Recenze
Seat Toledo Toledo
Technické info
Přezdívka auta Ledouš Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:6500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1
Popis vozu
Výběr
Předchozím vozidlem bylo Clio III, které bylo prvním novým autem. Za necelých pět let bez zaváhání najezdilo zhruba 140 000 km a byl jsem s ním spokojený, ale čím dál více začínal chybět druhý pár dveří. Auto jsem chtěl poslat do světa dokud mělo alespoň nějakou přijatelnou hodnotu, tak jsem se začal pomalu ohlížet po novém.
Přirozeně jsem nejprve hledal ve vodách stejné značky. Designově se mi moc líbilo nové Clio, ale bylo tam několik ale. Prvním byl interiér, které sice na první pohled vypadá hezky, ale některé prvky jsou naživo až příliš laciné, zejména středové výdechy ventilace, ty jsou opravdu hnusné. Dalším záporem byl motor. Určitě jsem chtěl benzínový o výkonu alespoň 100 koní. Předchozí Clio bylo opravdu hodně líné a především mělo extrémně krátce poskládanou převodovku. 0.9 TCE dle recenzí nevypadal příliš slibně a dále připadala v úvahu jen 1.2 TCE s automatem, kde byla s lepší výbavou celkem vysoká cena, takže jsem nebyl úplně přesvědčený. Vadila mi i nemožnost příplatku xenonů a 45 l nádrž oproti 55 v Cliu III.
Dále připadal v úvahu Captur, který se nám designově velmi líbil. Nepodařilo se mi ale sehnat předváděčku s 1.2, opět zde byl problém s xenony a naživo jsme se zděsili nad opravdu zoufale malým kufrem. Nepotřebujeme stěhovat, ale často jezdíme na výlety a máme většího pejska, takže nějaký prostor je potřeba.
Následně nám tedy zbyl jen Kadjar, který už byl cenově výrazně dražší, chtěli jsme se pohybovat cenově okolo 350 - 450 000 Kč. Po oťuknutí možnosti slev jsem definitivně Renault vyřadil z výběru.
Dále už to šlo rychle, moc mi padla do oka Ibiza, i když bychom si prostorově vůbec nepomohli, alespoň ty dveře navíc by byly... Příjemná cena, možnost připlatit bi-xenony za super peníz a různé designové prvky. Vydali jsme se tedy k prodejci, který zrovna obsluhoval někoho jiného, tak jsme mezí tím koukali po salonu na jiná auta. V Leonu se nám nelíbila palubovka, prohlíželi jsme Ibizy, kde naživo interiér vypadal dosti těsně a najednou jsme "zakopli" o Toledo v bílé barvě. Ani jsem pořádně nevěděl jak vypadá, protože o jeho originál, Rapid, jsem neměl nejmenší zájem. Byla to nějaká střední výbava, zvenku vypadalo fajn, uvnitř prostornější než Ibiza, kufr a zadní sedadla nemluvě. Oba nás zaujalo, tak jsme se rozhlédli, zda mají venku předváděčku. Vzhledem k tomu, že je to levnější auto, tak jsem čekal vše ošizené hlučné atd. Zkrátka jsem k tomu přistupoval s despektem, i přesto, že se mi to zvenku i uvnitř líbilo. Shodou okolností měli předváděčku v nejvyšší výbavě, u které jsem s překvapením zjistil, že lze připlatit i za full LED, takže jedno z mínusů Renaultu splněno. Svezení bylo příjemné, auto se jevilo přesně tak, jak si na běžné ježdění představuji, takže jsme se optali, jak dlouho je čekačka do výroby a šli domů nahlédnout do ceníku.
V Cliu jsem měl všechnu výbavu, co byla běžně potřeba (klima, tempomat, audio s ovládáním, vše v el.), ale přesto jsem měl jasnou představu, co jiného nebo navíc bych chtěl. Motoricky nebylo co řešit, 1.4 TSI je jen s DSG a má pouze o 11kW více než silnější 1.2 TSI a naftu jsem nechtěl. Z výbavy jsem chtěl opět tempomat, místo man. klimy automatickou, min 16 kola, navi, xenony/led atd... Nejlépe mi tedy vyšla nejvyšší výbava Style + nějaké doplňky. Příplatek za LED je v poměru k ceně auta nemalých 30 000 Kč, ale bez nich bych ho nechtěl, auto vypadá o řád lépe. Součástí jsou i diodová zadní světla. Prodejce nabízel slevu okolo 10% procent z ceníku, což bylo dobré, tak jsem spíše jen dumal nad tou výbavou.
Jednou mě ale napadlo, že bych se mohl podívat na skladovky u jiných prodejců a byla to trefa. Ideální výbava, motor, barva i příplatková světla a k tomu velmi zajímavá cena. Z ceníkových 455 000 Kč to bylo 390 000 Kč. Hned jsem tedy volal, zda je to opravdu skladovka a ne předváděčka. Jednalo se o vozidlo, které bylo pouze vystavené v salonu, takže nebylo co řešit. Jen to od nás bylo přes půl republiky, ale nevadí, bude se prostě jezdit na garančky jinam.
Výbava
Jedná se tedy o nejvyšší výbavu Style s motorem 1.2 TSI 81kW/6m a navíc:
+ parkovací senzory
+ tmavá okna od B sloupku
+ zadní stěrač
+ 6.5 navi
+ BT HF + ovládání hlasem
+ vyhřívané sedačky a ostřikovače světel
+ dešťový a světelný senzor
+ tempomat
+ senzor únavy řidiče
+ přední LED světlomety
+ zadní LED lampy a osvětlení RZ
+ LED osvětlení prostoru pro nohy vpředu
Od prodejce zdarma ještě záruka na 5 let, vana do kufru a orig. čalouněné koberce
Příslušenství placené zvlášť:
+ leptaný VIN
+ Mříž do kufru
+ čirá folie na zadní nárazník
Exteriér
Designově čistě subjektivní věc. Mě se samozřejmě auto líbí, z některého úhlu je patrné velké množství "hmoty" nad zadním kolem, ale s letními 16 to není nijak hrozné. Šířka je vcelku malá, ale relativně to maskuje bílá barva a zezadu horizontálně orientované lampy a RZ v nárazníku. S minimem jiných dílů si myslím, že se podařilo zdařile odlišit od sourozence. Neznalého většinou ani nenapadne, že je to dvojče Rapidu.
Přední světlomety jsou kompletně složené z LED, mají automatické nastavení sklonu a výsuvné ostřikovače. Denní svícení při zapnutém blikači pohasíná, aby byl lépe vidět. Účinnost světlometů je vůči halogenům určitě výrazně lepší, s bi-xenony to bude podobné. Potkávací svítí naprosto dostatečně, dálkové jsou perfektní, kromě rozvícení další řady LED se celý světlomet zvedne nahoru (při světelné houkačce se nezvedá). Horší je to se svítivostí za mokra, kdy výrazně klesá. Respektive je to asi dáno tím, že barva světla je o něco více do modra než u xenonů a na mokru zaniká. Světelný senzor i přes nastavené nejmenší citiovosti zapíná potkávací světla zbytečně brzy.
Zadní světlomety mají trubicové obrysovky, které vypadají nesrovnatelně lépe, než žárovky a z LED jsou ještě brzdové, které při prudkém brzdění blikají. Blikače jsou klasické. V aktuálním modelovém roce se přesunuly z blatníků blikače do zrcátek. Kufr se otevírá stejně jako u VW znakem. Letní kola jsou originál 16 z výroby, 17 připlatit nešly, pouze s paketem, jehož zbytek bych nechtěl, ale stejně se mě to netýkalo vzhledem k tom, že se jedná o skladovku. Šíře pneu je trochu nezvyklých 215. Díky tomu ale auto nepůsobí zezadu tak užovkovitě, každý mm na šířce pro vzhled dobrý:-) Zimní kola jsem koupil 15 v šedé barvě, aby nebylo tolik vidět, že jsou malá.
Zde byl trochu problém, protože když jsem zimní objednával, tak jsem ještě neměl velký TP, který byl o importéra a prodejce mi poslal ofocený od stejného vozu, že si mohu v klidu objednat cokoliv, co je v něm napsáno. Objednal jsem tedy 15 195/60 a samozřejmě v mém TP následně tento jediný rozměr nebyl. Importér mi ale zaslal typový list a mohl jsem je tak nechat dopsat.
Interiér
Základní výbava vypadá poměrně šíleně. Palubka je celá z jednoho odstínu šedého plastu a nikde nic. Zde je doplněno u lesklou lištu, stříbrné rámečky okolo výdechů a další drobnosti, což s velkou navi, koženým volantem a climatronicem vypadá překvapivě hezky. Samozřejmě, jsou všude tvrdé plasty, ale pokud nebudou vrzat, tak je to jedno, přeci je nehladíme. Součastí nového modelového roku je nový panel klimatizace, volant, budíky, zakrytované kolejnice sedadel a další drobnosti, což bylo určitě jen ku prospěchu. Výplním dveří by nějaká lišta neuškodila, vypadají hodně lacině, prostor pro ruku je z koženky, tak alespoň netlačí.
Velkou radost mám z množství držáků na lahve. V Cliu byly dva držáčky na mikro kelímky, takže se lahve kutálely pořád u spolujezdce na zemi. Tady jsou ve výplních na 1.5l lahev, na velký a malý kelímek pod klimatizací a ještě vzadu za přední loketní opěrkou a pak v zadní loketce. Tragická velikostí je přihrádka před spolujezdcem, opravdu prťavá. K ničemu je i schránka na brýle, do které se většina brýlí nevejde, posloužila tedy pro deodorant, ten je s ní kompatibilní:-)
Plasty v interiéru jsou bohužel poměrně snadno náchylné k poškrábání. Osobně jsem velmi zvědavý, jak dlouho vydrží kůže na volantu. Je velmi příjemná, ale nemám důvěru v její trvanlivost, třeba se pletu. Škoda, že přední dveře nemají červené světýlko při otevření, je tam jen na plechu reflexní samolepka v kontextu s podsvíceným prostorem pro nohy při otevření dveří to vypadá legračně.
Výborně funguje infotainment. Spoustu funkcí lze nastavit snadno přes displej navi - automatické zamykání, senzory světel, zapínání zadního stěrače, intenzita podsvícení atd. Nic se nemusí lovit přes maxidot na páčce a jen se lehce naťuká. Potěšila mě i kvalita audia vzhledem ke kategorii auta. Pokud je kvalitní zdroj, tak hraje velmi dobře. Kromě USB je zde i cinch, 3.5 jack, druhý slot na kartu s hudbou nebo přes BT, což používám nejčastěji. S telefonu si navi vytáhne všechny mp3 sama, nemusí se nic hledat, nastavovat... HF obecně funguje super, výborně je slyšet a i na druhé straně nejsou typické ozvěny, šum a podobně. V záložce telefonu si můžete vytvořit oblíbené kontakty, které si přenesou i fotku (kupodivu i z BB, které mám). Můžete psát sms atd. Navigace zatím funguje spolehlivě a zbytečně se nemotá nebo jinak nelaguje. Co mi trochu vadí, tak na Maxi dotu se zobrazuje zbývající vzdálenost ke křižovatce v podobě ubývajícího proužku, klasické metry jsou přehlednější.
Sedačky mají přiměřené boční vedení a jsou pohodlné, oproti Cliu výrazný posun. Škoda, že nelze nastavit sklon hlavové opěrky. Prostor na zadních sedačkách je oproti plánované Ibize nebo Clio naprosto nesrovnatelný. Dovedu si představit dovolenou ve 4 lidech bez toho, že by se jakkoliv mačkali.
Z kufru je kromě mě nadšený hlavně pejsek, který si prostorově výrazně polepšil, sice má v zadní části méně prostor nad hlavou než bylo v Cliu, ale díky délce kufru je na tom ve velké části stejně. Origo mříž se dá lehce vyndat, sklápění sedaček nijak neomezuje. V kufru jsou dvě sítě, jednu jsem musel použít na mříž jako takovou malou síťovku, protože na podlaze, kde byla, tak má pejsek vanu a deku. Po stranách jsou dvě velké přihrádky, kam se vejdou běžné kapaliny a háčky na tašky. Drobnosti, ale praktické. Pod podlahou nalezla místo i plnohodnotná rezerva.
Motor a převodovka
Oproti 1.2 TSI 77kW se kromě 4kW navíc liší rozvodem pomocí řemenu, jiným natočením motoru, kvůli lepšímu rozložení hmotnosti, předělanými svody a spoustou dalších věcí, tak snad to nebude přeskakovat jako dříve. Plochá křivka točivého momentu a maximálního výkonu v rozmezí 1000 otáček je velmi příjemnou kombinací pro běžnou jízdu. Na druhou stranu to vytváří dojem, že pocitově motor příliš nejede, protože je zátah plynulý a v horním spektru otáček se nekoná žádná výrazná špička. Prakticky nemá smysl motor točit nad 5 000 otáček. Motor lehce kopne pod 2 000 a od nich již plynule zrychluje. V Clio jsem měl 1.2 55kW. Nejpropastnější rozdíl je vidět třeba v táhlých kopcích, kde jsem dříve kvůli udržení 100km/h musel jet na 4 nebo trojku a TSI to s přehledem zvládá na šestku. Na svůj objem a výkon je s tímto motorem opravdu příjemná jízda a do cca 160km/h zrychluje s přehledem. Balzám na duši je pro mě zpřevodování. Clio točilo v 90 myslím 3000 ot., zde jsem na 1800-1900. 130km/h znamená myslím 2750. Odhlučnění je výborné, do 3000 je motor v podstatě neznatelný s běžně puštěným rádiem a není nějak otravený ani ve vyšších otáčkách.
Co se týče spotřeby, tak mám najeto zatím jen necelých 7 000 km. Nesnažím se jezdit nijak úsporně, mimo obec jezdím 110-120, pokud to provoz umožňuje, celkem často vytáčím a hlavně denně dojíždím do práce - 2.5km (a je to do kopce ještě) spotřeba od počátku je 6.5 Vezmu-li třeba výlet, kam jsme jeli po dálnici cca 500 km, bylo to 130 na tempomat a spotřeba byla 6.1. Jízda s lehkou nohou v rámci předpisů (60/100) znamenala 4.5l, takže pokud bych nejezdil do té práce takhle blbou trasu, tak se dá běžně jezdit do těch 5.5
Převodovka je přesná, nemám výhrady, občas nejde zpátečka na první pokus, ale to se mi stávalo skoro u každého auta občas.
Brzdy, řízení a podvozek
Brzdy jsou kotoučové na všech kolech, dostatečné fungující. Jsou ale až příliš gumové, nepatrně ostřejší nástup by jim neuškodil. Posilovač přijemně už od malé rychlosti tuhne, takže je řízení jisté a ne otravně přeposilované, do volantu se nepřenášejí žádné rázy.
Podvozek je pro mě skvělý kompromis. Jistě drží stopu, nenaklání se jako parník, ale zároveň nedrncá, ani na letních kolech. Moc jsem se těšil na srovnání se zimními 15 o kolik budou pohodlnější a rozdíl není naprosto žádný. I přesto, že jsem kupoval kvalitní gumy, tak menší 15 jsou výrazně hlučnější.
Silné stránky
- Relativně silný a úsporný motor
- Přesná převodovka
- Příjemný kompromis naladění podvozku
- Vzhledem k ceně super výbava
- Full LED světlomety
- Skvěle fungující HF a infotainment obecně
- Praktický zavazadelník včetně sítí a různých háčků, přihrádek atd.
Slabé stránky
- Trochu gumové brzdy
- Šířka vozu
- Motoru chybí alespoň nepatrná výkonová špička
- Laciné výplně dveří
- Některé plasty náchylné k poškrábání
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- 14 500 km / první garanční prohlídka / 5 140 kč
- Rezonující výplň dveří / opraveno v záruce
- Špatný signál navigace / ještě neřešeno
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Myslivec Louny - absolutní spokojenost. Perfektní přístup prodejce, který vše o svém sortimentu věděl, což už bohužel není moc vidět. Přístup nebyl bez zájmu, ani vlezlý, opravdu maximálně příjemné jednání, kdy jsem měl i pocit, že si kupuji daleko dražší auto.
Novinky v recenzi
23 000 km
Jen v rychlosti po dalších pár kilometrech. Vše bez problémů, přetrvává spokojenost. Jen se zase ozývá zadní výplň dveří. Přemyšlím, že bych pak nechal ty dveře vytlumit (zahlédl jsem třeba ahifi na FB, kde vypadají, že mají hodně zákazníků, tak by to mohlo být dobré), protože servis to jen sundá a znovu nacvaká, což očividně nemá moc smysl.
První servis, jsem dělal ve 14 000 km kvůli oleji, tak ještě koumu, jestli ten další dát komplet v těch necelých 30 000 km zase nebo nechat vyměnit jen olej a zbytek při další výměně...
Najeto 20 000 km
Tak máme za sebou dvacítku. Zatím přetrvávají pozitivní dojmy. Vše funguje. Bohužel nejsem spokojený s kvalitou laku a krytů předních světlometů. Za třičtvrtě roku je na předku tolik zářezů, co jsem neměl na Cliu za pět let ani z daleka. Přitom jezdím spíše méně. Řešil jsem to na fóru a prý je to obecně nešvar nových aut, že se používají méně kvalitní laky. Světlomety začínaly být již poměrně taky osekané, tak jsem je nechal polepit čirou fólii. Je sice trochu vidět, že jsou jakoby nepatrně matnější, ale alespoň nebudou třeba děravé:)
První servis
Mám za sebou první servis, cena 5 140 Kč. Měl jsem dvě reklamace - první byla rezonující zadní výplň dveří, kterou rovnou odstranili. Druhý problém je, že navigace nemá často po zapnutí signál, klidně půl hodiny trvá, než se chytne. Toto říkali, že by si museli auto nechat dva dny, což mi nevadí, ale prý se musí sundat celá palubka, že je anténa někde zahrabaná. To se mu úplně nechce, protože si myslím, jak se to jednou rozdělá, tak to pak bude vrzat nebo to bude dodrbané, tak nevím...
Opět na letních
Už se nám udělalo celkem hezké počasí, tak jsem přehodil na letní papuče. I přes větší šířku jsou citelně tišší oproti zimním. Celkem mě to mrzí, protože jsem se snažil vybírat lepší zimáky, aby nehučely... Jednu letní gumu jsem musel nechat ještě podlepit zevnitř, protože po koupi auta jsem nečekaně druhý den píchnul, dali mi tam jen knot,skoro už zavírali, tak říkali, že by to pak bylo ještě lepší podlepit, když byly gumy nové... O víkendu bych rád auto pořádně umyl, tak udělám pár fotek.
Najeto 12 000 km
Auto funguje bez problémů, objevily se dvě drobnosti, ale ty nechám až na servis a přemýšlím, kdy jít na první výměnu oleje. V původní délce intervalu 30 000 km bych nešel ani omylem, ale ten už se stejně automaticky zkrátil na 19 000 km, tak bych to viděl mezi 14 a 15 000 km.
Ty drobnosti jsou: 1. rezonující výplň zadních dveří za spolujezdcem, což je opravdu protivné, ale bojím se, že když jí budou sundávat, tak vše porýpou. 2. navigace občas hledá signal klidně půl hodiny nebo navádí úplně nesmyslně. První dva měsíce fungovala bez chyby a signál měla během pár vteřin.
Pořízení kamery
Po průběžném přemýšlení jsem se rozhodl pořídit kameru. Chtěl jsem především malé rozměry a rozumné parametry ve všech ohledech. Nakonec jsem se rozhodl pro Mio Mivue 588 a zatím jsem spokojený. Jen na 32GB kartu se vejde pouhých 110 min. záznamu. Zbytek prostoru připadá pro oddíl na parkování a na sekci, která se automaticky nepřemazává. Fotka s umístěním je v galerii
Rozšíření fotogalerie
Do fotogalerie jsem přidal nové fotky, především detaily, které chyběly.
Zimáky
Do galerie doplněna fotka na zimákách. Dunlop SP Winter Sport 4D 195/55R15, překvapivě jsou poměrně hlučné oproti letním Dunlop Sport MAXX 215/45R16
Přidat názorDiskuse: Seat Toledo Toledo
- Re: zimní pneu 11.04.2016 09:28 marv_s
- Re: Dalkove ovladani oken 11.04.2016 09:27 marv_s
- Dalkove ovladani oken 07.04.2016 16:03 Johnnys
- zimní pneu 30.03.2016 15:26 Verny_2013
- Re: Pěkná recenze 07.02.2016 10:52 marv_s
- Re: Pěkná recenze 17.01.2016 15:49 marv_s
- Pěkná recenze 17.01.2016 13:17 ericn
- Re: rozměr pneu 12.01.2016 17:26 marv_s
- rozměr pneu 11.01.2016 11:47 michalpneu
- Re: Pěkné auto 08.01.2016 17:24 XTad
- Pěkné auto 08.01.2016 15:56 dal
- Re: Jen poznámka k zadním světlům 07.01.2016 01:25 marv_s
- Jen poznámka k zadním světlům 06.01.2016 18:29 Paulie001
- Re: Re: Re: píši, píši... 06.01.2016 17:49 marv_s
- Re: Re: píši, píši... 06.01.2016 17:38 Verny_2013
- Re: píši, píši... 06.01.2016 15:40 marv_s
- píši, píši... 05.01.2016 20:37 Verny_2013
Další vozy Seat Toledo
-
Seat Toledo (2014) Majitel: Vítěz1
Přidáno: 18.9.2014 269 Majitel 9.63 Uživatelé
-
Seat Toledo (2015) Majitel: Paragan
Přidáno: 7.4.2015 249 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Seat Toledo (2016) Majitel: soptik85
Přidáno: 28.2.2017 410 Majitel 7.47 Uživatelé
-
Seat Toledo (2016) Majitel: Billy
Přidáno: 29.6.2016 110 Majitel 5.00 Uživatelé
-
Seat Toledo (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.2.2009 229 Majitel 9.85 Uživatelé