Recenze

Avik_CZ (muž 52 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Mégane Dynamique TCe 96 kW

8.89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Megane III Grandtour Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 190 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 479 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Vlastnil jsem řadu francouzských aut: rozporuplný Citroën Xsara, spolehlivý a nenáročný Renault Clio a nepovedený Renault Megane II Grandtour. Zejména díky posledně jmenovanému jsem se zařekl, že již nikdy francouzké auto nechci a zejména ne Renault. Obecné problémy s dvojkovou řadou Meganu jsem měl snad všechny co existovaly a ještě tisíce dalších menších či větších navíc. Namátkou mohu jmenovat vadnou lambda sondu, rozvody, přesuvník, zatékání do vozu, problémy s elektronikou, nejrůznější druhy klepání či rachtání v motoru a interiéru atd. Zkrátka dost na totální odklod od tohoto výrobce. Při výběru dalšího auta jsem zariskoval a volil z korejské produkce. Díky globalizaci už je dnes skoro jedno, má-li auto kořeny v Americe, vývoj v Austrálii nebo výrobu v Číně. Mnoho renomovaných značek jde (nebo je nuceno jít) podobnou cestou, nebo sdílí vzájemně komponenty se sesterskými či konkurenčními výrobci. Doba je dnes taková a při výběru více hraje roli celkový dojem z auta a v neposlední řadě i poměr ceny a užitné hodnoty. Vědom si těchto skutečností, volil jsem v roce 2010 Chevrolet Cruze (viz moje recenze). Rozhodnutí to nebylo špatné, s autem dosud není jediný problém a spolehlivě v rodině slouží dál.
Ale zpátky k Meganu III. Nebudu zastírat, že klíčovou roli pro návrat k této značce hrála velmi lákavá nabídka prodejce. Šlo o prakticky nejetý předváděcí vůz se špičkovou výbavou, dobrou cenou a řadou doplňků navíc (zimní pneumatiky, koberce...). Oproti dvojkové řadě udělal Renault velký krok vpřed, co se designu týká. Auto je zkrátka moc hezké, a to jak z vnějšku, tak v interiéru. Krásná šedá metalická barva Eclipse celé dílo završuje a matně stříbrné doplňky (střešní nosiče, kliky dveří...) působí jako ona třešnička na dortu. Hodně, skutečně hodně příjemný dojem mám z benzinového přeplňovaného motoru 1.4 TCe. Takový posun od šestnáctiventilové jednašestky, kterou jsem měl v Meganu II, jsem nečekal. Tichoučký motor skvěle táhnoucí v celém spektru otáček je pro mně největším překvapením celého auta. Nezbývá než věřit, že návrat k Renaultu bude oproštěn od starých problémů a nový Megane bude dobře sloužit bez poruch a starostí s ním.

V několika následujících bodech se také pokusím srovnat obě v současnosti vlastněná auta - Cruze a Megane.

Silné stránky

Jednoznačně motor - velmi tichý, silný. Zatím je brzy dělat nějaké závěry ohledně spotřeby, ale myslím, že ta nebude problém. Při klidné jízdě auto jede pohodlně kolem sedmi litrů. Ve srovnání s Chevroletem Cruz 1.8 je mnohem snadnější se na tuto hodnotu dostat. Oba motory jsou samozřejmě technologicky zcela odlišné, nicméně výkonem jsou si naopak celkem podobné, Megane jede přeci jen o něco lépe... příjemný pocit z akcelerace se zde dostavuje dříve a intenzivněji.

Zavazadlový prostor je velký, vzhledem ke karosérii pochopitelně dobře přístupný (oproti tomu Cruze je sedan a i přes obrovský kufr to zkrátka není ono...). Vzorně zpracované plato podlahy zavazadelníku, kulturní roletka a různé vychytávky k rozdělení prostoru, kapsy, háčky, oka atd. jen dokazují, že francouzi tentokrát nepodcenili to podstatné u tohoto typu auta.

Přehledný palubní počítač, efektně řešený tempomat (zobrazuje cílovou rychlost, diody uspořádané do prstence kolem digitálního rychloměru svítí zeleně, pokud je přednastavená rychlost dosažena a rozsvítí se červeně, pokud je překročena.

Pokud je při jízdě aktivováno ESP, informační displej palubního počítače, který je za běžného provozu tmavý s bílým textem, se efektně červeně podsvítí a objeví se výstraha o aktivaci ESP. Možná zbytečné (pocítíte to tak či tak), ale hezké...

Samostatná světla pro denní svícení. Sláva! Snad díky tomu žárovky H7, které se rozsvěcí automaticky až při nižší úrovni okolního světla (nebo vjetím do tunelu) déle vydrží.

Interiér je velmi elegantní a je tvořen na první pohled kvalitními materiály. Kombinace černé a hliníkově stříbrné působí hodnotně. Ti, co rádi ohmatávají měkčenost plastů, by jistě zaplesali. Nicméně ani u kritizovaného interiéru Cruze jsem neměl s kvalitou plastů problém. Za více než rok používání jsou stále plasty jako nové, látkové obložení palubní desky je čisté a skeptické prorocké řeči řady lidí o jeho krátké životnosi osobně nemohu potvrdit. Faktem je, že ale palubku neosahávám a tak nějak obecně v autech udržuji pořádek...

Slabé stránky

Chybí mi trojblik. Snad si odvyknu :-).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Doufám, že servis budu navštěvovat jen kvůli pravidelným garančním prohlídkám ;-).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Mnohaletá spokojenost a přátelský přístup.
AutoR Mělník.

 


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Je to nové auto, tak uvidíme...

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

Ticho. Motor prostě po nastartování a při klídné jízdě není slyšet. Spíše jde o takový svist, více hluku je od kol a obtékajícího větru.

provozní náklady
10
výkon motoru
10

Parááááda!!! Tímto motorem jsem nadšen.

spotřeba
10

Při klidné jízdě je dobrá. Pokud se člověk nechá unést výkonem motoru, jde nahoru... Po pročtení různých diskusních fór jsem se spotřeby trochu bál, ale musím říci, že je to zbytečné. Pokud člověk CHCE jezdit úsporně, s tímto motorem to zkrátka jde.

hlučnost motoru
10

Dal bych i více, ale maximem je desítka... Tady prostě motor kraluje.

kvalita sedadel
10

Sedadla mi vyhovují. Opěradlo sedadla spolujezdce jde sklopit do vodorovné polohy a vytvoří tak jakýsi stolek nebo napomůže přepravě dlouhých předmětů.

brzdy
10

Brzdit Renaulty umějí. I můj dříve vlastněný Megane II zastavil vždy velmi ochotně. Cruze také brzdí slušně, ale zpomalení je více vláčné a jakoby měkčí.

zavazadlový prostor
10

Hlavně, že už dnes nemáme vymoženosti typu mříž nutná pro odpočet DPH...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…