Recenze
BMW řada 3 320i (E46)
Technické info
Přezdívka auta BMW E46 320i Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:189000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2171 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba naměřená:
Popis vozu
Po třech letech jsem se rozhodl vyměnit svoje předchozí BMW E36 (316i), které zase nahradilo BMW E30 (318i). Přestože vypadalo pořád velmi pěkně, E36 už nebylo žádný mladík a my jsme potřebovali auto, které bude spolehlivé i při cestách za hranice. Hledání vhodného auta zabralo poměrně dlouho dobu (cca rok), volba nakonec padla na BMW E46 320i od místního dovozce automobilů, na jehož nabídku jsem narazil na BMW Klubu (www.bmwklub.cz).
Ačkoliv E36 mělo poměrně velkorysý kufr, přístup do něj byl mnohdy problém pokud chtěl člověk přepravovat velká zavazadla. Volba touringu měla proto praktický důvod, ale přiznávám, že se mně tento typ karoserie na E46 vždycky líbil. Velmi chválím samostatné otevírání zadního okna bez nutnosti otevírání celých zadních dvěří, když je třeba dát do kufru jen běžné drobnosti. Tento způsob přístupu do zavazadlového prostoru spojuje výhody jak kombíku i sedanu.
Jelikož nejsem žádný závodník, šestiválcový motor o objemu 2,2 litru je pro moje potřeby možná i zbytečně velký, osobně jsem se ohlížel spíš po 1,8. Bylo mi ale jasné, že splnění všech nároků, které jsem měl, nemůžu od auta z druhé ruky očekávat a navíc byla nabídka tohoto kusu natolik zajímavá, že po zkušební jízdě a prohlídce u mechanika bylo v podstatě jasno.
Zprvu jsem se obával vysoké spotřeby, ale po prvním měsíci provozu jsem na průměru kolem 8,7 litrů, což je v porovnání s předchozí 316i (8,5 litrů) jen nepatrně více. Recenze podobných BMW na tomto serveru naznačují, že to snad se spotřebou nebude tak hrozivé. Uvidíme, jak se to bude dále vyvíjet.
Požadavky na výbavu jsem měl pouze na klimatizaci a tempomat, takže velký palubní počítač s navigací, CD changer, vyhřívaná sedadla, parkovací senzory nebo dešťový senzor jsou spíše přidanou hodnotou, přes to jsem s na ně rychle zvykl. Navigaci předchozí majitel zřejmě příliš nepoužíval, proto jsem upgradoval firmware a aktualizoval mapové podklady a jsem zatím spokojen.
Součástí vozu při nákupu byly také originální 17“ disky, které byly sice velmi hezké, ale pro lepší jízdní komfort jsem je vyměnil za jiné originální 16“ disky podobného vzhledu. Kromě toho cena pneumatik na menší kola je v průměru asi dvakrát levnější a to se taky počítá.
Po měsíci provozu dále těžko vůz hodnotit. Čas ukáže, jestli i do třetice bude značka BMW dobrou volbou.
---
Další technické údaje:
Rok výroby: 03/2003
Motor: M54B22 VANOS (2000-2006)
Počet a uložení válců: I6
Turbo: ne
Výkon: 125 kW / 168 HP @ 6100 RPM (82 kW / 1000 kg)
Točivý moment: 210 Nm @ 3500 RPM
Hmotnost: 1520 kg
Délka: 4478 mm
Šířka: 1739 mm
Výška: 1409 mm
Rozvor: 2725 mm
Zavazadlový prostor: 435 / 1345 litrů
Kola (1. sada): Letní alu 16'' styl 32, Continental 205/55 R16 91V
Kola (2. sada): Zimní alu 16'' styl 46, Barum 205/55 R16 91H
Kola (3. sada): Zimní alu 17'' styl 73, Michelin 205/50 R17 93W (momentálně nepoužívané, v létě budou na prodej)
http://www.bmwvin.com/?vin=PB05725
Silné stránky
freude am fahren
jízdní komfort
zpracování interiéru
bohatá výbava
vyšší zůstatková cena
Slabé stránky
vyšší pořizovací cena
vyšší spotřeba ve městě (přesto slušná spotřeba na dlouhé trasy)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Místní prodejce se specializací na dovoz BMW z Německa (www.auto-rady.cz)
Novinky v recenzi
Na prodej
Z důvodu pořízení novějšího vozu bude BMW na prodej. Pokud máte zájem, kontaktujte mě. Aktuální stav tachometru k 15. březnu 2014 je 189.000 km
Brno -> Nassfeld (Rakousko) -> Brno
Další informace o spotřebě: Tentokrát s plně naloženým autem, čtyři osoby na palubě, rakev (objem 460 litrů) na bedrech a cesta do Alp. Ujeli jsme necelých 1200 km včetně popojíždění mezi ubytováním a lanovkou a jednoho výstupu na Passo di Pramollo z 500 m.n.m. do 1500 m.n.m.). Spotřeba byla průměrných 8,7 litrů na 100 km, auto jelo velmi dobře, nebylo cítit, že bychom ho tím nákladem nějak trápili (snad kromě toho šíleného 10% stoupání serpentýnami, to jsem trpěl za všechny, obzvlášť při pohledu na ekonoměr). A taky trochu oleje to spapalo, jak je u M54 "dobrým" zvykem.
Brno -> Bratislava -> Senec
Na dálnici Brno -> Bratislava při rychlosti cca 130 km/h ukazoval palubní počítač spotřebu 8,9 litrů. Díky průjezdu Bratislavou, kde je maximální povolená rychlost 90 km/h a po jízdě na slovenské D2, kde je rychlost pro změnu 110 km/h, klesla spotřeba na slušných 8,2 litrů.
Brno -> Hradec Králové -> Brno
Trasa Brno - Hradec Králové - Brno, včetně jízdy ve městě ve špičce. Celkem něco málo přes 300 km a spotřeba dle palubního počítače 7,4 litru. S tím jsem poměrně spokojený.
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé