Recenze
Fiat Brava Brava 1,6 16V
Technické info
Přezdívka auta Fiat Brava Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1581 výkon [kW]: 76 / 84 * kroutící moment [Nm]: 145 / 160 * maximální rychlost [km/h]: 180 / 200 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 / 7.1 *
Popis vozu
Auto roku 1996. Brava má líbivé tvary, jako pravý ital je hezký, má nadčasový design. Že jich jezdí hodně způsobuje, že si toho designu už ani nevšímáme, ale to auto je oběktivně hezké. Koupil jsem ho jako 7 let staré. Ve výborném stavu. Výbava je skoromaximální ;). Zlatá barva brava :-) Koupil jsem k tomu elektrony AZEV 15´ s pneu 195/50 R15. Zimní výbava vesměs žádná, kromě zimních pneu 175/65R14 a mých řetězů...
Silné stránky
Jako silné stránky vidím na Bravě motor. Je to agilní šestnáctiventilová šestnáctistovka s výkonem 76kW /102HP/ při 5750ot/min-1. Vytočení do 7000ot-min-1 s lehkostí a krásnou zvukovou kulisou. Na druhý stupeň 100km/h a pokořit dvoustovku JDE!!
Spolu s nízkou hmotností (1090 prázdná) se dá říct, že je to velmi svižné auto. Žádná Fabie (krom RS) na Bravu nemá. Navíc prý mám chip, který zvýšil výkon o 8%, ale nepátrám po tom.
Sériově tuhý, italský podvozek spolu s vysokou torzní tuhostí karoserie (ve své době nejvyšší ve své třídě) zajišťuje opravdu dobré a čitelné jízdní vlastnosti. Pohodlné spíš na delší trasy, ale zvyknout se dá na všechno.
Co se týče zimy, tak spolu s pneu 175/65 R14 má díky světlé výšce výbornou prostupnost hlubokým sněhem (u nás na horách je to potřeba). Syrový podvozek, bez elektronických hloupostí, abs, s čitelnými vlastnostmi dělá z tohoto auta celkem zábavnou hračku - ale jen pro zkušené řidiče. Topí perfektně, svítí dobře.
Slabé stránky
Po 130ti tis. už to v interiéru trochu vrže (v zimě víc, v létě skoro vůbec), ale průměrně šikovný motorista si dokáže tyhle pazvuky eliminovat sám v garáži. Jinak dílenské zpracování je na stáří auta dobré. Jinak brava trpí tenkými plechy a karoserie je náchylná na promáčknutí (i jen rukou!). (*úprava 2010*) Nakonec se žádné výrazné slabé stránky neprojevily. Auto sloužilo naprosto bez problémů. Jen po tom dvanáctém roce práce (ročně cca 20 - 30 tis. km) začlo auto vypadat staře, pár ťukanců tomu nepřidalo. Řidičova sedačka toho moc nevydrží - pokud tedy vážíte devadesát kilo, tak jí asi budete muset vyměnit. A sehnat ji je problém...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vyměnil jsem celou přední nápravu: čepy řízení, tyče stabilizatoru, kulové čepy a kotouče+obložení za 5000kč. Zadní tlumiče a ložiska zadních ramen za 5000kč. (jsem z hor a cesty jsou tam v zimě bídné - kdybych jezdil v nížině, tak by to nemuselo být nutné). Jediná porucha - výměna vstřikovače - 3000 kč. Značkový servis je mnohem dražší. V zimě nekixnul.
Najel jsem celkově 150 000 km. Běžná údržba je samozřejmost. Ital si ke všemu potrpí na špičkové provozní kapaliny a svíčky. Takže shell v-power motor takřka vyžadoval, špičkový olej taky. Pak se krásně točil do 7000 !!!
Poruchy: pozor na stěrače, je třeba jim věnovat základní údržbu. Promazat klouby a převodovku. Jinak se přepálí nějaký obvod v motorku - ten se naštěstí dá lehce najít a spájet.
Jakmile přestanete tankovat špičkové palivo, odejde vstřikovač. Za tu dobu jsem měnil dva - druhý svépomocí. Palivové čerpadlo odešlo cca ve 190tis. Výměna cca 3000. Brzdy každých 50 000, ale je to celkem levná záležitost - cca 5000 za přední i zadní + obložení.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
prodejce nekecal ;) celkem férový. (Vlhká, Brno)
nic zvlastniho, ale mam tam čip..
čip:+8% výkonu (+ 5 koní / 107celkove). 7,5J 15 litá kola AZEV
Novinky v recenzi
brava umřela
na konci zimy 2011 se jí přetrhl rozvodový řemen a potkala minimálně polovina ventilů.. rozvody se dělali cca před rokem, tak asi se někde stala chyba.. a je na prodej na náhradní díly..
včera nové zadní brzdy - bubny i pakny - a dobrý. brzdi jak Šlak.
Cca mesic jsem mel auto v servisu. Pri pridani plynu auto ztracelo vykon, zdechal motor, do otacek to slo pouze na neutral a s velmi jemnym pridanim plynu. Diagnoza a skoro vsechny vymenene dulezite soucasti motoru, elektroniky, vstrikovani a vzduchu byly vymeneni a nic.. porad to zdechalo. Nakonec jsme tam natankovali shell v-power 95 a auto jelo jak slak... pred tim tam byl benzin z omv super 100 - z brna na herspicke.. uz nikdy na omv nenatankuju. bacha na to lidi.. pokud to bylo cidlo klepani, tak prosim, ale vsichni myslime, ze to byl nekvalitni benzin. jsem o tom na 99% presvedcen.
Přidat názorDiskuse: Fiat Brava Brava 1,6 16V
- Re: Rozvoďák 06.04.2011 16:49 yetti z hor
- Rozvoďák 05.04.2011 13:31 Stejsn
- Re: spotreba 26.11.2010 01:08 JayDeeSq
- spotreba 15.05.2008 18:52 hugolin
- k tomu benzinu.. 16.04.2008 21:17 objekt21
- ciao ! 26.11.2007 23:22 designer
- zlatíčko 20.11.2007 23:04 roox
- Hodnocení 05.05.2007 16:54 Dragon.001
- brava 30.04.2007 18:18 Mari pilot
- hodnocení 2 19.04.2007 09:22
- Re: motor 14.04.2007 10:26 yetti z hor
- motor 13.04.2007 08:55
- Re: ahm... 23.03.2007 08:17 yetti z hor
- ahm... 23.03.2007 08:09
Další vozy Fiat Brava
-
Fiat Brava (1998) Majitel: P4WLYK
Přidáno: 10.2.2009 108 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Fiat Brava (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.4.2007 409 Majitel 9.57 Uživatelé
-
Fiat Brava (1997) Majitel: roox
Přidáno: 2.11.2007 209 Majitel 9.55 Uživatelé
-
Fiat Brava (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.4.2007 149 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Fiat Brava (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.6.2007 78 Majitel 9.33 Uživatelé