Recenze
Technické info
Přezdívka auta Renault Megane III Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:75000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 78 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 405 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Motorizace:
1.5 dCi 78kW (106k), 6-st. převodovka
Výbava:
Expression + dvouzónová automatická klimatizace s dešťovým a světelným senzorem + automatické sklápění zrcátek, dodatečně namontován Audio Connection Box (výstup rádia pro USB).
Spotřeba a dynamika:
ekojízda 3,5-4,0 l/100km - viz "novinky 26.3.2011"
jizda mimo město s dodržováním rychlostních limitů cca 4,5-5l/100
mimo město s občasným využíváním dynamiky motoru cca 5-5,5 l/100km
Naměřená spotřeba na dálnici (měřeno na R10 v úseku Praha-Mladá Boleslav-Praha , celkem tedy cca 80km, za mírného provozu, teplota cca 20°C, bez klimatizace, výsledná hodnota je průměrem za cestu tam a zpět, letmý start/cíl):
1)Tacho 105-110km/h, GPS průměr 102,2 km/h -> spotřeba dle PP 4,6 l/100km
2)Tacho 130-140km/h, GPS průměr 126,1 km/h -> spotřeba dle PP 6,2 l/100km
Přesuny po německé dálnici, při mírném provozu, rychlostí 160+, volné úseky 180-190 = průměr okolo 9 l/100km
plný plyn při 180+ km/h = max.~12,5l/100km ( viz video v "novinkách 2.6.2012")
Zrychlení 0-100 - cca 11sec
Zrychlení 0-160 - cca 30sec - viz video v "novinkách"
Maximum je něco málo přes 200km/hod (dle tachometru), ale nad 190 už to jde hodně pomalu a nad 200 to musí být trochu z kopce.
V zimě (od listopadu do začátku dubna) jezdím na zimních pneu a pořád se střešním boxem (Thule Pacific 500). Na spotřebě se to podepisuje zvýšením o cca 0,5 - 1,5 l/100km v závislosti na okolních podmínkách a stylu jízdy.
Topení v zimě funguje dobře a teplý vzduch je k dispozici téměř ihned po vyjetí. Ohřev motoru na provozní teplotu ale trvá déle a při kratších cestách (do 10km-15km) a nízké okolní teplotě (-10°C) nedojde k ohřátí motoru na provozní teplotu => vyšší spotřeba.
Dlouhodobej průměr po najetí 60 000km mám 5,7l/100 (léto 5,3l/100, zima 6,3l/100, v km poměru 63:37). Mohlo by to bejt i míň, ale "kazí" to jízdy po dálnicích, kde spotřeba zejména v zimě (a zejména v Německu :-D) se střešním boxem letí strmně vzhůru.
Dle dlouhodobého sledování má palubní počítač přesnost lepší než +-0,1 l/100km, takže mu lze při udávání spotřeby docela věřit
Při porovnání s GPS tachometr proměřuje o cca +5km/hod při 150km/hod.
Jízdní vlastnosti
Řekl bych normální/průměrný ve své třídě - porovnávám s OII.
Na dálnici se chová vcelku klidně i při rychlostech okolo 180km/hod.
Na rozumných jízdních vlastnostech se kladně projevujou i pneumatiky, které má auto z výroby - Michelin Energy Saver (druhé místo v testu ADACU pro rok 2009).
V zimě, se střešním boxem (Thule Pacific 500) a zimními pneumatikami (Continental TS 830) se jizdní vlastnosti moc nemění a na dálnici není problém udržovat cestovní rychlost 160-170km/hod. Maximálka se ale sníží o cca 10km/hod.
ESP se na sněhu chová dobře a celkem se mu daří auto ve smyku udržet v požadovaném směru. Přetáčivé smyky vyrovnává perfektně, u nedotáčivých má občas problém (holt fyzika je fyzika). Občas se v zimě hodí i vypínatelná el. uzavěrka diferenciálu, která je součástí ESP.
Závěr po 3 letech užívání a najetí 60 000km:
Celkem spokojenost, zatím plní to, co je od něj vyžadováno (vyjma toho trable s klimatizací, které se ale vyřešilo v rámci záruky).
Auto bych si klidně koupil znova a to i přesto, že je nyní o cca 40kkč levnější než bylo v době kdy jsem ho kupoval.
Silné stránky
Dle mého názoru:
- bezpečnost -> 5 hvězdiček v EuroNCAP (se ziskem maximálního počtu bodu)
- celkem slušnej motor s rozumnouj spotřebou
- rozumná velikost zavazadlového prostoru
- dobrý poměr cena/výkon
Slabé stránky
- přední stěrače by mohly stírat o něco líp (není to tragédie, ale znám lepší)
- kvalita servisních služeb by mohla být lepší (zejména přesná diagnostika závad na první pokus)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Stav tachometru cca 8 000km:
Špatný kontrast displeje palubního počítače při vyšší okolní teplotě - např. když auto stálo delší dobu na prudkém slunci.
Reklamováno - vyřešeno po cca 3-4týdnech nahráním/updatem softwaru řídící jednotky. Závada byla asi už z výroby, ale projevila se až se vzrůstajícími okolními teplotami.
Stav tachometru cca 9 000km:
Svolávací akce Renaultu na možnost špatného sváru na brzdovém pedálu - zkontrolováno - pedál byl OK (řešeno zároveň s displejem palubního počítače)
Stav tachometru 36 000km (1/2011):
Na křižovatce jsme byl zezadu mírně popstrčen blondýnou, která nestihla dobrzdit (nebo se spíš plně nevěnovala řízení). Auto bylo po kolizi pojízdné, nárazník byl v místě střetu naprasklý v délce cca 10cm, světla bez poškození. Vyřešeno výměnou zadního nárazníku na náklady viníka. Objednání dílů+lakování trvalo cca 4dny + 1den na opravu. Po dobu opravy zapůjčeno náhradní vozidlo.
Stav tachometru 41 000km (4/2011):
Klimatizace nefouká studený vzduch.
Reklamováno - vyřešeno přetěsněním a naplněním novým chladivem. Oprava trvala 1den.
Stav tachometru 46 000km (8/2011):
Opětovný problém s malým výkonem klimatizace - po diagnostice zjištěna netěsnost v chladiči klimatizace - vyřešeno výměnou. Auto strávilo v servisu 2dny.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodej OK, čekací doba cca 1,5měsíce. (4/2009)
Novinky v recenzi
77400km / 4 roky 4 měsíce
Prodáno
Emise+STK 4/2013
Absolvování Emisí+STK (bez závad)
Spotřeba při jízdě na plný plyn
Servisní prohlídka 60 000km
-výměna oleje a filtru (Elf Evolution SXR 5W40)
-kontrola podvozku a karoserie -> opotřebení brzdových destiček cca 50%
-mazání třmenů P+Z brzd
-výměna vzduchového filtru
-výměna filtru topení
-výměna palivového filtru
-kontrola a seřízení geometrie -> bylo mírně rozhozené pravé přední kolo
-vyčištění/dezinfekce klimatizace
-zátěžový test baterie -> OK
(poslední tři položky jsem nechal udělat navíc oproti stand. prohlídce)
04/2012 57 600km - Nové letní pneu
Opět Michelin Energy Saver 195/65 R15
55 000km - Nové hlášky PP, viz galerie
V letošních mrazech, kdy přes den teplota nestoupala nad -10°C a v noci bylo i přes -20°C, po týdnu velmi krátkých jízd po městě (max. do 3km 2-4x denně), jsem pravděpodobně baterii vybil víc než bývá zvykem a jednoho rána mě Megane odměnil následujícími hláškami. Nutno podotknout, že motor vždy nastartoval na první pokus, nicméně bych čekal míň drastické upozornění, než je hláška o závadě brzd. Nyní k samotným hláškám PP - před nastartováním PP nic nehlásil a start proběhl bez problému, ale po nastartování PP hodil hlášku o závadě brzd (Braking system fault). Po vypnutí motoru, vyndání karty a opětovném nandání karty už PP hlásil „Battery is low to start“ (nebo něco podobného – nestihl jsem to nafotit), ale motor bez problémů nastartoval a místo hlášky o brzdách se objevila hláška o nabíjení baterie (Battery charging). Hláška o nabíjení svítila na PP cca 15min, pak se změnila na klasickou hlášku „No message available“. Další starty jsou zatím OK, bez nových hlášek.
11/2011 - 50 000km
- update recenze o zkušenosti po 50 000km
- výměna zimních pneu
Letní pneu (Michelin Energy Saver) mají najeto 37 000km a zbytkovej vzorek je ještě ~2.5mm, na léto pořídím už nový ale stejnou značku a typ
45 000km
Výměna oleje - Elf Evolution SXR 5W40
(měním radši po 15 000km i když výrobce předepisuje po 30 000km)
40 000km - Test minimální spotřeby
Trasa: Kudowa(Polsko) - Pardubice - viz mapa níže
Obsazení: 2osoby (cca 160kg)
Provoz na silnici: velmi mírný
Jízdní styl: obce max. 50km/hod, mimo obce 70-90km/hod, snaha o maximální plynulost jízdy
Okolní teplota: +7°C
Pneu: Michelin Energy Saver 195/65 R15 (letní)
Naměřené hodnoty dle PP:
Délka trasy - 71.4 km
Průměrná rychlost - 61.5 km/hod
Průměrná spotřeba - 3.6 l/100km
Mapa trasy:
Zvětšit mapu
Záznam z PP po jízdě:
08/2010 - servisní prohlídka po 30 000km
- servisní prohlídka
- výměna oleje Elf Evolution SXR 5W40
- seřízení geometrie
- hliníkové disky Dezent F
- žárovky Osram H7 NightBreaker
19 500km
- update o zimní zkušenosti / střešní box Thule Pacific 500
- montáž Audio Connection Boxu (výstup pro USB a iPod)
Servis 15 000 km
Výměna oleje - Elf Evolution SXR 5W40
Zimní pneu Continental TS 830
Test zrychlení 0-160km/hod
Svolávací akce brzdový pedál
Do galerie jsem přidal zvací dopis na svolávací akci.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Expression 1.5 dCi 105k
- Hlášky 12.02.2012 15:59 Ronault.
- Re: Zahřívání auta po startu 20.12.2011 18:44 pinkytheone
- Zahřívání auta po startu 13.12.2011 08:46 1Pavel1
- rychlost 13.11.2011 21:55 ryccardo
- Re: pekna 13.11.2011 21:07 Ronault.
- pekna 13.11.2011 20:36 objekt21
- Re: pekna recenzia 28.04.2010 08:18 Mirec38
- Re: Re: pekna recenzia 07.09.2009 20:32 Mirec38
- Re: pekna recenzia 05.09.2009 16:06 pinkytheone
- Re: pekna recenzia 02.09.2009 14:45 Mirec38
- Re: Re: Re: Re: Svolávací akce 28.08.2009 20:20 Ronault.
- Re: Re: Re: Svolávací akce 28.08.2009 19:00 pinkytheone
- Re: pekna recenzia 28.08.2009 18:53 pinkytheone
- Re: Re: Svolávací akce 27.08.2009 09:03 DanV
- Re: Svolávací akce 26.08.2009 17:08 Milkinin
- pekna recenzia 26.08.2009 16:45 BigFoot007
- Svolávací akce 26.08.2009 10:17 DanV
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Mégane (2009) Majitel: DanV
Přidáno: 4.5.2009 1749 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2014) Majitel: JaWohl
Přidáno: 23.2.2015 799 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2010) Majitel: positivemind
Přidáno: 23.1.2016 2710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2013) Majitel: Ronault.
Přidáno: 15.1.2021 4810 Majitel 9.91 Uživatelé