Recenze
BMW řada 7 735i
Technické info
Přezdívka auta bavor Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:320000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 3421 výkon [kW]: 155 / 165 * kroutící moment [Nm]: 320 / 350 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 / 7.5 * maximální rychlost [km/h]: 230 / 240 * počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 17 / 16 *
Popis vozu
Vozidlo koupeno u autorizovaného dealera Cartec Group a.s. Ostrava jako ojeté 15. února roku 2004 za 85000,-Kč a jsem jeho druhým majitelem. Původně jsem pošilhával po 316i, ale osud chtěl něco jiného. Když jsem ho v autosalónu uviděl mezi novými vozy, nebylo co řešit. Byla to láska na první pohled. Navíc ta fantastická SPZ 00-04.. Výbava: 2x airbag, 2x počítač, dvouzonová klimatizace, nastavitelný volant, černá kůže (i po 15 létech působí jako nová, byla pravidelně ošetřována a oděrky začišťovány lakem na kůži - v čemž ostatně pokračuji i já), vyhřívaná veškerá sedadla, vše v elektrice s výjimkou seřízení předního sedadla a jako bonus 500 litrový kufr!!! Po technické stránce je na 80% (zde hodnotím stav motoru, převodovky, brzd a podvozkových skupin - nikoliv karosérie a elektroinstalace!!!)vzhledem k výkonům nového vozidla. Mírná koroze lemu zadních blatníků a spodní části dveří. Koroze u dvou uchycení pro zvedáky.
Základní technické údaje:
Obsah: 3430 ccm
Počet válců: 6
Vrtání/zdvih: 92/86
Výkon: 155kW (211k) při 5700 ot/min
Kroutící moment: 305 Nm při 4000 ot/min
Spotřeba: 90/120/město - 7,7/9,6/16,8 l/100km
Délka: 4910 mm
Šířka: 1845 mm
Výška: 1400 mm
Rozvor náprav: 2833 mm
Min.poloměr otáčení: 11,6 m
Pohotovostní hmotnost: 1710 kg
Baterie: 12V, 85Ah - já používám 100Ah
Alternátor: 90A, 1260W
Zapalovací svíčky: Bosch W 8 LCR
Rozměr pneu: 225/60 ZR 15 až po 240/45 ZR 415
Olejová náplň motoru: 5,75 l
Olej. náplň aut. převod.: 3,00 l
Objem chladící náplně: 12 l
Palivo: Natural 91
Pořadí zapalování: 1-5-3-6-2-4
Silné stránky
Pohodlné silné auto s přebytkem výkonu, sportovním duchem, skvělými jízdními vlastnostmi a minimálními provozními náklady. Třebaže se jedná o dvoutunový kolos a navíc automat, dá se s tímto autem jezdit díky perfektně vyváženému řízení vyloženě sportovní palba. A když je na tachometru 160 km/h, otáčky lehce překračují číslici 2800. Při jízdách s plně naloženým autem na dovolenou a rychlosti kolem 130 km/h se lehce dostáváme se synem se spotřebou na devět litrů na sto km. Po zkušenosti s "honičkou" na Slovensku s M3, kdy v raději nepublikované rychlosti toto auto na nerovném povrchu v zatáčkách odskakovalo do stran a řidič toho měl takříkajíc plné "kule" (zde se nenavážím do kvalit M3, ale pouze upozorňuji na nevhodnost nízkoprofilových pneu pro použití na naše tankodromy!!!), jsem se na svých Yokohamách A 539 215/60/15 evidentně bavil a nejenže necítil žádné nerovnosti povrchu, ale auto by sneslo i ještě ostřejší průjezd zatáček, kdy M3 (nevím, v jakém stavu měla tlumiče, čepy ap. - vím jen, že měla profiláče 30) by už byla dávno mimo vozovku, nedám dopustit na použitý rozměr AL disků a druh pneu. Což s sebou nese i levné pořizovací náklady na nové pneu - na rozdíl od 17 a 18 palcových disků.
Slabé stránky
Pro většinu asi vysoká spotřebě při jízdě po městě (cca 16-17 litrů na sto km).Což je mi ovšem vzhledem k nákupní ceně vozu a počtu ročně ujetých kilometrů (cca.7500) ukradené. Na zimní provoz jsem vyzrál zakoupením nové sady zimních pneu o rozměru 195/65/R15 značky Lassa Snoways II(turecké Bridgestony)- kus 1500,-Kč. Na původních Good Yearech Ultragripech 7 225/60/15 to bylo utrpení jezdit!! Teď už nedělá problémy ani deset centimetrů rozbředlého sněhu. A asi to bohužel nemyslím vážně se životním prostředím, protože z cca.80% jezdím s tímto autem sám. Manželka jej odmítá řídit s poukazem na to, že má papíry na osobák a ne na autobus. Tak jsem ji koupil padesátku skůtra Kentoyu a mám klid!!Jedinou další nevýhodou tohoto vozu je, že se do něj nenastupuje, ale ulehává. Má totiž dost nízko uložená sedadla, takže starším lidem se do něj a z něj dost těžce nastupuje a vystupuje.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vozidlo má dnes najeto prokazatelně 325000 km a protože se jedná o automat, na STK prohlásili, že motor je takříkajíc po záběhu. Max. povolené emise CO na volnoběh jsou 0,3 (%)obj. a mi naměřili poprvé 0,019 a podruhé 0,016. Za tři roky, co jej vlastním, byla nejvážnější porucha opotřebený uhlík v rozdělovači. Jen pro zajímavost uvádím ceny všech náhradních dílů, které jsem za tři roky provozu a ujetí 25000 km spotřeboval: kvalitní, ale neznačkové přední brzdové desky 720,-Kč, zadní 780,-Kč, víko rozdělovače Benco (tedy totožné s původním, ale bez znaku BMW) 1800,-Kč, palec rozdělovače Bosch 500,-Kč, těsnění ventilového víka motoru 185,-Kč, krytka světla LP dveří 90,-Kč, venkovní ochranná lišta PP dveří 100,-Kč, grafitové lišty stěračů 180,-Kč. Každoročně v létě si nechávám v servise Renault za částku kolem 500,-Kč naplnit klimitizaci, protože únik nikde nezjistili, ale po roce je klima vždy takřka prázdné. Nyní používám olej Shell Helix Ultra 5W40. Po koupi vozidla jsem tam nalil polosyntetiku Shell Helix 10W40, ale spotřeba byla o jeden litr horší, tak jsem přešel na plnou syntetiku.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Absolutně skvěle připravené vozidlo na prodej s uvedením všech (i byť jen začínajících) závad. Pokud jsem potřeboval ND, měl jsem je do tří dnů!!!
Tuning néééé!!!
Vozidlo má původní lak, v minulosti bylo vyměněno pouze zadní vyhřívané okno. Má zásada je udržet toto auto pro budoucnost ve zcela původním stavu, bez jakýchkoliv úprav a vylepšení.
Z úprav jmenuji pouze sportovní zadní díl výfuku včetně koncovek, sportovní filtr vzduchu a žárovky H1 s Xenonovou náplní. Tudíž vše, od čehož mám v záloze originál duplikát pro uvedení do původního stavu. Věřte nebo ne, ale veškeré pojistky u motoru jsou originály z roku 1992.
Na zimu používám původní Al kola, na léto jsem sehnal sadu za 4000,-Kč plus zakoupil k nim 4 nové středy kus po 420,-Kč.
Novinky v recenzi
Auto a duše.
K sepsání této novinky mě přiměl příspěvek Mersi. Za což ji děkuji.
12.8. jsem se vracel z jedné akce na Slovensku domů. Byl jsem naprosto odpočatý a v pohodě. Cesta byla ucpaná kamiony. Nejsem z těch, co poslušně jedou v koloně, takže jsem využíval každou volnou skulinku v protisměru k jejich předjetí. Typické myškování, ale s důrazem, abych nikoho neohrozil. Sto kiláků proběhlo naprosto v pohodě až do Třince. Při předjíždění dalších tři kamionů jsem byl připraven se zařadit za před nimi jedoucí Oktávku. Vše v rychlosti kolem devadesátky. Na úrovni kabiny toho posledního kamionu se však její řidič rozhodl odbočit znenadání doleva. Byla to sekunda. Brzda, blinkr a šup volantem doleva. Zřejmě mě uviděl na poslední chvíli a zastavil uprostřed silnice. V protisměru kolona dalších kamionu. Předjet se nedalo, zařadit se nedalo, ubrzdit se to nedalo, zbývala jediná cesta - zašlápnout brzdy na doraz, ABS se mohlo zbláznit a zkusit Oktávku objet zprava. Tam, však bylo málo místa a menší příkopa. Nemám ve zvyku někomu ubližovat, takže jsem zvolil variantu příkopa. Do dnešního dne nechápu, jak se mi povedlo s autem širokým 1,8 metrů se prosmýknout po vozovce o šířce jednoho metru, která zbývala po pravé straně Oktávky....Pravá strana auta se ani nezhoupla a příkopou projela jako by tam byla neviditelná cesta. Prostě auto se rozhodlo mě odměnit za mou lásku k němu...
Připadá Vám to jako sci-fi? Mi taky, ale je to skutečný zážitek...
Díky laskavosti superfotografa Paulieho001 přidány fotky z pálení gum na srazu v Havířově.
Dnes jsem byl přezout zadní kola (staré pneu po setkání v Havířově už byly k nepoužití) na nové gumy, takže na autě jsou všude funglovky Lassy Impetus 2 v atypickém rozměru 225/60/15 - kus po 2000,-Kč. Vepředu držely perfektně a jaké budou vzadu na hnací nápravě napíšu po odzkoušení. Oproti předchozím Yokohamam jsou trošičku hlučnější v rychlostech nad 130 km/h.
Tak jsem včera odvezl auto do opravy. Důvod - prasklé těsnění pod olejovou vanou. Není divu, vydrželo 16 let a 320000 km. Olej už cekem slušně unikal a stříkal na katalyzátor, takže po nastartování a jeho zahřátí byla za autem chvilku celkem slušná kouřová clona. To, co mi u Škodovky stodváci trvalo deset minut, trvalo zkušenému mechanikovi hodin 6. Nadával jak špaček, protože musel povolovat nápravnici. Těsnění stálo 240,-Kč a práce 1260,-Kč. Teď si ještě musím zjistit, zda by to u ofic BMW nevyšlo levněji, případně, kolik jsem ušetřil. Navíc zjištěn únik oleje z pravého předního tlumiče, takže tyto budu muset brzo taky vyměnit. Jaké tlumiče mi kdo doporučí? Poraďte. Chci kvalitu, ale za rozumnou cenu.
Z časových důvodů jsem tady delší dobu nebyl, takže pár novinek.
Před měsícem jsem zakoupil novou sadu pneu Lassa Impetus 2 225/60 R 15 v ceně 2000,-Kč za kus. Jízdní vlastnosti se oproti Yokohamám nezhoršily, jen jsou tyto pneu trošičku hlučnější.
Po přezutí jsem byl provést geometrii, kde se zjistila vůle na čepu levého spodního ramene. Oprava včetně práce a výměny příslušného silenbloku ramene mě přišla na 3000,-Kč. Šlo ušetřit dalších 1000,-Kč, kdybych použil ND od méně kvalitního výrobce...
Překvapením pro mě bylo, že třebaže jsem v zimě celkem citelně narazil PP kolem ve smyku do obrubníku, geometrie byla v pořádku a náraz nic neponičil.
Příští týden mě čeká výměna těsnění olejové vany motoru, protože jsem zaznamenal celkem slušné odkapávání motorového oleje kolem starého těsnění. ND - těsnění - stojí 240,-Kč.
Před 14 dny, kdy jsem v horském terénu trošičku více řezal zatáčky, profesionální řidič Avie se o totéž pokoušel v protisměru a vyneslo ho to až do mého jízdího pruhu. Stihl jsem se sice vyhnout kolizi, ale odneslo to levé zpětné zrcátko. Kryt kupodivu vydržel nepoškozený, odneslo to jen sklíčko. Originál stojí 1200,-Kč (s vyhříváním). Já si ho zatím nechal nařezat u sklenáře za 85,-Kč. Liší se jen zbarvením do hněda, místo do modra.
Žádné další problémy jsem zatím nezaregistroval.
Po takřka dvouletém shánění se mi podařilo konečně za 500,-Kč sehnat poslední čtvrtý Al disk a mohl tak vyhodit "úzké" disky z trojkové řady na zadní nápravě, kterých si všiml i jeden kolega. Autíčko už tedy má jednu letní a jednu zimní sadu disků a pneu..
Přidal jsem nové noční fotky
Včera jsme doplnili fotogalerii o kvalitnější fotky.Líbí?
Přidat názorDiskuse: BMW řada 7 735i
- 9b. 10.04.2019 15:02 testovaciucet
- 20.6 2.ročník automobilového srazu v Havířově 15.06.2009 17:18 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: jj 13.03.2009 11:48 petrzel1
- jj 22.11.2008 09:55 misi.ce
- Re: pěkný bávo 19.11.2008 22:47 renzo
- Re: Nábytek 19.11.2008 20:59 petrzel1
- Re: pěkný bávo 19.11.2008 20:58 petrzel1
- pěkný bávo 05.11.2008 12:05
- Nábytek 21.10.2008 20:36 Paulie001
- Re: HaMo Team? 30.08.2008 22:54 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: HaMo Team? 30.08.2008 21:57 petrzel1
- Re: Hezka recenze, fajn kara 30.08.2008 21:19 petrzel1
- Hezka recenze, fajn kara 30.08.2008 17:36 David1976
- HaMo Team? 27.08.2008 20:35 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Mile řečeno 08.08.2008 02:04 OkreskyLover
- Terminy... 30.06.2008 20:35 Novic (Porsche team/GT-R team)
- paráda 29.06.2008 22:45
- Re: Re: Re: Re: E32 24.06.2008 16:41 petrzel1
- Re: Re: Re: E32 24.06.2008 16:40 petrzel1
- Re: Re: ... 24.06.2008 16:39 petrzel1
- Re: FREUNDE AM FAHREN 24.06.2008 16:38 petrzel1
- Re: ... 19.06.2008 14:50
- Re: Re: Re: E32 19.06.2008 14:46
- Re: Re: E32 19.06.2008 14:45
- FREUNDE AM FAHREN 15.06.2008 23:04
- Schovej se s tím Baworákem do pryč!!! 28.05.2008 18:20 Gianluigi
- Re: sraz Havířov 25.05.2008 22:10 petrzel1
- sraz Havířov 25.05.2008 13:31 Focusman
- Re: Re: ... 13.05.2008 23:31 Ricardo
- Re: Re: ... 13.05.2008 23:24 renzo
Další vozy BMW řada 7
-
BMW řada 7 (1988) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.5.2008 359 Majitel 9.89 Uživatelé
-
BMW řada 7 (1988) Majitel: renzo
Přidáno: 24.10.2008 239 Majitel 9.85 Uživatelé
-
BMW řada 7 (2013) Majitel: texx
Přidáno: 11.4.2021 710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 7 (2008) Majitel: HitmanPB
Přidáno: 27.4.2012 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 7 (1998) Majitel: korrado
Přidáno: 14.4.2012 2910 Majitel 9.91 Uživatelé