Recenze
Mazda Xedos 9 2.5V6
Technické info
Přezdívka auta Mazda Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:90000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 123 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Auto koupeno jako ojeté pred čtyřmi lety od soukromého vlastníka. Auto mělo tehdy najeto cca 60.000km doložených nejenom servisní knížkou (kam si nabouchám co chci), ale i kompletní servisní historií vozu od dealera. Vůz měl zbrusu nové letní pneumatiky a čtrnáct dní staré Philips Blue Vision žárovky s kupní cenou 1000 Kč. Což znamená, že buď prodávající mluvil pravdu, že auto potřebuje narychlo prodat kvůli potřebě financí a nebo to byl magor, protože já bych na auto těsně před prodejem rozhodně nové gumy a takhle drahé žárovky nedal. :-)
Auto bylo sem tam lehce odřené, ale jinak úplně v pořádku. Auto bylo prodané jako nové v ČR, takže výbava odpovídající českému trhu, tj. kůže, šíbr, elektrika na všechna okna + zrcátka, přední sedačky v elektrice, automatická klima, stabilizace (viz dále), řiditelná zadní náprava (AWS), originální netradiční litá kola 15" (pneu 205/65 R15), osvětlená klíčová dirka u řidiče, dodatečně přímo dovozcem montované DO k centrálu (Mazda tehdy DO nedávala), kvalitní audio (rádio Pioneer s kazeťákem, cd changer od stejné značky na 12CD, zesilovač, vetší počet repro).
Silné stránky
Pohodlí. Maje docela značné zkušenosti s americkými vozy ze svých četných pobytů za mořem, Xedos 9 bych označil za japonskou ameriku. Nebýt tam manuální pøevodovka, tak by to bylo jak vyšité na US highway. Auto je stoprocentně zaměřeno na pohodlí pasažérù bez jakýchkoliv sportovních ambicí. Prostě velký kolébající se obývák na kolech. Přední sedačky jsou rozměrné, model obývací pokoj bez sebemenšího bočního vedení.
Odhlučnění. Auto je výborně odhlučněné, i dnes na špici své třídy. Tichounké a to i při rychlostech přes 200km/hod, kdy samozřejmě už nějaký hluk je, ale ve srovnání s jinými vozy stále snesitelný.
Spolehlivost. Je to Mazda, takže kromě spotřeby oleje, kterou jsou benzíny Mazda obecně, a použitá KL6tka obzvlášť, známé žádný problém.
Slabé stránky
Kufr nemá otvírání z místa řidiče. Ano je to jen těžko uvěřitelné, ale je tomu tak. Kufr lze otevřít pouze zmáčknutím debilního tlačítka na víku, což většina netrénovaného personálu vùbec nezvládne. Štve mně to opravdu hodně, otevírání kufru zevnitř měla už otcova Škoda Octavia modelový rok 1963 blahé paměti, a u auta s cenovkou 1,35 miliónu Kč je to hodně smutné opomenutí, které jen potvrzuje, že Japonci dělají technicky dokonalá auta, ale nedomýšlejí detaily zejména z oblasti ergonomie.
Auto rozhodně není vhodné pro klikaté silničky někde v kopcích, kde houpavý podvozek poněkud nestíhá.
Cena náhradních dílů je opravdu pekelná, ale nejsou potřeba pokud autu sami neublížíte.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na autì postupně odešlo následující: koncový stupeň autorádia (opraveno za litr), elektricky výsuvná anténa (vyměněna, bohužel už se dneska kvalitní nedělají, jen tyhle plastove šmejdy co odejdou co čtyři roky), přestal blikat levý přední blinkr (opraveno za pár stovek, špatný kontakt nìkde po cestě) a to je všechno. Akorát v poslední době mám menší vùli v řízení, podle servisu bude výhledově potřeba vyměnit jednu tyčku stabilizátoru.
V autorizovaném servisu jsem absolvoval pouze jednu servisní prohlídku a zbytek řeším mimo.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Bez problémů.
Řiditelná zadní náprava
Ve své době unikátním a stále hodně neobvyklým prvkem výbavy je řiditelná zadní náprava (AWS). Ta funguje ve dvou režimech. Při nízkých rychlostech se natáčí opačně než přední kola v závislosti na poloze volantu a opravdu výrazně zmenšuje poloměr otáčení vozu, který je na tak velké auto jen těžko uvěřitelný. Mazda ma 4,8m na délku, ale menší poloměr otáčení než vozy střední třídy kratší o více než dvacet centimetrù. Kromě toho vedlejším efektem je, že občas kolemjdoucím spadne čelist, když vídí jak zatáčíte všema kolama současně. :-)
Druhý režim se uplatní při vyššich rychlostech, kdy řízení zadní nápravy funguje jako stabilizační systém. Pokud se auto dostane v zatáčce do nedobré situace, tak systém zakročí a to tak, že velmi důrazně. Ja tomuto zásahu osobně přezdívám "Boží ruka", protože vás to opravdu nekompromisně nakopne zpět na silnici a to bez jakékoliv diskuse s řidičem. Pokud se řidič snaží jakkoliv vybrat zatáčku naučeným pohybem (kontra volantem při smyku a podobně), tak ho pohyb zadní nápravy stejně nekompromisně pošle ze zatáčky mezi smrčky. Osobní iniciativa se trestá sama. :-)
Novinky v recenzi
Vzhledem k tomu, že mám tohle vozitko nějakých pět let, tak je už čas na obměnu vozového parku. Což znamená, že Xedos 9 půjde pomalu z domu a zanedlouho tu bude jedna nová recenze na novější vozítko. :-)
Kolečko se nám polámalo udělalo bác. Ve skutečnosti levá přední guma, která už dlouhodobě ucházela se rozhodla, že to prostě zabalí a auto ráno v garáži sedělo na ráfku s roztrhanou pneumatikou. Takže ač auto pojede brzy do světa, tak jsem musel zainvestovat do nové sady letních pneumatik, což v rozměru 205/65 R15 V není naštěstí větší investice.
Přidat názorDiskuse: Mazda Xedos 9 2.5V6
- Re: nas xedos 06.05.2008 18:19 Atila_
- nas xedos 28.01.2008 19:50
- Re: Re: hodnocení 04.01.2008 11:43
- můj xedos 04.12.2007 20:33
- Bílá je in 09.08.2007 16:45 Ajin(MoDo Team)
- Pěknej kousek 05.08.2007 19:37
- Miller 01.08.2007 14:48
- Re: jo, xedos 28.07.2007 15:05 Atila_
- jo, xedos 28.07.2007 14:35
- Re: nazdar xedosak 25.07.2007 11:13 Atila_
- Re: hodnocení 25.07.2007 11:12 Atila_
- hodnotenie 24.07.2007 21:39 GuitarsHero
- nazdar xedosak 23.07.2007 18:25
- hezký 21.07.2007 20:38 salazar
- Dobré. 21.07.2007 11:22 Johny.Rico
- hodnocení 20.07.2007 19:55
- Re: Re: interier? 20.07.2007 18:07
- Re: interier? 20.07.2007 17:44 Atila_
- interier? 20.07.2007 17:23
- Re: mazda 20.07.2007 16:43
- mazda 20.07.2007 15:58
- Hodnotenie 10b 20.07.2007 15:38 2.0VTEC
Další vozy značky Mazda
-
Mazda Xedos 9 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.5.2009 269 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda Xedos 9 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.8.2008 249 Majitel 9.26 Uživatelé
-
Mazda Xedos 9 (2001) Majitel: nathan
Přidáno: 23.10.2017 710 Majitel 7.83 Uživatelé
-
Mazda 6 (2017) Majitel: Krabatt
Přidáno: 1.7.2018 779 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Mazda 3 (2008) Majitel: - Radek -
Přidáno: 20.4.2008 47910 Majitel 9.94 Uživatelé