nicméně trh tak trochu vyřešil tuto otázku za nás... Se stále tvrdšími emisními požadavky na motory ( a tedy stoupajícími cenami za tento motor ) se nám auto s dieselem stále vzdalovalo.Ve hře tedy byla ještě Mazda CX-3, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Renault Kadjar a také některé VW koncernové vozy. Během pročítání různých testů, hodnocení a diskuzí jsem však také našel několik článků hodnotících Suzuki SX4 S-Cross, které mne oslovily. Zašli jsme tedy do dealerství a autem se projeli... Zátah motoru, prostornost interéru a jízdní vlastnosti na silnici i v lehkém terénu, který jsme s autem absolvovali, nás nadchly. Auto se nám díky svému netradičnímu vzhledu i líbilo. Ten sice může být pro někoho minimálně kontroverzní, ale auto si nevybíráme pouze dle vzhledu (u nás v rodině), ale především kvůli užitným vlastnostem.Navíc byla právě v té době akce importéra - zimní kola + CCS karta s 15 000 CZK v ceně nového vozu. Ostatní auta byla v obdobné výbavě za podstatně vyšší cenu (ojetinu jsme nechtěli) a to přispělo k našemu rozhodnutí právě pro S-Cross.
--
Zde velmi stručně popíši náš rozhodovací proces porovnání s výše uvedenou konkurencí.
Mazda CX-3 - výrazně menší kufr (350l) a interiér vozu, méně pružný atmosférický motor s vyšší spotřebou (reálně cca 8l), v době nákupu horší výbava vozu (chyběly LED, adaptivmí tempomat, nouzové brzdění), s požadovaným pohonem 4x4 finančně příliš vysoko nad naším očekáváním a ochotou investovat (diesel dokonce cca 760 000,- Kč)
Mitsubishi ASX - v době výběru pohon 4x4 již pouze s "novým" dieselem 84 kW (113 HP, na toto těžké auto slabý), zastaralý interiér i technika, těžkopádné řízení, menší vnitřní prostor vozu. Cena byla pouze mírně vyšší a asi i akceptovatelná.
Nissan Qashqai - to byl asi největší konkurent. Dieselový turbomotor 1.6 (96kW) je dostatečně pružný se zátahem pěkně odspodu, vzdušný interiér, dostečná výbava (mimo LED) a výborné jízdní vlastnosti. Má však menší kufr (cca 410l) s vysoko umístěnou nakládací hranou a především byl také s pohonem 4x4 o cca 50 000 CZK dražší.
Renault Kadjar - je to vlastně "sourozenec" Qashqai, takže motor a jízdní vlastnosti podobné. Působí však "lehčeji" a je trochu měkčeji naladěn. Má dokonce větší kufr (cca 470l) a prostornější interiér, než-li jeho japonský "bratr." Překážkou však byla zase nepoměrně vyšší cena s mírně horší výbavou.
Koncernové vozy - tedy Tiguan a T-Cross byly s pohonem 4x4 pouze ve vrcholných dieselových verzích a za astronomické ceny. Stále prodávaný Yeti byl tehdy již zastaralý, s menším kufrem i interiérem a tudíž vlastně nezajímavý.
Přiznám se, že dále jsme již ani nepátrali....Suzuki se prostě líbilo, vyhovovalo i prostorově a tak zvítězil vynikající poměr cena/výkon.
--
Doma jsme již pouze diskutovali nad výbavou a rozhodli se pro Eleganci obsahující komplet LED osvětlení, adaptivní tempomat, systém nouzového brzdění, navigaci, vyhřívání sedaček, repro se subwooferem, parkovací kameru, přední senzory ...atd. Pravdou je, že v interiéru jsou použity pouze tvrdé plasty, nicméně vše je dobře slícováno a nic nikde nevrže. Na auto jsme si však museli cca 2 měsíce počkat... V lednu 2018 jsme si tedy auto z dealerství odvezli.
Tento crossover nám již více než rok slouží jako rodinné auto s dostatečným vnitřním prostorem pro 4 dospělé. Kufr by sice mohl být o malinko větší, ale zase sebou člověk netahá zbytečné krámy...,-) Díky pružnému motoru, výborné manévrovatelnosti a pohonu 4x4 dokáže jízda být i velmi zábavná. Z hlediska komfortu v autě nic zásadního nepostrádáme. Auto drží zvolenou stopu, nenaklání se v zatáčkách a přes vyšší stavbu není ani nijak citlivé na boční vítr. Manželka pak oceňuje akceleraci motoru, vynikající výhled z vozu a parkovací kameru. Hodně využíváme informační systém, který díky propojení s mobilem podporuje také aplikaci Android auto ( USB-C kabelem ) a Google mapy nebo Waze jsou tak stále aktuální. Navíc lze z telefonu přehrávat v něm uloženou muziku (preferuji FLAC formát) s ovládaním na displeji rádia/informačního systému. Vyměnil jsem také původní tovární repro (opravdu hrozný zvuk) za komponentní a koaxiální repro Ground Zero, spároval se zabudovaným subwooferem, vytlumil dveře a výsledkem je výborný zvuk audia (a také telefonu během hovoru) v interéru.
Během našich cest se nám pohon 4x4 (zde zvaný AllGrip) již několikrát vyplatil bezproblémovým průjezdem neprotaženou, resp. zavátou silnicí na hřebenech Krušných hor, o lesních cestách s vyjetými kolejemi ani nemluvě. Benzínový motor je také relativně nenáročný na spotřebu. Průměrně se pohybujeme kolem 6,75l / 100km.To považuji za skvělou hodnotu. Auto nás stále utvrzuje, že jsme zvolili dobře. ,-)
Silné stránky
Pružný a kultivovaný motor
Pohodlný podvozek
Příjemná pozice za volantem
Dostatek místa na zadních sedadlech
Bi-LED světlomety
Opravdu funkční adaptivní tempomat
Pohon 4x4
Spotřeba
Slabé stránky
Hlučnost při vyšších rychlostech
Menší kufr
Ovládání palubního počítače
Sedačky bez bočního vedení
Špatné reproduktory
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Během prvního roku provozu se žádný problém nevyskytnul, takže pouze pravidelná výměna oleje v požadovaném intervalu u autorizovaného servisu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo kupováno nové v brněnském Suzuki dealerství CanoCar. Předání proběhlo velmi rychle a uspěchaně... Až doma jsem zjistil nedokonalé očištění auta od ochranných transportních fólií na prazích a zaprášeného čelního skla. Nicméně auto putovalo do Prahy, takže jsem to neřešil. Moje chyba, že jsem auto lépe nezkontroloval. CCS karta přišla za 3 týdny poštou a zimní kola byla již na autě namontována.
Další vozy Suzuki SX4
-
Suzuki SX4 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.5.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Suzuki SX4 (2010) Majitel: gero
Přidáno: 14.10.2012 168 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Suzuki SX4 (2009) Majitel: chup44
Přidáno: 9.3.2014 29 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Suzuki SX4 (2008) Majitel: Peco
Přidáno: 29.12.2008 109 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Suzuki SX4 (2011) Majitel: Ondra008
Přidáno: 25.10.2015 310 Majitel 9.62 Uživatelé