Recenze
Citroën C4 1,6 HDi BMP6
Technické info
Přezdívka auta C4 Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:6600 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 314 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5
Popis vozu
Stala se mi taková nepříjemná věc a byl jsem nucen vyměnit svého Renaulta 19 1,4. Sice obouchaného, s příšerným vyrudlým červeným lakem, ale motorově pořád super :). Měl jsem ho rád, ale potřeboval jsem něco s automatikou. Nechtěl jsem ale uplnýho automata, protože mám rád řízení, takže jsem hledal něco, co je za nepřemrštěný peníz k dostání. Citroen měl a má pořád akce a docela výrazné slevy (ale vždy jen do konce měsíce :)). Navíc se me design C4 coupé opravdu líbí, takže mě v autosalonu ani nemuseli dlouho přemlouvat. A co víc, C4 má ve své nabídce i převodovku BMP6, což je automatizavaná (robotizovaná) šestistupňová převodovka. Tento argument u me zvítězil a před třemi týdny mi ho přivezli.
Čekací doba byla dva měsíce, což bylo opravdu dlouhých osm tydnů. Je to moje první koupené auto (toho Renaulta jsem dostal :), takže radost opravdu veliká. Nejsem odborník na jízdní vlastnosti a ani nemám projeto spoustu aut abych tu teď mohl rozebírat podvozek či motor, takže to přélétnu jen ve zkratce. S motorem jsem opravdu spokojený. Je to sice jen 1,6HDi :), ale kolikrát musím dát pozor aby ze zatáčky nevyběhl moc rychle. Byl jsem zvyklý na benzín a diesel je opravdu o něčem jiném. Ten zatah při 1800ot/min je opravdu znatelný. Jinak motor je pořád v záběhu, takže nějaké údaje o zrychlení a spotřebě jsem převzal z údajů dodavatele. Ještě jedna drobnost. Dnes jsem se ptal u Citroenu co znamená u průběhu točivého momentu to "overboost". Bylo mi řečeno ze nové C4 mají funkci krátkodobého zvýšení výkonu při rychlém sešlápnutí plynu. Takový chiptuning na chvilku... Ovšem nevím, jak si to v praxi ověřit, takža jim tupě věřím.
Co se týče podvozku, tak nemám moc s čím srovnávat. Mám rád ostřejší jízdu a při průjezdu zatáčkou se vůz skoro nenaklání, navíc dodavané Michelinky drží jako přibité. Takže ani proti podvozku nemůžu říct křivého slova.
Když jsem si pročítal fóra o fr. autech tak u citroenu bylo hodně zmiňované nepřesné řazení. S touhle převodovkou tento problém odpadá :) Řadit můžete buď řadičkou +/-, pádly pod volantem a nebo vše nechat na automatu. A jízda s touhle převodovkou? Naprosto úžasná :) Stupně tam padají jedna radost. Přeřazení trvá nejakých 0,8sek a práci se spojkou zvládá automatika naprosto spolehlivě. Přeřazení je bez nejakého většího škubance, zaléží jak ostře šlapete na plyn. Pokud ale máte rádi pocit akcelerace, tak můžete zapnout tlačítko S. S jako sport. Přeřazení trvá potom polovinu. Prostě uplná radost. Jediné co stačí je sešlápnout plyn a jen tam házet rychlosti. Ty rychlosti tam můžete házet až do šestky, což je také plus oproti manuálu, protože ten se u 1,6 dělá jen pětistupňový. Při podzařování automatika dává meziplyn a brzdí motorem, takže pokud se rozhodnu nejakou pěknou přehlednou zatáčku projet ostřeji, není problém. Jedinné co bych ji vytknul že i při manuálním režimu sama podřazuje. Což je trochu nepříjemné při dojíždění na křižovatky atp. Někdy se stávalo že jsem přeřadil na nižší stupen o chvilinku později než automat. Takže ze trojky až na jedničku a to me až píchlo u srdce :) Ted nechávám podřazování na křižovatkách na automatice. A ještě jedna věc. Dvojka jde zařadit až při rychlosti 19 km/h a vyšší. Byl bych radši pokud by to bylo dřiv, ale to je drobnost.
A ještě jeden postřeh. Kamarád co vlastní Vectru 1,8 v benzínu a automatu nemohl přijít na slovo, byl po kratší projížďce opravdu překvapen a dnes uznává i tento typ převodovky.
Silné stránky
- šestistupňová převodovka BMP6
- motor 1,6 HDi s overboost
- příjemný interiér s pohodlnými sedačkami
- klimatizovaná přihrádka spolujezdce
- design
Slabé stránky
- málo odkládacích ploch
- mizerné originální autorádio
- pískající brzdy
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
První závada se projevila už po 2500km. Najednou začali blikat kontrolky ABS a ESP a nešla zařadit vyšší rychlost než 3. Automat nefungoval vůbec. V servise auto napojili na počítač a zjistili ze nefunguje pravé přední čidlo ABS a vůz se přepnul do nouzového režimu. Naštěstí se to stalo kousek od domova a měl jsem čas, tak se nic nestalo. Čidlo je vyměněné a auto zase funguje.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil v Citroen CARLING v Brne a přístup jak prodejce tak ostatního personálu byl naprosto bezchyb.
Novinky v recenzi
Další zádrhel... Ty přední kola mě pořád zlobí. Brzdy už sice nepískají, ale vrže zřejmě kloub u levého kola. Ozývá se skřípání při zatáčení. Začíná mě to docela štvát :(
Dneska jsem byl v servisu aby mě zbavili pískajících kol. Takže mě to stálo 471 Kč a kola ani brzdy už nepískají. Stačilo jen vyčistit brzdy. Prý to ješte namazaly nejakou pastou či co. Tak jsem zvědav jak dlouho to vydrží.
Po najetých 5000km jsem se snažil jet na co nejnižší spotřebu. Takže trasa Brno - Pardubice - Brno, 281 km, průměrná rychlost 61 km/h se spotřebou 4,3 l/100km. Jel jsem sám a klima nebyla potřeba. Většinou mám ale težší nohu a tak spotřeba stoupne až na 7 l/100km.
No tak me nějak zlobejí brzdy. Jednak ponekud pořád pískají a navíc, pokud je vlhko tak se při zatačení na levou ruku ozývá takový divný pískaní, vzrání a takovej divnej kovovej zvuk. Docela me to štve. Nevíte co s tím? :)
Doplnění o overboost:
Děkuju Perunovi za vysvětlení této funkce. Hned jsem to vyzkoušel a opravdu jde pedál prošlápnout ještě asi o 2cm. Zatím jsem ale nepostřehl nějaký nárůst. Mozná to bude tím, že mám najeto jen 3000km.
Přidat názorDiskuse: Citroën C4 1,6 HDi BMP6
- Display 02.03.2009 09:46
- Re: Ahoj 13.06.2008 20:25 Dylan McKay
- sikovne auticko 10b 29.03.2008 17:18 Dave SK
- Ahoj 22.03.2008 07:13 Dylan McKay
- Co piskajuce brzdy??? 13.01.2008 22:46 BigFoot007
- Re: Re: Kolegové psali, že nevidí přes tu lištu na zadním okně, 10.11.2007 21:10 maTTam
- Re: Kolegové psali, že nevidí přes tu lištu na zadním okně, 10.11.2007 08:48 Prase
- Kolegové psali, že nevidí přes tu lištu na zadním okně, 10.11.2007 04:18 Poustnik
- Overboost 07.10.2007 00:34
- Re: GT 02.10.2007 00:46 maTTam
- GT 23.09.2007 18:57 Ajin(MoDo Team)
- Kamaráde 20.09.2007 21:25 Dylan McKay
- Ahoj, jak se máš? 12.09.2007 08:08 Dylan McKay
- Re: Re: maTTam je prostě frajer 20.08.2007 12:04 jmurjr (H22A7)
- Drž se 19.08.2007 21:30
- Re: Re: maTTam je prostě frajer 19.08.2007 21:21 Hitachi
- Re: Re: Děkuji Ti 19.08.2007 20:57 maTTam
- Re: maTTam je prostě frajer 19.08.2007 20:56 maTTam
- Re: Děkuji Ti 19.08.2007 20:55 Dylan McKay
- Re: Děkuji Ti 19.08.2007 20:48 maTTam
- maTTam je prostě frajer 19.08.2007 20:48 Ajin(MoDo Team)
- pro maTTam 19.08.2007 20:30
- Děkuji Ti 19.08.2007 20:26 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: auto 19.08.2007 02:37 maTTam
- Re: Re: Re: Re: auto 19.08.2007 02:03
- Re: Super zraz 19.08.2007 01:07 maTTam
- Super zraz 18.08.2007 23:17 Vette
- Re: Re: Re: Re: No dávej si bacha. Sere se to. 10.08.2007 13:58
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: gratuluju 30.07.2007 23:22 maTTam
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: gratuluju 30.07.2007 09:47
Další vozy Citroën C4
-
Citroën C4 (2006) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 29.7.2007 2869 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Citroën C4 (2004) Majitel: asysy
Přidáno: 16.7.2009 239 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Citroën C4 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.8.2008 421 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Citroën C4 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2009 109 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Citroën C4 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.5.2009 75 Majitel 9.80 Uživatelé