Recenze

s4r1986 (muž 38 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW řada 3 325i (E46)

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Báwo Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:186000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.2 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 440 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.2

Popis vozu

E46tek jezdí spousty, na některé je radost pohledět, nad některými by se dalo skoro až plakat.

To samé platí při nákupu, kolikrát si člověk říká, jak se dá takového žalostného stavu u tak trvanlivého auta docílit. :-(

Na ten můj kousek jsem čekal pekelně dlouho, postupně jsem začínal mít dojem, že v těchto vodách už je za nějaký rozumný peníz přebráno.

V autě trávím poměrně dost času, i když tomu tak vždy nebývalo. Mým prvním autem byl kdysi evergreen českých silnic - Škoda Favorit. Nemám mu nic za zlé, ale předchozí majitel se na něm podepsal taky "krásně" a od toho se tak nějak všechno odvíjelo. Pak přišlo velké období touhy po BMW, ceny ale cca čtyři roky zpět byly mimo moje finanční možnosti, alespoň tedy za ty kousky, které mi nedávaly spát. Přišel tedy Fiat Marea, no, BMW to nebylo, ale dal bych za něj ruku do ohně :-) Jsem trošku víc orientovaný na Itálii, zejména tedy jednostopou, proto mě může trefit, když si vedle mě někdo stoupne a začne mě přesvědčovat o tom, že co je italské, je automaticky špatné. Za nějakých více než 60 tis. km mě Marea nikde nenechala, a že jsem ji zrovna dvakrát nešetřil.
Jo jasně, podvozek už pak měl docela dost, ale na těch českých silnicích se není čemu divit.

Po Fiatu přišla nabídka na tolik "oblíbenou" Fabii 1.2 HTP, minimum kilometrů, super stav a cena, která se za auto do práce neodmítá. Začátky ok, člověk si dokázal přivyknout na tempo, které tomu autu vyhovovalo, nic se ale nedá vydržet věčně...a taky mi Fabča dlouho nevydržela... Do práce dobrý, ale vyrazit někam na výlet a potřebovat někoho předjet...složitá písemka... Delší cesta na dovolenou - pro mě nemyslitelné.

Táhlo mě to tedy opět do stáje BMW, už během "pilotování" Fabie jsem byl pevně rozhodnutý, že další auto musí mít automatickou klimu(nesnáším vedro) a hlavně ledvinky! :-)

Volba paliva nebyla úplně jednoduchá. Po svezení v kamarádově 330d jsem byl nadšený. Auto v super stavu, nikde nic nevrže, pocit z řízení dokonalost sama, dynamika dech beroucí a spotřeba za tolik muziky božská.

Jenže je problém, když vám zvuk benzínového šestiválce nedá spát...:-) 320i - velké zklamání, vrčí pěkně, ale dynamika pokulhává... Tak trochu "mnoho povyku pro nic". S 323i a 330i jsem tu čest neměl, ale 325i mi přišlo jako ideál, tak trochu kompromis...:-) V tuto chvíli by mi možná jako ideál přišlo 330i, ne nadarmo se říká, že člověk vlastně nikdy není spokojený! :-)

Nakonec tedy volba padla na 325i. Nová spojka, nové kotouče, sem tam nějaká kosmetická muška, při koupi krásné 17tky od BBS, totálně sjeté letňáče(což není na zimu úplná pecka), sedačky v elektrice s pamětí, tempomat, xenony, parkovací asistent, interiér v super stavu, díly přední nápravy na výměnu, ale co na plat, když se člověk sveze, zjistí, že to vlastně všechno skvěle funguje a to K&Nko místo airboxu dělá od 3500 ot./min. neuvěřitelné peklo...

Přesně ten sound, ze kterého jsem byl vždycky hotovej, ale tady si volume řídím já! :-)

Motor je vůbec kapitola sama pro sebe, dá se jet s úplným tichem na palubě a průměrnou dynamikou...to jsme v režimu do 2500 ot./min., tedy otáček, které jsou ideální při jízdě se studeným motorem. V tomto rozmezí se dá celkem v klidu držet, aniž by člověk nějak zdržoval provoz. Nemá se ale cenu přemáhat a v případě, že potkáte nějakou krásnou
zatočenou silničku s pěkným povrchem, dostáváte se do dalšího levelu, kde už si motor přestane hrát na tichého společníka v manažerském sedanu a zpívá úplně jinou písničku. Konkrétně u mého BMW je silně návykový řev od 3500 ot./min., který pokračuje až do 6000 ot./min. kde o chvilinku později zasáhne omezovač...:-)

Veškerá jízda je provázená úžasnou kultivovaností, žádné vibrace, žádné pazvuky od motoru, žádné škubání, není problém jet na pětku lehce přes padesát, minout ceduli konec obce a za nějakou chvilku jet na ten samý rychlostní stupeň lehce přes stovku. To vše při velice přijatelné spotřebě. V případě spotřeby jde ale i hodně o zvyk, mimo město to tak markantní není, ale v obci je dobré sledovat sem tam ekonoměr... Při čtyřce bez zatížení a rychlosti lehce nad 50 km/h není problém jet mezi 8 - 10ti litry na 100km, na tom samém úseku se zařazenou pětkou ve stejné rychlosti a se stejným zatížením jste rázem mezi 4 - 6ti litry na 100km, což je hodně znát na celkové spotřebě za celou nádrž... Než jsem se naučil jezdit nějak "inteligentně" přes město, byl jsem se spotřebou v okolí 10ti litrů, teď jsem o litr níž a rozhodně se necourám...:-)

Když bych měl celkově mé dojmy nějak shrnout, tak zodpovědně můžu říct, že je to první auto, které je radost řídit a v době, kdy se nedá jezdit na motorce, je její velice sympatickou náhradou, která zpříjemňuje čekání na jaro...:-)

Silné stránky

- motor
- podvozek
- brzdy
- pocit z řízení
- audio(předchozí majitel hodně zainvestoval)
- spotřeba

Slabé stránky

- nemá loketní opěrku - daň za držáčky na kafe, ale vzhledem k tomu, že jsem kafař, tak není nic lepšího, než se uvelebit v autě, dát si vedle sebe kafe, opřít se o vysoký středový panel a za zvuku šestiválce popíjet kvalitní espresso...:-)

Takže to vlastně až taková nevýhoda není. :-)

- spotřeba - jako 116d nikdy žrát nebude, zároveň ale 116d nikdy nepojede jako 325i..:-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- výměna ramen, čepů, stabilizátorů a uložení přední nápravy...
- to bylo potřeba, předek už to měl za sebou...díly jsem sehnal v té nejlepší kvalitě, která se dá sehnat, za ještě kvalitnější cenu, takže jednorázová investice, ale na hodně dlouho je od ní pokoj...:-)

- výměna svíček
- výměna oleje
- výměna xenonových výbojek po tom, co mi jedna odešla do věčných lovišť - opět sehnáno za luxusní cenu

Co se týče ceny ND, NENÍ to žádná tragédie, E46tek je spousta a proto je na ní všude všechno k sehnání za ceny srovnatelné se Škodovkami...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromý majitel - naprosto v pohodě

 


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím šlape jako hodinky, snad mu to vydrží! :-)

praktičnost
8

Je to sedan, navíc bez sklápěcích zadních sedaček, takže užitná hodnota trošku ztrácí...

prostornost
10

Většina majitelů píše, že je trojka poměrně malé auto, měřím ale 195 cm, uvelebím se pohodlně a i za mě se v pohodě člověk vejde, nemohu tedy nic namítat...

jízdní vlastnosti
10

Je to BMW a mýty, že je to bezkonkurenční vozítko, nejsou mýty ale realita...

jízdní komfort
9

České silnice BMW nerado, dejte mu ale hladký povrch a nepřijde vám, že v něčem jedete...

provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
7
hlučnost motoru
10

Kultivovanost sama...

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
5





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…