Recenze
Technické info
Přezdívka auta eswéčko Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:137000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 133 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 313 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4
Popis vozu
Úvod:
Při pročítání recenzí jsem zjistil, že zde chybí recenze na auto, které se na našich silnicích pohybuje od roku 2003. Proto jsem se rozhodl napsat recenzi mého současného vozu, se kterým jezdím skoro tři roky, je to Peugeot 206 SW.
Výběr auta aneb jak jsem se k “eswéčku“ dostal...
Nutno říci, že se mi tohle auto velice líbilo, takže když jsem v roce 2010 začal pokukovat po živější a hlavně bezpečnější náhradě Škody Favorit, bylo rozhodnuto, že to bude Peugeot 206 SW. Auto jsem chtěl s pravidelně vyplňovanou servisní knížkou, a aby mělo najeto maximálně 120 000km. V motoru jsem měl také jasno, chtěl jsem benzínovou jednačtyřku 16V, kde se mi zamlouvala udávaná spotřeba vzhledem k výkonu motoru. Auto muselo mít klimatizaci, minimálně 4 airbagy a ESP, což byl kámen úrazu. Zprvu jsem pokukoval po druhé nejvyšší výbavě Quiksilver (nejvyšší výbava GTI měla pouze motor 2.0i 16V 100kW (pro mě moc vysoké pojištění a spotřeba) nebo 1,6 HDi 80kW (nafťáka jsem nechtěl)). Auta s výbavou Quiksilver byly v té době dražší než jsem plánoval nebo měly nalítáno přes 150000km, byly bez servisky apod...
Asi po třech měsících hledání na internetu jsem se jel podívat na jednu černou dvěstěšestku kombíka do jednoho malého autobazaru u Berouna. Auto splňovalo všechny moje požadavky, takže jsem neváhal a koupil ho.
Stav auta při koupi:
Auto mělo najeto asi 101000km, servisní knížku vyplňovanou každých 30000km, auto bylo koupeno u dealera Peugeotu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde bylo stále servisováno a následně prodáno na protiúčet. Autu chyběla roletka kufru (následně dokoupena z vrakoviště), jak jsem následně zjistil byly měněny páčky ovládání směrovek a stěračů pod volantem, díky čemuž nefungovalo ESP. Páčky jsem nechal vyměnit za originální, které mají čidlo natočení volantu a ESP již bez problémů funguje. Dále mělo auto ošoupaný věnec volantu, který jsem opatřil koženým potahem a namontoval jsem autorádio.
Popis auta:
Motorizace:
motor 1,4 16V
výkon: 65kW (88HP) při 5250 otáčkách za minutu
točivý moment: 133Nm při 3250 otáčkách za minutu
typové označení motoru: KFU
emisní norma: EURO IV
Výbava:
8x airbag
ABS, ESP + protiprokluz
manuální klimatizace
přední okna v elektrice
hagusy
samostatně otevíratelné sklo zavazadlového prostoru
Zkušenosti po 35tis km:
Po najetých více než 35tisících kilometrech jsem s jízdním projevem auta spokojen. Benzínová “čtrnáctistovka“ překonala má očekávání, když je potřeba, tak se nechá slušně vytáčet, v otáčkách nad 3500 má motor velmi příjemný až sportovní zvuk, problémem je jako u všech peugeotů převodovka.
“Eswéčko“ zvládá bez větších obtíží jak krátké jízdy, tak dlouhé výlety. Například jsem s ním absolvoval jednodenní výlet z Plzně na Grossglockner Hochalpinstrasse a zpět (asi 1000km). Nebo třídenní výlet do Itálie na průsmyk Passo dello Stelvio (trasa dlouhá asi 1800km). Tyto horská stoupání a klesání Peugeot zvládal bez obtíží, natož aby byl brzdou provozu a se spotřebou lehce nad 6 litrů benzínu na 100km.
Průměrná spotřeba je 6,4 litru/100 km (denně 60% mimo obec, 40% po městě). Není to úplně nejnižší spotřeba, ale vzhledem na rok výroby auta a popojíždění v městských kolonách je velice slušná.
Objem zavazadlového prostoru není zas tak velký jako například u Fabie, má ale nulovou nakládací hranu díky umístění rezervy, která je přístupná ze spodku auta. Toto řešení má nevýhodu v tom, že se člověk zašpiní pokud potřebuje měnit kolo, ale zase nemusí kvůli výměně kola vyndavat všechny věci ze zavazadlového prostoru. Do auta se mi vždy vešlo to, co jsem potřeboval převést, popřípadě jsem sklopil zadní sedadla.
Silné stránky
Motor
Spotřeba
Více místa pro nohy na zadních sedadlech, oproti jedničkové Fabii.
Slabé stránky
Převodovka
Černá barva – rychle se špiní :-)
Menší prostor pro nastupování na zadní sedadla
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výměna páček pod volantem, výměna snímače tlaku sacího potrubí a snímače zařazení zpátečky, měněny rozvody, klínový řemen.
Jinak bez problémů servisováno v neautorizovaném servise (výměna oleje motoru a filtrů
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Malý autobazar poblíž Berouna, auto nebylo v takovém stavu jak se tvářilo,viz problémy se snímačem natočení pro ESP. Na dotazy prodejce odpovídal tak, aby to vyznělo pro něho co nejlépe. Auto bych si u tohoto prodejce v budoucnu nekoupil.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 206 SW
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky Peugeot
-
Peugeot 206 SW (2002) Majitel: honza_novak
Přidáno: 29.1.2014 119 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Peugeot 206 SW (2003) Majitel: peters88
Přidáno: 3.4.2013 08 Majitel 7.33 Uživatelé
-
Peugeot 206 SW (2003) Majitel: honza_novak
Přidáno: 17.10.2016 18 Majitel 6.00 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2003) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 5.8.2023 010 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 16.3.2019 09 Majitel 9.93 Uživatelé