Recenze
Technické info
Přezdívka auta Reny, Clio, Brouček, Bobík Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:53540 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Povím vám příběh Clia. Tak se hezky usaďte, pohádka začíná:-). Clio jsem koupil od jednoho staršího pána na návrh mého nejlepšího přítele, který sám má dvě. Byla to ale dlouhá cesta. Posílal mi spoustu inzerátů a já jsem se postupně zamilovával. Bude to teda Clio! Pětidvéřák, 1,4 55 kW, výbava RT, posilovač, el. okna, dálk. centrál, otáčměr, příp. airbag, ABS či klimatizace. No jo, člověk míní a Pánbůh mění. A mně to změnil pořádně! Během tří měsíců hledání, kdy jsem kamaráda už přiváděl k šílenství svou vybíravostí, jsem konečně našel vysněné Clio dokonce i s klimatizací! Ale nějak to nevyšlo. Až pak jsem na jednom málo známém inzertním serveru našel inzerát o prodeji pětidvéřového Clia zhruba odpovídajícího mým požadavkům. Jaké to bylo ale překvapení, když se inzertního pětidveřáku vyklubal třídvéřák! Kamarád pomáhal kamarádovi. Poslali mi pár fotek a byl jsem skoro rozhodnut. Najednou mi nevadilo, že nebude pětidvéřové, nebudou el. okna, airbag, klima, ABS atp. Ono kolikrát v životě koupíte vůz se třemi šestkami a červený k tomu, že? Stačila jedna návštěva a bylo moje. Krásný dárek k Vánocům a narozeninám:-).
Jenže, nic není zadarmo a Clio začalo zlobit. Ještě loni jsem dostal jakoby k Vánocům novou baterku, protože nechtělo startovat. Nahazoval jsem ho i 10x a nic, ale ani s ní se to moc nezlepšilo. Po zahřátí jelo jako drak. S ustupující zimou se to ztratilo, ale i dnes, nechám-li ho stát pár dní, se občas startér víc protočí. Věřím mu víc než sobě, a proto vím, že chytne napoprvé. V opačném případě mám skoro panickou hrůzu startovat ho napodruhé.
Další opravou prošly brzdy, výměna kotoučů a oprava zadního bubnu, nové svíčky, nový zadní díl výfuku, olej a olejový filtr a konečně se dočkalo i vzduchového filtru! Bohužel jsem koupil vůz udělaný k prodeji. Ale co. Pojďme si rozebrat jednotlivé oblasti vozu.
MOTOR
S Cliem jsem toho moc nenajezdil, ale jsem s ním moc spokojený. 1,4 55 kW je dostatečně silný, svižný a úsporný. Má spotřeba se pohybuje mezi 5,8-6,2 l/100 km N95, což považuju za nádherný výsledek. V TP je 6,5l/100. Motor je velmi tichý a tolerantní. Teprve nad 3000 ot./min. zjišťuju, že mám sebou motor:-). Jinak o Cliu vůbec nevím. Přál bych majitelům HTP zažít to čtyřválcové, výběrové ticho. Taky jsem v tom jezdil( +4 500 najetých km), tak vím, co je to za šmejd. Nevýhodou Clia je jednobodový vstřik. Při táhlých kopcích je často nutné podřazovat, protože ztrácí rychlost a otáčky.
ŘAZENÍ
Co dodat. Přesné, krátké, lehké, snadné. To samé platí i o spojce. Jedna velká báseň.
PROSTOR
Na třídveřové provedení je neuvěřitelně prostorné. Nasouká se do něj pět lidí a nikdo si nestěžuje na málo místa nad hlavou a podobně. Na Cliu si také chválím sedačky, jen boční vedení není dostatečné ve výbavě RN. Dálky s ním moc nejezdím, není důvod, ale nejsem z něho tak unavený jako z HTP. Kufr je malý, ale mně to stačí.
BRZDY
Tak tohle jsem tu četl mockrát. Většina recenzentů si stěžuje na malou účinnost brzd. To nemůžu říct. Clio brzdí jak drak a mnohokrát jsem to ocenil. Netrhám s ním astfalt, ale někdy se připlete do cesty nějaký blbec. Pravdou je, že mám nové kotouče a destičky.
AUDIO
Mám původní a zatím velká spokojenost. Nepotřebuju nic extra. Rádio je slyšet líp než se 4 repry v HTP a to je pro mě zatím rozhodující. V plánu je nové rádio a dva repráčky dozadu.
Clio mám moc rád, tohle autíčko vás prostě dostane. První generace té elektroniky moc neměla, takže vše záleží jen na vás. Opravdová volnost, kouzlo starých časů, kdy i posilovač byl v příplatkové výbavě, bezstarostnost a pohoda. Všimli jste si někdy, že mnozí majitelé větších vozů zamykají auta ručně? A jak se nadřou při parkování. Nenaštve, když přijede někdo s Cliem, krásně zaparkuje skoro na metru a dálkáčem Clio zamkne. Mně to připadá úsměvné:-).
Po najetí dalších kilometrů ještě některé věci přidám, či upravím.
Silné stránky
* dostatečně silný a svižný motor
* dobré brzdy
* nízká spotřeba
* nízká pojistka
* prostornost
* praktický a hezký interiér
* snadná a lehká ovladatelnost
* posilovač
* dálk. centrlál
* měkké a dobré odpružení
Slabé stránky
- hlučnost motoru nad 3000 ot.
- horší boční vedení
- naklánění vozu při ostřejších zatáčkách
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
* levné náhradní díly
* nenáročné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodej proběhl ke konečné spokojenosti obou stran.
Přidat názorDiskuse: Renault Clio 1,4 RN
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Renault Clio
-
Renault Clio (1996) Majitel: Huben
Přidáno: 15.12.2009 3610 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Renault Clio (1994) Majitel: Š!mon
Přidáno: 6.10.2009 1710 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Renault Clio (1998) Majitel:
Přidáno: 28.3.2010 259 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Renault Clio (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.1.2008 6710 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Renault Clio (1995) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 10.9.2013 159 Majitel 9.43 Uživatelé