Recenze

9 Majitel

Ford Sierra

9.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Sierra, foto 2 Ford Sierra, foto 3 Ford Sierra, foto 4 Ford Sierra, foto 5 Ford Sierra, foto 6 Ford Sierra, foto 7 Ford Sierra, foto 8 Ford Sierra, foto 9
Ford Sierra, foto 10 Ford Sierra, foto 11 Ford Sierra, foto 12 Ford Sierra, foto 13 Ford Sierra, foto 15 Ford Sierra, foto 16 Ford Sierra, foto 17 Ford Sierra, foto 18 Ford Sierra, foto 19 Ford Sierra, foto 20 Ford Sierra, foto 21 Ford Sierra, foto 22 Ford Sierra, foto 23 Ford Sierra, foto 24 Ford Sierra, foto 25 Ford Sierra, foto 26 Ford Sierra, foto 27 Ford Sierra, foto 28 Ford Sierra, foto 29 Ford Sierra, foto 30 Ford Sierra, foto 31 Ford Sierra, foto 32 Ford Sierra, foto 33 Ford Sierra, foto 34 Ford Sierra, foto 35 Ford Sierra, foto 36 Ford Sierra, foto 37 Ford Sierra, foto 38 Ford Sierra, foto 39 Ford Sierra, foto 40 Ford Sierra, foto 41 Ford Sierra, foto 42 Ford Sierra, foto 43 Ford Sierra, foto 44 Ford Sierra, foto 45 Ford Sierra, foto 46 Ford Sierra, foto 47 Ford Sierra, foto 48 Ford Sierra, foto 49 Ford Sierra, foto 50 Ford Sierra, foto 51 Ford Sierra, foto 52 Ford Sierra, foto 53 Ford Sierra, foto 54 Ford Sierra, foto 55 Ford Sierra, foto 56 Ford Sierra, foto 57
 

Technické info

Přezdívka auta sirka Rok výroby 1989 Koupeno ojeté najeto [km]:173000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Už jako malý kluk jsem znal všechny značky aut. Ostatně moje první slovo bylo i názvem nějakého auta :-).
Po Sierrách jsem pokukoval zhruba od pěti let a pokaždé, když jsem ji viděl někde stát , jsem si ji pět minut obhlížel a všem okolo říkal, že si ji jednou koupím. Všechno se dělo za nesouhlasného otáčení očima a říkání : jeho to jednou přejde, takový křáp už nepůjde ani koupit… Střih v čase a já říkám znova : toto auto až do konce života .
3.5.2014 Kupuji přes klub Fordsierra modré kombi s najetými 137500 kilometry, které mělo spoustu problémů. Každopádně mělo mě, ochotného je překročit.
Tak za
1. vadná automatická převodovka (prokluz po přidání plynu) - řešením bylo výměna za manuál.
To se neukázalo jako šťastná volba. K autu jsem dostal převodovku s téměř nefunkční dvojkou, vychozenou kulisou a nefunkčními dráty k signalizaci zpátečky. Hned se musela pořídit taky zbrusu nová spojka. Pak začalo auto žrát spojková lanka. Dodnes nevyřešeno, už takto jezdím dvě léta a měnil 3 lanka.
2. Koroze prahů a vlastně všeho - auto bylo před prodejem zpravováno velmi šikovným mechanikem, který ovšem pozapomněl udělat i výztuhy a tak pod tím auto hnije spokojeně dál.
Toto si vyžádá v nejbližších letech opravdu nákladnou rekonstrukci i části podlahy.
Dále je v koncích levý zadní nosník a koroze se taky hlásí o slovo v zadní části kufru a podlahy. Nejvíc si hoví v záhybech pod nárazníkem.
Mimo to i spokojeně spořádává levý zadní lem.
3. musel se vyhodit plyn, který již neměl atestaci.
4. Image - Je mi 19 let, začínám podnikat v oblasti maloobchodu, velkoobchodu a společně se zasmát po příjezdu se zákazníkem se stalo už dobrým zvykem :-), ale co, uveze toho hodně a je to můj sen, takže se na pohledy ostatních můžu vykašlat.
5. Spousta nefunkčních drobností:
Nefunguje cyklovač stíračů.
Ostřikovač zadního skla
Ostřikovač předního stříká spíš na ostatní auta než na přední sklo.
Kouření funguje pouze na 1 a 3 stupeň.
Kastlík u spolujezdce má urvanou páčku na otvírání (otvírá se improvizovaně)
Lak už je pěkný jen po vyleštění (jinými slovy dva týdny)
Volnoběh – už dva roky jezdím se chcípajícím autem a nikomu se ještě nepodařilo najít příčinu.
Nefunguje vyhřívání zadního okna – dráty uhryzlé.
Vrzání plastů v zavazadelníku – je to hrozně otravné – příčina – kompletně zrezlé zadní dveře včetně úchytů plastů.
Vpředu už to tak hrozné není, palubní deska je festovně zpracovaná a většinou nic nevrže a nebouchá.
Střešní okno někdo nabastlil z Felicie. Tím následně zatéká. A ještě k tomu píská nad 80km/h.
Spolehlivost:
Po stránce spolehlivosti zatím hodnotím víceméně pozitivně, přestože to tak nahoře nevypadá, auto mě nikde nenechalo a všechno co se mu stalo, bylo jen důsledkem zanedbané údržby, koupě špatného dílu a neodbornosti servisu.
Tedy snad kromě velmi známého houpání volnoběhu u těchto aut. To naneštěstí odvařilo i alternátor. Odhaduju, že měl více práce se slabou baterkou a neustálé zhasínání a houpání (poklesy napětí) motoru při jízdě tomu asi taky nepomáhalo.
Příhoda, kdy mě auto málem nechalo na silnici stát:
Na dálnici mi upadl u svodů výfuk 10 let starý a shnilý, div se nazakousl do asfaltu. Řešení jednoduché, celý výfuk jsem odřezal a hodil do kufru. Rally akustickým způsobem jsem se dostal až do Prahy, kde mi dali nový výfuk komplet (akorát katalyzátor se zachoval)
Jízdní vlastnosti:
Po této stránce mám auto v dobrém stavu, takže:
Auto samotné jezdí měkce, poddajně, přesně a všechno chodí tak nějak lehce. Limity vám auto sděluje skrze pěkně upovídané, lehké a strmé řízení. Na parkovišti jde auto velmi zlehka.
V zatáčkách se pěkně nakloní, "čapne si" a drží. Při ostrém zatočení je zde nedotáčivost v nižších rychlostech. Ve větších už jdou dopředu zadní kola.
V zimě je to ovšem jiná paráda a je třeba dbát zvýšené opatrnosti, což může většině "moderních" řidičů, zvyklých na asistenty a přední pohon, dělat nemalé potíže. Na sněhu opravdu stačí velmi málo a záď si hraje.
Jízdní vlastnosti ovšem nejsou dokonalé. Dávám to na vrub měkkému odpružení, což se projeví rázy od kol na všelijakých nerovnostech. Rázy směřují hlavně od zadní nápravy.
Rychlostní limity: Občas je zkusí snad každý kdo má rád auta 
Auto jede v pohodě 190, pak už ale začínám ztrácet důvěru v podvozek. Foukání pod něj je už znatelně znát a je třeba držet auto pořádně pod krkem. Maximum tachometrových – 215km/h. Není problém nahánět nové auta. Za ty pohledy závodníků to občas stojí. (pozn. Všechno se přirozeně odehrává na závodní trati nebo v Německu – háhá)
Spotřeba:
Se po dlouhodobém průměru ustálila na 8,0 litrech, přičemž ve městě jedu za 9l , okresky za 7 litrů a dlouhé trasy při konstantní rychlosti (třeba Chorvatsko) za 6,3 litrů - na to, že je to dvoulitrový benzín i v dnešní době více než konkurenceschopné. A motor za to umí pěkně vzít, určitě nejsem brzdou provozu. Od 2000 do 3000 je zde největší tah. Sierra má ale tu vlastnost, že vás nějak naučí nespěchat a vychutnávat si pohupování.
Interiér:
Kapitolou sama pro sebe je prostornost. Na sedadlech jak předních, tak zadních to není nic světoborného, každopádně stačí to. (mimochodem sedadla jsou odpočinková bomba)
To hlavní se odehraje po sklopení zadních sedadel do roviny, pak vznikne spací lůžko pro osoby do 190 cm, nebo pro převoz velkého množství nákladu.
Jen pro představu - náklad pro deset lidí na týden do Chorvatska není pro kombík problém. A to jsem ještě vezl spolujezdce.
Palubní deska je nahnutá k řidiči a všechno je krásně po ruce. Celkově je hodně široká a pro menší řidiče může nastat typický problém kontaktu nohy-plast. Stačí si ale posunout sedačku trochu dozadu a tento problém zmizí. To je vhodné i pro správný posaz. Pokud ale cestujete opravdu daleko, není lepší věci, než se uvelebit a posunout si sedačku úplně dozadu. V tom případě bude mít jak řidič, tak spolujezdec místo si natáhnout nohu úplně a nekrčit ji v koleně.
Posazení dozadu bylo vždycky u Sierr výsadou. Těžko budete vybírat něco pohodlnějšího.
Přihrádka u spolujezdce je doslova bezedná a není problém ji používat zároveň jako odkladiště papírů, menších náhradních dílů a svačin. Mimo to v ní mám ještě velkou knihu „Ford Sierra – jak na to“ 
Alespoň u mé Sierry je foukání jako ze sauny. V zimě je to neocenitelné. Každopádně mi zas fouká dveřmi studený vzduch na koleno :-D. Ono se starým autem je prostě spousta zábavy, pokud Vás zrovna neoslepí nějaký list z větráku.
Celkově je aktivní automobilový život (20 000km ročně) se starou důchodkyní Sierrou velmi pohodový a bez strachu, že vás někde nechá. Potřebuje v podstatě jen pravidelně měnit olej po 10 tisících. Mimo spotřební zboží je třeba si dávat hlavně pozor na korozi jednotlivých funkčních částí – hlavně palivový a brzdící systém. O auto je třeba se aktivně zajímat a preventivně měnit už přestárlé kusy náhradních dílů, které by mohly být teoreticky nebezpečné.
K tomu všemu je to velmi levná přítelkyně. Je libo druhou převodovku? 500kč . Nové brzdy? 400kč . Motor za 2000kč, nápravy za pár korun, náhradní diferenciály. Všechno za pár stovek na Sierra klubu !  A nepraskají jí vůbec žárovky, já teď měnil první po dvou letech. Mimoto všechno pokud jen trochu máte odvahu něco vyměnit sami, je to většinou dost jednoduché.
V popisu výměn jednotlivých částí kompletně popisuju náklady na udržení takto starého auta v provozu.

Silné stránky

Spolehlivost
Spotřeba
Jízdní vlastnosti
Zátah motoru v dolní třetině otáčkoměru
Zadní pohon
Protáhlý a nízký design
Naprosto úžasný prostor zavazadelníku

Slabé stránky

Koroze
Často blbnou volnoběžné otáčky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

3.5.2014 - 137 500 - pořízení auta (12 000kč)
10.5.2014 - 137 550km - Výměna automatické převodovky za manuální (5 000kč)
30.6.2014 - 140 000km - Nový micro-řemen (0kč)
30.8.2014 - 145 000km - upadl výfuk - vaření (2000kč) - už nikdy více do pražského servisu
1.9.2014 - 145 500km - přidání středové opěrky jiné barvy - (300kč)
1.1.2015 - 148 000km - roční nájezd za rok 2014 činí 10 500km
28.2.2015 - 149 204km - Výměna spojky (QH) nová, nové spojkové lanko, použitá hardy spojka, simering (6 000kč)
20.3.2015 - 150 000km - olej + olejový filtr (900kč)
- nové brzdové hadičky (1400kč)
30.3.2015 - 151 520km Rozbité zadní boční okno - (0kč - náhradní díl jsem měl a vyměnil sám)
4.6.2015 - 155 000km - Výměna světla (300kč)
- Repase alternátoru (3 100kč) - už nikdy víc, koupí se použitý za 300kč.
- výměna brzdových trubic (2 000kč)
- neodborný zásah servisu do volnoběhu (200kč)
- nové čidlo teploty (600kč) - příště si udělám sám.
- nový výfuk (kat zůstal) (4 000kč)
1.7.2015 - 156 500km - použité zadní letní pneu Barum (400kč)
9.9.2015 - 160 000km - olej + olejový filtr (900kč)
26.9.2015 - 160 999km - nová baterie 65Ah - (2000kč)
20.11.2015 - 162 920km - výměna spojkového lanka kvůli vrzání starého (750kč)
- dolití chladící kapaliny + utěsnění chladiče (150kč)
1.1.2016 - 165 000km - roční nájezd 19 500km
Dopravní nehoda - paní neumí brzdit na sněhu. Naštěstí jen trochu prasklý nárazník. Minimální škoda, dobrzděno.



Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce soukromý. V pohodě.

 

Novinky v recenzi

5.12.2016 19:28

177000 až188000 km

Bouračka - děda se lekl a zastavil mi před nosem s novou Dacii Logan, bohužel já už nedobrzdil. Díky tomu, že je Sierra nízká se náraz svezl po kapotě vrchem a zastavil se o motor.
Tato událost se stala 17.5.2016 a auto stálo do 1.září u klempíře.
Už na místě ji policisté odepsali a škodu vyčíslili na 5000kč. ... ve skutečnosti jsem dal za opravu rovných 20 tisíc.
1. září jsem ji přebral a mířil na technickou, kde mi nedali osvědčení díky korozi a nefunkčnosti osvětlení (ta zpátečka ... ) - dostal jsem prodloužení o jeden měsíc, a tak jsem se vydal na plánovanou cestu po Evropě přes Itálii, Francii až do španělské Barcelony a zpátky bez dálnic Franciíí, Švýcarskem a Rakouskem dom.
Během cesty jsem bohužel podcenil spotřebu a chtěl dojet až do levnějšího Španělska (nechtělo se mi tankovat za 1,5 eur a těsně za hranicemi mi auto začalo kuckat... nakonec jsem to dojel a natankoval za vysněných 1,1 euro plnou, nicméně tímto jsem dal konečnou ránu už při startu pískajícímu čerpadlu. V pořádku jsme dojeli, nicméně v Ženevě se ozvaly první dunivé zvuky a nepřestaly až do Česka, pak jsem ještě 14 dní jezdil a skončila technická... auto už momentálně nestartuje. Bylo tedy odklizeno do garáže a na jaře půjde na vyvaření a opravy, tak aby se mohlo dál prohánět pro světě :-)... v mezičase opravy po bouračce jsem koupil Sierru sedan, o které píšu v jiné recenzi.
Tato Sierra má momentálně najeto 188000km

27.4.2016 12:09

27.4.2016

Doplnění nákladů - Pokuty: Rychlost: 60km/h - 200kč
Auto ve špatném tech. stavu (upadnutý výfuk) - 200kč
Upadnutá SPZ, neměl brýle při řízení - 100kč
Parkování v zákazu stání - Vídeň - 7500kč
Vjezd na pěší zonu - 500kč
Rychlost 53km/h tam kde je 40ka - 700kč
- STK - 460 + 640kč
- Registrace auta: 800kč
- povinné ručení 2x 2500
Celkové náklady od doby zakoupení auta - 54655 + 800 připravené nové brzdy a 400kč za nové připravené silentbloky + 500 za připravený náhradní alternátor.
To je 61 355kč . Když k tomu přičtu náklady na benzín 2kč/km - dostávám se na částku 72800kč za benzín. Tj. vlastnictví auta mě přišlo zatím na 134 155kč

27.4.2016 11:56

173 589km

26.4.2016 - Dnes poprvé měněna přední levá žárovka. (0kč) - měl jsem náhradní ještě od původního majitele.

Při 170 000km měněn olej (shell helix 10w-40) - 400kč, nový olejový filtr (Bosch) 135kč, BG-109 odkarbonování motoru - 270kč, nový vzduchový filtr Filtron - 120kč. Měněno vlastnoručně - práce 1h (0kč)
nový palivový filtr Bosch - 430kč + 200kč práce. (musel se jako nový vařit! - protékal pod tlakem)

26.11.2015 10:21

162900km

Nové spojkové lanko. STAR-LINE už nikdy ! Vydrželo pár tisíc kilometrů a na konci už se nedalo ani stlačit a vrzalo.
Pro jistotu tedy vyměněno a spojka pracuje bez odporu tak jak to má být u Sierr.

22.9.2015 20:32

160000

Tak a máme 160000km , auto šlape a má nový olej Castrol 10w-40 a olejový filtr Bosch.

A zakoupeny originální přední brzdy Ford 240mm

25.8.2015 13:15

159090km

Tak dnes jsem se podíval pod koberce a auto na tom není dobře. V místech spoje podlahy se objevují díry až jde vidět na silnic a koberce jsou vlhké. To jsem se divil proč mi táhne na nohy :D . A takto to je po celé délce auta.

Zároveň jsem si to nechal spočítat od kvalitního karosáře, co odmítá inovativní metody lepení a celá oprava (tedy kusy podlahy ve spojích, nové zadní lemy, komplet nové prahy i s výztuhama a kouskem kufru pod nárazníkem) vyjde na +-20000 .

S renovací se začíná koncem listopadu

Odůvodňuji si to tím, že za ty peníze lepší auto než sierru neseženu .

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Sierra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Pokud se nezanedbává, nezklame

praktičnost
10

Výborná využitelnost zavazadlového prostoru

prostornost
9

Na sedadlech bez problémů

jízdní vlastnosti
8

Na nové auta ztrácí mnoho, ale má to svůj šarm a nedokonalosti jsou vlastně příjemné vlastnosti. Snad kromě bouchání.

jízdní komfort
9

opět až na bouchání je to pohodlný koráb. Sierry v sedanu mají oproti kombi ještě měkkčí podvozek

provozní náklady
8

Žádné splácení, díly levné jak dámy z vyloučených lokalit . Kromě spotřeby nic drahého

náhradní díly
8

Něco už je těžší sehnat, ale dá se když se hledá. Doporučuji se stát členem klubu sierr

výkon motoru
7

Slovy RR - výkon motoru přiměřený a dostačující. Při plném nákladu to ale už netáhne.

spotřeba
7

Na to, že je to tak staré auto dobrý. Dlouhé cesty zvlášť překvapí - Břeclav - Makarská - jedna nádrž.

hlučnost motoru
7

Není to tichošlápek

kvalita sedadel
9

Velmi uklidňující sedadla, které se dají sklopit skoro do spací polohy - využitelné pro spolujezdce. Jako řidič - pohodlné , ale mé chronické potíže se zády to zcela nevyřeší.

brzdy
6

S nejmenšími standartními brzdami je třeba si dávat časný náskok.

zavazadlový prostor
9

Na mercedes E to sice nemá, ale i tak je to stěhovák .






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…