Recenze
Fiat Marea 1.6 16V
Technické info
Přezdívka auta Marea / Mařena Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 tuning/stylingoznačené * palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1581 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 145 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Takže... Co se lubriky "history" týče:
Fiat Marea se v roce 1996 stal zástupcem značky Fiat v nižší střední třídě, kde nahradil vůz Fiat Tempra.
Mařena stojí na podvozku z vozů Fiat Bravo a Brava (bych prostě řek, že přední půlku dělala jedna fabrika sériovkou pro všechny 3 typy),
takže celkově design bych šacoval na Centro Stile Fiat. Což jim přeci jen už moc práce nedalo, páč až po B sloupek je Mařena stejná jako Bravo a Brava,
tady startuje sedan nebo kombajn. Kombi je v duchu tradice fiatu vybaveno sklopným dílem zadního nárazníku, který usnadňuje manipulaci s nákladem
(hlavně to je mega praktický, protože né jednou jsem něco rozerval právě o tu hranu).
Vybavení a doplňky odpovídají její třídě (a původu z Ita) - klimatizace, el. ovládaná okna, airbag řidiče, 3bodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech,
a ABS byly již ve standardu.
A pokud jste pokoukávali italské Mařence pod sukni, tak jste našli zážehové 16V DOHC motory:
1581ccm (103hp)
1747 ccm (113hp)
20V pětiválec 1998 ccm (154hp)
a co se černokouřů týče:
1910ccm (75hp, nebo 105hp ve verzi JTD)
2387ccm (130hp).
Na některých trzích byl k dispozici přeplňovaný 20V 1998ccm motor pocházející z Coupé (220hp) nebo 12V čtyřválec 1370ccm (80hp) "FIRE"
Přední i zadní náprava typu McPherson s příčným stabilizátorem a nezávisle zavěšenými rameny v zadu.
Výroba byla ukončena v roce 2002 (vozy se vyráběli i v Brazílii od 1998 až do 2007)
Karoserie: sedan,kombi
Rozvor: 2540mm
Délka: 4391 mm
4490 mm (kombi)
Šířka: 1740 mm
Výška: 1420 mm
1535 mm (kombi)
Hmotnost: 1085-1385 kg
A kde že je to vařili?
Itálie: Mirafiori, Turín, Cassino, San Germano
Brazílie: Betim ,Minas Gerais
Turecko: Bursa, Tofas
Předem všem oznamuji že auto není moje, ale mámy, takže já se s ním projedu když potřebuju, ale není to můj šálek kávy...
No asi bych mohl napsat, jak jsme se dostaly k Fiatu Marea...
Já i mamča jsme ulítnutí na Itálii.. Už jsme v rodině měli 3x fiat uno, 2x Fiat tipo a 1x Fiat Croma (ten byl poté můj - je u mě na profilu). Předem říkám, že jsme to opravdu neměnili kvůli tomu že by se auta rozpadala nebo něco takového...
Nějak záhadně se nám však do rodiny vkradla Škoda Felicia 1.6MPi na plyn - je to divný, že z fiatů, ke škodovce, ale co už.. Stane se...
A když byloobjeveno za kolik jezdí na LPG(podotknu V TÉ DOBĚ 11,80kč/l - názorný příklad Praha -> Kroměříž ->Praha = 550Kč) tak už nechce nic jiného...
A hlavně chyběl fiat...Máma si "zamilovala" Mareu weekend na plyn(známý jí řekl "jedině 1.6 16V") a já začal hledat... No ale jak tomu bývá, tak když víte co hledat, tak to nikdy nenajdete... Buď špatný stav, jiná motorizace, nebo nebylo LPG... A jednoho dne jsem našel Mareu v sedanu se vším všudy, tak jsem jí ukázal mámě,ta na ni divně koukala, nebyla si moc jistá, ale jelikož byla dle představ a kombík v rodině zas až tak nepotřebujem, tak se zvedl telefon, dohodnula se prohlídka a jeli jsme se na ni podívat... No a mamču už z ní prostě nikdo nedostal :D
Poznatky:
Loketní opěrka je tvrdá (vypadá to divně, ale prostě v Cromě byla měkoučká, heboučká a tady je prostě tvrdá), řekl bych že docela i úzká a mohla by víc "vyčumovat" a o kousek vejš, ale co už...
Mě osobně vadí (opět otázka pouze toho přizpůsobit jízdu,ale zapomenu sem tam...) styl přepnutí na plyn - v okamžiku kdy auto dosáhne 3tis. otáček. V praxi to u mě občas zapříčiní to, že se někam akčně potřebuju dostat, tak plyn na zem, rozjezd, který vypadá i docela solidně, ale auto dosáhne na 3tis. ot./min. a přijde kopanec špatným směrem a akcelerace je ta tam...
Oproti tomu jako velké plus beru ovládání rádia na volantu, jelikož se nemusíte štrachat bůhví kde...
Boční vedení sedaček je (celkem pochopitelně) lepší než měla Croma, ale řekl bych že tu jsou asi blíž u sebe, jelikož když vezu dědu, tak při řazení 5-ky mu "drcnu" do kolena, kdežto v Cromě tomu tak nebylo...
Na recenzi se průběžně pracuje... :)
Silné stránky
Pohodlí
Spotřeba (i když.. vzhledem k tomu, že jí přícházím na zoubek a pomalu, ale jistě zjišťuji, jak jí rozparádit, tak ta spotřeba se přestává pohybovat v těch "super" číslech :D )
Slabé stránky
Výkon není to co bych si představoval (už se začínám chytat.. Ono to přijde..)
Je to 4-dvéř, takže mě osobně chybí zadní stěrač (to je asi jen otázka toho, že jsem se s tim eště nenaučil jezdit :D...)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nebyla kupována přes bazar, a pán byl slušný
Přidat názorDiskuse: Fiat Marea 1.6 16V
- Marea 1.6 16v LPG 27.08.2014 23:40 Mirica
- Schválně estli někdo poradí... 28.11.2009 14:24 Armin
- Re: Marea 31.08.2009 12:39 Armin
- Re: Jsi muž nebo žena? 31.08.2009 12:33 Armin
- Jsi muž nebo žena? 29.08.2009 20:12 Ronault.
- Marea 29.08.2009 11:01 Hitachi
- Re: Víc Fotek 28.08.2009 00:11 Armin
- Víc Fotek 27.08.2009 23:48 ToumextCZ
- Fotky??? 27.08.2009 22:44 Armin
Další vozy Fiat Marea
-
Fiat Marea (1998) Majitel: designer
Přidáno: 5.7.2007 379 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Fiat Marea (1996) Majitel: s4r1986
Přidáno: 24.7.2010 79 Majitel 9.57 Uživatelé
-
Fiat Marea (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.3.2008 189 Majitel 9.41 Uživatelé
-
Fiat Marea (1998) Majitel: Mike_C
Přidáno: 3.10.2010 189 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Fiat Marea (2002) Majitel: tom2097
Přidáno: 17.1.2018 19 Majitel 8.33 Uživatelé