Recenze
Technické info
Přezdívka auta Pašák Rok výroby 2010 Koupeno ojeté palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 513 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8
Popis vozu
Elegantní, praktický a prostorný vůz vhodný pro rodinu i firmu.
Při koupi jsem uvažoval o levnější Octavii 2008. Po prvním usednutí za volant Passatu jsem měl ale jasno. Prostorově je Octavii podobný. Čím se ale začíná vymykat je luxusní interiér, znatelně lepší podvozek, mnohdy s výbornou DSG převodovkou, většinou se silnějším a tichým motorem, výrazně lépe vybavené a není tak okoukaný.
Dalším adeptem měl být Superb. Interier mi však připadne jako přeplácaná (jinak elegantně jednoduchá) Octavia. Navíc se díky našemu auto-patriotismu za všechny škodovky u nás platí zlatem a tak jsou cenovky nadhodnocené.
Mondeo mě neoslovilo interiérem. Starší verzi mi také rozmlouvali známí, kteří ho měli možnost srovnávat s Passatem.
Vždy sem kupoval auto tak, aby bylo bezpečnější, mělo nižší náklady na provoz a stačilo aktuálním požadavkům na prostor.
Passat nabídl 10 airbagů (z toho 2 i pro zadní pasažéry), ESP, maximum hvězdiček v testech a jako bonus nabízí podvozek jako přilepený k silnici, který nechce uhnout ani o centimetr (jistota podvozků VW/Škoda mě vždy udivovala).
Spotřeba je o litr nižší než u předchozího. Raději bych krásnou verzi CC nebo sedan, ale přístup do velkého kufru mě přesvědčil o Variant.
Passat si od roku 2005 vydobyl pověst nespolehlivého TDI. To se ale rokem 2008 zlomilo a od 2010 by měly být vozy bez problémů, což můžu zatím podle svých i zkušeností známých potvrdit.
Silné stránky
Elegantní design s chromovými prvky
Budí respekt na křižovatkách i v levém pruhu dálnice
Podvozek velice pohodlný, velký rejd.
Výborně svítí i bez xenonů, mlhovky
Parkovací senzory
Dešťový senzor
Vyhřívaná vnější zrcátka
Interierové zrcátko s auto. ztmavením při oslnění
Palubní počítač
Osvětlení pro zadní cestující nijak neoslňuje řidiče
Dětské pojistky na dveře i zadní okna
Auto Hold vhodný doplněk pro automat
Odhlučnění, slyšíte prakticky jen pneumatiky popř. odpor větru
Výklopná zadní loketní opěrka s úložným prostorem a držákem na nápoje pro děti.
Máte pocit že jedete 50, ale na tachometru můžete atakovat 100 km/h
Hudební výkon a dosah autorádia
Sklopné sedadlo spolujezdce a dělená zadní sedadla pro převoz větších nákladů, takto až 3 metry dlouhých. Cestující za spolujezdcem si může také pohodlně natáhnout nohy.
Motor Common Rail (103kw) je tichý, charakterově podobný benzinu. Po dálnici jedete 150 a teplota oleje se pohybuje do 110st. Při klidné jízdě je to anděl, po sešlápnutí plynu ale vystrkuje rohy a umí se pěkně utrhnout. Do 40ot dobře akceleruje, nicméně lze točit až do (pro motory PD neslýchaných) 52ot. Rozsah otáček je tedy pohodlný.
Tempomat (po dálnici auto ovládám prakticky jako joystikem, umí si v případě potřeby sám řadit)
Interiér mě dostal. Je krásně elegantní a všude kolem prostory pro ukládání věcí. Namátkou zmíním vychytávky jako dutina ve dveřích řidiče na deštník, 4x odkládací prostor na 1.5l (či upitý 2l) nápoj, schovaná kapsa v přihrádce spolujezdce apod. Jen do kapsy na brýle mi žádné sluneční nevlezou.
Převodovka DSG je výborná. Řadí rychleji než řidič, necuká. Posádka chválí plynulost rozjezdu, většinou vůbec nepostřehne řazení. Manuál mi přestal jakkoli chybět (pouze by snížil nepatrně spotřebu). Režim Drive jezdí na spotřebu od 11ot. Režim Sport řadí podobně, jak bych řadil já s manuálem. Možnost manuálního řazení využívám jen při dlouhém sjezdu z kopce k dobržďování motorem bez sekundování brzdou.
Slabé stránky
Handsfree je ironicky dražší než samotný mobil.
Automatická převodovka ukázkově rychle řadí při sprintu, dlouhé akceleraci nebo klidné jízdě - prostě tam, kde se řadí o 1 stupeň. Pokud ale potřebujete při předjetí náhle podřadit z 6ky na 4ku, převodovce trvá asi sekundu, se kterou nutné počítat. Lze eliminovat předřazením na sportovní režim.
Manuální převodovky mají spotřebu cca o 0.5 litru nižší.
Zahřátí motoru na 70st mi trvá asi 7 minut a do 90st dalších 7 minut klidné jízdy. Poté ale motor (sice v zimě) relativně rychle vychládne.
Zloději rádi kradou pokročilá autorádia (třeba pro autovrakoviště). Základní model sice umí MP3, ale nerozumí médiům DVD nebo Flash či SD. Často tak měníte CD. Reproduktorům chybí 20kHz. Display autorádia sekunduje parkovacím senzorům, proto nevhodné měnit za neorig. autorádio.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nepohodlná výměna žárovek světlometů (detail).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autobazar Auto Fráňa, Brno. Dobré jednání. Přivezli podle mých požadavků auto z Německa, zařídili veškeré papírování. Auto čisté se servisní historií.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat Comfort 2.0 TDI CR DSG
- Re: Re: Re: O stupeň horší 24.01.2014 14:18 x.IceMan.x
- Re: Re: kilometre. 24.01.2014 11:28 pavelZet
- Re: Re: O stupeň horší 24.01.2014 11:13 pavelZet
- Re: Re: O stupeň horší 23.01.2014 23:13 x.IceMan.x
- Re: Re: O stupeň horší 23.01.2014 17:53 Ozzman
- Re: O stupeň horší 23.01.2014 17:32 pavelZet
- O stupeň horší 23.01.2014 16:23 Ozzman
- Re: supeeer 23.01.2014 15:46 radekrat
- Re: kilometre. 23.01.2014 09:01 wikinko
- supeeer 23.01.2014 08:59 wikinko
- kilometre. 22.01.2014 16:08 idam.i
- Re: Re: Blábol 22.01.2014 15:26 pavelZet
- Re: Blábol 22.01.2014 11:31 SCHROJF
- Blábol 22.01.2014 06:52 Rubb
Další vozy Volkswagen Passat
-
Volkswagen Passat (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.11.2008 1710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2006) Majitel: talio2
Přidáno: 24.2.2012 528 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2006) Majitel: Teil
Přidáno: 23.5.2011 199 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2008) Majitel: andrej.ramone
Přidáno: 29.8.2012 219 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2007) Majitel: Brutus77cz
Přidáno: 16.8.2010 18 Majitel 9.83 Uživatelé