Recenze
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:373577 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Je to klasicka Okta z roku 2001, tj. po faceliftu.
Decentni facelift původní Oktávky z roku 1996 vydžel až dodnes tudíž bych ho považoval za velmi vydařený.
Ja osobně vlastním druhou Oktavku, ta první byla taky stříbrná, design hodnotím jako natolik střídmý a čím dál tím ji mám tím víc se mi líbí, no teď se mi teda už víc líbí Superb v kombíku:-)
S touhle Oktou jsem za tři roky najel 170.000km a počitadlo se brzy přiblíží čtyřset tisícové hranici nelehkého užívání, kdy Okta je využívána jak k rychlím dálničním přesunum, městskému provozu či tahání těžkých vleků až po rodinou jízdou letní či zimní krajinou Čech či vzdálených koutů Evropy.
Silné stránky
Kvalitní dílenské zpracování
Kvalitní a vyzrálá technika
Spolehlivost
Obří zavazadelník
Slabé stránky
Místo na zadních sedadlech
Zájem zlodějů - který je myslím si již upadající .. přeci jen to je už starší auto
Vlnění kotoučů na přední nápravě
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Před koupí mnou byli vyměněny minulým majitelem všechny kotouče a destičky
206000km 20.9.2007 - olej Castrol Edge 5W 40,filtr,vzduchový filtr
1900Kč
226000km 24.11.2007- olej Castrol Edge 5W40,filtr,vzduchový,naftový
2300Kč
246000km 2.4.2008- olej Castrol Edge 5W 40,filtr,vzduchový filtr
1900Kč
255000km 2.7.2008- rozvody, kladky, vodní pumpa
16400Kč - 4x homokloub
- silenbloky stabilizátorů
- Good Year Excelence pneu 195/65 R15
266000km 18.10.2008- přední tlumiče + uložení
7700Kč - přední kotouče a destičky(zhruba před 10.000km začaly kopat brzdy , kotouče nebylo ještě třeba měnit)
- geometrie
276000km 12.1.2009- olej Shell 5W 40,filtr
6300Kč - pneu Klebr Krislap 195/65 R15
289000km 13.4.2009- olej Shell 5W40,filtr
8300Kč - přední ložiska(Škoda orig díl - pokus eliminovat kopání brzd)
-přední kotouče a desky(orig. díly Škoda)
302000km 10.8.2009- olej Q8 5W40,filtr,vzduch filtr
1.600Kč
310000km 11.9.2009- !AUTO ZUSTALO STÁT! vyměněn alternátor za 90Ah
8900Kč - pneu Michelin ALPIN 195/65 R15
323700km 20.12.2009 -výměna turba za nové KKK
21200Kč (auto při sešlápnutí plného plynu do kopce nebo při předjíždění provedlo přepnutí do nouzového módu a ztratilo výkon. Zapříčiněno zatuhlou regulací lopatek turba)
-olej Q8 5W40,filtry
-páčka tempomatu(ozývalo se cvakání směrovek i bez toho aby je člověk vůbec použil. Původně jsem si myslel že je to relé směrovek, které je skované pod výstražným trojuhelníkem)
-výměna katalyzátoru za použitý(katalyzátor byl OK, ale na přírubě se vlivem koroze objevily drobné díry)
334000km 03.02.2010 -OLEJ Q8 5W 40,filtry
11600Kč -montáž originálních xenonů - splnil jsem si svůj dlouholetý sen, vlastně mi ho splnila manželka, která mi je koupila k narozeninám)
349000km 22.03.2010 -olej Q8 5W 40,filtry
8000kč -4xpneu Michelin ENERGY SAVER 195/65 R15
365000km 07.05.2010 -olej Q8 5W40,filtry
16.800Kč -přední brzdové destičky
-zadní tlumiče
-gumy stabilizatoru
-rozvody+vodní pumpa orig ŠKODA
-napínák mikrořemene+mikrořemen
-čepy předních ramen
-manžeta předního homokloubu
-geometrie
To znamená že do této chvíle mě servis auta stál cca 112900Kč a auto najelo pod mým vedením 170000km a počáteční cifra na tachometru byla 200000km.
Vychází tedy že naklady na servis mam cca 0.65Kč/km
Jezdím do neautorizovaného servisu ale všechny díly jsou vždy originál ŠKODA, nikoli nejlevnější Starline.
Do servisních nákladů jsou zahrnuty 2x rozvody a taktéž 3x sada pneu cca 25000-30000Kč, které bych platil i kdybych byl koupil auto nové.
Dále výměny oleje a destiček 30.000Kč což bych platil i v případě nového vozu.
Zbyde mi tedy asi 50.000Kč a to už přes srdce přenese snad každý.
Navíc se mi toto auto stará z velké části o živobytí, tudíž občasný nárok na servis považuji za oprávněný.
Za celou dobu jsem navíc zůstal stát jen jednou...
Minulý majitel auto pravidelně servisoval u dealera, tudíž mám plnou servisní historii od prvního najetého kilometru.
Co víc dodat, věřím že auto vydrží ještě asi rok cca 100.000km a pak ho prodám, ale ne nikomu kdo bude chtít na tachometru vidět 130000km jako většina populace této země ale tomu kdo si ji opravdu zaslouží a pochopí, že potivě servisované auto může sloužit i když má najeto půl milionu kilometrů. Ve skutečnosti si myslím že většina desetiletých aut má najeto 300000-500000km ať na tachometru maji cokoli.
Holt jsme takový národ. Nedá se nic dělat, snad jen se o ty naše auta starat.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia TDI ELEGANCE
- Re: MPG a míle. 15.06.2010 20:41 richardtdi
- Re: taxikář 15.06.2010 20:39 richardtdi
- pneu 15.06.2010 20:35 richardtdi
- Re: Re: Re: Re: MPG a míle. 13.06.2010 12:26 Johny.Rico
- Re: Re: Re: MPG a míle. 13.06.2010 02:09 FRPE
- Re: Re: MPG a míle. 12.06.2010 18:52 Johny.Rico
- Re: Re: taxikář 12.06.2010 18:14 PeT-a (RSKa)
- Re: MPG a míle. 12.06.2010 17:43 FRPE
- Re: taxikář 12.06.2010 17:41 FRPE
- Re: Re: pneu 12.06.2010 15:35 sotomaior
- Re: pneu 12.06.2010 14:58 talio2
- pneu 12.06.2010 14:46 sotomaior
- MPG a míle. 12.06.2010 11:30 Johny.Rico
- taxikář 12.06.2010 09:49 PeT-a (RSKa)
- Re: Taxi, taxi, taxičky ... 12.06.2010 01:23 richardtdi
- Taxi, taxi, taxičky ... 12.06.2010 00:22 FRPE
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé