Recenze
Technické info
Přezdívka auta Renault Megane III Grandtour Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 190 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 479 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Vlastnil jsem řadu francouzských aut: rozporuplný Citroën Xsara, spolehlivý a nenáročný Renault Clio a nepovedený Renault Megane II Grandtour. Zejména díky posledně jmenovanému jsem se zařekl, že již nikdy francouzké auto nechci a zejména ne Renault. Obecné problémy s dvojkovou řadou Meganu jsem měl snad všechny co existovaly a ještě tisíce dalších menších či větších navíc. Namátkou mohu jmenovat vadnou lambda sondu, rozvody, přesuvník, zatékání do vozu, problémy s elektronikou, nejrůznější druhy klepání či rachtání v motoru a interiéru atd. Zkrátka dost na totální odklod od tohoto výrobce. Při výběru dalšího auta jsem zariskoval a volil z korejské produkce. Díky globalizaci už je dnes skoro jedno, má-li auto kořeny v Americe, vývoj v Austrálii nebo výrobu v Číně. Mnoho renomovaných značek jde (nebo je nuceno jít) podobnou cestou, nebo sdílí vzájemně komponenty se sesterskými či konkurenčními výrobci. Doba je dnes taková a při výběru více hraje roli celkový dojem z auta a v neposlední řadě i poměr ceny a užitné hodnoty. Vědom si těchto skutečností, volil jsem v roce 2010 Chevrolet Cruze (viz moje recenze). Rozhodnutí to nebylo špatné, s autem dosud není jediný problém a spolehlivě v rodině slouží dál.
Ale zpátky k Meganu III. Nebudu zastírat, že klíčovou roli pro návrat k této značce hrála velmi lákavá nabídka prodejce. Šlo o prakticky nejetý předváděcí vůz se špičkovou výbavou, dobrou cenou a řadou doplňků navíc (zimní pneumatiky, koberce...). Oproti dvojkové řadě udělal Renault velký krok vpřed, co se designu týká. Auto je zkrátka moc hezké, a to jak z vnějšku, tak v interiéru. Krásná šedá metalická barva Eclipse celé dílo završuje a matně stříbrné doplňky (střešní nosiče, kliky dveří...) působí jako ona třešnička na dortu. Hodně, skutečně hodně příjemný dojem mám z benzinového přeplňovaného motoru 1.4 TCe. Takový posun od šestnáctiventilové jednašestky, kterou jsem měl v Meganu II, jsem nečekal. Tichoučký motor skvěle táhnoucí v celém spektru otáček je pro mně největším překvapením celého auta. Nezbývá než věřit, že návrat k Renaultu bude oproštěn od starých problémů a nový Megane bude dobře sloužit bez poruch a starostí s ním.
V několika následujících bodech se také pokusím srovnat obě v současnosti vlastněná auta - Cruze a Megane.
Silné stránky
Jednoznačně motor - velmi tichý, silný. Zatím je brzy dělat nějaké závěry ohledně spotřeby, ale myslím, že ta nebude problém. Při klidné jízdě auto jede pohodlně kolem sedmi litrů. Ve srovnání s Chevroletem Cruz 1.8 je mnohem snadnější se na tuto hodnotu dostat. Oba motory jsou samozřejmě technologicky zcela odlišné, nicméně výkonem jsou si naopak celkem podobné, Megane jede přeci jen o něco lépe... příjemný pocit z akcelerace se zde dostavuje dříve a intenzivněji.
Zavazadlový prostor je velký, vzhledem ke karosérii pochopitelně dobře přístupný (oproti tomu Cruze je sedan a i přes obrovský kufr to zkrátka není ono...). Vzorně zpracované plato podlahy zavazadelníku, kulturní roletka a různé vychytávky k rozdělení prostoru, kapsy, háčky, oka atd. jen dokazují, že francouzi tentokrát nepodcenili to podstatné u tohoto typu auta.
Přehledný palubní počítač, efektně řešený tempomat (zobrazuje cílovou rychlost, diody uspořádané do prstence kolem digitálního rychloměru svítí zeleně, pokud je přednastavená rychlost dosažena a rozsvítí se červeně, pokud je překročena.
Pokud je při jízdě aktivováno ESP, informační displej palubního počítače, který je za běžného provozu tmavý s bílým textem, se efektně červeně podsvítí a objeví se výstraha o aktivaci ESP. Možná zbytečné (pocítíte to tak či tak), ale hezké...
Samostatná světla pro denní svícení. Sláva! Snad díky tomu žárovky H7, které se rozsvěcí automaticky až při nižší úrovni okolního světla (nebo vjetím do tunelu) déle vydrží.
Interiér je velmi elegantní a je tvořen na první pohled kvalitními materiály. Kombinace černé a hliníkově stříbrné působí hodnotně. Ti, co rádi ohmatávají měkčenost plastů, by jistě zaplesali. Nicméně ani u kritizovaného interiéru Cruze jsem neměl s kvalitou plastů problém. Za více než rok používání jsou stále plasty jako nové, látkové obložení palubní desky je čisté a skeptické prorocké řeči řady lidí o jeho krátké životnosi osobně nemohu potvrdit. Faktem je, že ale palubku neosahávám a tak nějak obecně v autech udržuji pořádek...
Slabé stránky
Chybí mi trojblik. Snad si odvyknu :-).
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Doufám, že servis budu navštěvovat jen kvůli pravidelným garančním prohlídkám ;-).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Mnohaletá spokojenost a přátelský přístup.
AutoR Mělník.
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Mégane (2009) Majitel: DanV
Přidáno: 4.5.2009 1749 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2014) Majitel: JaWohl
Přidáno: 23.2.2015 799 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2010) Majitel: positivemind
Přidáno: 23.1.2016 2710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2013) Majitel: Ronault.
Přidáno: 15.1.2021 4810 Majitel 9.91 Uživatelé