Recenze
Technické info
Přezdívka auta Jajinek/Ďáblík Rok výroby 2008 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1298 výkon [kW]: 64 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední
Popis vozu
Po neustálých problémech s ojetými auty které jsem vlastnil po řadu let - ohledně servisu atd. vyzkoušel jsem jich dost převážně sám ,,odborník" to si myslím mluví za vše a nemá cenu se dál rozepisovat. Právě proto jsme se rozhodli pro koupi nového vozu.
Výběr podle finanční možnosti byl v té době daný (pozn. bylo to těsně před krizí a ceny nových aut byli uplně jinde. Možný výběr - Škoda Fabie , Toyota Yaris, Citroen C3,Ford Fiesta,Peugeot 206/207.
Začal jsem tedy emailovat a probírat recenze,ceníky, finanční produkty atd. Po konzultaci s prodejci ohledně finnačních produktu padnul ihned Citroen/Ford nevyhovujíci fin. produkt ( skvělá spolupráce a řešení možností s prodejcem v Kroměříži co se týče obou ,ale trochu více bych vyzdvihnul f.- Auto Eden-Ford)Ale tyto vozy jsem odsunul na druhou kolej již při mém dalším výběru (slabší motory v základu Citroen byl zajímavý jen s motorem 1.4 ,ale zase ta cena .Peugeot ten jsem zavrhnul pro velké servisní náklady garančních prohlídek (info od známých) výbavy,ceny a taky nevyhovujícím fin. podmínkám. Tak jsem šel navštívit autosalon Škoda absolutní nezajem jako kdybych je otravoval nebo šel okrást po konečném rozhovoru a viditelné nechuti na něco odpovídat jsem odešel s tím že nikdy více. Zavítal jsem do Toyoty Trendcar v Novém Jičíně vše proběhlo vstřícně (zasluhou prodejce - p. Kateřiny Dobešové) Kdy jsem si auto projel,vyzkoušel a prolezl s motorem 1.0 a byl jsem spokojen i s cenou.Domluvili jsme se tedy na další schůzce i s manželkou kdy jsme se dohodli ještě vyzkoušení motorizace 1.3 (jelikož zná můj jizdní styl byla taky pro,spíše to sama navrhla) Znovu osedlání a projetí - bylo rozhodnuto ten motor je super i s cenou jsme se smířili - byla dohodnutá sleva na metal.,lité kola atd. Výbava vozu dostatečná - okna v el,man.klima,CD,metalíza,lité kola,PC.Po třech letech provozu mě stále překvapuje motor a jeho vlastnosti a spotřeba. Auto je dost prostorné ,živé a uplně pro naše potřeby dostačující není to stěhovák ,ale ve třech plně naloženi(na dovolenou) vše proběhlo ok .Jediná výtka ovládaní palubní PC na kolíčku ( Japonské auto - to snad ne)u mého starého Opelu Astra rv.- 1992 fungoval lépe a bylo u volantu.Auto je vcelku pohodlé jen při přejezdu krátké nerovnosti pronikají do kabiny rázy a hluk od kol .Odhlučnění podvozku je hodně slabé při běžné jizdě a v celku tichem motoru je to až o nervy hlavně kamínky někdy to vypadá že je na podlaze jen koberec. Jinak pohodlí a sedadla i když to na první pohled nevypadá je OK a to mám cca.- 120kg.Výši posaz za volantem mě nevadí aspoň se mi dobře nastupuje a mám dobrý výhled.Někomu vadí středové umístění přístrojů ja v to nevidím problém spíše naopak je tu spousty odkládacích míst a schránek jako v malém MPV. CD je jen základní bez mp3 ,pro mě uplně dostačující s docela dobrým zvukem.Auto funguje bez sebemenšího problému po celou dobu -ještě jsem neměnil ani žárovku.V běžném provozu tiché jen při vytočení motoru nad 4000ot/min již jde více slyšet ,ale mě se ten zvuk líbí tak že nemám problem,motor je totiž hodně točivý což mě vyhovuje a ve vyších otáčkách hodně živý a nezrujnuje vás.Průměr cca.- po městě 6,8 a celkový 5,6. tak že super.V techn. max. rychlost 170 jel jsem v plném obsazení na dovolenou i tachometrových 185km/hod. Ještě dodatek k vybavení vozu - překvapení 15kola u tak malého auta ,ale jsou skvělé i výrobcem zvolené pneu Continentál hlavne na mokru i když jsou trochu hlučnější. Jiné bych nevolil.
Stejně nechápu momentální trend nizkoobjemových benzínových turbo motorů a o to spíše u nizkonákladových aut. Místo vývoje nových technologii přidat turbo další heblo a to ne zrovna levné na opravy/výměnu. Jak už ukázala praxe na spotřebu to taky není kdo ví co a v rychlostních limitech u nás 30,50,90,130 v celku nechápu. U automobilů nad 500tis.se sportovním založením ok,ale u automobilů za 250 tis. které se převážně používají k popojíždění ve měste úplný nesmysl. (turbo je právě na tohle náchylné)
Ještě když se vrátím k prodejci již nikdy více Toyota Trendcar a jeho servis po neustálých problémech a podvodném jednání (kdy mi tvrdili že mi měnili pylový filtr a on tam vůbec nebyl atd.)jsem přešel k servisu u prodejce Toyoty Zlín je to trochu zruky ,ale zase aspoň OK a vše v pořádku.
Silné stránky
- Motor ( jde to i bez turba)
- Jednoduchost ovládání
- Vnitřní prostor a variabilita (polohovatelné a posuvné sedadla v zadu
- spotřeba
- servisní náklady - (již dané a cenově OK)
Slabé stránky
- Ovládaní PC kolíčky
- Odhlučnění podvozku
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis Toyota v Novem Jičíně jak už jsem psal NIKDY VÍCE!!!!. Po zkušenostech i od jiných majitelů Toyoty. Ne nadarmo i v Německu při statistikách servisu není vždy TOYOTA zárukou solidnosti. Proto vybírejte servis i prodej jako celek (prodej může klamat)Nyní jezdím do Toyoty ve Zlíně a vše OK.
Po zkušenostech i s prodejci jiných značek Renault - Kdy jsem vlastně organizoval tento nákup vozu Renault Clio moji mamky ,tak to jsem byl mile překvapen to byli služby jako u Mercedesu prostě super. Tímto můžu jen dopručit prodejce/servis Bono Frýdek Místek. Pro zasmání pán vedoucí autosalonu shodou okolnosti pracoval i v Toyotě Trendcar v N.J. a svým podřízeným je dával za příklad tak jsem mu řekl ať to nedělá že jsou mnohem lepší.
No musím se vyjádřit znovu a popravit svůj názor na prodejce a servis ve Frýdku Místku i když nejde o mé auto ,ale auto rodičů,které jsem jim k finančním možnostem doporučil - dnes jsem objevil odchlíplé plastové ochrané lišty dveří se směrovými světly (otvor pod nimi) a odpověď servisu že je to normální a u všech těchto vozů a že jsou dole dírky kde voda vyteče no jsem tedy rád že auto Renault Clio nevlastním jelikož i ta nejlepší antikorozka nezabrání usazováním vody a špíny atd. nehledě oxidaci a rezavění elektriky. Je to odstávájící tak že i zrovna není moc estetické. ( V dešti a při mytí neustálý průtok vody) No u nového auta nic moc vím co to s železem atd. za pár let udělá.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
S prodejem v celku spokojenost hlavně s p.- Kateřinou Dobešovou,poskytnutá sleva a vstřícnost. Ale jak jsem psal servis hrůza. Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají.
Další vozy Toyota Yaris
-
Toyota Yaris (2010) Majitel: L@lek
Přidáno: 19.9.2012 2610 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2010) Majitel: will83
Přidáno: 22.7.2010 59 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2010) Majitel: Henry33
Přidáno: 6.3.2011 1010 Majitel 9.44 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.7.2010 110 Majitel 7.11 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2017) Majitel: saabik
Přidáno: 8.12.2017 199 Majitel 9.88 Uživatelé